دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۲:۳۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۴۰۴۶۱۷
فیلم و سینمای ایران

کارگردان «دشمن زن»: اکران‌ها بر اساس حساب و کتاب و قانون نیست

کریم امینی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده مدیرهای درستی هستند؛ آنها به طور کامل پشت فیلمی که به آن مجوز داده‌اند، می‌ایستند

 

این روزها فیلم سینمایی «دشمن زن» (۱۳۹۶) به نویسندگی امیرحسین نجف‌پور، کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش و عبدالله علیخانی روی پرده سینماها رفته است. این فیلم در ژانر کمدی رمانتیک موزیکال ساخته شده است و جواد یساری هم برای اولین بار پس از ۴۰ سال در این فیلم می‌خواند. به همین مناسبت پای حرف‌های کریم امینی نشسته‌ایم.

 

از شرایط اکران این روزهای فیلم «دشمن زن» راضی هستید؟

فیلم ما به بد شرایطی خورد. «دشمن زن» در زمان برگزاری جام جهانی اکران شد. وضعیت بد اقتصادی مردم هم در جریان است و یک شلوغی‌هایی هم رخ داد. به هر حال این بحران‌ها در همین چند ماه گذشته اتفاق افتاده است که تاثیراتش شامل حال فیلم من هم می‌شود. با تمام این شرایط مردم خیلی خوب از فیلم استقبال کردند. اغلب آنها راضی هم بودند. 

 

شیوه اکران فیلم‌های امسال خیلی بی نظم بود. مدام هم فیلم‌های مختلفی از راه می‌رسند و روی پرده سینماها می‌روند؛ از طرف دیگر هم بسیاری از فیلم‌های اکران دور اول و دور دوم نوروز همچنان سینماها را اشغال کرده‌اند. یک فیلم برای دیده شدن از سوی مردم احتیاج به سالن‌های مناسب و تبلیغات کافی دارد. این موضوعاتی که عرض کردم کار را برای شما سخت نکرده است؟

 

به نظرم اکران‌ها بر اساس حساب و کتاب و قانون نیست. ما راضی نیستیم. دو هفته نمی‌شود که فیلم «دشمن زن» روی پرده سینماها رفته است و یکباره فیلم‌های جدیدی هم از راه رسیده‌اند. شما تا می‌آیید به خودتان بیایید یکباره فیلم‌های دیگری هم به اکران می‌خورند. در گذشته قوانین بهتری داشتیم. حداقل‌ می‌دانستید که فیلم شما دقیقا تا چه زمانی روی پرده سینماها خواهد بود. مشکل اصلی این که یکسری از فیلم‌های عید نوروز بیش از سه ماه است که روی پرده سینماها هستند.

 

این قضیه به فیلم‌های دیگر ضرر زده است. این فیلم‌ها قرار بود که نهایتا یک ماه و نیم یا دو ماه روی پرده سینماها باشند ولی بیشتر از سه ماه است که روی پرده سینماها هستند. الان هم یکسری از فیلم‌ها به زور اکران شده‌اند؛ خیلی از فیلم‌ها هم پشت ترافیک اکران گیر کرده‌اند! متاسفانه با این وضعیتی که عرض کردم خیلی از فیلم‌ها می‌سوزند! این‌ مسائل را بگذارید در کنار این که بعضی از فیلم‌ها رانت‌های گسترده و شرایط ویژه هم دارند بنابراین زمان اکران بیشتری گیرشان می‌آید. فیلم «دشمن زن» که فیلم ما است چون از بخش خصوصی می‌‌آید کاملا در حقش اجحاف می‌شود. با این حال خدا را شکر می‌کنم که مردم از فیلم ما استقبال کردند. همین که مردم فیلم را می‌بینند خیلی خوب است. 

 

گویا فیلم «دشمن زن» تیزر تلویزیونی هم ندارد. درست است؟

نه دیگر! اصلا تیزری نداریم. تلویزیون سلیقه‌ای عمل می‌کند. آنها تیزرهای ما را پخش نمی‌کنند. واقعا نمی‌دانم چه بگویم. آدم نمی‌داند که این تلویزیون در خدمت مردم است یا نه؟! آنها باید از فیلم‌ها و مردم حمایت کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای قبلا فیلم‌ها را تبلیغ می‌کردند؛ بعد یکسری‌ آمدند و اعتراض کردند که چرا این شبکه‌ها فیلم‌ها را تبلیغ می‌کنند؟! حالا که قرار است صدا و سیما فیلم‌ها را حمایت کند من مانده‌ام که چرا تیزرها را پخش نمی‌کند؟! هیچی و هیچی! فیلم «دشمن زن» و برخی فیلم‌های دیگر واقعا مظلوم واقع شده‌اند. آنها با فیلم‌ «دشمن زن» مانند یک بیگانه رفتار می‌کنند. 

 

یک اتفاق خیلی مثبت و جذاب هم برای فیلم «دشمن زن» افتاده است. آقای جواد یساری پس از سال‌ها انتظار بالاخره مجوز گرفته و در فیلم شما خوانده است. چطور این اتفاق افتاد؟

یک چیزی را خدمت آقای فر‌ح‌بخش مطرح کردیم و ایشان هم پیگیر شدند. در واقع، آقای جواد یساری را معرفی کردند. آقای یساری هم همیشه از دل مردم گفته است. او زمانی مانند خواننده‌های سبک‌های موسیقی «بلوز» و «جز» در سبک و شیوه خودش از بطن مردم بیرون آمده است. لحن مردم در گفت‌وگوی روزانه‌شان محاوره‌ای است و یساری هم مانند آنها می‌خواند.

 

یساری و افرادی مانند او خالق یک فرم موسیق ایرانی هستند. در واقع آنها موسیقی مردمی را به خوبی پیش بردند. یساری و برخی دیگر از موسیقی کلاسیک جدا شدند و حال و هوای مردمی را وارد فضای موسیقی کردند. صدای آنها از جنس مردم است و برای مردم هم می‌خوانند. به نظرم، یساری و افرادی مانند او خالق یک نوع از موسیقی خاص هستند. باید درباره شخصیت آقای یساری هم برای‌تان بگویم.

 

او از یک خانواده به شدت متدین می‌آید. آقای یساری از جمله افرادی است که در کشور ایران مانده است. او می‌خواهد به این مردم خدمت کند. واقعا نمی‌دانم که چرا یساری را ممنوع‌الکار کردند! به نظرم درباره او خیلی سلیقه‌ای عمل کردند. به هر حال در زمان جنگ، مردم مشغول دفاع از کشور و درگیر جنگ بودند و یکسری از آدم‌ها هم منصب‌ها را گرفتند و خیلی از مواقع هم سلیقه‌ای عمل کردند.

 

این رفتارهای سلیقه‌ای باعث شد تا خیلی از آد‌م‌ها ممنوع‌الکار بشوند. خیلی جالب است که الان به یکسری از خواننده‌ها مجوز می‌دهند و برخی‌ها هم کنار یکسری‌ها عکس می‌گیرند که تکلیف‌شان مشخص است. یک مقدار دقت کنید متوجه می‌شوید که کی و چه کاره هستند و چه سابقه‌ای هم دارند. شما می‌توانید به خانواده آقای یساری رجوع کنید و ببینید از چه خانواده درستی می‌آیند.

 

فیلم «دشمن زن» در ژانر کمدی رمانتیک ساخته شده است. درباره این ژانر و نوع فیلم‌تان بگویید که تقابل مردها و زن‌ها را هم درونش مطرح می‌کند.

 

یک قصه کمدی عاشقانه در فیلم داریم که شکل‌گیری یک عشق را روایت می‌کند. کاراکترهای داستان در موقعیت‌های کمدی جدی هستند ولی کاری می‌کنند که تماشاگر بخندد. البته داستان‌های کمدی رمانتیک خیلی سر راست و ساده هستند. داستان فیلم کاملا کلاسیک است و تلاش می‌کند مسائل اصلی خودش را به سادگی روایت کند. همین سادگی باعث می‌شود مردم به مدت دو ساعت از فضای متشنج جامعه دور شوند.

 

اغلب منتقدها و نویسنده‌های سینمایی با ژانر کمدی رمانتیک مشکل دارند؛ در حالی که این ژانر همواره یکی از مهمترین و پرفروش‌ترین ژانرهای سینمایی در هالیوود، بالیوود و سینمای ایران هم بوده است. شما را برای ساختن این فیلم اذیت نکردند؟

خدا را شکر مردم فیلم ما را دوست داشتند. واقعا نمی‌شود به حرف برخی از منتقدها استناد کرد. به خاطر اینکه فیلم‌هایی مانند «دشمن زن» برای مردم ساخته می‌شوند. اگر قرار باشد برای منتقدها فیلم بسازیم که سراغ ژانر کمدی رمانتیک نمی‌‌رویم. چندین فیلم کوتاه جدی و متفاوت ساخته‌ام که در فستیوال‌های خارجی هم جایزه گرفته است. منتهی باید توجه داشته باشید که برخی از فیلم‌ها برای مردم ساخته می‌شود؛ حالا که چنین فیلمی ساخته‌اید باید به کیفیت و استاندارد آن نگاه کنید.

 

اینجا دیگر صحبت «استاندارد» می‌شود و حالا می‌شود حرف زد و آن را بررسی کرد. برخی می‌آیند فیلم کمدی می‌سازند و فیلم‌شان دیده نمی‌شود و به قول معروف خوراک مردم نمی‌شود؛ چرا؟ برای اینکه فیلم استانداردی نیست. در چنین فیلم‌هایی نه بازی‌ها و نه کارگردانی و نه تصاویر خوبی وجود دارد. هر کسی اگر فیلم «دشمن زن» را ببیند متوجه می‌شود که خارج از استاندارد سینمای ایران نیست. وقتی با تماشاگرها در سانس‌های شلوغ به تماشای فیلم بنشینید از میزان رضایت مردم مطلع می‌شوید. این فیلم حال مردم را خوب می‌کند. اصلا هم آنها را اذیت نمی‌کند.

 

موضع برخی از منتقدها نسبت به فیلم‌های مردمی و روشن‌فکرانه مشخص نیست. گویا خیلی‌ از فیلم‌دوستان عقیده دارند که فقط باید فیلم‌های روشن‌فکرانه و جشنواره‌ای ساخته شود.

 

موضوع اساسی این است که اگر تنها فیلم‌های روشن‌فکرانه بسازیم دیگر سینماها سوت و کور خواهند شد. سینما صنعتی برای سرگرمی است. مردم احتیاج به سرگرمی دارند مخصوصا الان که شرایط‌شان سخت هم شده است. بیشتر مردم دوست دارند در سینماها فیلم‌های کمدی ببینند و بخندند. آنها می‌خواهند لحظاتی را خوش باشند. انتخاب‌های مردم در حال حاضر خیلی محدود شده است. مثلا آن قدیم‌ها هشت تا فیلم اکران می‌شد و مردم هم همه آنها را می‌دیدند اما حالا دیگر بودجه‌شان کفاف نمی‌دهد. آنها باید پول داشته باشند تا به سینما بروند. حالا مردم می‌توانند بین پنج تا فیلم نهایتا دو فیلم را انتخاب کنند. اغلب این فیلم‌ها هم کمدی هستند.

 

این شرایط امروز ما است. از طرف دیگر، کلی هنرمند را در دهه ۱۳۶۰ ممنوع‌الکار کردند و سینما هم داشت فلج می‌شد. آخرش چی شد؟ آن هم سینمایی که مردم برایش صف می‌بستند! خدا را شکر الان محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده خیلی مدیرهای درستی هستند. واقعا باید چنین آدم‌هایی را طلا گرفت. آنها پشت فیلمی که به آن مجوز داده‌اند به طور کامل می‌ایستند. آقای حیدریان فوق‌العاده انسان مثبت و دوست‌داشتنی است. او کاملا پشت فیلم‌هاست و وقتی به فیلمی مجوز بدهد تا آخرش پای آن می‌ایستد. البته همیشه ممیزی‌ها و خط قرمزها بوده است. فیلمسازهایی مثل ما هم قرار نیست که خارج از عرف جامعه و مردم فیلم بسازیم. ما می‌دانیم که در چه شرایطی زندگی می‌کنیم.

 

فیلم «دشمن زن» پر از بازیگر است و همین موضوع کار را برای کارگردان سخت می‌کند. شما دچار این سختی‌ها شدید؟

بله. سخت است که در فیلم‌تان برای هر نقشی بازیگر چهره داشته باشید. اما خدا را شکر بازیگرهای فیلم «دشمن زن» خیلی شریف و درجه یک هستند. خانم گوهر خیراندیش که اصلا استاد ما است. او کلی انرژی روی نقشش گذاشت. سام درخشانی هم نقش متفاوتی را در «دشمن زن» دارد. او در فیلم‌های «خوب، بد، جلف» و «تگزاس» شکل دیگری بازی کرده است.

 

درخشانی آن چیزی که ازش خواستیم را به خوبی پیاده کرد. بازیگرهای دیگر هم به همین گونه. آنها خیلی همراه بودند. البته این را بگویم که سال‌ها در کسوت دستیار کارگردانی بوده‌ام و حتی خودم بازیگری هم کرده‌ام؛ این‌ها به کارگردانی‌ام کمک می‌کند. وقتی بازیگری کرده باشید در زمان کارگردانی می‌دانید که چه جایی باید نظر بدهید و چه جایی باید نظر بگیرید. 

 

نظرتان درباره سینمای مردمی و فیلمفارسی چیست؟

ما سینمایی را داریم که خودمان مبتکرش بوده‌ایم. از این سینما با عنوان فیلمفارسی یاد می‌شود. به نظرم اگر قسمت‌های مستهجن برخی از این فیلم‌ها را فاکتور بگیریم گروهی از این فیلم‌ها «دینی‌ترین» فیلم‌های پیش از انقلاب هستند. ما مبتکر فیلمفارسی هستیم و مردم هم بیشتر آنها را دیده‌اند؛ با آنها خندیده و گریه کرده‌اند. در آن سینما ما «قهرمان» داشتیم. امیدوارم که منتقدها به فیلمفارسی و سینمای مردمی احترام بگذارند و حتی حمایتش هم کنند. این را در نظر داشته باشید که با لحن کمدی هم می‌شود حرف‌های خوبی زد.

 

زمانی که فیلم «گنج قارون» در سال ۱۳۴۴ ساخته شد کلی از مردم در صف سینما ایستادند؛ سریع هم ۱۰۰ تا سینما ساخته شد. ببنید! ۱۰۰ تا سینما کم چیزی نیست که با سرعت هم ساخته شد! از طرف دیگر، امیدوار هستم مشکلات اقتصادی مردم زودتر حل شود. وقتی مردم از لحاظ مالی دچار مشکل می‌شوند در همان اول کالای فرهنگی را از زندگی‌شان حذف می‌کنند. آنها نمی‌توانند که غذا خوردن‌شان را حذف کنند! به خودشان می‌گویند که می‌توانم کتاب نخوانم و سینما هم نروم ولی باید غذا بخورم. ولی این را بگویم که وقتی فرهنگ حذف شود ما هم کشته می‌شویم!

 

سیدحسین رسولی

 

ebtekarnews.com
  • 24
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش