سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۹:۰۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۱۰۳۴۸۰
فستیوال ها و جشنواره های هنری

یک فیلم جشنواره فجر به بهروز وثوقی تقدیم شد

نشست خبری فیلم سینما شهرقصه,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,جشنواره
نشست خبری فیلم «سینما شهرقصه» با حضور کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری (نویسنده و کارگردانان)، علی اوجی، حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، سیاوش مفیدی، رویا میر علمی (بازیگران) و برخی عوامل دیگر در سالن رسانه‌های پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی فرهمند (منتقد) درباره این فیلم گفت: این فیلم یک درام پست مدرن بوده و درامش بر پایه دو هجویه پایه‌گذاری شده است. این هجویه‌ها منطقی را پیدا می‌کند برای رفتن به سمت تاریخ سینما.کیوان علیمحمدی درباره اینکه چرا همه فیلم‌های خود را به صورت مشترک می‌سازد، توضیح داد: فیلمسازی کار جدی و سختی است و همه می‌دانند من به خاطر استرس کار، روز اول فیلمبرداری فرار می‌کنم. به همین دلیل همیشه با یک کارگردان دیگر همکاری می‌کنم.وی درباره اینکه چرا با بنکدار کار نکرده است، توضیح داد: درحال حاضر تعداد زیادی از هنرمندان سینما بیکار هستند و خانه‌نشین شده‌اند. در باره بنکدار نیز باید بگویم که به دلیل مشکلاتی که سر فیلم گیلدا برای ما پیش آمد امید بنکدار تصمیم گرفت فیلم نسازد، اما فکر می‌کنم کار بعدی خود را ۳ نفره کارگردانی می‌کنیم البته تاکید می‌کنم که بنکدار در طول فیلمسازی کنار ما بود.علی‌اکبر محمدی نیز در ادامه اظهار داشت: بعد از مشکلات گیلدا سعی کردیم با ساختن این فیلم مجددا بلند شویم و از این بابت خوشحالیم چراکه فیدبک‌های مثبتی برای این فیلم از مخاطبان گرفته‌ایم.علیمحمدی در ادامه با اشاره به بازیگران قبل از انقلاب بیان کرد: گاهی از خود می‌پرسم که گناه این افراد که برای ما خاطره ساختند چه بوده است؟ چرا اکنون ما نباید بازیگری همچون سوسن تسلیمی را در کشور خود نداشته باشیم؟آیدین ظریف طراح صحنه درباره این اثر گفت: هر فیلم برای خود سختی‌هایی دارد و تجربه خاصی به شمار می‌آید که امیدوارم نتیجتا در این فیلم به اثر خوبی رسیده باشیم.

سیده محمدزاده طراح لباس درباره این فیلم گفت: قسمت‌های مربوط به روزهای انقلاب برای ما بسیار سخت بود که همه آنها باید مجددا می‌ساختیم و از این جهت کار سختی به شمار می‌آید.علی‌اکبر حیدری در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم فیلمی بسازیم که قصه همه ما و افرادی باشد که با سینما خاطره دارند و به همین دلیل فکر می‌کنم فیلم همدلانه‌ای را تولید کردیم.علیمحمدی درباره اکران این فیلم اظهار داشت: من امیدوارم در اکران مشکلی نداشته باشیم. امیدوارم این پختگی به وجود آمده باشد و این خط‌کشی که سینما از سال ۵۷ شروع شده را برداریم. افراد مهمی همچون تقوایی، مهرجویی و شهید ثالث قبل از انقلاب در این سینما زحمت کشیده‌اند. فیلم ما ستایشی از سینما و عشق به سینما بوده و امیدوارم فیلم به سلامت به اکران برسد.حامد کمیلی درباره این فیلم گفت: روزی که فیلمنامه را خواندم، مطمئن بودم که آن را بازی می‌کنم اما فیلم ریسک بزرگی بود؛ یا فیلم خیلی خوبی می‌شد یا خیلی بد. به همین دلیل کمی نگران بودم اما امروز باید بگویم که از بازی در این فیلم خیلی خوشحالم. به طور کل اهل تجربه‌های تازه هستم و از این جهت بازی در ژانرهای مختلف را می‌پذیرم.

علی اوجی درباره بازی در این فیلم توضیح داد: این فیلم را خیلی دوست دارم و چندین بار آن را دیدم و هربار با آن گریه کردم. به طور کل اهل وجب کردن نقش نیستم و نقش‌های تاثیرگذار در فیلم‌ها برایم جذاب است.

آناهیتا درگاهی نیز درباره این فیلم بیان کرد: نقشی که در این فیلم بازی کردم، متفاوت از کارهای قبلی‌ام بود و از این جهت آن را دوست داشتم و از بازی در آن خوشحالم.سیاوش مفیدی نیز درباره بازی در این فیلم اظهار داشت: جنس دوستی‌ام با کیوان علی‌محمدی از جنس رفاقت‌های چندین ساله بوده که قبل از سینما آغاز شده است. از بابت بازی در این فیلم خوشحالم و امیدوارم مخاطبان نیز آن را دوست داشته باشند.مرتضی پورصمدی (مدیر فیلمبرداری) درباره این فیلم گفت: ما اصولا اهل حرف زدن نیستیم و در پرده حرف‌هایمان را می‌زنیم. اما باید بگویم این کار محصول جنون خوش‌خیم یک تیم است که سال‌ها باهم کار می‌کنند و از اینکه این کار مرتکب شدم، واقعا خوشحالم.علیمحمدی درباره اینکه چرا اسم آقای مصباح هم در رسانه‌ها به عنوان تهیه‌کننده عنوان شده است، گفت: در روزهای سخت گیلدا از طریق سیاوش با آقای مصباح آشنا شدم و ایشان بسیار به من کمک کردند و در جذب سرمایه این فیلم نیز کمک کردند و قید اسم ایشان ادای دین به آدمی است که در روزهای سخت ما را تنها نگذاشت.وی همچنین درباره میزان تحقیق و دیدن فیلم‌های قدیمی برای ساخت این فیلم گفت: ابتدا تنها خاطراتمان را مرور می‌کردیم اما بعد که قضیه جدی شد یک هارد که ۳۵۰ فیلم در آن بود را دیدیم. روزی که از آقای مشایخی برای بازی در فیلم دعوت کردیم، بیمار بود و روز چندین قرص می‌خورد اما به عشق سینما جلوی دوربین آمد. تو رو خدا برگردیم و بازی فرامرز صدیقی در دندان مار را ببینیم که چطور بازی می‌کند. امیدوارم از بزرگانی که امروز در سینما فعالیتی ندارند، یاد شود.حامد کمیلی در پایان این نشست گفت: این فیلم ادای احترام به تمام زنان و مردانی است که در سینما کار کردند و ما امروز مدیون آنها هستیم. به نمایندگی از گروه فیلم سینما شهر قصه فیلم را به بهروز وثوقی تقدیم می‌کنیم.

  • 18
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش