جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۰۹:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۶۴۴۷
فستیوال ها و جشنواره های هنری

برگزیدگان منتقدان سینمایی معرفی شدند

جشن منتقدان سینمای ایران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
یازدهمین جشن منتقدان سینمای ایران شامگاه پنج شنبه (۲۶ مرداد) در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اهدای جوایز برگزیدگان و بزرگداشت جمشید هاشم‌پور،گوهر خیراندیش، فرید مصطفوی، جمال امید و نکوداشت زنده‌یاد علی معلم بخش‌های اصلی این مراسم بود.

 

فرزاد حسنی اجرای مراسم را برعهده داشت و حجت اشرف‌زاده نیز قطعاتی را در این جشن اجرا کرد.

 

جوایز بخش‌های مختلف یازدهمین دوره جشن منتقدان سینمای ایران به شرح زیر اعلام شد:

دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن باحضور استاد ساکت تعلق گرفت به ستار اورکی برای فیلم ویلایی ها و همچنین جایزه بهترین موسیقی به سهراب پورناظری برای فیلم رگ خواب داده شد.

 

جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس با حضور رضا درستکار به بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرای نیمروز تعلق گرفت.

 

دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی با حضور چنگیز جلیلوند به ایمان امیدواری برای فیلم خفگی اهدا شد. و سپس جایزه بهترین چهره پردازی به محسن دارسنج برای فیلم ماجرای نیمروز تعلق گرفت.

 

در ادامه جشن، دیپلم افتخار بهترین تدوین با حضور  سیامک شایق و صلح‌جو به سجاد پهلوان‌زاده برای فیلم ماجرای نیمروز داده شد.همچنین بهترین تدوین  به بهرام دهقانی برای فیلم خفگی و نگار اهداء شد.

 

سپس مراسم بزرگداشتی برای فرید مصطفوی با حضور رخشان بنی اعتماد و مرزاد دانش برگزار شد.

 

در ادامه،جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با حضور شاهین امین و مجید مظفری به هادی حجازی فر برای فیلم ماجرای نیمروز اهدا شد.

 

دیپلم افتخار نقش اول مرد با حضور داریوش مهرجویی و کامران ملکی به کوروش تهامی داده شد و سپس جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به حامد بهداد برای فیلم سد معبر تعلق گرفت.

 

جایزه بهترین فیلم برداری با حضور علیرضا زرین دست و غلامعباس فاضلی و ماه چهره خلیلی به مسعود سلامی برای فیلم خفگی اهدا شد.

 

جایزه خلاقیت و استعداد درخشان ویژه فیلم سازان اول با حضور هوشنگ گل مکانی و سامان مقدم و فاطمه گودرزی توامان به منیر قیدی برای فیلم ویلایی ها و اصغر یوسفی نژاد برای خانه ائو اهدا شد.

 

جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل با حضور نوید محمدزاده و مسعود رایگان و علایی به طناز طباطبائی برای فیلم ویلایی داده تعلق گرفت.

 

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش زن هم به ثریا قاسمی برای فیلم «ویلایی‌ها» اهداء شد و منیر قیدی به نمایندگی از ثریا قاسمی این جایزه را دریافت کرد.

 

جایزه بهترین بازیگر نقش اول را نیز لیلا حاتمی برای فیلم «رگ‌ خواب» دریافت کرد.

 

تندیس بهترین فیلمنامه هم به معصومه بیات برای فیلم «رگ خواب» اهداء شد.

 

تندیس بھترین فیلم یازدهمین جشن منتقدان نیز به حمید نعمت‌اللہ برای فیلم سینمایی «رگ خواب» اهداء شد.

 

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی نیز به محمد حسین مهدویان برای فیلم «ماجرای نمیروز» و جایزه اصلی به حمید نعمت‌الله برای فیلم «رگ خواب» اهداء شد.

 

این مراسم با حاشیه‌هایی نیز همراه بود:

جشن متنقدان با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و همراه با آن تصاویری از  مدافعین حرم و شهید محسن حججی نشان داده شد.

 

در ابتدای مراسم کلیپی برای نکوداشت یاد علی معلم پخش شد. این کلیپ حاوی تصاویری از مراسم تشییع علی معلم در خانه سینما و صحبت‌های هنرمندان درباره او بود. سپس با حضور جواد طوسی- رئیس شورای انجمن منتقدان - و جعفر گودرزی -دبیر-، هدایایی به آذر معماریان همسر علی معلم اهداء شد.

 

آذر معماریان با قرار گرفتن بر روی صحنه با صدایی لرزان و بغض آلود گفت: حدود ۲۵ سال است به واسطه علی معلم با منتقدین آشنا هستم و به قلم و عقیده و نگاه‌شان احترام می‌گذارم. علی معلم این اواخر اینقدر روحش پر از عشق و محبت بود که جایش دیگر روی زمین نبود و زمین برایش کوچک بود.

 

وی افزود: خوشحالم این جشن خصوصی برقرار شده است و امیدوارم این جشن‌ها که باعث تقویت سینمای ایران می‌شود ادامه پیدا کند.

 

جعفر گودرزی دبیر جشن منتقدان نیز ضمن عذرخواهی از تاخیر ایجاد شده برای شروع مراسم گفت: امیدوارم امشب شب آبرومندی را در کنار هم داشته باشیم. یکی از دوستان به من می‌گفت که این جشن را بزرگترین جشن سینمای ایران می‌دانم.

 

بعد از اهدای جایزه به ستار اورکی، وی جایزه خود را به علی معلم تقدیم کرد و به طنز گفت که هر کدام از منتقدان ما یک سینما را حریف هستند.

 

سهراب پورناظری نیز بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد که این اولین جایزه سینمایی اوست و از حمید نعمت‌الله و همایون شجریان تشکر کرد.

 

سپس مراسم بزرگداشت جلال امید با پخش کلیپی برای او آغاز شد و فریدون جیرانی و جواد طوسی برای تقدیر از وی بر روی صحنه آمدند. گوهر خیراندیش و جواد مظفری در ابتدا به احترام جلال امید ایستادند و سپس کل جمعیت حاضر در سالن نیز قیام کردند.

 

فریدون جیرانی درباره جلال امید گفت: صحبت کردن درباره او سخت است. وقتی عکس‌ها را نگاه می‌کردم دیدم سال ۴۳ که محصل بودم امید مطلبی را برای راه‌های بهبود سینمای ایران نوشته بود. او اولین کسی بود که تاریخ سینما را به من یاد داد. امید هم روزنامه‌نگار است و هم سردبیر و هم نقد می‌نویسد و در چندین دوره دبیر جشنواره‌های مختلف حضور داشته است. من از ایشان درس‌های زیادی آموخته‌ام.

 

جلال امید با قرار گرفتن در جایگاه با بغض، گفت: من دو تشکر دارم. یک از منتقدین و سپس از همسرم که همراه من بوده.

 

جواد طوسی- رئیس شورای انجمن منتقدان- نیز با اشاره به اینکه ادای احترام به جلال امید را در حافظه خود برای همیشه نگه می‌دارم، بیان کرد: از زحمات منوچهر شهسواری و مهندس حیدریان و آقای تابش تشکر می‌کنم؛ زیرا اگر این جشن آبرو و عزتی دارد مدیون این عزیزان است. نکته دیگری که می‌خواهم بگویم تقارن این جشن با تغییر و جا به جایی وزیر محترم ارشاد است. امیدوارم این شایسته سالاری مدنظر باشد. یعنی اگر در این عمر کوتاهی که این روسا داشتند عملکرد خوبی بوده چه ضرورتی به خانه تکانی اساسی است.

 

وی در ادامه افزود: امیدواریم در این آخرین روزهای این دوره از انجمن منتقدان بتوانیم سمیناری برای صنعتی شدن سینما برگزار کنیم. و امیدوارم دوستی و همدلی  و حضور فرهنگی بدون جناح بندی باشد.

 

محسن دارسنج نیز بعد از دریافت جایزه، آن را به خانواده شهید محسن حججی تقدیم کرد و گفت این شهیدان دشمن را  را از مرزهای مان صدها کیلومتر دور کرده‌اند تا ما اینجا بتوانیم این جشن را برگزار کنیم.

 

سپس جمشید مشایخی که در حال ترک سالن بود به دعوت فرزاد حسنی مجری مراسم بر روی صحنه حاضر شد و انتقاد تندی به برگزاری این جشنواره کرد و سپس سالن را ترک کرد.

 

جمشید مشایخی در سخنانی گفت که می‌خواهم «رک» صحبت کنم و این را از علی معلم آموخته‌ام. چرا در این مراسم فقط به یک نفر توجه شده است. اگر می‌دانستم برای منتقدین فقط یک هنرپیشه مطرح است سالها پیش این کار را رها کرده بودم. بقیه بازیگر نیستند؟ هیچ کدام زحمت نکشیده‌اند؟ چرا شما اینها را نمی‌بینید؟

 

سپس مراسم بزرگداشتی برای فرید مصطفوی با حضور رخشان بنی‌اعتماد و مهرزاد دانش برگزار شد.

 

رخشان بنی‌اعتماد درباره فرید مصطفوی گفت: از او تشکر می‌کنم به خاطر یک عمر همکاری، صیوری و رفاقت. ما با هم فیلم‌نامه‌های زیادی نوشته‌ایم که تعدادی ساخته شد و تعدادی هم نه. من می‌دانم که چقدر نقش موثری در کارهای مشترک ما داشته‌ای. عده زیادی نیستند که در تداوم کارشان دغدغه‌ها و شعارهایشان را در هر اثر باقی بگذارند و تو یکی از آنهایی.

 

وی ادامه داد: از پریچهر ممتهن همسر فرید مصطفوی نیز تشکر می‌کنم. ما سالها با هم کار کردیم و ایشان باعث آشنایی من با فرید بودند.

 

فرید مصطفوی نیز با قرار گرفتن در جایگاه بیان کرد: از همسرم و از منتقدین دهه ۵۰ که کوشندگان ادبیات  این سالها هستند تشکر می‌کنم. از پرویز دوایی که بسیار تاثیرگذار بوده نیز تشکر می‌کنم که در زمانی که در دهه ۶۰ سردرگم بودند و افق و دورنمایی وجود نداشت، وی این جهت‌دهی را ایجاد کرد.

 

مجید مظفری نیز که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد بر روی جایگاه آمده بود، گفت: خوشحالم که در این جشن حضور دارم و این اولین بار است که به عنوان مهمان به یک جشن دعوت شده‌ام.

 

هادی حجازی‌فر هم بعد از دریافت جایزه خود به طنز بیان کرد: نوید محمد زاده زندگی برای ما نگذاشته است و امیدوارم از این به بعد در بازی‌هایم پشیمان‌تان نکنم. همچنین همانطور که زمانی ویدئو ممنوع بود و سپس  آزاد شد فیلم لاتاری هم آزاد شود.

 

شاهین امین منتقد سینما نیز در ادامه مراسم گفت: شاید یک روزی همه فیلم‌ها نمایش داده شود. ما همه منتقدیم و باید به نگاه‌های نو توجه کنیم. سینمای ایران نباید در برابر نگاه‌های نو مقاومت کند.

 

کوروش تهامی هم بعد از دریافت دیپلم افتخار خود گفت که باعث افتخار من است که جایزه را از داریوش مهرجویی می‌گیرم. این اولین جایزه سینمایی من است و آن را به همسرم تقدیم می‌کنم که وقتی من ناامید بودم به من امید هدیه می‌داد.

 

بعد از اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد به حامد بهداد، وی در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اینکه ما به فوت عالیجناب کیارستمی واکنش مناسبی نشان ندادیم، افزود:آن چیزی که در قلب من به صورت آشوب نشان داده می‌شود وضعیت جامعه ما است. چطور ابن سینا را سرمایه علمی کشوران می‌دانیم ولی عباس کیارستمی را نه.

 

وی ادامه داد: خانم معماریان، جای علی معلم بسیار خالی است و اینکه ما با هرگونه جنگ مخالفیم. چه در داخل کشور و چه در سرزمین‌های دیگر. من نمی‌توانم بی‌تفاوت از تصویر رعنای شهید محسن حججی بگذرم. همه ما در این تصویر سهمی داریم و این جایزه را به او تقدیم می‌کنم.

 

غلامعباس فاضلی نیز که برای اهدای جایزه بر روی سن حاضر شده بود خاطره‌ای را از انتقادی که به یکی از بازیگران نوشته بود و او را مکدر کرده بود، بیان کرد و گفت: اشاره آقای مشایخی را جدی بگیرید. ایشان بزرگتر ما هستند و باید او را جدی بگیریم.

 

در ادامه، مراسم تقدیر از گوهر خیراندیش با حضور تهمینه میلانی و کمند امیر سلیمانی برگزار شد.

 

تهمینه میلانی با انتقاد از نحوه انتخاب نامزدها گفت: ملاک انتخاب چه بوده است؟ چون فیلم‌های اکران نشده در لیست بود ولی فیلم اکران شده نبود. چرا زنگ نزدید که منم بیایم و فیلمم را به شما نشان دهم. خواهشمندم که منتقدین مستقل عمل کنند نه دولتی.

 

کمند امیر سلیمانی نیز درباره گوهر خیراندیش گفت: اگر روزی از من سوال شود که میخواهد جای چه کسی باشی من می‌گویم گوهر خیراندیش. من روی پای ایشان بزرگ شدم.

 

یوسفی‌نژاد نیز بعد از دریافت جایزه خود گفت: این جایزه را تقدیم می‌کنم به کسانی که پشت درها قرار دارند و با استعداد هستند ولی نمی‌توانند شکوفا شوند.

 

نوید محمدزاده که این بار برای اهدای یک جایزه بر روی جایگاه حاضر شده بود با انتقاد از فاضلی که عزت انتظامی را آقای بازیگر خوانده بود، گفت: هر شخصی یک اسمی دارد و نباید او را بچه سنگلج بنامیم. ما نمی‌توانیم افتخار کنیم که نقدی بر او نوشته‌ایم. او سه دهه درس به ما یاد داد. باید به او احترام بگذاریم و قرار نیست با بی‌احترامی به تایید چیز دیگری بپردازیم. کاش بدانیم چه می‌گوییم.

 

مدیرعامل خانه سینما با قرارگیری در جایگاه در واکنش به صحبت‌های نوید محمدزاده و حامد بهداد بیان کرد:این دو جوان به نسل ما احترام و دل بستگی و عاشقی یاد می‌دهند. وای بر ما نسلی که تنفر می‌پراکنیم. چگونه می‌شود تشکر کرد که از دل این نسل امثال حامد و نوید پیدا می‌شود. ما باید از آنها درس بگیریم.درود می‌فرستم به عباس کیارستمی و عزت‌الله انتظامی.

 

در ادامه جشن، مراسم بزرگداشتی برای جمشید هاشم‌پور برگزار شد.سعید راد با حضور در جایگاه و پخش کلیپی که خود جمشید هاشم پور در آن خاطراتی بیان می‌کرد از وی تقدیر به عمل آمد.

 

جمشید هاشم پور نیز با تشکر از برپاکنندگان جشن گفت که سعید راد او را تشویق کرده  و گفته بوده که در آینده شما یکی از مهره‌های حساس سینمای ایران می‌شوی.

 

سعید راد نیز علی معلم را یکی از بزرگان سینمای ایران نامید.

 

در پایان مراسم، جعفر پناهی با حضور در جایگاه با بیان اینکه ما مخالف این نیستیم که چه کسی فیلم بسازد یا نه گفت: وقتی صحبت از ساخت فیلم‌های دولتی با بودجه‌های کلان دولتی و اختصاص چندین سالن سینمایی به آن است، حداقل چند سالن سینمایی نیز به ما بدهید.

 

 

  • 17
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش