شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۲۱:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۱۰۴۳۰۵
چهره ها در سینما و تلویزیون

میلاد کی مرام: از این پس مسیر بازیگریم را عوض می کنم

میلاد کی مرام,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
میلاد کی مرام با اشاره به اینکه بازی در فیلم امیر سخت ترین نقش زندگیش بوده است، گفت: من این جنس نقش را بیشتر از هر جنس دیگری دوست دارم.

به گزارش تسنیم، نشست خبری فیلم امیر، اولین سینمایی روز چهارم جشنواره با حضور نیما اقلیما (کارگردان)، ادیب سبحانی (مدیر فیلمبرداری)، مستاته مهاجر (تدوینگر)، سحر شهامت (طراح صحنه و لباس)، علی اظهری (آهنگساز)، حسین البو الصدق (طراحی و ترکیب صدا) و همچنین بازیگران این اثر یعنی میلاد کیمرام، سحر دولتشاهی، مصطفی قدیری، مهدی عامل هاشمی، روشنک سه قلعه گی و آرتین گلچین برگزار شد. 

 

اقلیما در این نشست با اشاره به اینکه فیلم امیر حاصل زحمت تمام گروه است گفت: من یک سال پیش در پشت صحنه با کیمرام آشنا شدم و به پای من ایستاد و کاری قبول نکرد تا سرمایه گذار پیدا کردیم و موفق به ساخت آن شدیم. این کارگردان در مورد فرم فیلم امیر گفت: یک سری روابط طولی و عرضی وجود دارد. ما عادت کردیم بر اساس واکنش های دراماتیک روایت را پیش بریم. ما سعی کردیم موسیقی میزانسن و صدا در کنار هم به گونه ای قرار بگیرد که فیلم را پیش ببرد.

 

وی در مورد واکنش مخاطبان در اکران عمومی گفت: فیلم امیر فیلمی شخصیت محور است و یک بعدی از این شخصیت جدا شدن او از جامعه است. تجربه بصری مخاطب بر اساس محیط اطرافش است. اگر بخواهم ساده بگویم منظورم سلفی است، یعنی من، زمان و مکان. ما سعی کردیم روی این قاعده پیش برویم که مخاطب از فضای فیلم جدا نشود. ما عادت کردیم مخاطب را به هیجان بیاوریم و از آن پول بدست بیاوریم ولی ما نمیخواستیم این کار را بکنیم. برای ما مهم این بود که لحظات مخاطب را با کیفیت کنیم. شاید از بعضی فرمول های سینمای عمومی تر مثل وجود مثلث عشقی استفاده کردیم ولی سعی کردیم در عین حال مخاطب که از سالن بیرون می آید احساس و فکرش درگیر شده باشد. 

 

این کارگردان در مورد موفقیت این فیلم در گیشه گفت: موفقیت یک تعریف نسبی و نادرست است. فیلم ما حاصل یک نگاه و تلاش است. موفقیت برای من این است که واکنش مخاطبانم را میبینم چقدر عجیب است. البته نمیخواهم بگویم گیشه برایم مهم نیست چرا که فیلم را با هزینه کمی ساختیم ولی دوست داریم در کل جنس خوب دست مردم بدهیم. فکر میکنم سینما به اینگونه فرمها هم احتیاج دارد. 

 

اقلیما در مورد آینده کاری اش گفت فیلمنامه کار بعدی به نام شمال آماده است و امروز به دنبال سرمایه گذار هستم. کار دوم بلندم را نیز قطعا با همین گروه کار خواهم کرد. کی مرام در این فیلم خیلی همراه بود و همانطور که گفتم یک سال بازی نکرد. این را برای بازیگران میگویم چرا که سرمایه گذاران بیشتر آنها را میشناسند و میتوانند به کارگردان کمک بزرگی بکنند.

 

این کارگردان با تاکید بر اینکه من برای همه مخاطبان احترام قائل هستم گفت: من می خواستم فرمول های سینمای پر فروش را نداشته باشم. با اینکه این سینما هم برایم قابل احترام است. اما من به عنوان صاحب اثر میخواستم جنس متفاوتی را به مردم بدهم که احساس میکنم به درد آنها بخورد. 

 

دولتشاهی در مورد کاراکتر متفاوت اش در این فیلم گفت: من کمی دیرتر به گروه پیوستم و در اولین مواجه ام با آن  متوجه شدم آن را دوست داشتم. بازی در نقش اسکیزوفرنی برای هر بازیگری میتواند جذاب باشد و شاید بازیگر دوست داشته باشد همچین نقشی را در وسعت بزرگتری بازی کنم ولی همکاری با این گروه و کار با آقای اقلیما برایم بسیار خوب بود. 

 

این بازیگر در مورد نداشتن کار در سال گذشته و پر کار بودن در امسال گفت: من خیلی تابع احساسات هستم و طبق آن تصمیم میگیرم. قانونی برای اینکه سالی چند سینمایی کار کنم ندارم. در مورد تئاتر سعی میکنم سالی یک بار بازی کنم ولی در مورد سینما کاملاً بستگی به حس و حال خودم دارد. در مورد بیماران اسکیزوفرنی خیلی تحقیق کردم و با مبتلایان به این بیماری و خانوادههایشان خیلی صحبت کردم.

 

کیمرام در مورد نقش درونگرای نقش امیر گفت: خیلی وقت بود که در فکر تغییر بودم. مثل یک موزیسین که همه سازها را امتحان میکند تا در آخر به موسیقی دلخواهش برسد. من دوست داشتم از سی سالگی جنس بازیم را عوض کنم. این بازیگر در مورد نگه داشتن حسش گفت: نگه داشتن رکورد امیر در فیلم به خاطر این است که سعی کردم شخصیت پردازی کنم نه اینکه بازی کنم.  

 

کیمرام در مورد دیده شدن و گرفتن جایزه گفت: برای من بزرگترین اتفاق این است که این فیلم ساخته شد و این برایم بزرگترین جایزه است. این نقش سخت ترین نقش زندگیم بود و البته من این جنس نقش را بیشتر دوست دارم.

 

اظهری نیز با بیان اینکه سعی کردهاند فرم روایی و بصری که در فیلم وجود دارد به موسیقی تبدیل کند گفت: خیلی از موزیک آنتوان استفاده کردیم چرا که به شخصیت امیر خیلی شبیه بود. 

 

 

  • 16
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش