دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۲۰:۵۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۵۵۵۲
چهره ها در سینما و تلویزیون

 رامین راستاد:

نقش‏ های منفی جذابتر هستند!

رامین راستاد,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 رامین راستاد یکی از بازیگران نقش های اصلی مجموعه «افسانه هزارپایان» است که به کارگردانی شهاب عباسی همچنان تولید می شود. وی این روزها فیلم «آزاد به قید شرط» را در اکران دارد. راستاد با این کار یکی از متفاوت ترین نقش هایش را در تلویزیون تجربه می کند. او نقش مهرداد مستنسخ را در این مجموعه ایفا می کند که به همین بهانه با وی گفت و گویی درباره این سریال و تجربه هایی که تا به امروز داشته است، کرده ایم که در ادامه می خوانید:

 

گویا سخت مشغول بازی در این سریال هستید و فکر می کنم فرصت حضور در فیلم و یا سریال دیگری را ندارید. این طور نیست؟

– بله من یکی از نقش های اصلی این کار را بازی می کنم و به همین دلیل عین ۶ ماه را درگیر این پروژه هستم. بنابراین قطعا می دانم که تا عید فرصت بازی در کار دیگری را ندارم. حتی سفر هم نمی توانم بروم.

درباره نقشی که در این کار بازی می کنید و فضای متفاوتی که دارد هم بگویید.

 

– به هر حال این داستان در فضای کاملا فانتزی شکل گرفته است و پر از صحنه هایی است که در آن شوخی با کاراکترها و فیلم های معروف جهان صورت گرفته است. خود قصه هم به نظر من خیلی شیرین و دوست داشتنی است.

 

برای شما هم قرار گرفتن در این فضا جدید و متفاوت است.

– بله وقتی متن به من داده شد، خیلی خوشحال شدم که با یک فضا و داستان جدید و متفاوت روبرو شده ام. البته من پیش از این در کارهای کمدی حضور داشتم. اما با این فضا کار نکرده بودم. اصلا شاید بتوان گفت که این فضا کمتر در کارهای تلویزیونی اتفاق افتاده است. یعنی روایت یک داستان فانتزی در تاریخ کمتر اتفاق افتاده است. اما به نظرم خیلی قصه روان و خوب و شیرینی دارد. من اولین بار سه قسمت را خواندم و خیلی دوست داشتم و با داستان و نقش ارتباط برقرار کردم.

 

پیش از این که تجربه همکاری با شهاب عباسی را نداشتید؟

– به عنوان کارگردان و بازیگر نه. اما در سریال «دارا و ندار» با هم بازی کردیم.

 

با توجه به فضای جدید و متفاوتی که این کار دارد، فکر می کنید هنگام پخش با چه بازتابی از طرف مخاطب روبرو خواهید شد؟

– به هر حال مخاطب امروز انتخابش به یک یا دو شبکه محدود نمی شود. بنابراین اصلا کار راحتی نیست که با این همه کانال تلویزیونی و ماهواره ای بتوانی پاسخگوی نیاز مخاطب باشی و کاری بسازی که مورد توجه قرار بگیرد و به اصطلاح در جذب مخاطب موفق باشد. از این رو بزرگترین موفقیت یک تیم تولید این است که از بین این همه شبکه کار شمار ا انتخاب کنند و ببینند که امیدوارم این اتفاق برای سریال ما هم بیفتد. با اینکه رقابت بسیار سختی پیش رو داریم. البته من در مقایسه با سریال های خودمان می گویم، نه سریال هایی که در کشورهای دیگر تولید می شود. متاسفانه مخاطب ما مدام سریال هایی را می بیند که در آپارتمان و فضاهای بسته می گذرد.

 

این سریال حداقل این امتیاز را دارد که در فضای کاملا متفاوت ساخته می شود. مردم سریال «روزی روزگاری» را قبلا دیده اند. وقتی در این کار حسام بیک و یا مراد بیک را می بینند، قطعا یک فلاش بک به آن سریال می زنند. اما آن کار بسیار جدی بود. البته موقعیت های طنز داشت، اما کلیت سریال جدی بود. اینجا کار طنز است و پر از موقعیت های کمدی که هیچ ربطی به روزی روزگاری ندارد. ما خیلی سمبولیک فقط مراد بیک و حسام بیک را از آن سریال داریم. بقیه کهن شهری هستند. به همین خاطر من فکر می کنم اگر این مجموعه در زمان مناسبی پخش شود و تبلیغات خوبی برای اطلاع رسانی داشته باشد، اطمینان دارم که مردم مخاطب این سریال خواهند بود و از دیدن آن لذت خواهند برد.

 

در این سریال که نقش منفی بازی نمی کنید؟ چون معمولا ما شما را در قالب نقش های منفی همواره دیده ایم!

– البته این طور که می گویید واقعا نیست. بارها این اتفاق افتاده است که من نقش های دیگری را هم بازی کرده ام.

 

اما اغلب شما را با بازی در نقش های منفی به خاطر داریم.

– به خاطر تاثیری است که آن نقش ها داشته اند و به همین دلیل در ذهن مانده اند. وگرنه من به اندازه نقش های منفی، نقش مثبت هم بازی کرده ام. حتی کمدی هم کار کرده ام. اما تاثیری که نقش های منفی می گذارند خیلی بیشتر از نقش های مثبت است. من در سریال «زیر تیغ» نقشی بازی کردم که خودم اصلا آن را منفی نمی دانم. اما نقشی که من در سریال «مثل هیچکس» بازی کردم، رسما آدم بدذات و بدجنسی بود. من آن نقش را منفی می دانم. می خواهم بگویم که آن دو سریال به قدری تاثیر گذار بودند که من هرچقدر هم کمدی بازی کنم، تماشاگر به خاطر ندارد.

 

منظور شما این است که نقش منفی به شما بیشتر از کمدی و یا مثبت پیشنهاد نمی شود و این تصور اشتباه است که به شما بیشتر نقش های منفی را پیشنهاد می دهند؟

– نه واقعا این گونه نیست که به من نقش منفی بیشتر پیشنهاد می شود. واقعا نقش های دیگر هم به من پیشنهاد می شود. اما من خودم بیشتر آن نقش ها را دوست دارم. من در فیلم «میم مثل مادر» یک سکانس بازی کردم، اما بعد از ۱۵ سال در خیابان من را با آن نقش می شناسند و به خاطر دارند. این تاثیر گذاری یک کار و یک نقش است که باعث ماندگاری می شود و همین برای من جذاب است. من در کاری بازی می کنم که خودم آن را دوست داشته باشم و از بازی در آن کار لذت ببرم. البته نمی توان شهرت، پول و شانس را هم نادیده گرفت. اما حقیقتا من برای آنها بازی نکرده ام. من بازی می کنم که از این اتفاق لذت ببرم و این نوع نقش ها لذت بیشتری به من می دهند.

 

که البته نقش های تاثیرگذار کمتر در سینما و تلویزیون ما اتفاق می افتد!

– بله می توان گفت که در تلویزیون کمتر این اتفاق می افتد. چون به هر حال ممیزی در تلویزیون بیشتر است. بنابراین این اتفاق در تلویزیون کمتر می افتد. اما در این کار شهاب عباسی برای ساخت این سریال خیلی انگیزه داشت. او جزو موفق‌ترین کارگردان‌هایی است که کار آیتمی در تلویزیون انجام داده است. «خنده بازار» کاری بود که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرد و استقبال بی نظیری در رسانه ملی از این کار به عمل آمد.

 

خیلی راجع به نقش خودتان در این سریال توضیح ندادید.

– قصه «افسانه هزار پایان» توسط خانواده مهرداد مستنسخ روایت می‌شود که همراه خواهر، عمه و عموی خود زندگی می‌کند. مهرداد و خانواده برای تهیه جهیزیه خواهرش به شهر سفر می‌کنند که در راه با راهزن‌ها و اتفاقات جالبی روبه‌رو می‌شوند و از شهر و دیار خود دور می‌مانند. آنها وارد کهن شهری می‌شوند و اتفاقات شیرینی در کهن شهر برای این خانواده رخ می‌دهد. مهرداد مستنسخ یک خانواده کاملا فرهنگی دارد که در کهن شهر با رفتار و اتفاقات عجیبی از طرف مردم برخورد می‌کنند.

 

 

 

 

banifilm.ir
  • 17
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش