یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۰۲:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۱۰۲۷۱۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

گزارش نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» ، «روز بلوا» و «مغز اسخوان» در جشنواره فجر ۳۸

جشنواره فیلم فجر 38,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
نشست خبری سه فیلم «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» ، «روز بلوا» و «مغز اسخوان» در جشنواره فجر ۳۸ برگزار شد.

گزارش نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری»

نشست خبری فیلم «خوب، بد، جلف۲؛ارتش سری» با حضور گارگردان، دیگر عوامل و بازیگران فیلم، شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

پیمان قاسمخانی، آغازگر صحبت‌های عوامل فیلم در این نشست خبری بود. او درباره کارگردانی «خوب، بد، جلف۲؛ارتش سری» گفت: «کارگردانی این فیلم به صورت مشترک با محسن چگینی بود و اگر از لحاظ تکنیکی پیشرفتی نسبت به کار قبلی من دیده می‌شود، مدیون محسن است. باید توضیح بدهم اگر اسم وی در تیتراژ به عنوان کارگردان نیامده است، دلیلش این بوده که نامش را دیر به وزارت ارشاد داده‌اند.»

در واکنش به این صحبت قاسمخانی، سام درخشانی به شوخی گفت: «اگر به لحظ تکنیکی تغییری در بازی من می‌بینید، به این دلیل است که پژمان در کنار من حضور داشته است و اگر در تیتراژ نامش را نیاوردیم به این دلیل بوده که اسمش را دیر به ارشاد داده‌ایم!»

در ادامه، قاسمخانی با اشاره به بی‌توجهی جشنواره‌ها به آثار کمدی گفت: «در جشنواره‌های فیلم ایران هیچ جایی برای فیلم‌های کمدی نیست اما اگر به واسطه این جشنواره اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد، خوشحال می‌شوم. با این‌حال، همین که در بخش سودای سیمرغ هستیم، کافی است و به دنبال جایزه نیستیم.»

این کارگردان درباره وجوه سیاسی فیلم هم گفت: «این فیلم هیچ جهت‌گیری سیاسی ندارد و اگر جریان سیاسی در آن دیده شده، فقط برای پیش‌ رفتن فیلمنامه و جریان فیلم بوده است.»

او ضمن تشکر از عوامل فیلمش افزود: «پژمان و سام مانند عضوی از خانواده ما بودند همچنین حامد کمیلی نیز من را سوپرایز کرد زیرا توقع این بازی خوب را از او نداشتم.»

در بخشی از این نشست، بازیگران فیلم درباره نقش خود صحبت کردند. سام درخشانی با اشاره به حضور خود در فیلم‌های کمدی گفت: «زمانی که بحث مارکت پیش می‌آید، بازیگر محدود می‌شود. من دوست دارم نقش‌های درام هم بازی کنم اما همیشه فیلم‌های کمدی مخاطب بیشتری دارند. سعی دارم در انتخاب‌هایم تعادلی بین فیلم‌های درام و کمدی برقرار کنم.»

ریحانه پارسا هم در پاسخ به پرسشی درباره معروفیت و شهرت زودهنگام خود پس از سریال «پدر» گفت: «طبیعی است که یک بازیگر پس از بازی در اولین حضورش از خود راضی  شود و بگوید دیگر برای چه باید تلاش کنم اما برای من این اتفاق نیفتاد. لحظه‌ای که تیتراژ قسمت آخر سریال «پدر» تمام شد، به خودم گفتم که پس از پایان هر کار به آن تکیه نکنم.»

او ادامه داد: «اگر بعد از سریال «پدر» یک سریال با همان موضوع بازی می‌کردم، می‌توانستم آن دو را کنار هم بچینم و مقایسه کنم، اما در حال حاضر نمی‌توان این کار را کرد زیرا به عنوان دومین کارم در یک فیلم سینمایی کاملا متفاوت بازی کردم.»

حامد کمیلی نیز درباره نقش خود در این فیلم گفت: «همیشه کنجکاو بودم که نقش‌های جدید بازی کنم فکر می‌کنم در این فیلم زیاد از خودِ همیشگی‌ام دور نبودم. از بازی در این فیلم راضی بودم و برایم تجربه جدیدی بود.»

گوهر خیراندیش، دیگر بازیگر این فیلم که این روزها در آمریکا به سر می‌برد، در تماسی تلفنی در این جلسه مشارکت کرد و گفت: «به پیمان عزیز از راه دور سلام عرض می‌کنم. دوست داشتم در کنارش باشم و این فیلم را با هم می‌دیدیم. نمی‌دانستم دقیقا کجای فیلم قرار دارم اما پس از تعریف این فیلم سریعا پیشنهاد بازی را پذیرفتم.»

او در واکنش به صحبت‌های پیمان قاسمخانی درباره کوتاه شدن نقش شخصیت‌اش در فیلم ادامه داد: «اگر کارگردان تشخیص می‌دهد که یک سری از صحنه‌ها باید حذف شود باید این کار انجام شود زیرا او بیشتر و بهتر می‌داند. امیدوارم تمام کسانی که به تماشای فیلم نشستند لذت برده باشند.»

با طرح پرسشی درباره خنثی بودن نقش علی اوجی در دو قسمت «خوب، بد، جلف»، قاسمخانی توضیح داد: «از علی خواستم مانند یک «فک» در این فیلم بازی کند و همیشه آویزان باشد. او هم دقیقا همین کار را انجام داد. قول می‌دهم در «خوب، بد جلف۳» نقش بهتری به او بدهم.»

او همچنین با اشاره به ممیزی فیلم توضیح داد: «از ستاره پسیانی عذرخواهی می‌کنم که نقشش به دست دوستان ممیز، آش و لاش شد اما اگر حذف نمی‌شد قطعا خیلی بیشتر می‌خندیدید. این فیلم در ابتدا ۱۸۲ دقیقه بود که با زحمات میثم مولایی به ۱۱۵ دقیقه رسید. خوشحالم که گوهر خیراندیش در آمریکا است وگرنه اگر ایران بود به خاطر قسمت‌های حذف شده فیلم ناراحت می‌شد.»

این کارگردان درباره میزان شوخی‌های فیلم توضیح داد: «من فیلمم را تنها برای گیشه نمی‌سازم و در فیلمنامه باجی برای خنداندن به مخاطب نمی‌دهم، حتی بسیاری از شوخی‌ها را که در روند قصه جایی نداشت از فیلم درآوردیم.»

در ادامه، قاسمخانی در واکنش به پرسشی انتقادی درباره شوخی‌های جنسی که در فیلم وجود دارد و این‌که آیا این شوخی‌ها مناسب خانواده‌ها است یا خیر، پاسخ داد: «دیدن فیلم با خانواده کاملا بستگی به جنس خانواده دارد. ما صد درجه بالاتر از شوخی‌های جنسی فیلم را در جامعه می‌بینیم اما من سرم را زیر برف نمی‌کنم و در حد عرف جامعه در این فیلم شوخی کردم. اساسا چیزی به نام شوخی جنسی وجود ندارد. برخی شوخی‌ها واقعا زشت است که قطعا ما هم انجام نمی‌دهیم و در برخی فیلم‌ها هست و من را هم ناراحت می‌کند ولی این شوخی‌ها شوخی‌های تمیزی است و می‌توان حداقل با خانواده من آنها را دید.»

***

جشنواره فیلم فجر 38,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

گزارش نشست خبری فیلم «روز بلوا»

«روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی، دومین فیلمی بود که امروز (چهارشنبه ۱۶ بهمن) در سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. پس از آن، نشست خبری این فیلم با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد.

بهروز شعیبی، کارگردان فیلم در خصوص ایده و داستان این اثر سینمایی گفت: «ایده اولیه براساس مشکلات اقتصادی که این چند سال در کشور ما به وجود آمده است، شکل گرفت. این مسائل، من را برای ساخت چنین فیلمی درگیر کرد اما در ابتدا قصد نداشتیم درباره شخصیتی روحانی باشد.»

او ادامه داد: «من آدمی سیاسی نیستم و انتخاب شخصیت روحانی به این دلیل بود که در ساختار جامعه، اثرگذاری بیشتری دارد. من در این فیلم به درام فکر کردم و به دنبال تعریف شخصیت روحانی، او را مردی تصور کردم که دچار لغزش می‌شود و تلاش می‌کند آن را اصلاح کند. روحانی فیلم ما در قم زندگی نمی‌کند و در فضای لاکچری تهران زندگی می‌کند و نمی‌توانیم زندگی او را به همه روحانیت مرتبط کنیم»

شعیبی در پاسخ به این‌که آیا شخصیت فیلم از اطرافیانش بوده یا سراغ پرونده‌های جدی مفاسد اقتصادی رفته است، گفت: «اگر شخصیت فیلم از دوستان من بود که جرات نمی‌کردم بسازم. ضمن این‌که قرار نبود در این فیلم پرونده سیاسی باز کنیم و  این کار تلویزیون و بخش‌های خبری است.»

این کارگردان تاکید کرد: «در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیانِ جزییات پرونده‌ها می‌شدیم، مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود، دور می‌شد. ما نمی‌خواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و به آن بپردازیم.»

شعیبی در ادامه توضیح داد: «اگر در این فیلم راجع به گفت‌وگو حرف می‌زنیم، به دنبال این هستیم که در دنیای واقعیت نیز به نسل پرسشگر برای آینده بهتر پاسخگو باشیم. این فیلم راجع به اخلاق است و در آن هر فرد با عقاید خودش بر پایه اخلاق و انسانیت به دیگران کمک می‌کند و این اعتقاد من است.‌ چون مثلا خیلی از کسانی که ظاهر مذهبی ندارند اخلاق‌گرا هستند.»

او درباره نقش‌های فیلمش هم گفت: «فکر می‌کنم در مورد نقش‌ها، هر استنباطی شود، درست است. مخاطب می‌تواند هرگونه که دوست دارد، فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم، ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود از اعتمادش سواستفاده شده است، دست به اقداماتی می‌زند. شخصیت‌ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده‌اند.»

شعیبی، «عدالت» را کلید واژه این داستان عنوان کرد و افزود: «باید بلوای درونی در همه ما شکل گیرد تا عدالت را به خودمان بازگردانیم. ممکن است کدهای مختلفی در فیلم وجود داشته باشد که ما را یاد بسیاری از آدم‌هایی که می‌شناسیم، بیندازد.»

لیلا زارع، بازیگر نقش راحله در «روز بلوا» هم گفت: «کاراکتر زن در فیلمنامه این‌گونه تعریف شده بود که بیشتر از این‌که حرف‌های همسرش برایش اهمیت داشته باشد، به حرف‌های پدرش اهمیت می‌داد.»

این بازیگر ادامه داد: «برای هر نقشی که می‌خواهم بازی کنم، تحقیق می‌کنم. طبیعتا برای بازی در این نقش با افرادی که سبک زندگی نزدیکی به این کاراکتر داشتند، رفت و آمد و با آن‌ها گفت‌وگو کردم.»

کارن همایون‌فر هم درباره آهنگساز این فیلم گفت: «از همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم. موسیقی این فیلم زمان زیادی دارد و در فیلم حل می‌شود. این موسیقی از عمد به این سمت طراحی شد.»

امین جعفری، مدیر فیلمبرداری «روزبلوا» در ارتباط با قاب‌های فیلم گفت: «در کادربندی به دنبال بیان بخشی از روایت‌های فیلم، درماندگی‌ها، نگفته‌ها و نادیده‌ها هستیم؛ مانند سکانس آشپزخانه که روحانی و همسرش در پشت دیوار با یکدیگر صحبت می‌کنند.»

در ادامه، بهروز شعیبی در پاسخ به چگونگی همکاری‌اش با سازمان اوج گفت: «من طرحی را به سازمان اوج پیشنهاد دادم و آن‌ها هم این موضوع ملتهب را پذیرفتند و به لحاظ مالی حمایت کردند.‌ فیلم اگر هر مسئله و موضوعی دارد، حاصل تعامل ما با آقای کاشانی (نویسنده) بوده است. من با هر تهیه‌کننده دیگری هم این فیلم را به همین شکل که دیدید می‌ساختم.‌»

در بخش پایانی این نشست، داریوش ارجمند گفت: «از معدود دفعاتی است که در یک نشست فیلم می‌آیم. اول می‌خواهم شهادت سردار سلیمانی را یک بار دیگر تسلیت و تبریک بگویم ‌و همینطور تسلیت بگویم برای حادثه هواپیما. یک مرگ بر آمریکا هم می‌گویم به‌خاطر دستوری که یک رییس‌جمهور حمال برای قتل بزرگ مردی چون سردار سلیمانی داد.»

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: «معتقدم علت ساخت این فیلم به اندازه کافی گویا است و هرکس در این چندسال در ایران زندگی کرده باشد، با این داستان درگیر شده است. بسیاری خودسوزی را در بخش‌های مختلف شهر و زندگی شهری در خصوص مشکلات جامعه دیده‌ایم و این فیلمنامه با شجاعت به این کاراکتر در داستان پرداخته است.»

او افزود: «شجاعت بهروز شعیبی و این‌که این گستاخی را داشت تا این بلوا، نه آن بلوایی را که در خیابان می‌بینیم، نشان دهد از مهم‌ترین دلایل من برای بازی در این فیلم بود. نشان دادن ضایع شدن حق مردم، شجاعت می‌خواهد.‌»

ارجمند در ادامه، با اشاره به طرح پرسش‌هایی در باره این‌که آیا فیلم سفارشی بوده یا چرا با اوج همکاری شده است، گفت: «از این سوال‌ها تعجب می‌کنم اگر یک تهیه‌کننده دیگر هم بود باز هم این سوالات پرسیده می‌شد؟ سازمان اوج هم یک تهیه‌کننده است. در نهایت متاسفم به دلیل این پرسش‌هایی که می‌شود، آیا اگر آقای سرتیپی‌ام این فیلم را می‌ساخت، همین سوال‌ها را می‌پرسیدید.»

***

جشنواره فیلم فجر 38,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره

گزارش نشست خبری فیلم «مغز استخوان»

در نشست خبری فیلم «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی با صحبت‌هایی درباره نقش‌های غمگین پریناز ایزدیار، جای خالی بابک حمیدیان و البته شایعه نقش اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه برگزار شد.

نام اصغر فرهادی فیلمساز سرشناس اسکاری سینمای ایران در این نشست به میان آمد. صحبت از نقش کارگردان «جدایی نادر از سیمین» در نگارش فیلمنامه بود اما حمیدرضا قربانی این شایعه را تکذیب کرد وگفت: «من شاید در حوزه کاری خودم از افرادی مشاوره گرفته باشم  اما این فیلمنامه را علی زرنگار به تنهایی نوشته است.»

قربانی در ابتدای نشست هم در پاسخ به این سوال که ایده فیلم چگونه شکل گرفت، گفت: «وقتی خواستم فیلم دوم را شروع کنم تصمیم گرفتم با نویسنده ماهری کار کنم که فرد قصه‌گوتری باشد. من نگاه آقای زرنگار را دوست داشتم .برای کار چندین طرح وجود داشت اما در نهایت به این طرح رسیدیم. کارهای قبلی‌ او را دنبال کرده بودم و برای نگارش فیلمنامه صحبت کردیم. کار و فضای ذهنی او را دوست داشتم و چند ماه برای رسیدن به این قصه صحبت کردیم و از نتیجه قصه هم راضی هستم.»

یکی از ستارگان این فیلم نوید پورفرج ستاره‌ای نوظهور سینمای ایران است که با درخشش در فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» شهرت پیدا کرد. قربانی درباره نزدیکی نقش پورفرج در این فیلم با نقش‌اش در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: «قصه ما قابلیت این را داشت که نزدیک به آن نقش باشد. وقتی به نوید برای ایفای این نقش فکر کردم احساسم این بود که می‌تواند از عهده آن بر بیاید و ما تلاش کردیم از نقش قبلی او دور باشد که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.»

پورفرج درباره شباهت این نقش به نقشش در «مغزهای کوچک زنگ زده» گفت: «من نقشی را انتخاب کردم که خیلی از رفتارهایش شبیه به کاراکتر قبلی است و فقط جغرافیایی که در او قرار گرفته تفاوت دارد؛ اما من سعی کردم کار متفاوتی ارائه دهم.»

در ادامه قربانی نیز تاکید کرد: «نقش نوید در «مغزاستخوان» بسیار متفاوت از فیلم قبلی‌اش است و نمی‌توان این دو حضور را به هم شبیه دانست.»

در این میان البته صحبت از نقش‌های عموما مغموم پریناز ایزدیار هم به میان آمد. ستاره «ابد و یک روز» در این باره توضیح قانع‌کننده‌ای داشت. او این ماجرا را به تنوع نداشتن ژانرها و فیلمنامه‌ها در سینمای ایران ربط داد و گفت:‌ «وقتی فیلمنامه را می‌خوانی و قصه‌اش را دوست داری. باید بر اساس آنچه که در فیلمنامه آمده است، پیش بروی. اینجا بهتر است بپرسیم چرا تنوع ژانر نداریم یا چرا فیلمنامه‌های دیگری نوشته نمی‌شوند یا چرا نقش‌های دیگری پیشنهاد نمی‌شود.»

ایزدیار درباره این که چقدر به شخصیت زن فیلم حق می‌دهد گفت: «من اگر جای بهار بودم حتما همین کار را انجام می‌دادم و به او به عنوان یک مادر کاملا حق می دهم. از نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند وجود ندارد.»

شعیبی درباره پذیرفتن نقش خود در فیلم گفت: «دلیل انتخاب این نقش تفاوت ظاهری این کاراکتر بود. من همیشه در نقش‌هایی حضور داشتم که کمی ژولیده بوده و در این فیلم نقش یک وکیل آراسته را ایفا کردم.» البته در این میان مجری نشست به شعیبی گفت که همیشه ظاهر ارزشی‌ات را حفظ می‌کنی و شعیبی پاسخ داد دیگران بیشتر سعی در این کار دارند.

پریناز ایزدیار در این نشست از عدم حضور بابک حمیدیان گفت و اینکه جای او در این نشست خالی است.بهروز شعیبی هم‌ که به عنوان بازیگر در «مغز استخوان» و به عنوان کارگردان «روز بلوا» در جشنواره حضور دارد و در هر دو فیلم هم با بابک حمیدیان همکاری داشته در ابتدای صحبت‌هایش گفت: من به تصمیمی که بابک حمیدیان گرفته احترام می‌گذارم و جای او در این نشست خالی است.

khabaronline.ir
  • 17
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش