دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۶:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۲۰۲۰۳۷
چهره ها در سینما و تلویزیون

احمد نجفی: ریالی از دولت احمدی‌نژاد نگرفته‌ام/ باید دست مافیای اکران قطع شود

احمد نجفی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
احمد نجفی تهیه کننده «من یک ایرانی ام» درباره حاشیه هایی که این روزها با نوع اعتراضش به شورای صنفی نمایش و وضعیت اکران فیلم ها شده است، توضیح داد.

 احمد نجفی تهیه کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی ام» به کارگردانی محمدرضا آهنج چندی است که نسبت به نحوه اکران این فیلم اعتراض دارد و تبدیل به سوژه داغ رسانه ها شده است. او صبح ۹ بهمن هم با حضور در سازمان سینمایی نسبت به عملکرد شورای صنفی نمایش دادخواهی کرده و خواستار پیگیری نسبت به عملکرد این شورا شد. فیلم اعتراض او در آن روز در رسانه ها منتشر و به محل بحث و نظر بسیاری از اهالی رسانه و مطبوعات تبدیل شد.

 

همان روز محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی با رییس شورای صنفی مذاکره و بر اهمیت فعالیت شورای صنفی تاکید کرد و خواستار پیگیری اعتراض احمد نجفی شد.

 

در این فاصله فیلم «من یک ایرانی ام» اکران شد و در فاصله چند روز از پرده پایین آمد که این مساله به اعتراض شدیدتر احمد نجفی منجر شد و وی شامگاه ۶ اسفندماه در شورای صنفی نمایش را گِل گرفت. این اقدام وی واکنش های زیادی را در پی داشت به طوری که برخی از سینماگران به نوع اعتراض او خرده گرفتند و این حرکت را نمایشی خواندند. برخی هم عنوان کردند که او در دولت نهم و دهم به دلیل طرفداری از محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسبق توانسته به کار بپردازد اما حالا که نمی تواند رانتی را در اختیار بگیرد معترض است.

 

برای شنیدن صحبت های احمد نجفی در مواجهه با انتقادهایی که به وی شده و همچنین آخرین وضعیت نتیجه اعتراض با این بازیگر و تهیه کننده سینما به گفتگو نشستیم.

 

شرح بیشتر از این گفتگو را در زیر بخوانید:

 

آقای نجفی حالا که چند روز از ماجرای گل گرفتن در خانه سینما از سوی شما می گذرد، فکر می کنید این نحوه اعتراض شما درست بود؟ منتقدان می گفتند تنها یک حرکت نمایشی انجام دادید.

 

مدت ها است که من در حال اخطار دادن نسبت به عملکرد شورای صنفی نمایش هستم. این شورای صنفی و به ویژه چند نفر از اعضای آن هر کاری که خواسته اند با هر فیلمی کرده اند بنابراین در اینجا موضوع فیلم من مطرح نیست بلکه من با این اقدام خواستم عملکرد صنفی عده ای سودجو را زیر سوال ببرم.

 

این شورای صنفی و به ویژه چند نفر از اعضای آن هر کاری که خواسته اند با هر فیلمی کرده اند بنابراین در اینجا موضوع فیلم من مطرح نیست

البته باید توجه داشته باشیم که قرار نیست با یک فیلم در سینما بهار شود و قرار هم نیست عده ای سینما را به اینجا برسانند تا چنین اتفاقاتی در آن رخ بدهد، از همین رو کار من نتیجه اعمال خلاف عرف و خلاف قوانین جاری کشور بود زیرا من فکر می کنم برخی نمی توانند سینما را به صورت انحصاری در دست بگیرند.

 

این مملکت قانون دارد و انحصارطلبی باید شکسته شود اما ما هرچه اعتراض کردیم و صدایمان را به گوششان رساندیم آنها به ما خندیدند و به اهالی سینما پشت کردند، به همین دلیل من برای اینکه توجه مسئولان را جلب کنم در شواری صنفی نمایش را گل گرفتم البته پیشتر هم عنوان کرده بودم که اگر این روند ادامه داشته باشد این کار را می کنم.

 

اما این اقدام شما در حالی صورت گرفت که فیلم شما فروش نداشت، حتی غلامرضا موسوی عنوان کرده است که فیلم شما در یک روز در بهترین سینمای پایتخت طی ۶ سانس تنها ۲ بلیت فروخته است. فکر نمی کنید این مشکل از فیلم شماست که فروشی ندارد؟

حتما به زودی جواب این حرف را می دهم. از روزی که این فیلم با نیت سوء اکران شد دیدید که چه بر سر فیلم «من یک ایرانی ام» آوردند. برای مثال حتی یک تصویر از این فیلم سر در سینماها نبود علاوه بر این سانس ها را به هم ریخته و به همه سینماهای تابع خود دستور داده بودند که این فیلم تبلیغی نداشته باشد. حتی چندی پیش اس ام اس هایی از سوی هواداران به ما ارسال شد که در آن عنوان شده بود که آنها به سینما رجوع کرده اند اما به مخاطبان گفته اند هیچ سانسی برای نمایش فیلم وجود ندارد، بنابراین اینکه یک فیلم نفروشد بحثی نیست که به این راحتی مورد ارجاع قرار بگیرد.

 

من به تماشاگر و سلیقه اش احترام می گذارم اما اینکه برخی این دسیسه ها را ایجاد می کنند جای سوال است. البته این کار را در حق همه فیلم ها می کنند یعنی به یکباره سانس را عوض می کنند و از این طریق قدرتی به دست می آورند اما با اقدام من این قدرت شکست و کار این آقایان تمام شد زیرا قرار است آیین نامه شورای صنفی نمایش کاملا عوض شود. البته من باز هم با تغییر بخش هایی از این آیین نامه مخالفم و معتقدم به طور کلی باید تغییر کند از همین رو رسما اعلام می کنم تا زمانی که در این شورا ثبات فرهنگی، اجتماعی و حقانیت وجود نداشته باشد مورد وثوق نیست. از سوی دیگر این آقایان اعمالی انجام داده اند که کار بخش خصوصی و مدیریت بدنه سینما زیر سوال رفته و خساراتی به فیلم هایی این بخش وارد شده است تا جایی که برخی از فیلم ها توسط این افراد نابود و صاحبان آنها ورشکسته شده اند.

 

به یکباره سانس را عوض می کنند و از این طریق قدرتی به دست می آورند اما با اقدام من این قدرت شکست و کار این آقایان تمام شد

سوال من این است که این مسایل و تقبل این خسارات به عهده کیست؟ به نظر من این مساله به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص آقای وزیر است. در این یکی دو سال، این افراد این همه به این سینما خسارت زده و این همه فیلم را نابود کرده اند و فقط به فیلم های خودشان اکران خوبی داده اند به طوری که بهترین زمان اکران به فیلم های آنها اختصاص داده شده است. یک فیلم هر چقدر هم نابجا و بد باشد مگر می شود تنها ۲ بلیت فروخته باشد؟

 

بله می شود، پیش از این فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک ها» در ۱۰ روز تنها ۶ هزار تومان فروخته بود.

نه اینطور نیست، شما ببینید این آقایانِ شورای صنفی نمایش چه کرده اند. این موضوعات دسیسه هایی است که این آقایان تجربه آن را طی سال ها به دست آورده اند و روی فیلم ها اعمال می کنند.

 

یک فیلم هرچقدر هم نابجا و بد باشد مگر می شود تنها ۲ بلیت فروخته باشد؟

محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی پس از اقدام شما دستور به رسیدگی درباره فیلم شما داد، فکر می کنید این وعده راهگشا باشد؟

من امروز نامه سرگشاده ای به آقای حیدریان رییس سازمان سینمایی نوشته ام و گفته ام چرا عملکرد اعضای شورای صنفی نمایش زیر سوال نمی رود؟ و چرا باید فقط درباره فیلم من تحقیق شود بلکه این کار باید درباره همه فیلم های سوخته صورت بگیرد. این را هم باید بگویم برخی از همین افرادی که در اکران موثرند دو، سه شرکت صوری تاسیس و اقدام به نمایش فیلم ها می کنند به طوری که صاحب برخی از شرکت های پخش تنها یک نفر است.

 

باید به این نکته توجه داشته باشیم که در این چند سال چند فیلم از همین افراد در بهترین زمان اکران به نمایش درآمده است از همین رو سوال من این است که چرا باید فیلم آقای اسعدیان که با شراکت علی سرتیپی ساخته شده است در بهترین ایام اکران یعنی اکران نوروز روی پرده برود؟ چگونه فیلم من در شب عید اکران نشد تا ببینیم چه بازخوردی دارد؟ اگر در آن زمان فیلم من تنها در ۲ روز فروش خوبی نداشت من خودم اولین فردی بودم که می گفتم فیلم من را از اکران بردارید و جای من را به کسی که حق بیشتری دارد بدهید.

 

چرا باید فقط درباره فیلم من تحقیق شود بلکه این کار باید درباره همه فیلم های سوخته صورت بگیرد

کسی حتی یک پوستر  از «من یک ایرانی ام» را بر سر در سینما ندیده و حتی کسی نمی داند که فیلم ما اکران شده است در حالی که این مسئولیت برعهده سینمادار است. از همین جا می گویم که این توطئه ای است که آقایان انجام می دهند و می دانند که چه باید بکنند تا یک فیلم از بین برود.

 

این را هم باید بگویم که من در نامه سرگشاده ام رسما اعلام کرده ام فیلم من دیگر سوخته است و دیگر به من فکر نکنید بلکه به فکر آینده باشید. باید تحقیق شود که در این سال چه خساراتی به سینما وارد شده و ده ها فیلم نابود شده است. آیا خانم نیکی کریمی، حسین فرحبخش و دیگرانی که اعتراض کرده اند عملکردشان مثل من بوده است که فیلم آنها را هم سوزاندند؟ بعد از اقدام من ده ها نفر تماس گرفتند و گفتند با قرض فیلم ساخته اند و فیلم شان در اکران نابود شده است. آیا عملکرد آنها هم مثل من بوده است؟ خسارت این ها به عهده چه کسی است؟ چرا فرزند یکی از این سران مافیای اکران مدتی است در وزارت ارشاد شاغل شده است؟ آیا این رانت نیست؟ چرا در این باره تحقیق نمی شود؟ آنهایی که به من تهمت می زنند باید از عملکردشان شرم کنند.

 

آقای نجفی مسئولیت تبلیغ یک فیلم برعهده سینمادار نیست. آیا شما خودتان به عنوان تهیه کننده اقدامی در این حوزه کرده اید؟

من مسئول این امر بوده ام و تا جایی که توانسته ایم و بودجه ما رسیده این کار را کرده ایم به طوری که ۳۲۰ تیزر تلویزیونی به خاطر ارزشی بودن فیلم در اختیار ما گذاشته شده است، پس اینطور که شما می گویید نیست.

 

فیلم من دیگر سوخته است و دیگر به من فکر نکنید بلکه به فکر آینده باشید. باید تحقیق شود که در این سال چه خساراتی به سینما وارد شده است در حالی که ده ها فیلم نابود شده است

این اتفاق فقط برای فیلم من نیفتاده بلکه با بسیاری از فیلم ها این کار را کرده اند. برای مثال تعداد سالن ها را کم می کنند و سانس ها را به هم می ریزند یعنی کسی که در این شلوغی و در این فصل بدِ سینما می خواهد به تماشای یک فیلم بنشیند نمی فهمد جریان چیست، بنابراین اگر من هم بودم گیج می شدم که آیا فیلم ببینم یا نه.

 

منتقدان شما به سوابقتان در دولت آقای احمدی نژاد اشاره دارند و می گویند در آن دوران به دلیل طرفداری از رییس جمهور وقت توانسته بودید به خوبی به کار بپردازید و حالا که این رانت را در اختیار ندارید معترض هستید.

من را سیاسی نکنید. من یک فرد صنفی هستم. خسته شده ام از بس که این حرف ها را شنیده ام و دیگر به این حرف ها اهمیت نمی دهم. برخی می گویند نجفی مدافع رییس جمهور اسبق بود اما این موضوع چه ربطی به موضوع اکران و فیلمم دارد؟ چرا برخی می خواهند حاشیه سازی کنند بدون اینکه بینش این را داشته باشند؟ من درباره اکران و شورای صنفی نمایش صحبت می کنم. آیا کسی که در این دوره طرفداری رییس جمهور وقت را می کند وقتی در دوره بعدی فیلم می سازد باید او را به دلیل طرفداری امروزش نابود کنند و فیلم او بر اساس طرفداریش از رییس جمهور وقت ارزیابی شود؟

 

این چه کاری است که برخی می کنند؟ برخی از سینماگران که نسبت به کار من خرده می گیرند و من را یک فرد سیاسی معرفی می کنند خودشان از منطقه آزاد و بانک گردشگری پول می گیرند آن وقت به من تهمت ناروا می زنند. از همین جا می گویم اگر کسی می تواند سندی درباره رانت ها و  پول هایی که از دولت اسبق گرفته ام نشان بدهد. من حتی ریالی رانت و پول و امتیاز از دولت قبلی نگرفته ام. به کسانی که می گویند من طرفدار احمدی نژاد بوده ام می گویم که احمدی نژاد یک زمانی رییس جمهور مملکت بوده و حکم او توسط رهبری امضا شده است بنابراین کجای این موضوع مشکل دارد؟

 

من می دانم این سینماگرانی که به عملکرد من اعتراض می کنند خودشان چند میلیارد رانت گرفته اند. آیا دولت محترم فعلی جوابگوی این رانت های میلیاردی است؟ باید بدانیم که چرا یکی از سینماگران خانم توانسته با ارتباطات خود و با پشتبانی از این دولت این وجه را به دست بیاورد؟ این شخص با مدیران بانک گردشگری ارتباط داشت و توانست این وجه را به دست بیاورد اما  آیا کسی در این باره سوال می کند؟

 

آیا کسی که در این دوره طرفداری رییس جمهور وقت را می کند وقتی در دوره بعدی فیلم می سازد باید با او به دلیل طرفداری امروزش نابود کنند و فیلم او بر اساس طرفداریش از رییس جمهور وقت ارزیابی شود؟

باز هم می گویم که اگر سندی رو شود که من ریالی از دولت قبلی گرفته ام به پارک لاله می روم، روی یک سکو می ایستم و از همه مردم ایران به خاطر عملکردم عذرخواهی می کنم و دست و پای سینماگران را می بوسم. به دروغ من را متهم می کنند در حالی که متهم کسانی هستند که می خواهند با این حرف ها کارهای بد خود را بپوشانند. آیا یک تاجر در حال ورشکستگی به این راحتی می تواند ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد که این سینماگران توانسته اند به راحتی وجه های میلیاردی بگیرند؟

 

علاوه بر این حواشی که برای فیلم شما ایجاد شده، نکته دیگری هم وجود دارد اینکه حتی کارگردان فیلم شما هم معترض است و می گوید به مراسم های اکران خصوصی دعوت نمی شود. توضیحی در این باره می دهید؟

جواب این موضوع را بعدا می دهم. حتما جواب ایشان را با صراحت و شفاف خواهم داد، جواب هر کسی را که درباره این فیلم صحبت کرده می دهم.

 

من در حال حاضر درباره عملکرد شورای صنفی صحبت می کنم و درباره آن قضیه بعد از انحلال این شورا صحبت می کنم، فعلا باید کاری کنم که دست این مافیا کوتاه شود.

 

 

mehrnews.com
  • 14
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش