سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۰:۳۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۱۰۴۴۴۵
فیلم و سینمای ایران

ساسان سالور: جمشید هاشم پور گوهر سینمای ایران است

ساسان سالور,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
تهیه کننده "هایلایت" گفت: جمشید هاشم پور یک گوهر در سینمای ایران و فراتر از یک بازیگر است. او از نسل بازیگرانی است که ادا ندارند. بخشی از بازیگران حال حاضر ما ادای بازیگری را در می آورند اما جمشید هاشم پور بازیگری بود که با این سن و سال مرتب و منظم در ساعت مقرر حضور داشت.

ساسان سالور تهیه کننده فیلم "هایلایت" در گفت و گو با میزان درباره فیلم سینمایی هایلایت در جشنواره فیلم فجر۹۶ گفت: برای بنده دور از انتظار بود فیلمی که هدف آن مخاطب خاص تری است بتواند ارتباط خوبی را با مخاطبان عام برقرار کند البته به دلیل فیلمنامه خوب "هایلایت" و قصه نو آن پیش بینی استقبال را داشتیم.

 

 

وی در همین راستا افزود: استقبال از این فیلم در جشنواره نوید بخش این موضوع است که در اکران عمومی می توانیم حرف هایی برای گفتن داشته باشیم. جشنواره جایی برای سنجیدن و پیدا کردن خطاهای احتمالی یک فیلم و ارتباط گیری بیشتر با مخاطب است.

 

این تهیه کننده درباره پروسه تولید "هایلایت" اظهار کرد: مانند همه فیلم های تولیدی در سینمای مستقل "هایلایت" نیز مصائب و مسائلی در تولید داشت. وقتی در بخش خصوصی بدون هیچ حمایت و وامی ورود می کنید و فیلم مستقل می سازید همیشه مسائل خاص، خود را دارد و "هایلایت" هم از این مسئله مستثنی نبود. اتفاق خوب در این فیلم همدلی بود که در بین عوامل کار وجود داشت وقتی همه چیز از پایه به درستی و منظم چیده شود تیم نتیجه می گیرد.

 

 

سالور در ادامه تصریح کرد: تیم "هایلایت" شبیه تیم های فوتبالی بود که بازیکن میلیاردی نداشت اما بازیکنان خوب بازی کردند، به نظرم می رسد همدلی در روند فیلم تاثیر خود را گذاشت و برآیندی که ما در حال حاضر در پرده سینما مشاهده می کنیم بیشتر به این مسئله بر می گردد که باعث شد فیلمی فرهنگی با کلاس کاری خوب تولید کنیم. خوشحال هستم که از گوشه و کنار می شنوم که استقبال از فیلم شده است. اصغر نعیمی به عنوان کارگردان این فیلم بهترین اثرش را ساخته است و این جای خوشحالی دارد که کارگردانی روند رو به پیشرفت داشته و حالا در فیلم چهارم به یک بلوغ فکری رسیده است.

 

ساسان سالور,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

وی به حضور موثر جمشید هاشم پور در فیلم "هایلایت" اشاره کرد و توضیح داد: جمشید هاشم پور یک گوهر در سینمای ایران و فراتر از یک بازیگر است. او از نسل بازیگرانی است که ادا ندارند. بخشی از بازیگران حال حاضر ما ادای بازیگری را در می آورند اما جمشید هاشم پور بازیگری بود که با این سن و سال مرتب و منظم در ساعت مقرر حضور داشت، سیستم برنامه ریزی فیلم هیچ مشکلی با او نداشتند. باید قدر هاشم پورها را در سینمای ایران بدانیم و زمانی که در حیات هستند از آن ها تقدیر کنیم. این نسل نیاز به توجه دارد و باید از جمشید هاشم پور تقدیر شود. امیدوارم که با فیلم "هایلایت" و"دارکوب" در این دوره جشنواره در صدر خبرها قرار گیرد و برای او آرزوی موفقیت می کنم. در هایلایت هاشم پور تنها بازیگر نبود بلکه برای این پروژه پدری و بزرگی کرد و افتخاری بود که در کنار او بودیم.

 

 

تهیه کننده "هایلایت" درباره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره ها برای حضور فیلم های فرهنگی و هنری تر نسبت به فیلم های دیگر است تا مورد داوری قرار گفته و نسل اول فیلمسازی دیده شوند اما در جشنواره فیلم فجر فیلم های اول کنار گذاشته شده و اهمیتی ندارند با این وضعیت به نظر می رسد بیشتر شبیه یک جشن است. جشنی که به تنوع فکر می کند و در نتیجه فیلم ها با موضوعات مختلف در آن شرکت کرده اند. جشنواره فیلم فجر اگر جشنواره باشد باید تخصصی و اگر جشن باشد باید برای مردم برگزار شود. در حال حاضر مردم به جشنواره می آیند، فیلم های مختلف را می بیینند و با هم مقایسه می کنند و فیلم را پس می زنند در حالی که این مقایسه اشتباه است.

 

سالور ادامه داد: جشنواره فیلم فجر باید به یک ساز و کار ادامه دار و ممتد برسد که با تغییر دبیر آن با مسائل جدیدی مثل کنار گذاشتن و پیاده کردن فیلم های کوتاه، فیلم اول روبرو نشویم. این دوره چهارمین دوره ای است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده ام، تغییرات متعدد برای ما جذابیت ایجاد کرده و اگر یک سال فجر با سال قبل فرق نکند برایمان ملموس نیست و برایمان سوال می شود. برای ثبات در جشنواره باید حوزه کلان فرهنگی‌مان را بررسی کنیم. فرهنگ نیاز به سکون مدیریتی دارد یعنی مدیر فرهنگی باید خود تصمیم گیرنده و پابرجا باشد. سینما بسیار بیشتر نیاز به این روند مدیریتی دارد، باید کار به کاردان سپرده و اعتماد شود و فرصت کافی داد.

 

 

ساسان سالور,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

وی به اقدام دبیر جشنواره فیلم فجر اشاره و اظهار کرد: با روندی که ابراهیم داروغه زاده در ابتدای جشنواره پیش گرفته است و برای اکران فیلم ها قرعه کشی انجام شد نشان داد که می خواهد عدالت را در سینمای ایران رعایت کند. هر سال به ما کارگردانان سینمای مستقل فشار می آوردند که فیلمهایمان را زودتر تحویل دهیم تا در روزهای ابتدایی اکران شود. به عبارتی ما و فیلم هایمان تنور جشنواره را گرم می کردیم و سپس فیلم های دیگر با استقبال روبه رو می شدند.

 

این تهیه کننده خاطر نشان کرد: وقتی به عنوان تهیه کننده قانون جشنواره را پذیرفته و با آن وارد شدیم باید رای هیات داوران را بپذیریم. امیدوارم هیات داوران نیز همه فیلم ها اعم از مستقل و دولتی را به درستی داوری کنند. ما نیز به رای داوران احترام می گذاریم حتی اگر جایزه ای دریافت نکنیم. "هایلایت" فیلم خوبی است و امیدوارم اتفاقات خوبی برای آن روی دهد.

 

 

 

  • 11
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش