سينماي ميري اجتماعي است اما او تنها به طرح مسائل اجتماعي بسنده نميكند. برخلاف بسياري از آثار سينماي ايران، ميري به پرورش قهرمان در فيلمهايش علاقهمند است و در جامعهاي كه اخلاق رو به زوال ميرود، به مصاديق اخلاقي پايبند ميماند.
«سارا و آيدا» داستان رفاقتي است كه در برههاي روبه سراشيبي ميرود، اما آرمانگرايي و مدينه فاضله كارگردان در پايان فيلم جاني دوباره ميگيرد. گفتوگو با مازيار ميري به بهانه حضور و نمايش فيلمش در جشنواره سي و پنجم فجر، تنها درباره «سارا و آيدا» نبود، او بعد از گذشت چهار سال از بازگشايي خانه سينما، همچنان از دوران هشتساله دولت نهم و دهم دلچركين است، دوراني كه به تعبير اين كارگردان بر سينماي ايران نيز سايه انداخت.
- 11
- 2