چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
۰۸:۳۲ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ کد خبر: ۱۴۰۳۱۱۱۰۲۱
فستیوال ها و جشنواره های هنری

حذف نام ترانه علیدوستی از پرسش‌های نشست خبری جشنواره فجر/ عارف: مشکلات هنرمندان ممنوع‌الکار که بلافاصله حل نمی‌شود

ترانه علیدوستی,حذف ترانه علیدوستی در جشنواره فجر
در نشست خبری فیلم «زیبا صدایم کن»، نام ترانه علیدوستی از پرسش حذف شد.

به گزارش خبرآنلاین، وقتی صحبت از ممیزی در رسانه می‌شود، این ماجرا کتمان می‌شود اما؛ امروز (سه شنبه ۱۶ بهمن) در نشست خبری «زیبا صدایم کن» به کارگردانی رسول صدر عاملی خبرنگار خبرآنلاین پرسشی را مطرح کرد با این عنوان که «باتوجه به ۱۵ ساله بودن بازیگر، فیلم شما ما را به سال ۱۳۸۱ و فیلم سینمایی من «ترانه ۱۵ سال دارم» برد. بازیگری که شما به سینما معرفی کردید، فکر می‌کنید در این شرایط جای ترانه علیدوستی چقدر در سینما خالی است؟ ترانه علیدوستی و تمام بازیگرانی که دغدغه اجتماعی دارند.»

این سوال در نشست خبری که مجری آن منصور ضابطیان بود طرح نشد و ما بنا را بر ندیدن سوال گذاشتیم در تلاشی این سوال را از رسول صدر عاملی پرسیدیم و او گفت: «جای ترانه در سینما بسیار خالی است، بسیار بسیار زیاد، ممنون که یادتان بود.»

او ادامه داد: «کاش سوال را در نشست خبری می‌پرسیدید.»

ما هم به او توضیح دادیم که این کار را انجام دادیم اما سوال خوانده نشد، و او در پاسخ گفت: «حیف شد.»

عارف: مشکلات هنرمندان ممنوع‌الکار که بلافاصله حل نمی‌شود/ نمی‌توانیم به کسی دیکته کنیم چه فیلمی بسازد

حمدرضا عارف همزمان با چهل و سومین جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۸ سه‌شنبه (۱۶ بهمن) در برج‌ میلاد؛ سینمای اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و پس از جلسه با دست‌اندرکاران جشنواره، به تماشای فیلم «زیبا صدایم کن» نشست.

پس از پایان این فیلم، معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسشی درباره اینکه سینمای امروز ایران در جهان جایگاهی مناسبی ندارد، گفت: خوشبختانه سینمای ما در منطقه، سینمای موفقی بوده است و جوایزی که تا به امروز کسب کرده‌ایم بیانگر جایگاه سینمای ما در سطح جهان است.

او ادامه داد: ما باور داریم‌ با ظرفیتی که در سینما داریم می‌توانیم به جایگاه‌هایی به مراتب بالاتر هم برسیم. امیدواریم به سینماگران ما میدان داده شود تا فیلم‌های متنوع برای سلایق مختلف در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی محیط زیست بسازند.

عارف اظهار کرد: به‌ نظرم اگر همین مسئله محیط‌زیست به سینما بیاید و با زبان‌ هنر، مشکلاتی که داریم به تصویر کشیده شود اتفاقات‌ خوبی در این‌حوزه خواهد افتاد.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که سینما چگونه می‌تواند در مسیر وفاق ملی حرکت کند، گفت: قاعدتا ما نمی‌توانیم به کسی دیکته کنیم چه فیلمی بسازد. به نظرم امروز شرایط جامعه ما نیازمند امید دادن و آرامش است. اگر فیلم‌های اجتماعی، که به خصوص غرور ملی را بالا می‌برد، بسازیم و نشان دهیم کجا بودیم، هستیم و قرار است به کجا برسیم و با زبان هنر و در رأس آن سینما این کار را انجام دهیم، خیلی می‌توانیم به برنامه توسعه کشور کمک کنیم. بلاخره ما یکسری برنامه‌ها داریم که اگر مردم به میدان نیایند نتیجه نمی‌گیریم و خوشبختانه جشنواره فیلم فجر امسال با استقبال خوب مردم روبه‌رو بوده است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

عارف در پاسخ به پرسش دیگری درباره این‌که دولت چقدر عرصه را برای حوزه فرهنگ و سینما باز خواهد کرد؟ اظهار کرد: ما در حد امکان تا جایی که تصمیمات بازتاب منفی نداشته باشد کمک خواهیم کرد. به هرحال سلایق متفاوتی وجود دارد و همه سلایق هم حق دارند. آن چیزی که مهم است اینکه به سلایق احترام بگذاریم و نظرات مختلف را تحمل کنیم. به هر حال در راهبردهای نظام و سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی رشد و تعالی و نشاط در جامعه دیده شده است.

او درباره وعده دولت برای بازگشت هنرمندان ممنوع‌الکار و محقق نشدن کامل این موضوع، تصریح کرد: مشکلات که بلافاصله حل نمی‌شود و هر چیزی روندی دارد، اما راهبرد دولت و در کل نظام این است که به وفاق ملی عمل‌ کنیم و انشاءالله مشکلات حل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال که زبان سینما تا چه اندازه می‌تواند به موضوع وفاق ملی کمک کند، تاکید ‌کرد: برای تقویت این زبان هر کاری درحد توان انجام می‌دهیم و در تمام شوراها هم برای رفع مشکلات صحبت می‌کنیم تا صمیمت و وفاق ملی را به خانه هنرمندان بیاوریم.

عارف درباره ساخت سالن‌هایی برای جشنواره‌های فجر نیز گفت: در خصوص این موضوع اطلاعات کافی ندارم اما به دنبال توسعه فضای سینما هستیم و نه تنها برای تهران، بلکه برای تمام شهرهایی که سینما ندارند تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد تا تمام مردم‌ کشور از این هنر تاثیرگذار بهره ببرند.

  • 10
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش