دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۲۱:۲۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۵۰۷۶۱۰
فستیوال ها و جشنواره های هنری

در جشن نکوداشت‌های خانه سینما؛

۴ پیشکسوت سینما تجلیل شدند/هشدار درباره فاصله دارا و ندار درسینما

مراسم نکوداشت‌های بیست و یکمین جشن سینمای ایران,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
مراسم نکوداشت‌های بیست و یکمین جشن سینمای ایران (خانه سینما) در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم نکوداشت سینماگران پیشکسوت سینمای ایران شامل بیژن محتشم، اکبر زنجانپور، حسن زاهدی و سیروس الوند شامگاه امشب سه شنبه ۲۹ مردادماه همزمان با شام عید غدیر، در سالن ایوان شمس و با حضور سینماگران برگزار شد.

این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی برعهده داشت، ساعت ۲۰:۳۰ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما گفت: امروز فرصتی شد تا صدای آسمانی استاد شجریان را گوش دادم و بعد از آن آواز غریب پسربچه‌ای به نام پارسا را در برنامه «عصر جدید» شنیدم که شنیدن آن برای ما و وابستگی ما به این موسیقی‌ها، عجیب بود.

وی بیان کرد: عرصه فرهنگ عرصه بهم پیوستگی، دوست داشتن و احترام‌ها است، اگر کسی به غیر از این د رسینما وارد شده باشد، موفق نخواهد شد. اگر امشب از بیژن محتشم، حسن زاهدی، سیروس الوند و اکبر زنجانپور بگوییم باز هم کم است.

شاهسواری افزود: آنچه به ما فرصت می‌دهد در این شرایط سخت باز هم در سینما کار کنیم، تنها این است که در این عرصه پیوسته همه در کنار هم قرار دارند و افق سینمای ایران با همه بخش‌های آن گسترده است و اگر در این عرصه صبوری نکنیم در غیر این صورت افق سینمای ایران دردناک می‌شود.

وی تأکید کرد: متاسفانه فاصله دارا و ندار در سینمای ایران بسیار وسیع شده و من نمی‌خواهم وارد مسائل اقتصادی شوم اما اگر متوجه همه کسانی که برای سینمای ایران تلاش کرده‌اند نباشیم برکت از سفره ما می‌رود.

بزرگداشت اکبر زنجانپور

در ادامه این مراسم فیلمی کوتاه از مصاحبه با اکبر زنجانپور پخش شد و در ادامه برای برگزاری نکوداشت اکبر زنجانپور، فاطمه معتمدآریا، امین تارخ، علی دهکردی به نمایندگی از سوی انجمن بازیگران  روی صحنه آمدند.

معتمدآریا گفت: فکر کردیم ما یک نفرمان از انجمن بازیگران کم است که اکبر زنجانپور از طرف انجمن بازیگران سینما بگوییم باید بگویم دیدن آقای زنجانپور یک مقام و محک است و همانطور که موسیقی دارای مقام است، آقای زنجانپور مقام سینمای ایران است وی مانند یک ستاره درخشان در تئاتر و سینما است.

امین تارخ نیز بیان کرد: اکبر زنجانپور بهترین انتخاب برای این مراسم بود. چه اتفاقی می‌افتد یک مرد تبدیل به اکبر زنجانپور می‌شود و در رتبع اول خانواده است، پدری دارد که خیام را می‌شناسد و دوستی با نیما یوشیج دارد به فرزند خود نگاهی ادیب و هنرمندانه می‌دهد به همین دلیل از پدر اکبر زنجانپور قدردانی می‌کنم که چنین فردی را به ما هدیه کرد.

وی افزود: زنجانپور به بازیگری دل‌سپردگی دارد و بیش از آنکه عاشق بازیگری باشد دلسپرده بازیگری است و همین مسال سبب می‌شود که شرافت را در حرفه خود حفظ کند. علی‌رغم ظاهر خشن قلبی مهربان دارد و از جمله بازیگران نجیب سینما و تئاتر ایران است. این هنرمند همیشه با شرافت زندگی کرده و با زندگی و دوستانش سازش داشته است.

علی دهکردی نیز تاکید کرد: ستاره‌های واقعی در عالم هنر حضور درخشان دارند و این ۴ عزیز که امشب مراسم نکوداشت آن‌ها برگزار می‌شود بزرگان و ستارگان سینمای ایران هستند. اکبر زنجانپور یک معلم بزرگ است و من افتخار دارم از سوی خودم و همه شاگردان وی به این هنرمند تعظیم کنم.

نوید محمدزاده نیز یک پیام تصویری برای اکبر زنجانپور ارسال کرده بود که این پیام هم پخش شد.

زنجانپور در ادامه روی صحنه آمد و گفت: امشب شبه خستگی در کردن است. ۵۳ سال است که کار می‌کنم و از باورم به کارم کم نشده است. بلکه صیقل داده شد. خوشحالم این تشویق از طرف همکارانم، خانه سینما انجام شد هنرمندان بسیار تنها هستم و تنهایی به هنرمند اعتبار می‌دهد و من خودم یکی از همین تنهاهای دنیا هستم.

نکوداشت بیژن محتشم

در ادامه فیلم مصاحبه‌ای با بیژن محتشم طراح گریم پخش شد، برای مراسم نکوداشت این هنرمند، عبداله اسکندری، محمد متوسلانی، سیروس ابراهیم زاده و مهری شیرازی روی صحنه آمدند.

سیروس ابراهیم‌زاده در این بخش گفت: امشب خوشحالم برای اینکه هر ۴ نفر این عزیزان با هم کار را شروع کردیم و با همه آن‌ها کار کرده‌ام. درباره محتشم باید بگویم من و بیژن محتشم کار سینما و تئاتر را با هم و از گروه تئاتر آناهیتا شروع کردیم. محتشم هیچگاه استادی نداشت، اما اهل جستجو بود و توانست بهترین چیزها را یاد بگیرد و در طول کاری خود توانست شاگردان بسیاری مانند جلال معیریان و اسکندری را در مکتب خودساخته خود آموزش داده است.

مهری شیرازی نیز بیان کرد: زمانی که در حرفه گریم شروع به کار کردم، آقای محتشم را همانند پدر خودم کنار خودم حضور داشت و تا امروز همیشه من را تشویق کرده است. او برای جامعه چهره پردازان استاد بزرگ است.

متوسلانی نیز تاکید کرد: باید به همه کسانی که برای سینما و تئاتر زحمت کشیده‌اند توجه کنیم و این توجه‌ها لفظی نباشد و باید آن را عملی کنیم و زیر بال و پر آن‌ها را بگیریم. سابقه دوستی من و آقای محتشم به سال‌های خیلی دور می‌رسد و درباره این هنرمند باید بگویم که او از پیشگامان هنر گریم در ایران است و کار او با نوآوری و عشق همراه بود.

اسکندری نیز توضیح داد: افراد بسیاری در سینما حضور دارند که باید از آن‌ها قدردانی کرد. یکی از افتخارات من این است که آقای محتشم استاد من است و تاریخ گریم سینمای ایران با نام آقای محتشم عجین است، آن زمان که در ایران گریم معنا نداشت وی به امریکا رفت و دوره گریم دید و بعد از بازگشت به ایران گریم را به من و تعدادی دیگر از افراد آموزش داد، محتشم به ما گریم را یاد داد و من عشق به کار را از محتشم یاد گرفته ام. اولین فیلم من با استاد کیمیایی در سینما کار کردم، محتشم من را وارد دنیای گریم کرد و کیمیایی من را وارد سینما کرد. محتشم درس زندگی به من و امثال من داد، گریمی که نتیجه آن این شد که امروز ۵۰ گریمور ایرانی در خاورمیانه مشغول به کار هستند.

در ادامه اسکندری از شاگردان بیژن محتشم دعوت کرد تا روی صحنه بیایند تا با این هنرمند عکس یادگاری بگیرند. جلال معیریان گفت: افتخار دارم در خدمت آقای محتشم بودم.

نکوداشت حسن زاهدی

نکوداشت حسن زاهدی بخش بعدی این مراسم بود. در این بخش جهانگیر میرشکاری، علیرضا زرین‌دست و همایون اسعدیان رو صحنه آمدند.

زرین‌دست در این بخش گفت: حسن زاهدی در حرفه و تخصص خود که صدا است، عمر و جوانی خود را گذاشته است و در دوره جوانی از استادان خود پیشی گرفته است. ما باید افتخار کنیم که متخصصان بزرگ و حرفه ای مانند حسن زاهدی داریم.

جهانگیر میرشکاری نیز توضیح داد: ۴۰ سال است که با حسن زاهدی کار می‌کنم و جزو دلسوزان سینما است.

اسعدیان نیز ادامه داد: سال ۶۸ به عنوان دستیار کارگردان کار می‌کردم که با حسن زاهدی و میرشکاری آشنا شدم و یکی از آرزوهای من بود که زاهدی به من بوم صدا را بدهد و داد. نمی‌خواهم بگویم که خوش اخلاق است که نیست اما  از این بداخلاقی شیرین این هنرمند سپاسگذارم چرا که از آنچه که می‌خواست دست نمی کشید.

همچنین پیام تصویری اصغر فرهادی در این بخش پخش شد و این کارگردان شاخص سینما گفت: حسن زاهدی در ۴ فیلم اول من به عنوان صدابردار حضور داشت و باید بگویم حضور وی در گروه بیش از یک صدابردار بود و همیشه مشکلات را حل می کرد به خصوص در فیلم‌های «شهر زیبا» و «درباره الی..» بسیاری از مشکلات ما را حل کرد. او روحیه کودکانه معصومانه‌ای در خود دارد که امروز بسیار کمیاب است.  زاهدی از جمله کسانی است که صدابرداری در صحنه را مرسوم کردند.

حسن زاهدی در ادامه خود نیز روی صحنه حاضر شد و گفت: امشب برای من افتخار بزرگی است که در کنار اساتید سینما است. امشب در کنار سه ارتشبد به یک کهنه سرباز سینما اهمیت دادند و از همه کسانی که تا امروز با آنها کار کرده ام تشکر می کنم.

در ادامه بهمن اردلان از سوی انجمن صدابرداران و صداگذاران سینمای ایران پیام تبریک این انجمن را خطاب به حسن زاهدی قرائت کرد.

نکوداشت سیروس الوند

در ادامه مراسم و برای نکوداشت سیروس الوند،  مسعود کیمیایی، هوشنگ گلمکانی، فرشته طائرپور، فریدون جیرانی، محسن امیریوسفی روی صحنه آمدند.

کیمیایی در این بخش در اظهارنظری کوتاه گفت: از من خواستند امشب جایزه سیروس الوند را بدهد و من از آن استقبال کردم.

وی ادامه داد: سیروس از دوره فیلم‌های سیاه و سفید من مثل «داش آکل» و «قیصر» با من بود، بی‌مهری‌های زیادی به او شده و جوایز کمی گرفته است، خوشحالم که این جایزه را امشب به او می‌دهم.


گلمکانی هم بیان کرد: تاریخ پیوسته سینمای ایران و مبدا سینمای ایران ۱۱۹ سال پیش شروع شده است. الوند را بیش از  ۵۰ سال است که می‌شناسم. او بسیار خوش قلم بود و یکی از بهترین نقدها بر فیلم «قیصر» را الوند نوشته است. این هنرمند سعی کرد سینمای بعد از انقلاب را راه بیاندازد. او یک صاحب نظر و سرشار از ایده و تئوری برای سینما است.

فرشته طائرپور نیز توضیح داد: هیچ حرفی مهمتر از الوند وجود ندارد که بتوان درباره او زد. اما در زمانه فروپاشی اخلاقی در صحنه‌های مختلف، در عرصه سینما با چنین بزگداشت‌هایی ضربه‌های فروپاشی اخلاقی را کم می‌کنیم. الوند یکی از افراد با آداب در سینمای ایران است. آدم‌های بد و خوب هستند که سینمای یک کشور را زنده نگه می‌دارند و سیروس الوند جزو ماندگاران سینمای ایران است و از جمله سینماگرانی است که برای من همیشه آموزش را به همراه داشته است.

فریدون جیرانی نیز گفت: بعد از قیصر نسل دیگری از سینما بوجود آمد و من اولین بار نام الوند را در نقد فیلم قیصر و بعد از آن در مورد رضا موتوری خواندم. پس سیروس الوند را از طریق مسعود کیمیایی شناختیم. اینکه می‌بینم الوند همچنان فیلم های خوب و دیدنی می‌سازد تبریک می گویم.

امیریوسفی نیز تاکید کرد: اولین فیلم ایرانی که روی پرده سینما دیدم «فریاد زیر آب» بود که تنها ۵ سالم بود و سرنوشت من این بود که فریاد زیر آب را یاد بگیرم. امیدوارم جوان سفید موی سینمای ایران همچنان به کار خود ادامه دهد.

سیروس الوند گفت: در زندگی من ۴ شب بسیار مهم است، شب اول تولد خودم است. شب دوم شبی است که با عشق همیشه زندگی‌ام ناهید عباسی ازدواج کردم. شب سوم شبی بود که جایزه کارگردانی را کنار کیمیایی و مهرجویی جایزه گرفتم، جشنواره‌ای که دبیر آن سیدمرتضی آوینی بود. شب چهارم قطعا امشب است. کسانی که الان روی صحنه هستند از سر من زیاد هستند و هر کدام در سینما بسیار تاثیر گذار هستند. مسعود کیمیایی شاگرد پدرم بود و در دبیرستان پدرم درس می‌خواند. کیمیایی برادر من است و در سالن سینما شاگردش بودم.

کامران ملکی در پایان این مراسم گفت: دکتر حاتمی رییس دانشگاه فرهنگ و هنر اعلام کرده است که ۴ کلاس این دانشگاه به نام ۴ هنرمند امشب نامگذاری می‌شود.

  • 14
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش