چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۰۲:۵۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۱۲۰۴۸۶۱
فستیوال ها و جشنواره های هنری

پایان یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران/ از اکبر عالمی تجلیل شد

جشنواره پویانمایی تهران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
اختتامیه یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران شامگاه ۱۶ اسفند ماه در محل کانون برگزار شد.

به گزارش صبا، یازدهمین دوسالانه پویانمایی تهران عصر پنجشنبه ۱۶ اسفندماه به گام آخر رسید و با برپایی اختتامیه و معرفی برندگان پرونده این دوره آن بسته شد تا دوازدهمین دوره آن در سال ۱۳۹۹ برگزار شود.

 

در این مراسم برندگان بخش های مختلف معرفی شدند.

 

مسابقه پایان‌نامه برتر

* تندیس نقره‌ای و لوح یادبود به بهترین پایان‌نامه نظری کارشناسی ارشد، هزینه‌های چاپ و انتشار پایان‌نامه به صورت کتاب به پایان‌نامه «بررسی تطبیقی سیاست‌های رسانه‌ای در صنعت انیمیشن ایران و ژاپن» نوشته سعیده سادات موسوی

 

* لوح یادبود و جایزه نقدی ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ریال به پایان‌نامه «مطالعه مؤلفه‌های تولیدات چیبی ژاپن در باورپذیری حرکت» نوشته نوید صنایع مظفری ثابت

 

* لوح یادبود و جایزه نقدی ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ریال به پایان‌نامه «بازنماییِ طبیعت در سینمای انیمیشن براساس تئوریِ نقد بوم‌گرا» نوشته یگانه خشخاشی مقدم

 

مسابقه دانشجویی ایران

* تندیس طلایی به بهترین کارگردانی در بخش دانشجویی / ملیحه غلام‌زاده برای فیلم «کلاف» به خاطر به کارگیری مناسب عناصر سینمایی در انتقال محتوا.

 

* تندیس طلایی به بهترین فیلمنامه در بخش دانشجویی / سیامک واحد برای فیلم «پلکان» به خاطر انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی و سنجیدگی در انتخاب عناصر ادبی.

 

* تندیس طلایی به بهترین انیماتور در بخش دانشجویی / زهرا رستم‌پور برای فیلم «گرسنگی» به خاطر دستیابی به ویژگی‌های فردی در متحرک‌سازی و انیمیت روان و پرکار.

 

مسابقه دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی

* تندیس طلایی به بهترین فیلم در بخش دینی / فیلم «خیمه خورشید سوخت» به کارگردانی ایرج محمدی رزینی و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر رعایت تناسب در ارائه محتوای مذهبی، همراه با فرم مناسب.

 

* تندیس طلایی به بهترین کارگردان در بخش دینی / فیلم «قرار» به کارگردانی مریم هاشم‌نژاد و وریا نیک‌منش و تهیه‌کنندگی علی ثابت نیا به خاطر انتخاب فرم مناسب برای مخاطبان کودک در بیان روایتی شاعرانه.

 

* تندیس طلایی به بهترین فیلم در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی / فیلم «سنگ‌های سپید» به کارگردانی فاطمه حسنی و تهیه‌کنندگی فاطمه حسنی به خاطر انتخاب مضمون ارزشمند و ارائه شاعرانه فرهنگ ایثار و شهادت برای مخاطبان کودک.

 

مسابقه ایران

* تندیس طلایی به فیلم اول / صادق جوادی برای فیلم «روباه» به کارگردانی صادق جوادی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل هماهنگی کامل بین تمام بخش‌ها، کارگردانی خلاقانه و اقتباس هنرمندانه.

 

* تندیس نقره ای به فیلم دوم / امیرهوشنگ معین برای فیلم «گرگم و گله می‌برم؟» به کارگردانی امیرهوشنگ معین و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل توانمندی و جسارت در فضاسازی و استفاده خلاقانه از تکنیک.

 

* تندیس برنزی به فیلم سوم / شیوا صادق اسدی برای فیلم «یال و کوپال» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شیوا صادق‌اسدی به دلیل شناخت کامل قابلیت‌های تکنیک و اصالت در شکل روایت.

 

* تندیس طلایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان / ساره شفیعی‌پور برای فیلم «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده از قابلیت‌های انیمیشن در آموزش خلاقانه کودک.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر تلویزیونی / شیوا ممتحن برای فیلم «اینجوری بهتره(سفردریایی)» به کارگردانی شیوا ممتحن و تهیه‌کنندگی سیما ممتحن، مرکز پویانمایی صبا به دلیل رعایت شاخصه های تولید در زمان محدود، با  حفظ کیفیت مطلوب.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر تبلیغی / امین حق‌شناس برای فیلم «Quiz cup» به کارگردانی امین حق‌شناس و تهیه‌کنندگی Quiz of kings به دلیل استفاده خلاقانه از قابلیت های انیمیشن و ایده پردازی جذاب.

 

* تندیس نقره‌ای به بهترین فیلم تجربی / عباس جلالی یکتا برای فیلم «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالی یکتا و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل استفاده تاثیرگذار از انیمیشن برای بیان احساسات در فیلم زنده.

 

* تندیس نقره‌ای به بهترین دستاورد فنی و هنری / مجتبی موسوی برای فیلم «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی و تهیه‌کنندگی صدیقه فامیل‌فرنیا، مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری به دلیل مهارت تکنیکی در استفاده از دوربین، ساخت ماکت و عروسک.

 

* تندیس طلایی به بهترین فیلمنامه / علی زارع قنات نوی و هادی سبحانیان برای فیلم «چشم‌انداز خالی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی زارع قنات نوی به دلیل انتقال پیامی تاثیرگذار در قالب روایتی زیبا.

 

* تندیس طلایی به بهترین پویانما (انیماتور)/ امیرهوشنگ معین برای فیلم «گرگم و گله می‌برم؟» به کارگردانی امیرهوشنگ معین و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه در جان بخشی.

 

* تندیس طلایی به بهترین فضاسازی / بهرام عظیمی و یاشار جعفرخانپور برای فیلم «سیم ششم» به کارگردانی بهرام عظیمی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل حسایت‌های هنرمندانه و نگاه محققانه در خلق فضاها.

 

* تندیس طلایی به بهترین موسیقی / بهنام معیریان برای فیلم «روباه» به کارگردانی صادق جوادی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل خلق لحظات پراحساس و نقش تاثیرگذار در همراهی روایت.

 

* تندیس طلایی به بهترین صداگذاری / آرش قاسمی برای فیلم «چشم‌انداز خالی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی زارع قنات نوی به دلیل فضاسازی زیبای صوتی و ارتباط تنگاتنگ آن با تصاویر.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر بلند / اشکان رهگذر برای فیلم «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اوف، شرکت هورخش به دلیل رعایت استانداردهای بالا در خلق انیمیشن سینمایی.

 

* جایزه ویژه هیات داوران / محسن رضاپور برای فیلم «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل خلاقیت در قصه‌پردازی و نوآوری در ساخت فضاهای فانتزی.

 

* جایزه ویژه دبیر جشنواره / مهین جواهریان به دلیل نیم قرن تلاش جهت خلق آثاری ماندگار در هنر پویانمایی ایران.

 

* دیپلم افتخار (پویانمایی) / حسام جواهری و احسان طاهری برای فیلم «سگی که مرض داشت» به کارگردانی پروین تجوید و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل تبلور روح فانتزی در جان‌بخشی.

 

* دیپلم افتخار (فضاسازی) / امیرهوشنگ معین برای فیلم «گرگم و گله می‌برم؟» به کارگردانی امیرهوشنگ معین و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل مهارت در خلق فضایی سیال متناظر با روایت.

 

* دیپلم افتخار / حمیدرضا بیات برای فیلم «سارا» به کارگردانی حمیدرضا بیات و تهیه‌کنندگی وحید جهانمیری‌نژاد به دلیل پرداخت تاثیرگذار و تلاش برای فرهنگسازی با نگاه مثبت.

 

* جایزه فن‌آوری انیمیشن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری / سارا طبیب زاده فیلم «یکدیگر»

 

جایزه پیچینگ: استودیو رنگ

 

بخش بین‌الملل

* تندیس طلایی به فیلم اول / فیلم «این کیک شگفت‌انگیز!» به کارگردانی مارک جیمز رولز، اِما دوسوئف از بلژیک، فرانسه و هلند به‌خاطر نقد هوشمندانه و خلاق از فرآیند و تاثیرات استعمارگری و رویکردی اصیل در روایت.

 

* تندیس نقره‌ای به فیلم دوم / فیلم «گرگم و گله می‌برم؟» به کارگردانی امیرهوشنگ معین از ایران به‌خاطر توانایی در برانگیختن عواطف در داستانی ظاهرا ساده اما با پیامی قدرتمند از امید.

 

* تندیس برنزی به فیلم سوم / فیلم «پیرامون» به کارگردانی داوید کوکرد دَسو از فرانسه به‌خاطر تاثیربخشی بصری، ایجاز روایی و استفاده از مکان به عنوان استعاره ای برای  انحطاط اجتماعی معاصر.

 

* تندیس طلایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان / فیلم «موش کور چهل‌تیکه سگ پاکوتاه» به تهیه‌کنندگی توماس مایا هرمان از آلمان به‌خاطر دستاوردی جمعی در خلق سریال که ایده‌های پیچیده را به مخاطب خردسال می‌آموزد.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر دانشجویی / فیلم «بز کوچولوی من» به کارگردانی توموکی میساتو از ژاپن به‌خاطر استفاده سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده خلاق در توجه به مسائل اجتماعی.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر تلویزیونی / فیلم «هزار افسان (افسانه زال و سیمرغ)» به کارگردانی اصغر صفار و عباس جلالی یکتا از ایران به‌خاطر موفقیت در انتقال زیبایی‌شناسی مینیاتور ایرانی به رسانه انیمیشن.

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر تجربی / فیلم «۹ روش برای طراحی یک شخصیت» به کارگردانی ساشا اسویرسکی از روسیه به‌خاطر اکتشاف بازیگوشانه در طراحی شخصیت انیمیشنی و یادآوری به‌موقع این نکته که «انیمیشن خیلی چیزهاست».

 

* تندیس طلایی به بهترین اثر بلند / فیلم «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر از ایران به‌خاطر ثبت درخشان داستانی کهن، با استفاده از سبک بصری معاصر، زبان تصویری پویا و موسیقی هیجان‌انگیز.

 

* تندیس نقره‌ای به بهترین دستاورد فنی و هنری / فیلم «مرگ اتفاقی و مبارک» به کارگردانی سرجو نیگولیچی از رومانی به‌خاطر همنوایی استادانه سبک‌های مختلف و سفر به بافتی فرهنگی برای خلق تصویری برانگیزاننده از خاطره به مثابه تاریخ.

 

* جایزه ویژه سیفژ / فیلم «خرطوم دراز» به کارگردانی ایکاترینا فیلیپووا از روسیه.

 

* جایزه ویژه هیات داوران / فیلم «دختر شرور» به کارگردانی آیچه کارتال از فرانسه و ترکیه به‌خاطر کاوشی دو پهلو از دیدگاه دختری کوچک به جهان، جایی که در آن خشونت علیه کودکان فراگیر است.

 

* جایزه ویژه دبیر جشنواره / مایکل دودوک دو ویت

 

* دیپلم افتخار / فیلم «بابابزرگ گراز دریایی» به کارگردانی لورنس آندری از فرانسه به‌خاطر استفاده ماهرانه از روایتی سوررئال و گفتگوهایی موثر در نمایش فرآیند عزاداری یک خانواده.

 

* دیپلم افتخار / فیلم «آواز پشه» به کارگردانی لوکاس فون برگ از آلمان به‌خاطر خلاقیت در خلق طنزی شوخ طبع از یک اپرای کلاسیک.

 

* دیپلم افتخار / فیلم «بهترین دوست» به کارگردانی نیکولاس اولیویری، یی شن، ژولیانا دی لوکا، وارون نایر و داوید فلو از فرانسه به‌خاطر بازنمایی خلاقانه مشکلی معاصر از طریق بازسازی ماهرانه جهانی استعاری.

 

همچنین در این مراسم یاد و خاطره وحید نصیریان هنرمندی که سال ۹۶ درگذشت زنده داشته شد.

 

تجلیل از اکبر عالمی نیز بخش مهم مراسم بود که با پخش کلیپی با حرف های متفاوت از عالمی حال و هوای مراسم را متفاوت کرد. عالمی پس از دریافت لوح سپاسش گفت: من این لوح را به دکتر نورالدین زرین کلک تقدیم می کنم.

 

وی افزود: یادتان باشد خدا جهان را بر مدار عدالت بنا نهاده است پس همیشه یک چشم عادل مشغول تماشای شماست.

 

 

  • 11
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش