چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۰۸:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۱۰۳۶۱۱
فستیوال ها و جشنواره های هنری

نشست خبری فیلم‌های «طلا»، «خون خدا» و «شبی که ماه کامل شد» در پنجمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

روز پنجم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
نشست خبری سه فیلم طلا، خون خدا و شبی که ماه کامل شد در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ برگزار شد.

نشست خبری «طلا»| شهبازی: یک عده بچه مدرسه ای برای فیلمها نقد می نویسند

نشست خبری  فیلم طلا با حضور پرویز شهبازی کارگردان فیلم، رامبد جوان و محمد شایسته تهیه‌کننده و بازیگران فیلم در روز پنجم جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 

شهبازی کارگردان فیلم طلا در این نشست با انتقاد از فضای نقد در سینمای معاصر گفت: این جلسه پرسش و پاسخ و جلسه نقد فیلم نیست پس بهتر است در این نشست صرفا به سوالات پاسخ داده شود و وارد فضای نقد نشویم. منتقدان نقد را برای مخاطب می‌نویسند و من خود نقد نمی‌خوانم.

 

رامبد جوان در ابتدای نشست درباره نحوه همکاری با محمد شایسته گفت: برای ساخت چند فیلم با محمد شایسته برنامه ریزی کردیم من در پروژه طلا بیشتر درگیر خندوانه بودم اما خوشحالم که با این کارگردان خوب همکاری داشتم.

 

هومن سیدی درباره همکاری با شهبازی توضیح داد: شهبازی به شعور مخاطب احترام می گذارد و حرفه ای کار می کند.

 

شهبازی درباره سینمای خود را ، توضیح داد: سینمای من به ظاهر رئالیستی است اما سعی می کنم از آن عبور کنم. اما داستان فیلم کاملا تخیلی است.

 

صدیقیان درباره استقبال از نقش مکمل گفت: دلیل اولم کار با شهبازی است اما اینطور نیست که من از نقش مکمل استقبال کنم و مهم این است که نقش سر جای خودش وجود داشته باشد و این اتفاق در طلا برای من افتاده است.

 

رامبد جوان درباره فضای نقد در جشنواره فجر توضیح داد: جشنواره فیلم فجر است و جلسه پرسش و پاسخ است و قطعا اصحاب رسانه به بخش سینما ارتباط دارید. سینما مجموعه اجزاست که می‌توان با آنها به صورت مجزا مواجه شد اما سوال اصلی من این است که چرا راجع به سینمای پرویز شهبازی صحبت نمی‌شود. وقتی پرویز را میبینیم به نظر معمولی است اما سینمایی ها می‌دانند بسیار پیچیده است.

 

طناز طباطبایی هم درباره مختصات کار با شهبازی گفت: کار با شهبازی برای من مهم است چون او یک فیلم هوشمندانه می‌سازد و برای تک تک دیالوگها فکر کرده‌است و چقدر ما آموختیم که اینقدر ساده فیلم ببینیم. وقتش رسیده که حرفه‌ای فیلم ببینیم. یکی از راحتترین پشت صحنه‌ها را فیلم شهبازی داشت آن هم به دلیل حرفه‌ای گری اوست.

 

شهبازیدر ادامه نشست گفت: سطح نقد پایین آمده است و این منجر به پایین آمدن فرهنگ عمومی در کشور می‌شود. سال ۱۹۹۰ قرار شد در آکادمی اسکار به کوروسوا اسکار افتخاری بدهند و دو تا از فیلمسازان تحت تاثیر او قرار شد مجسمه را به او بدهند. اسپیلبرگ گفت کوروساوا بزرگترین فیلمساز زنده جهان است و کوروساوا روی استیج آمد و گفت تعجب میکنم این جایزه را دریافت کردم چون هنوز نمی‌دانم سینما چیست؟

 

وی افزود: وقتی یک بچه مدرسه‌ای نقد مینویسد و میگوید مثلا فیلمنامه یا هر چیز دیگری ضعیف است به نظرم ما نقد را جدی نگرفته ایم و نباید در جمع اینطوری وارد نقد سینما نشویم.

 

رامبد جوان هم درباره گیشه فیلم گفت: امیدوارم فروش خوبی داشته باشد. تصور ما این است اگر فیلمی در هر ژانری خوب ساخته شود فروش خوبی خواهد داشت.

 

نشست خبری «خون خدا»| حقیقی: دین را به درستی در جامعه تسری ندادیم

روز پنجم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

نشست خبری فیلم «خون خدا» با حضور عوامل فیلم در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 

در ابتدای نشست مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم درباره دلایل ساخت این سوژه توضیح داد: روزگار امروز باعث شد من به سراغ این سوژه بروم من همواره به دنبال روایتهای نو از زندگی هستم و اینبار هم تلاش کردم همین کار را بکنم، در ساخت فیلمهایم هم سعی می کنم خودم باشم و تقلید نکنم.

 

در ادامه سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم گفت: وقتی نام اما حسین برای ساخت این فیلم به میان آمد اعلام آمادگی کردم. فارابی هم برای ساخت ۲۰۰ میلیون به ما کمک کرد.

 

کارگردان فیلم درباره استقبال از خون خدا تصریح کرد: به نظرم مخاطبی که بخواهد کار متفاوت ببیند از این فیلم استقبال می کند. حال در اکران یا هنر و تجربه فرقی نمی کند.

 

حقیقی هم در اینباره توضیح داد: با چند دفتر پخش صحبت کردیم و برای اکران و پخش فیلم اعلام آمادگی کردند. اما علاقه شخصی من این است که فیلم برای ایام محرم اکران شود. ما در فیلم بازیگر چهره نداشتیم هر چند که خیلیها فکر می کنند برای فروش گیشه باید بازیگر چهره داشت. اما ما از بهترینهای سینما و تئاتر استفاده کردیم.

 

عباس میرزایی گفت: قبل از انزوا میخواخستم این فیلم را بسازم چون دغدغه من است. در واقع دغدغه من آدمهایی هستند که جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند در صورتی که اگر با آ«ها درست برخورد شود به زندگی عادی برمیگردند.

 

وی درباره نحوه ساخت فیلم ادامه داد: ساعت کاری ما در روز بسیار بالا بود اما خسته نمی شدیم. در کل ۲۵ روز فیلمبرداری داشتیم و تلاش کردیم که کار به جشنواره برسد.

 

کارگردان خون خدا با اشاره به وجوهات ماورایی فیلم گفت: زندگی ما خود یک معجزه است. من دوست دارم نام سیدالشهدا را بیاورم و چرا فکر می کنیم نباید به یک کارتن خواب نظر بشود. همیشه در ذهنم می پرسم آیا پول شخصیت و هویت می اورد؟

 

رضا اخلاقی راد بازیگر نقش اصلی کار هم درباره حضورش در فیلم گفت: هر نقشی سختی های خود را دارد من در این فیلم شرایط ویژه ای داشتم اما تجربه مشابه را دارم همچنین برای درک بهتر نقش به سراغ کارتن خوابها رفتم. از یک کارتن خواب نخبه گرفته تا یک کارتنخواب کارخانه دار.

 

حقیقی گفت: سالها خرافه را به جای فیلم مذهبی رواج دادیم که غلط است. معجزه واقعی است چون به چشم دیدم. من در یک زمان در حرم امام رضا کار کردم و این مسائل را دیده ام اما نمیشه بیان کرد. متاسفم که باید بگویم در تسری دین در جامعه درست عمل نکردیم.

 

مدیر فیلمبردار فیلم هم در واکنش به برخی انتقادات نسبت به نحوه فیلمبرداری گفت: من تمام تلاشم را کردم که دیدگاه ذهنی کارگردان را به تصویر تبدیل کنم.

 

کارگردان درباره انتخاب بازیگر فیلم گفت: او به شدت بازیگر خوبی است و باید با او کار کرد تا فهمیدش. متاسفانه مانند بسیار با رضا اخلاقی راد شاید آن چهره ای که دوست دارید روی بیلبوردهای شهری نباید اما یک بازیگر بین‌المللی است. کارگردانان بزرگ دنیا هم از ایشان تقدیر و تشکر کردند و ازش تشکر کردند او جایزه بهترین بازیگری یکی از فستیوالهای بین المللی گرفته است.

 

کارگردان خون خدا درباره استفاده از سلبریتی‌ها در فیلم تصریح کرد: من به خیلی از سلبریتی‌ها زنگ زدم برای حضور در فیلم و قبل از خواندن فیلم رد می‌کردند و حتی ما فحش شنیدیم برای این کار.

 

بازیگر فیلم گفت: من بی محبتی زیادی دیدم و چرا چیزی به نام عشق بین آدمها نیست و دردناک بود که در یک جامعه متناقض زندگی می‌کنیم. رسالتی بر دوش بود که این نقش را بازی می‌کنم همین که یک تلنگر به مخاطب بزنیم برام کافی است.

 

نشست خبری «شبی که ماه کامل شد»|  آبیار: مردم سیستان و بلوچستان جدای از گروه‌های افراطگرای دینی هستند

روز پنجم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

نشست خبری شبی که ماه کامل شد با حضور عوامل فیلم در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

 

نرگس آبیار در ابتدای نشست نسبت به تغییر فضای کارش توضیح داد: این فیلم سالها قبل من را درگیر کرده بود و اخبار آن را دنبال می‌کردم، بعد از اینکه به من پیشنهاد شد با توجه به نگاه زنانه داستان آن را پذیرفتم.

 

قاسمی، تهیه کننده فیلم هم درباره آن توضیح داد: این فیلم هم سختی‌های خود را داشت و بخش عمده کار در سیستان و بلوچستان تهیه شد. وقتی ما در استانی غیر از تهران کار می‌کنیم سختیهایی داریم و امیدوارم استانهای ما هم تجهیز شوند. بخش عمده سختی کار در پاکستان بود و آنجا بروکراسی عجیبی حکمفرماست. مناطقی هم که کار می‌شد خطرات امنیتی داشت و به انتخابات پاکستان هم که رسیدیم منجبور شدیم ترک کنیم کشور را.

 

وی افزود: صد در صد کار را بخش خصوصی انجام داده است و گله‌های زیادی دارم برای این کار که به موقع توضیح می‌دهم.

 

هوتن شکیبا هم درمورد نحوه بازی خود در فیلم گفت: نقش سختی‌های خود را داشت و بخش عمده شرایط فیلمبرداری بود و کاراکتر هم باید طوری تغییر می‌کرد که قابل پذیرش باشد. تلاش کرده‌ام در طول جشنواره به جایزه گرفتن فکر نمی‌کنم.

 

شبنم مقدمی هم درباره تفاوت نقشش توضیح داد: من اولین بار اینجا فیلم را دیدم  و هنوز تحت تأثیر مادرانگی نقش هستم. آبیار مجموعه‌ای از رفتار و دیالوگ نقش را به من داده بود و نقشی را پذیرفتم که کمتر فرصت ایفای آن برای بازیگری فراهم شود.

 

فرشته صدر عرفایی هم با استقبال خبرنگاران مواجه شد و گفت: فکر می‌کنم این شناخته نشدن در نقش را مدیون آبیار هستم و این نقش را خوب نوشته بودند. ایمان امیدواری هم با طراحی گریم بی‌نظیر خیلی به من کمک کرد و من این شانس را داشتم دو هفته قبل از جلوی دوربین رفتن با مردم چابهار دم‌خور باشم و الگوبرداری رفتاری بکنم.

 

شریفی هم به نقش شهاب در فیلم اشاره کرد و گفت: شهاب فیلم با کارهایی که تا کنون انجام دادم متفاوت بود ظرف دو ماه می‌خواستم خودم را به نقش نزدیک کنم.

 

قاسمی درباره شکایت خانواده منصوری از فیلم توضیح داد: ما با این خانواده در ارتباطیم و خبری مبنی بر شکایت آنها نشنیدم

 

آبیار درباره اینکه آیا بهتر نبود کار کوتاه‌تر باشد یا نه گفت: ما نمی‌توانیم سیر تحول یک انسان را در ۹۰ دقیقه خلاصه کنیم. اگر من این زمان را کوتاه می‌کردم امکان همذات پنداری توسط مخاطب فراهم نمی‌شد. نتیجه کار الکن می‌شد.

 

وی افزود: موضوع من دستگیری ریگی نبود و می‌خواستم از زاویه فائزه به ماجرای رادیکالیسم دینی آن منطقه بپردازم. می‌خواستم نشان دهم در این نگرش عشق هم می‌تواند قربانی شود. ما از ۱۱ سپتامبر به بعد شاهد شیوع این نگرش هستیم و برای من مهم بود به آن بپردازم. این فیلم را به‌خاطر مردم بلوچستان ساختم و رنجی که به خاطر گروه‌های افراطگرای دینی می بینند و مردم آنجا دوست داشتند فیلمی ساخته شود که آنها را از افراطگرایی دینی جدا کند. یا طایفه ریگی ریشه عمیقی در سیستان و بلوچستان دارند و آنها را باید از عبدالمالک جدا کرد.

 

قاسمی ادامه داد: یکی از تلخی‌های ما با برخی مسئولان این بود که ما تصویر خوبی از نیروهای ایرانی نشان نمی‌دهیم. موضوع ما این نبوده‌است که به آن بپردازیم.

 

کارگردان فیلم گفت: فیلمسازی کار سختی است و گاهی منتقدان بی‌رحمانه نقد می‌کنند و خستگی به تن همه می‌ماند. ما در فضای شرجی و گرم کار کردیم. تعریف فیلم ارزشی سخت است و نباید از این وایه بی‌هوده استفاده شود.

 

وی درباره منابع اطلاعاتی برای ساخت فیلم تصریح کرد:‌ تصاویر آرشیوی کم است و منابع من سایت‌های خبری داخلی و خارجی بودند، حتی سایتهایی که مخالف جمهوری اسلامی بودند. از طرف دیگر مصاحبه با خود مردم بلوچ به من خیلی کمک کردند.

 

 

tasnimnews.com
  • 10
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش