شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۱۲:۲۲ - ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۶۰۴۶
فستیوال ها و جشنواره های هنری

اولين پیش بینی ها از اسکار ۲۰۱۸؛

سال دانکرک و نولان

اسامی بزرگ فيلم‌های مهم سال,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

 آرام‌آرام بوي پاييز به مشام مي‌رسد؛ فصل رنگ‌ها. زماني که برگ درختان، سبزي خودش را از دست مي‌دهد و قرمز و طلايي مي‌شود. براي علاقه‌مندان به سينما اين پادشاه فصل‌ها يادآور مجسمه‌هاي طلايي و فرش‌هاي قرمز هم هست. آغاز رسمي فصل جوايز که در نهايت به سنت هر ساله با مراسم اسکار به پايان مي‌رسد.

 

هر سال همين روزها از نخستين پيش‌بيني‌ها و اسامي بزرگ فيلم‌هاي مهم سال رونمايي مي‌شود؛ بعد از ونيز، در آستانه فستيوال‌هاي آمريکاي شمالي. فيلم‌هايي که بعضي از آنها به فاصله چند ماه در کنار «پدر خوانده»، «لورنس عربستان»، «ربکا»، «کازابلانکا» و «بن‌هور» براي هميشه در تاريخ سينما جاودان مي‌شوند و برخي ديگر، در بهترين حالت ناکامان بزرگي لقب مي‌گيرند که سال‌ها بعد شايد فقط مخاطبان حرفه‌اي سينما نامشان را به‌خاطر داشته باشند. 

 

امسال هم مثل هميشه ليست پيش‌بيني‌هاي کارشناسان فصل جوايز در آخرين نفس‌هاي تابستان منتشر شده و بايد ديد اين فهرست تا پايان چقدر تغيير خواهد کرد. جايي براي ثبت در تاريخ مي‌نويسيم که در تابستان اين نام‌ها براي بردن جايزه مطرح شده بودند. اما تا رسيدن دست بخت‌هاي اصلي به خود جايزه، داستان همان داستان سيبي است که به هوا پرتاب شده. مثل سال گذشته که تصميمات ناگهاني دونالد ترامپ بسياري از پيش‌بيني‌ها را به هم زد. اما فعلا ماييم و اين افراد:

 

بهترين فيلمنامه اوریجینال: 

شايد باورش سخت باشد اما بازيگر و کمدين آمريکايي، جوردن پيل، بالاتر از چهره‌هايي مثل استيون اسپيلبرگ و الکساندر پين، شانس اصلي بردن جايزه بهترين فيلمنامه اوریجينال است. آن هم به‌خاطر اولين ساخته‌اش که اتفاقا اصلا هم کمدي نيست. «برو بيرون» در ژانر ترسناک ساخته شده است. اين فيلم يکي از شگفتي‌سازان جشنواره ساندنس بوده و کارگردانش مي‌تواند جا پاي چهره‌هايي مثل ديمين شزل بگذارد. 

 

ليز هانا و جاش سينگر به‌خاطر نوشتن فيلمنامه اثر جديد استيون اسپيلبرگ، «پست» بخت دوم بردن جايزه هستند و گيرمو دل‌تورو و ونسا تيلور براي نوشتن فيلمنامه برنده شير طلاي جشنواره بين‌المللي ونيز، «شکل آب» در رتبه سوم قرار دارند. آنتوني مک‌کارتن که دو سال پيش به‌خاطر «تئوري همه‌چيز» نامزدي و شکست در اسکار را تجربه کرده بود، امسال هم فعلا با فيلم «سياه‌ترين ساعت» بخت چهارم است. در رتبه پنجم در عين ناباوري يک کمدي رمانتيک قرار گرفته؛ اثري به نام «بيمار بزرگ» که فيلمنامه آن را اميلي گوردون و کميل نانجياني، استندآپ کمدين، بازيگر و نويسنده پاکستاني‌الاصل نوشته‌اند. عجيب‌تر اينکه فيلم مذکور بالاتر از «کوچک‌سازي» الکساندر پين است. هر چند احتمالا جابه‌جايي‌هايي در ترکيب آنها رخ دهد. ليست ۱۰ فيلم اصلي اين بخش به شرح زير است: 

 

برو بيرون/ پست/ شکل آب/ سياه‌ترين ساعت/ بيمار بزرگ/ کوچک‌سازي/ Lady Bird/‎ پروژه فعلا بدون نام پل توماس اندرسون/ سه بيلبورد بيرون از ايبينگ، ميسوري/ مادر! 

 

بهترين فيلمنامه اقتباسي: 

آثار همجنس‌بازانه در سال‌هاي اخير بخشي جداناشدني از اسکار بوده‌اند. اين فيلم‌هاي شنيع در ادوار گذشته بسيار مورد توجه اعضاي آکادمي قرار گرفته‌اند و امسال هم بخت بالايي در بردن جوايز اسکار دارند. «مرا به نام خودت بخوان» ساخته لوکا گوادانينو يکي از همين آثار است. فيلمنامه اين اثر را خود گوادانينو با همکاري جيمز آيووري و والتر فاسانو نوشته است. «Mudbound» فيلم جديد دي ريس، کارگردان زن، سياهپوست و همجنس‌باز آمريکايي در رتبه دوم قرار دارد.

 

دي ريس نقطه مشترک همه اقليت‌هاي امروز جامعه آمريکاست. هم زن است، هم سياهپوست است و هم دگرباش. يک گزينه عالي براي رسيدن به جايزه اسکار تا ژست عملکرد فراتر از تبعيض‌هاي آکادمي پر رنگ‌تر از پيش شود. در رتبه سوم ريچارد لينک‌ليتر با «آخرين پرچم در اهتزاز» قرار دارد. کارگردان فيلم «پسربچگي» امسال يک فيلم کمدي، درام با فيلمنامه‌اي از خودش و داريل پانيسن ساخته است. «بازي مالي» اولين تجربه کارگرداني فيلمنامه‌نويس مشهور هاليوودي، آرون سورکين روي رتبه چهارم ايستاده و گزينه پنجم هم «شگفت‌زده» تاد هينز است.

 

کارگردان همجنس‌بازي که پيش‌تر با فيلم همجنس‌بازانه «کارول» مورد توجه آکادمي قرار گرفته بود ظاهرا اين‌بار از موضوعات مربوط به اقليت‌هاي منحرف جنسي فاصله گرفته و فيلمي داستاني بر‌اساس کتابي از برايان سلزنيک ساخته است. هر چند براي مطمئن‌تر شدن نسبت به مضمون فيلم تا ديده‌شدن آن نمي‌توان نظر قطعي داد. ۱۰ شانس اصلي کسب اسکار بهترين فيلمنامه اقتباسي هم به شرح زير هستند: 

 

مرا به نام خودت بخوان/ Mudbound/‎ آخرين پرچم در اهتزاز/ بازي مالي/ شگفت‌زده/ فريب‌خورده/ ويکتوريا و عبدل/ بليدرانر ۲۰۴۹/ لوگان/ هنرمند فاجعهبهترين بازيگر نقش اول مرد: 

شايد اگر بخواهيم به يک قانون نانوشته در اسکار اشاره کنيم، بايد در مورد علاقه آکادمي به فيلم‌هاي بيوگرافي صحبت کنيم. سابقه نشان داده بازيگران اين فيلم‌ها بالاترين شانس را براي بردن جوايز اسکار دارند. مثل امسال که گري الدمن به‌خاطر بازي در نقش سر وينستون چرچيل در فيلم «سياه‌ترين ساعت»، با اختلاف در رتبه نخست قرار گرفته است.

 

پس از او دنيل دي‌لوئيس، با آخرين فيلم دوران حرفه‌اي‌اش که «پروژه فعلا بدون نام پل توماس اندرسون» است در رتبه دوم به‌سر مي‌برد و دنزل واشنگتن به‌خاطر «عاليجناب رومن جي. ايزرائيل» سوم است. آن‌قدر بخت گري الدمن براي بردن اسکار، بالا تصور مي‌شود که شانس تام هنکس و هيو جکمن در مقايسه با آن، چيزي نزديک صفر است. اما به‌هرحال نمي‌شود از اين دو ستاره باسابقه هم به‌خاطر بازي در فيلم‌هاي «پست» و «بزرگ‌ترين شومن» گذشت: 

 

گري الدمن- «سياه‌ترين ساعت»

 

دنيل دي‌لوئيس- «پروژه فعلا بدون نام پل توماس اندرسون»

 

دنزل واشنگتن- «عاليجناب رومن جي. ايزرائيل»

 

تام هنکس- «پست»

 

هيو جکمن- «بزرگ‌ترين شومن»

 

اندرو گارفيلد- «تنفس»

 

تيموتي شلمي- «مرا به نام خودت بخوان»

 

چادويک بوزمن- «مارشال»

 

جيک جیلينهال- «قوي‌تر»

 

برايان کرانستون- «آخرين پرچم در اهتزاز»

 

بهترين بازيگر نقش اول زن: 

نفر اول فهرست امسال در اين بخش يک نام‌آشنا و ماندگار در تاريخ سينماست. رکورد‌دار نامزدي در اسکار با ۲۰ حضور در مراسم آکادمي و يک چهره کاملا ضدترامپ که او را تبديل به برنده‌اي بسيار ايده‌آل مي‌کند. استريپ مي‌تواند با فيلم سياسي جديد استيون اسپيلبرگ، «پست» براي بيست و يکمين بار نامزد جايزه اسکار شود و چهارمين بار بردن آن را تجربه کند. رکوردي براي زير سايه بردن ميراث کاترين هپبورن.

 

 بعد از او سالي هاوکينز قرار دارد که حضور در فيلم «شکل آب» گيرمو دل‌تورو باعث حضورش در ليست شده است. بخت سوم، جودي دنچ و احتمالا يکي از آخرين بازي‌هاي او تا قبل از نابينا شدن کاملش است با بازي در نقش ملکه ويکتوريا در فيلم «ويکتوريا و عبدل». فرانسيس مک‌دورموند با «سه بيلبورد بيرون از ايبينگ، ميسوري» و انت بنينگ با «ستاره‌هاي سينما در ليورپول نمي‌ميرند» چهارم و پنجم هستند. جسيکا چستين، سيرشا رونن، اما استون و کيت وينسلت هم در صف انتظار براي بالا آمدن در فهرست هستند:

 

مريل استريپ- «پست»

 

سالي هاوکينز- «شکل آب»

 

جودي دنچ- «ويکتوريا و عبدل»

 

فرانسيس مک‌دورموند- «سه بيلبورد بيرون از ايبينگ، ميسوري»

 

انت بنينگ- «ستاره‌هاي سينما در ليورپول نمي‌ميرند»

 

جسيکا چستين- «بازي مالي»

 

سيرشا رونن- «Lady Bird»

 

اما استون- «نبرد جنسيت‌ها»

 

کيت وينسلت- «واندرويل»

 

جين فوندا- «روح‌هاي ما در شب»

 

بهترين کارگردان: 

شايد باورکردني نباشد اما به نظر مي‌رسد امسال بالاخره سال کريستوفر نولان است. «دانکرک» آن‌قدر نقد مثبت به‌ويژه در زمينه کارگرداني به خودش ديده که اصلا عجيب نيست در بالاترين جاي فهرست فعلا نام اين کارگردان بريتانيايي را ببينيم. چيزي که عجيب است شانس بسيار بالاي او نسبت به نفر دوم است. فعلا کريستوفر نولان با بخت ۱۰,۱۹ اول است.

 

چهره‌‌اي که فعلا نامش در کنار استنلي کوبريک و آلفرد هيچکاک در زمره بزرگ‌ترين هنرمندان تمام تاريخ که نتوانسته‌اند مجسمه اسکار را به خودشان اختصاص دهند قرار گرفته اما ممکن است امسال همه‌چيز براي هميشه تغيير کند. نفر دوم با اختلاف زيادي استيون اسپيلبرگ با «پست» است که ۱,۵ شانس دارد. لوکا گوادانينو با «مرا به نام خودت بخوان» سوم است. 

 

گيرمو دل‌تورو و پل توماس اندرسون هم در رتبه‌هاي چهارم و پنجم قرار دارند. اگرچه اين فقط پيش‌بيني نامزدها است و ما ماه‌ها فقط با اعلام کانديداها فاصله داريم اما جايگاه بالاي نولان و اسپيلبرگ مي‌تواند آنها را حداقل به حضور در ميان نامزدها اميدوار کند. احتمال اينکه دي ريس هم بتواند در فهرست بالا بيايد و نامزد شود زياد است. زيرا آکادمي شايد با اعلام يک ليست تمام‌مردانه در بخش بهترين کارگردان سال مورد حملات گروه‌هاي فمينيستي و زنان هاليوودي قرار گيرد: 

 

کريستوفر نولان- «دانکرک»

 

استيون اسپيلبرگ- «پست»

 

لوکا گوادانينو- «مرا به نام خودت بخوان»

 

گيرمو دل‌تورو- «شکل آب»

 

پل توماس اندرسون- «پروژه فعلا بدون نام پل توماس اندرسون»

 

جو رايت- «سياه‌ترين ساعت»

 

دي ريس- «Mudbound»

 

جوردن پيل- «برو بيرون»

 

السکاندر پين- «کوچک‌سازي»

 

پتي جنکينز- «واندر وومن»

 

بهترين فيلم: 

نولان آن قدر اسکار نبرد که در مراسم امسال ممکن است دو جايزه با هم ببرد. هم در قامت کارگردان و هم در قامت تهيه‌کننده جديدترين اثرش، «دانکرک». بعد از اين فيلم در رتبه دوم «پست» استيون اسپيلبرگ قرار گرفته و فيلم همجنس‌بازانه «مرا به نام خودت بخوان» سوم است. «سياه‌ترين ساعت» ساخته جديد جو رايت، «شکل آب» فيلم برنده شير طلاي جشنواره بين‌المللي فيلم ونيز، ساخته گيرمو دل‌تورو، اثر بدون نام پل توماس اندرسون و «برو بيرون»

 

هم در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. اگرچه اسکار طبق قوانين جديد مي‌تواند هر سال تا ۱۰ اثر را نامزد اسکار بخش بهترين فيلم کند اما در سال‌هاي اخير تعداد فيلم‌هايي که به حد نصاب مشخصي از رأي براي حضور در فهرست بهترين فيلم رسيده‌اند، ده عدد نبوده. اگر امسال همه آثار به حد نصاب برسند مي‌توان از «Mudbound»، «کوچک‌سازي» و «نبرد جنسيت‌ها» هم به‌عنوان شانس نامزدي در اسکار نام برد: 

 

دانکرک

 

پست

 

مرا به نام خودت بخوان

 

سياه‌ترين ساعت

 

شکل آب

 

پروژه فعلا بدون نام پل توماس اندرسون

 

برو بيرون

 

Mudbound

 

کوچک‌سازي

 

نبرد جنسيت‌ها

 

بيمار بزرگ

 

سه بيلبورد بيرون از ايبينگ، ميسوري

 

مادر! 

 

بزرگ‌ترين شومن

 

بليدرانر ۲۰۴۵

 

ديترويت

 

Lady Bird

 

آخرين پرچم در اهتزاز

 

واندروومن

 

واندرويل

 

رأي‌گيري اسکار امسال از روز ۵ ژانويه ۲۰۱۸ آغاز مي‌شود و نامزدهاي نهايي روز ۲۳ ژانويه معرفي مي‌گردند. رأي‌گيري نهايي هم در روزهاي ۲۰ تا ۲۷ فوريه برگزار خواهد شد و نام برندگان در مراسم نهايي که روز يکشنبه پنجم مارس ۲۰۱۸ در دالبي‌تياتر مرکز هاليوود و هايلند منعقد مي‌شود اعلام خواهد شد. نودمين دوره مراسم اسکار با مجري‌گري جيمي کيمل برگزار مي‌شود.

 

مهدي مافي

 

 

vaghayedaily.ir
  • 18
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش