سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۰:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۱۰۳۰۷۵
فستیوال ها و جشنواره های هنری

نشست خبری فیلم‌های «ناگهان درخت»، «قصر شیرین» و «سمفونی نهم» در سومین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
نشست خبری سه فیلم قصر شیرین، ناگهان درخت و سمفونی نهم در سومین روز جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ برگزار شد.

نشست خبری «قصر شیرین»| میرکریمی: یک سال درباره فضاسازی ها سکوت کردم/ برخی احساس خطر کرده‌اند

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، شامگاه امشب جمعه ۱۲ بهمن ماه، در پردیس سینمایی ملت؛ سینمای رسانه‌ها برگزار شد.

 

حامد بهداد بازیگر این فیلم در ابتدای این نشست درباره لهجه خود در فیلم بیان کرد: لهجه با گویش متفاوت است، از همین رو رضا میرکریمی و محسن قرایی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس از من خواستند که لهجه ترکی نگیریم، چون این لهجه در هر نقطه متفاوت است.

 

میرکریمی در ادامه درباره اینکه ایده این فیلم را از کجا دریافت کرده ، بیان کرد: قصه این فیلم را از جایی نشنیدم اما ایده اصلی فیلم مربوط به پدری بود که با فرزندان خود بعد از مدت‌ها در حالی که همسرش فوت کرده، ملاقات می‌کند. البته من این ایده را قبل از «دختر» داشتم که چند بار خیز برداشتم بنویسمش اما نشد تا اینکه سال گذشته فیلمنامه آن را نوشتیم و بازنویسی کردیم.

 

میرکریمی درباره اینکه فیلم پایان‌بندی مناسبی نداشت، گفت: به نظرم قصه‌هایم پایان دارند برای مثال «امروز» و «دختر» هم پایان‌بندی مناسب داشتند کمااینکه به نظرم «قصر شیرین» در بهترین جا به پایان رسید.

 

این کارگردان درباره انتخاب حامد بهداد برای نقش اصلی فیلم «قصر شیرین» هم عنوان کرد: حامد بهداد انتخاب اول من نبود چراکه با بازیگر دیگری قرارداد داشتم البته که واقعا این آرزو را داشتم با حامد همکاری کنم ولی فکر می‌کردم او برای این فیلم گزینه مناسبی نیست. به همین دلیل با فرد دیگری پیش رفتیم ولی به دلایلی ادامه همکاری میسر نشد و به نظرم خدا خواست که حامد در فیلم باشد. البته از این جهت خدا را شکر می‌کنم چون به نظرم دانش من در این حد نبود که حامد را انتخاب کنم اما در نهایت هوش او به شدت به کار آمد.

 

میرکریمی ادامه داد: به نظرم این تجربه یک بازیگر حرفه ای است که باعث می‌شود در کنار چند نابازیگر خوب بدرخشد. ضمن اینکه به نظرم کار بزرگ را در این فیلم شخصیت اصلی با بازی حامد بهداد انجام می‌دهد که روحیه لایه‌لایه دارد و باید آرام آرام کشف شود. درباره انتخاب بازیگران کودک هم باید بگویم که ما فراخوان دادیم ولی بعدها متوجه شدم آنها در یک اثر تلویزیونی حضور داشتند. من با این بچه‌ها رفتاری را نداشتم که با خردسالان داشتم چراکه آنها مثل آدم بزرگ‌ها کار می‌کردند.

 

رضا میرکریمی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بودجه اندک این فیلم در قیاس با پروژه میلیاردی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی که میرکریمی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد و مدت‌هاست حرف و حدیث‌هایی درباره منابع تأمین مالی آن در برخی رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: من یک سال است که درباره فضاسازی‌هایی که برای «ما همه با هم هستیم» صورت گرفته، سکوت کردم. قصه اصلا این نیست که منابع فیلم از کجا تهیه شده بلکه قصه این است که جریانی که چندین سال است سینمای ایران را با فیلم‌های سخیف در اختیار خود گرفته، به محض اینکه از ورود افراد تازه به چرخه تولید و اکران احساس خطر می‌کنند شروع به فضاسازی و گفتن صحبت‌هایی درباره استفاده از پول‌های کثیف در آثار  دیگر می‌کنند.

 

وی افزود: «ما همه با هم هستیم» هنوز اکران نشده اما بعد از اکران متوجه می‌شوید که چه کمدی متفاوتی است و ما هم پولی خارج از عرف به کسی نداده‌ایم. این را هم باید بگویم که همان‌هایی از حضور ما احساس خطر می‌کنند که خودشان پول کثیف استفاده می‌کنند. ضمن اینکه برخی می‌گویند کیومرث پوراحمد نسبت به فیلم من موضع گرفته اما او رفیق من است و نسب به این موضوع حرفی نزده بلکه برخی در این باره شیطنت کرده اند و اطلاعات غلطی به او داده‌اند..

 

بهداد در ادامه درباره نقشش بیان کرد: فضیلتی نیست کسی در هنگام ایفای نقش از خودش فاصله بگیرد و به شیوه دیگری نزدیک شود. در عین حال فضیلتی نیست کسی نقشی را به خودش نزدیک کند. هرکدام از این‌ها اگر اتفاق بیفتد امانت‌داری نشده است و اگر خوب اتفاق بیفتد ماحصل کار خوب خواهد بود اما من بازی‌های بسیار زیاد خوبی را سراغ دارم که دال بر هر ۲ روش است. فکر می‌کنید اگر این نقش به تجربه‌ها و رنج‌های من نزدیک می‌شد آیا کار درستی کرده بودم؟ اگر پاسخ شما مثبت است بله من این کار را کردم.

 

محسن قرایی نویسنده فیلمنامه هم اظهار کرد: فیلمنامه فیلم مبتنی‌بر خورده پیرنگ و بر اساس جزییات است و ما نمی‌خواستیم داستان را سلیس بگوییم و باید آرام آرام جزییات را به مخاطب می‌گفتیم. ضمن اینکه درست همان زمان‌هایی که فکر می‌کنید داستان پیش نمی‌رود ، فیلم در حال دادن اطلاعات به مخاطب است. این جنس از فیلمنامه نیازمند چنین شروعی است و می‌طلبید داستان را آرام آرام پیش ببریم.

 

ژیلا شاهی دیگر بازیگر این اثر هم عنوان کرد: میرکریمی این فرصت را به من داد تا خودم را در فضایی که دوست دارم، قرار بدهم. 

 

میرکریمی درباره پاسخ به اظهارنظر یکی از خبرنگاران درباره اینکه این فیلم دغدغه خاصی ندارد، گفت: توجه به ارزش‌های خانواده مهمترین مسأله است.

 

قرایی هم در ادامه درباره اینکه چرا شخصیت اصلی دوست ندارد فرزندانش را ببیند، گفت: نکته اصلی که این است که او تصور می‌کند اگر آنها را ببیند با آنها همراه می‌شود و البته شاید احساس عذاب وجدان می‌کند چراکه چند سالی بوده که با آن‌ها نبوده است.

 

سپس مرتضی خدایی فیلمبردار این اثر اظهار کرد: کل داستان این فیلم در یک روز می‌گذشت و نگه داشتن راکورد کار سختی بود. 

 

میرکریمی درباره اینکه چرا فیلمش را برای جشنواره جهانی فیلم فجر نگه نداشته است، گفت: آنجا در بخش بازار فیلم را نمایش می‌دهیم ولی اگر در آنجا فیلم را قرار می‌دادیم باز هم می‌گفتند چون دبیر آن جشنواره است فیلمش را به جشنواره جهانی فرستاده است.

 

میرکریمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فیلمش فمینیستی است، توضیح داد: شاید این موضوع به این خاطر است که همسرم را دوست دارم ولی نمی‌دانم تعریف شما از فمینیست چیست با این حال من یک موضوع انسانی را در فیلمم مطرح کردم.

 

قرایی در این باره عنوان کرد: فیلم‌های ما بازتابی از جامعه ماست و در اکثر اوقات زن‌ها بهتر از مردها در فیلم‌ها هستند.

 

میرکریمی توضیح داد: ما ۲ قصه در فیلم داریم که یکی مربوط به گذشته و دیگری مربوط به حال است. به نظرم انگیزه‌های شخصیت اصلی به اندازه کافی گفته شده و فکر بیشتر از این بر آن تاکید می‌شد فیلم لحن دیگری می‌گرفت که مورد پسند نبود.

 

بهداد هم در پایان گفت: با سعید سهیلی برای بازی در فیلم او قرارداد داشتم اما از او خواستم که اجازه بدهد در این فیلم بازی کنم و از او تشکر می‌کنم که این اجازه را به من داد.

 

نشست خبری «ناگهان درخت»| پیمان معادی: این فیلم را برای ۱۰ درصد عاشقان سینما ساختیم

روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

نشست خبری فیلم سینمایی «ناگهان درخت» با حضور صفی یزدانیان کارگردان، پیمان معادی تهیه‌کننده و بازیگر، کریستف رضاعی آهنگساز، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسمخانی، زهرا عباسی بازیگران، همایون پایور مدیر فیلمبرداری، ایرج شهرادی صداگذار و محمد لطفعلی طراحی جلوه‌های بصری عصر امروز جمعه ۱۲ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست صفی یزدانیان گفت: سینمای رسانه در جشنواره فیلم فجر خانه اول هر فیلم است. چرا که تماشاگر از اینجاست که با فیلم‌ها آشنا می شوند و آن را جدی می‌گیرند.

 

وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت این فیلم از چه چیز تاثیر گرفته است گفت: من ۵۸ سالم است و چگونه می‌توانم بگویم از چه کسی تاثیر گرفته‌ام؟ اما از هر آنچه تاثیر گرفته‌ام در این فیلم دیده می‌شود.

 

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا هر دو فیلم وی در رشت ساخته شده، توضیح داد: مادر من برای رشت است و من خودم را رشتی جا می‌زنم، پیمان معادی یک رگ رشتی دارد و من شهر رشت را بسیار دوست دارم.

 

پیمان معادی در ادامه این نشست گفت: معمولا فیلمی را تهیه می‌کنم که هرگز دخالتی در سناریوی آن نداشته باشم چرا که معتقدم فیلمنامه‌ای که نیاز به دخالت داشته باشد به درد کار کردن نمی‌خورد؛ در این فیلمنامه نیز هیچ دخالتی نداشتم.

 

کریستف رضاعی آهنگساز این فیلم در رابطه با موسیقی «ناگهان درخت» توضیح داد: موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چنئد است» قابل پیش‌بینی بود چرا که بعد داشت و مردم آن را دوست داشتند اما در این فیلم موسیقی در خدمت روایت و لایه‌های فیلم و رنگ‌های دیالوگ هاست به همین دلیل امیدوارم موسیقی این فیلم را مردم دوست داشته باشند.

 

صفی یزدانیان درباره انتخاب زهرا عباسی توضیح داد: خانم عباسی دختر عمه آقای پایور است و به نظر من مادر درخشانی است.

 

زهرا عباسی نیز تاکید کرد: بار اول است که من در یک فیلم بازی می‌کنم و با کمک دیگران توانستم این نقش را ایفا کنم. من مادرم و نقش یک مادر را خوب بازی می‌کنم.

 

مهراب قاسمخانی هم در بخش دیگری از این نشست گفت: من هیچ‌وقت وسوسه بازی نداشته‌ام و ندارم اما این یک تجربه جدید برای من بود که می‌توانست هیجان انگیز باشد.

 

مهناز افشار درباره نقش خود در «ناگهان درخت» بیان کرد: صفی یزدانیان از من خواست چیزی که هستم نباشم، کسانی که من را نقد می‌کنند از آنها متشکرم چرا که باعث می‌شوند خوب بازی کنم.

 

وی درباره حواشی پیش آمده در افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: افتخار می‌کنم که من هم یکی از پیرزن‌های سینمای ایران باشم.

 

پیمان معادی درباره انتخاب مهناز افشار توضیح داد: انتخاب افشار انتخاب قطعی صفی یزدانیان بود و همه عوامل این فیلم از بهترین‌های سینمای ایران هستند. این فیلم جنس سینمای من است و به همین دلیل در آن بازی کردم و تجربه درجه یک من با مهناز افشار در «برف روی کاج‌ها» نقطه قوت صفی یزدانیان به شمار می‌رود. وقتی که امروز این فیلم را روی پرده دیدم از این انتخاب بسیار خوشحال شدم.

 

صفی یزدانیان در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: ما سینمای شخصی نداریم، چراکه نمی‌توانیم فیلم شخصی بسازیم. برای فیلم قبلی‌ام از من پرسیدند آیا این فیلم قرار است در هنر و تجربه اکران شود؟ و این بار هم این سوال را برای ناگهان درخت پرسیدند؛ معتقدم چنین سوال‌هایی درست نیست.

 

پیمان معادی با اشاره به اینکه نمی‌دانم این فیلم چقدر می‌تواند در گیشه فروش داشته باشد یا نه، گفت: صددرصد مالکیت این فیلم برای من است و شاید تعداد کمی از مردم این فیلم را دوست داشته باشند. «ناگهان درخت» شاید ۱۰ درصد عاشق‌های سینما را جذب کند و ما این فیلم را برای آن ۱۰ درصد ساخته‌ایم. به خاطر دیده شدن فیلم هیچ کار خاص و یا تبلیغی نمی‌کنیم. برای اولین بار است که می‌گویم شاید کمتر کسی جسارت تهیه چنین فیلمی را  داشته باشد اما صفی یزدانیان پر از دغدغه است و کسی که دغدغه داشته باشد باید فیلمش ساخته شود و از این به بعد تمام دغدغه من در حوزه تهیه‌کنندگی ساخت چنین فیلم‌هایی است.

 

یزدانیان در پاسخ به این سوال که وجود شقایق دهقان و مهراب قاسمخانی در این فیلم چقدر لازم بود، توضیح داد: از شمایل سینمایی شقایق دهقان خوشم می‌آمد و تا قبل از این فیلم هیچ کدام از این دو هنرمند را ندیده بودم البته باید بگویم نقش آنها درست در همان جایی که باید تمام شد.

 

شقایق دهقان تاکید کرد: آقای یزدانیان به کار خود کاملا اشراف دارد و هیچ خوب و بدی در این فیلم در جریان نیست و تاکید می‌کنم جان مایه این فیلم شعر است.

 

همایون پایور مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی در پایان گفت: فیلمبرداری هر فیلمی از خود سناریو بیرون می‌آید و معتقدم همه چیز یک فیلم باید به هم بیاید.

 

نشست خبری «سمفونی نهم»| هنرمند: از کنار خط قرمزها سُر خوردم

روز سوم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «سمفونی نهم» با حضور عوامل و بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، محمدرضا هنرمند، کارگردان این اثر در مورد سوژه این فیلم گفت: در این چند سال که از سینما دور بودم و البته در کنارش زندگی کردم، می‌خواستم که تجربه جدیدی، هم در ساختار و هم در موضوع، داشته باشم و قصد داشتم که کار جدیدی را رقم بزنم.

 

وی به دلیل نامگذاری این فیلم اشاره کرد و گفت: این فیلم نهم من است و دوست داشتم که اسمش سمفونی نهم باشد. علاوه بر این، همان‌طور که می‌دانید، سمفونی نهم بتهوون به اسم سمفونی مرگ مشهور است. البته نمی‌خواستم سمفونی مرگ نام داشته باشد به همین دلیل آن را سمفونی نهم نام گذاشتم. در مورد لوکیشن این فیلم نیز باید بگویم که ما تصویربرداری را در اطراف کاشان انجام دادیم البته سیرچ در اطراف کرمان است اما به این دلیل که اطراف کاشان کوهستانی بود و ما به چنین لوکیشنی احتیاج داشتیم، این منطقه را انتخاب کردیم.

 

سپس، زینب تقوایی، تهیه کننده در مورد این فیلم سینمایی گفت: فیلم‌نامه سمفونی نهم از ابتدا معلوم می‌کرد که کار بسیار سختی در پیش داریم. بعد از ساخت چند سریال می‌دانستم که ساخت چنین فیلمی تا چه اندازه زمان‌بر است و هزینه بسیاری دارد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تطابق نداشتن موضوع فیلم با سلیقه عامه مردم و احتمال شکست در گیشه گفت: البته باید بگویم که رفتن به سمت فیلم‌نامه‌های گیشه‌ای دور از ذهن من نبود اما انتخابم این گونه بود که در اولین کار سینمایی خود اثری بسازم که قابل افتخار باشد و بتوانم در کنار آن بایستم.

 

در ادامه این جلسه،‌ حمید فرخ نژاد در مورد شباهت‌های این فیلم با فیلم سینمایی دموکراسی در روز روشن گفت: وقتی قرار است شخصیتی را بازی کنی که ما به ازای واقعی آن وجود ندارد، کار بسیار سخت‌تر می‌شود. ما براساس مشاوره‌هایی که با آقای هنرمند داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بازیگر این کاراکتر باید بی‌حس باشد و نسبت به اتفاقاتی که پیرامونش رخ می‌دهد، بی‌تفاوت بگذرد. البته سعی کردیم که رگه‌های بسیار ضعیفی از تبدیل این موجود ماورایی به موجود زمینی را ببینیم. اساس این فیلم، مواجهه با مرگ است و بنابراین نیاز به کسی داریم که تکنسین باشد و نسبت به بقیه کاراکترها بی‌حس باشد. البته نکته مهم این بود که این شخصیت باید کمی شیرینی هم داشته باشد و طنازی کند. در فیلم دموکراسی در روز روشن، محمدرضا گلزار نقش حضرت عزرائیل را بازی می‌کرد و در فیلم حلقه‌های سبز نیز با یک معلول روبه‌رو بودیم بنابراین این نقش من شباهتی به آن دو فیلم دیگر ندارد.

 

زینب تقوایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراضات حضور او به عنوان تهیه‌کننده در این فیلم گفت: بر طبق قانون، برای تهیه‌کنندگی یک سری امتیازات احتیاج است. در چارت‌های وزارت ارشاد یکی از این امتیازها ساختن ۲ فیلم سینمایی است.  با توجه به این که بیش‌ترین امتیازات را در بخش‌های دیگر داشتم و البته از آن‌جا که این فیلم هزینه زیادی داشت مخالفتی با تهیه‌کنندگی من نشد. علاوه بر این، باید بگویم که به دلیل تحصیلات و امتیاز دکتری بنده مخالفتی از سوی اتحادیه و وزارت ارشاد صورت نگرفت.

 

محمدرضا هنرمند در پاسخ به همین سوال گفت: دقت کنید که این قانون برای کسی است که هرگز تهیه‌کنندگی نکرده است در حالی که خانم تقوایی بیش از ۴۵ هزار دقیقه فیلم و سریال تولید کرده است و تجربه خوبی در تهیه‌کنندگی دارد.  

 

پژمان بازغی که در این فیلم، نقش امیرکبیر را بر عهده داشت در مورد نقش خود گفت: ماجرای دعوت ایشان تا حضور من برای تصویربرداری کمتر از یک روز طول کشید. در کنار این موضوع، بازی کردن نقش امیرکبیر مساله بسیار متفاوتی بود که اصلا نمی‌توانستم آن را رد کنم. برای تبدیل شدن به امیرکبیر، یک گریم ۴ ساعته داشتم و در همین جا باید از آقای مجید اسکندری گریمور این کار تشکر کنم.

 

هنرمند در پاسخ به سوالی مبنی بر مواجه شدن این فیلم با ممیزی‌ها به دلیل ماهیت‌های دینی آن گفت: می‌دانم که وضعیت ارشاد و ممیزی‌ها چگونه است. من سریال کاکتوس را کار کردم و به خوبی با این موضوع آشنا هستم. امیدوارم که چنین واکنش‌هایی رقم نخورد. تلاش کردم که از کنار خط قرمزها سر بخورم و تعارضی با آن‌ها نداشته باشم.

 

در بخش دیگری از این جلسه، علیرضا کنعانی بازیگر نقش کوروش در مورد نقش خود صحبت کرد و گفت: در شرایطی که بخشی از تاریخ ایرانیان برمبنای مصلحت یا منفعت حذف شده است، به تصویر کشیدن کسی مانند کوروش جسارت خاصی می‌خواهد و از این بابت از آقای هنرمند تشکر می‌کنم. وقتی وطن دوستی و ارق را از مردم بگیریم، نتیجه‌اش این می‌شود که وطن و هم وطن را دوست نداشته باشیم.

 

تقوایی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستمزدها و هزینه‌های این فیلم گفت: ساخت این فیلم، ۵ میلیارد تومان هزینه داشت. البته باید بگویم که تمام همکاران من در این پروژه مبلغ بسیار کمتری را نسبت به دیگر قراردادهای خود دریافت کردند. اگر قرار بود که دستمزدهای واقعی‌شان را به آنان بدهیم، هزینه فیلم بسیار بیش‌تر می‌شد.

 

در پایان این جلسه، محمدرضا هنرمند در پاسخ به سوالی مبنی بر کمدی بازی کردن حمید فرخ نژاد در نقش عزرائیل گفت: من موافق این موضوع نیستم. او طنازی کرده و شیرین بازی کرده است و اصلا کمدی نیست.

 

 

mehrnews.com
tasnimnews.com
  • 12
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش