سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۰:۳۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ کد خبر: ۹۹۱۱۰۱۳۴۸
فستیوال ها و جشنواره های هنری

«تئاتر فجر ۳۹» به ایستگاه پایانی رسید/ برگزیدگان معرفی شدند

تئاتر فجر ۳۹
مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش مهر، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به پایان راه خود رسید و مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره سی و نهم و تعدادی از مدیران تئاتر، فرزندان شهید فخری‌زاده و با حضور جمعی از هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار شد.

این مراسم که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیتی محدود رأس ساعت ۱۸:۳۰ با تلاوت کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای مراسم پیام تصوری سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد پخش شد. وی در این پیام تصویری درباره شرایط یک سال گذشته تئاتر و ممارستی که برای برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر وجود داشت، سخن گفت و اظهار امیدواری کرد روزگار فتح و ظفر بر ویروس کرونا نزدیک است.

سپس پیام تصویری قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی پخش شد.

حین پخش پیام تصویری قادر آشنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمی تأخیر، وارد تالار وحدت شد.

آشنا در پیام خود بر این نکته تأکید کرد که پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این جشنواره مدنظر بود و با عزم عالی هنرمندان و حمایت مسئولان این جشنواره برگزار شد.

در ادامه پیام تصویری حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت پخش شد. وی در سخنان خود اظهار کرد آثار هنرمندان طی یکسال اخیر به موضوعاتی پرداخته که مسایل روز مردم و جامعه است و این امر بیانگر نگاه مشترک هنرمندان با مردم جامعه است.

سپس نیما کرمی مجری مراسم با اجرای زنده موسیقی توسط احسان تارخ و گروهش، روی صحنه تالار وحدت حضور پیدا کرد.

برگزیدگان بخش پوستر و عکس

اولین بخش اهدای جوایز مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به بخش پوستر و عکس جشنواره اختصاص داشت که با حضور مهدی آشنا و محمد ژیان اولین جوایز به شرح ذیل اهدا شد:

رتبه سوم بخش عکس به مریم قهرمانی‌زاده برای نمایش «مری پاپینز»، رتبه دوم به فاطمه حسن‌پور زعفرانی برای نمایش «جانکاه» اهدا شد.

در ادامه جایزه رتبه اول این بخش به نام مریم جعفری نمین برای نمایش «سوختن» اعلام شد که نیما کرمی اعلام کرد اشتباهی در اعلام نتایج رخ داده و شهریار دبیری برای نمایش «فرانکشتاین» رتبه اول این بخش را از آن خود کرده است.

سپس برگزیدگان بخش پوستر معرفی شدند. در این بخش رتبه سوم به سینا افشار برای نمایش «اسم»، رتبه دوم سروش حیدری برای نمایش «شاه‌شکار» و رتبه اول به مهدی رایگانی برای نمایش «دراکولا» اهدا شد.

گرامیداشت یاد شهید فخری‌زاده

در این بخش از مراسم کلیپی در بزرگداشت یاد شهید محسن فخری‌زاده پخش شد.

در این کلیپ پسران شهید درباره علاقه شهید به موسیقی اصیل ایرانی و بها و اهمیت دادن ایشان به هنر و هنرمندان سخن گفتند.

با پایان پخش این تصاویر با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، معاون هنری وزیر، مدیرکل هنرهای نمایشی و حجت‌الاسلام بهداروند، مهدی و حامد فخری زاده روی صحنه حضور پیدا کردند و از خانواده این شهید قدردانی به عمل آمد.

سپس جوایز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و متروی تهران به آثار برگزیده اهدا شد. در این بخش نمایش‌های صحنه‌ای «برونسی» مرتضی شاه‌کرم و «سرباز» حسین پارسایی و نمایش‌های خیابانی «حباب زیر آب» از فلاورجان و «۶۵-۹۹» از اصفهان جایزه بنیاد را دریافت کردند.

سپس مدیریت شرکت متروی شهری تهران نیز از نمایش خیابانی «ژنرال» از زاهدان، نمایش صحنه‌ای «سه‌شنبه‌های لعنتی» از تهران و نمایش «پاشوره» از بجنورد قدردانی کرد.

در این بخش از مراسم گروه قطعه موسیقی سنتی با عنوان «گیان» به صورت زنده و به زبان کردی اجرا شد.

یکی از بخش های ویژه مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تجلیل از ۴ چهره پیشکسوت عرصه تئاتر بود. در این بخش با حضور وزیر ارشاد، معاون هنری وزیر و دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از بهرام ابراهیمی بازیگر تئاتر، رادیو، سینما و تلویزیون، همایون علی‌آبادی نویسنده و منتقد تئاتر، اختر تاجیک عکاس تئاتر و جمشید داورپناه نویسنده و کارگردان تئاتر خراسان شمالی تجلیل به عمل آمد.

وزیر ارشاد به احترام حاضران سخنرانی نکرد

بعد از بخش تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به احترام حاضران و مراسم و اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچکدام از هنرمندان و حاضران روی صحنه صحبت نکردند، سخنرانی نکرد و تنها به تشکر و سپاس از هنرمندان تئاتر بسنده کرد.

در بخش دیگری از مراسم تصاویری از درگذشتگان هنر در یکسال گذشته همچون محمدعلی کشاورز، پرویر پورحسینی، عباس جوانمرد، بهمن مفید، چنگیز جلیلوند و کریم اکبری مبارکه و دیگر هنرمندانی که در سال سپری شده چشم از جهان فروبستند، پخش شد.

اتفاق عجیب در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام و ترتیب بندی درهم اهدای جوایز بود که بی نظمی انکارناپذیری داشت و شرایط خوبی را رقم نزد. این بی نظمی از سوی برخی حاضران در مراسم نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

در ذیل بر خلاف روند رخ داده در مراسم اختتامیه جشنواره سی و نهم برگزیدگان بخش های تله تئاتر، تئاتر خیابانی، رادیوتئاتر، دیگرگونه های اجرایی، سرباز انقلاب، گزارش صحنه ای، نمایشنامه نویسی و مسابقه بخش صحنه ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به ترتیب و تفکیک آمده است:

تله تئاتر

تدوین: علیرضا رضایی و آرمان کارخانه برای تدوین تله تئاتر «هزار و یک تو»

طراحی نور تصویر: مهدی گودرزی و میلاد شکیبا برای طراحی نور و تصویر تله تئاتر «آینه یک روز زنده است»

بازیگری زن: بهناز جعفری برای بازی در تله تئاتر «آینه یک روز زنده است»

متن: عبدالرضا حیاتی برای متن تله تئاتر «آتش در نیستان»

کارگردان تلویزیونی: شهرام گیل آبادی برای کارگردانی تله تئاتر «آینه یک روز زنده است»

کارگردان هنری: السا فیروزآذر برای کارگردانی هنری تله تئاتر «هزار و یک تو»

تئاتر خیابانی

طراحی حرکت: سامان شکیبا و سارینا شاد برای طراحی حرکت نمایش «مضحکه در مضحکه»

موسیقی: احمد صمیمی و امیرمحمد انصافی برای آهنگسازی نمایش «نبرد بام»

طراحی فضا: احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای طراحی نمایش «V.A.R»

بازیگری مرد: قدردانی از سامان شکیبا برای بازی در نمایش های «حباب زیر آب» و «مضحکه در مضحکه» و امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «مضحکه در مضحکه»، برگزیده: محمدهادی عطایی برای بازی در نمایش «نبرد بام»

کارگردانی: سمیه مهری برای کارگردانی «مضحکه در مضحکه» به عنوان کارگردان برتر و مهدی ضیائیان برای کارگردان نمایش «نبرد بام» به عنوان کارگردان برگزیده

طرح و ایده: قدردانی از احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای طرح و ایده نمایش «V.A.R»، برگزیده: سمیه مهری برای طرح و ایده نمایش «مضحکه در مضحکه»

جایزه بزرگ: هادی کیانی برای کارگردانی نمایش «واگویه های یک فشنگ جنون زده»

رادیو تئاتر

طراحی صدا و افکت: نرگس موسی پور برای نمایش رادیویی «اتاق ۲۴»

بازیگری مرد: عباس توفیقی بازیگر نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» و ایوب آقاخانی بازیگر نمایش رادیویی «سین جیم» به عنوان بازیگر برتر و علی میلانی بازیگر نمایش رادیویی «سین جین» به عنوان بازیگر برگزیده

بازیگری زن: نوشین حسن زاده برای نمایش رادیویی «اتاق ۲۴»، آنیسا مصطفی پور برای نمایش رادیویی «بوسه بر ماه» و رزا مزیناینان برای نمایش رادیویی «قهرمان من تویی»

تهیه کنندگی: سامی یوسفی برای نمایش رادیویی «قهرمان من تویی»

نمایشنامه نویسی: سینا نیکوکار برای نمایشنامه رادیویی «سین جیم»

کارگردانی: مصطفی کولیوندی برای نمایش رادیویی «چریکه» به عنوان کارگردان برتر و علی بهرامی برای نمایش رادیویی «سین جیم» به عنوان کارگردان برگزیده

تقدیر از مجید آینه برای صدابرداری تمامی آثار حاضر در بخش مسابقه رادیویی

دیگرگونه های اجرایی

طراحی اجرا (کارگردانی): مهیار جوادیها برای طراحی اجرای نمایش «تناسخ»

بهره گیری از مکان (کارگردانی): پویان محمودی برای نمایش «۱۵ ثانیه»

اجراگر (بازیگری): گلنوش قهرمانی برای نمایش «۱۵ ثانیه»

ایده اجرایی (نویسندگی): رضا سعیدی برای نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی»

سرباز انقلاب

موسیقی: مهدی کرمی برای نمایش «قاصد»

طراحی فضا: سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»

بازیگری مرد: قدردانی از سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل»، برگزیده: سیدپویا امامی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»

بازیگری زن: قدردانی از آرزو جعفری برای نمایش «قاصد»، برگزیده: نجمه مهرابی خوزانی برای نمایش «زندگی با طعم باروت»

طرح و ایده پردازی: مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش «انگشتری» به عنوان برتر و سعید بادینی برای نمایش «ژنرال» به عنوان برگزیده

کارگردانی: سیدمهرداد کاووسی برای نمایش «زهی خیال باطل» و مجتبی خلیلی برای نمایش «زندگی با طعم باروت» به عنوان کارگردان برتر و سعید بادینی برای نمایش «ژنرال» به عنوان کارگردان برگزیده

کار برگزیده: نمایش «ژنرال» به کارگردانی سعید بادینی

گزارش صحنه ای

تصویربرداری: محمدرضا اکبری، پوریا سبحانی، احمد اسماعیلی و علی مسیح آبادی برای نمایش «اپیدمی»

صدابرداری: حمید نجفی راد برای نمایش «ننه دلاور»

تدوین: مجتبی اسماعیل زاده برای نمایش «خونه باد»

طراحی نور: رضا پورتراب زاده برای نمایش «اپیدمی»

کارگردان فنی: رضا دادویی برای نمایش «به مناسبت ورود اشکان»

جایزه ویژه هیأت داوران: شهرام گیل آبادی برای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه»

مسابقه نمایشنامه نویسی

رتبه سوم: مهدی علیپور اصل برای نمایشنامه «جنگ و صلح»

رتبه دوم: مهرداد رایانی مخصوص برای نمایشنامه «مردی که گل به دهان گریست»

رتبه اول: محسن عظیمی برای نمایشنامه «من پیپ هستم آقای دیکنز»

مسابقه صحنه ای

گریم: سارا اسکندری برای نمایش «سگدو»

موسیقی: حسین اصیلی مازغی و عبدالرضا سرابی برای نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد»

طراحی نور: احسان فلاحت پیشه برای نمایش «پنهان خانه پنج در»

طراحی لباس: سعید معروفی برای نمایش «تن ها»

طراحی صحنه: سعید مؤذنی برای «بهشت حکیم الله»

بازیگری زن: ویدا موسوی بازیگر نمایش «بهشت حکیم الله» به عنوان بازیگر برتر و آیه کیانپور بازیگر نمایش «سگدو» به عنوان بازیگر برگزیده

بازیگری مرد: گروه بازیگران نمایش «آبگوشت زهرماری» و حمیدرضا محمدی بازیگر نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» به عنوان بازیگران برتر و سروش طاهری بازیگر «سگدو» به عنوان بازیگر برگزیده

نمایشنامه نویسی: باقر سروش برای نمایشنامه «اتول سورون» به عنوان نمایشنامه نویس برتر و محمد چرمشیر برای نمایشنامه «سگدو» به عنوان نمایشنامه نویس برگزیده

کارگردانی: اوشان محمودی برای نمایش «پینوکیو» به عنوان کارگردانی برتر و نیما ایمان زاده برای نمایش «باب بارا» به عنوان کارگردان برگزیده

تقدیر ویژه هیأت داوران: نمایش «کمین ژاله» از قزوین

جایزه بزرگ: نمایش «باب بارا» از سنندج

آرمان میرزایی بازیگر نوجوان نیز در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از طرف مدیرکل هنرهای نمایشی برای حضور تأثیرگذار بر صحنه، جایزه ویژه‌ای را دریافت کرد.

اجرای زنده موسیقی آذربایجانی توسط وحید اسدالهی و ۲ فرزندش یکی دیگر از بخش‌های مراسم اختتامیه جشنواره سی و نهم بود.

حواشی:

بهناز جعفری بعد از دریافت جایزه خود از همه خواست تا برای آینده بهتر تئاتر کمک کنند. وی با بغضی که در گلو داشت از حاضران در مراسم خواست تا بایستند و به احترام زنده پرویز پورحسینی یک دقیقه سکوت کنند.

سروش طاهری بعد از دریافت جایزه بازیگری خود گفت: سال ۹۲ گفتم که روی صحنه جایزه گرفتم به وزیر وقت ارشاد گفتم که به عنوان دانشجو پولی ندارم و وزیر وقت هیچ واکنشی نشان نداد. الان هم بعد از گذشت چند سال همچنان پول ندارم.

عباس غفاری که به جای محمد چرمشیر برای دریافت جایزه نمایشنامه برگزیده بخش مسابقه صحنه ای روی صحنه رفت، گفت: آقای چرمشیر این جایزه را به درگذشته گان یک سال اخیر درگذشته اند تقدیم می کند.

گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر بعد از دریافت جایزه ویژه بخش گزارش صحنه‌ای، گفت: اگر در دولت صدای بچه‌های تئاتر شنیده نشود تئاتری‌ها زیر چرخه بی‌عدالتی خورد می‌شوند. کمک کنید تا وضعیت معیشت هنرمندان تئاتر را بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: من چندین بار از جشنواره تئاتر فجر جایزه گرفته‌ام و اگر این بار نیز در جشنواره حاضر شدم به خاطر این بود که در کنار بچه‌های تئاتر باشم و بگویم تئاتر زنده است.

با وجود نبود سخنرانی، پایان مراسم با زمان ممنوعیت تردد شبانه همراه و چراغ‌های تالار وحدت به سرعت خاموش شد تا حاضران سالن و لابی را سریع‌تر ترک کنند. 

  • 15
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش