جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳
۱۶:۰۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۸۰۴۰۹۲
چهره ها در سینما و تلویزیون

تینا پاکروان: می‌دانستم هجمه‌های زیادی به «لس آنجلس تهران» می‌شود

فیلم سینمایی لس آنجلس تهران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
تینا پاکروان گفت: « زمانی که قصد داشتم این فیلم را بسازم می‌دانستم که هجمه‌های زیادی به این اثر وارد خواهد شد. یعنی این باور را داشتم که وسط نخواهم ایستاد و مخاطبان به من حمله خواهند کرد و البته بسیاری هم آن را دوست خواهند داشت.»

به گزارش اعتمادآنلاین، تینا پاکروان بعد از تجربه فیلمسازی، تهیه کنندگی، چهره پردازی و بازیگری دوباره به سراغ ساخت یک فیلم آن هم به قول خودش از نوع فانتزی رفته است. پاکروان اعتقاد دارد که پرویز پرستویی و مهناز افشار در این فیلم در چند بعد متفاوت بازی می‌کنند که درباره این موضوعات با اعتمادآنلاین گفت‌وگو کرده است.

 

تینا پاکروان کارگردان فیلم «لس آنجلس تهران» درباره اکران این فیلم و شرایط تولید آن به اعتمادآنلاین  گفت: «نکته جالب درباره فیلم ما نوع تبلیغاتی است که از شروع اکران آن انجام دادیم. کمپین بزرگی در بحث تبلیغات راه‌اندازی کردیم که چندین برند و شرکت خصوصی در آن سرمایه گذاری کردند کاری که کمتر در سینما بدنه رخ می‌دهد. حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در سینما می‌تواند به کارگردانان مستقل و بدنه این هنر مردمی کمک کند. هر کار یا چیزی که به سینما کمک کند من استقبال می کنم. البته دوستان با چنین دیدگاهی موافق نیستند. قطعا تبلیغات شهری برای یک فیلم مهم و موثر است که بدون داشتن اسپانسرهای گردن‌کلفت میسر نیست اما خوشبختانه با سرمایه گذاری‌های صورت‌گرفته توانستیم این کار را انجام دهیم.»

 

فیلم سینمایی لس آنجلس تهران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

پاکروان ادامه داد: «به هیچ عنوان تا این لحظه با سازمان «اوج» یا «تبلیغات اسلامی» همکاری نکرده‌ام. یعنی آنها نیز تا این زمان به من پیشنهادی نداده‌اند. تعداد سینماهایی که اکنون فیلم ما را نشان می‌دهند ۹۰ سالن است. البته هستند شهرهایی که مایل هستند فیلم ما را نمایش دهند اما به دلیل قانون در هفته‌های آینده می‌توانیم فیلم را در اختیار آنها قرار دهیم. سالن های حوزه هنری نیز میزبان فیلم ما هستند.»

 

کارگردان فیلم «لس آنجلس تهران» درباره نقش‌آفرینی پرویز پرستویی و ژانر فیلم گفت:«فیلم ما بیشتر از اینکه کمدی باشد یک فانتزی صرف است. قطعا این اثر از لحاظ ژانر و گونه‌های سینما در ایران یک کار جدید است. پرویز پرستویی در نقش‌های مختلفی نقش‌آفرینی می کند. توانمندی او در متفاوت بودن مثال‌زدنی است، در طول فیلم سعی کردم از این موضوع بهره ببرم. امیدوارم مردم فیلم را ببینند. نمی توانم پیش‌بینی درستی از فروش فیلم داشته باشم.»

 

کارگردان فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» درباره حضورش در حوزه‌های مختلف در سینما گفت: « بارها درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. مایلم که در حرکت باشم. اصلا ذات من این گونه است. همواره در تلاشم که تهیه کنم کارگردانی انجام بدهم کار پخش و بسیاری از چیزهایی که می توان در سینما انجام داد را صورت دهم. به این دلیل که حال من این گونه بهتر است. اصلا شخصیتم این است که در حوزه‌های مختلف فعالیت کنم از این نگرش نیز ضربه نخورده‌ام. کارنامه کاری من تا این لحظه نشان می‌دهد که در ژانر‌های متفاوتی کار کرده ام. فیلم‌های «خانه کاغذی» ، «نیمه شب اتفاق افتاد» و همین «لس آنجلس تهران» در سه داستان متفاوت روایت می شوند و من از متفاوت بودن آنها لذت می برم. این تجربه‌ها برای من مانند زندگی کردن است. اما ژانر درام عاشقانه را به هر چیزی ترجیح می‌دهم.»

 

تینا پاکروان در پاسخ به سوالی نسبت سطحی بودن داستان فیلم و طنز نامناسب آن گفت: «زمانی که قصد داشتم این فیلم را بسازم می‌دانستم که هجمه‌های زیادی به این اثر وارد خواهد شد. یعنی این باور را داشتم که وسط نخواهم ایستاد و مخاطبان به من حمله خواهند کرد و البته بسیاری هم آن را دوست خواهند داشت. ژانر فانتزی برای مخاطبان ما جدید است در این فیلم مانند آثار دیگر جوک و موضوعاتی را مطرح نمی کنیم که صرفا مخاطب را بخندانیم. اینکه می‌گویید شخصیت‌ها یک بعدی هستند را قبول ندارم زیرا پرویز پرستویی در این فیلم در وجه‌های گوناگونی نقش‌آفرینی می‌کند. مهناز افشار در «لس‌آنجلس تهران»  نقشی دو بعدی در فضای مجازی و حقیقی بازی می‌کند. سعی کردم فیلمی بسازم که در سینمای سرگرم‌کننده جایگاه خوبی داشته باشد. اتفاقا چنین سینمایی در هالیوود و آمریکا هم به خوبی دیده می‌شود.»

 

پاکروان در انتها گفت: «متاسفانه دوستانی در روزهای اولیه اکران علیه فیلم سم‌پاشی کردند. اصراری ندارم که به همه ثابت کنم فیلم ما خوب بوده است. کسانی که دوست داشته باشند فیلم را می‌بینند. نکته جالب درباره هزینه‌های فیلم این است که شانس آوردیم  که با دلار ۳ تا ۴ هزارتومانی هزینه‌های فیلم پرداخت شد. یعنی فیلمبرداری در آمریکا با چنین دلاری انجام شد.»

 

  • 16
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش