شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۱۳:۳۷ - ۲۱ دي ۱۴۰۲ کد خبر: ۱۴۰۲۱۰۱۳۸۲
فیلم و سینمای جهان

بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ که هیچ‌وقت نباید ببینید!

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

دیجی کالا | در حال حاضر می‌توان گفت که ژانر وحشت دوران طلایی خود را می‌گذراند. وحشت مدرن بر خلاف گذشته که مخاطب‌های عامه به فیلم‌های ژانر وحشت نگاهی تحقیرآمیز داشتند، امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین ژانرهای سینما شناخته شده و حتی توانسته جوایز متعددی را نیز از آن خود کند. همانطور که بعضی آثار ژانر وحشت هستند که بخاطر میزان ترسناک بودن آن‌ها اگر تنها تماشا بشوند نمی‌توانیم شب درست بخوابیم، فیلم‌های دیگری در ژانر وحشت ساخته شده‌اند که به قدری افتضاح هستند که از شدت ناراحتی بخاطر زمانی که بخاطر دیدن آن‌ها تلف شده توانایی خوابیدن را از دست می‌دهیم. این فیلم‌های ترسناک به قدری مشمئزکننده و توهین‌آمیز بودند، که در تاریخ نام خود را به عنوان لکه‌‌های ننگی در تاریخ سینمای وحشت با عنوان بدترین فیلم ترسناک‌های تاریخ ثبت کرده‌اند و با پایین‌ترین امتیازهای ممکن به شکلی نام خود را جاودانه کردند. اگر احساس کنجکاوی در شما برای دیدن بدترین آثار تاریخ وحشت شکل گرفته و یا می‌خواهید مطمئن شوید که هیچوقت چشم شما به این آثار نیفتد، پس نام این فیلم‌ها را در لیست سیاه خود یادداشت کنید.

۱۰- خانه‌ی مردگان (House of the Dead)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۳

کارگردان: اووه بول

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۲ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۳ از ۱۰۰

بدون شک اووه بول نام خود را به عنوان یکی از بدترین کارگردان‌های تاریخ سینما ثبت کرده است و اینکه اقتباس او از بازی ویدیویی ترسناک «خانه‌ی مردگان» (که خود نیز بازی افتضاحی است) در لیست بدترین فیلم‌ ترسناک‌های تاریخ قرار بگیرد، یک امر کاملا طبیعی است! اینکه اووه بول چگونه توانسته یک نسخه‌ی حتی بدتر از یک بازی بد را بسازد خود یک واقعه‌ی عجیب است. با اینکه فیلم‌های ترسناک زیادی هستند که از بازی‌های ویدیویی اقتباس کرده‌اند، این فیلم شاید بزرگترین شکست در این مقوله است. اگر با خود فکر می‌کنید که چطور یک اقتباس می‌تواند به این اندازه ضعیف باشد، اووه بول لحظاتی از خود بازی ویدیویی را در میان سکانس‌های اکشن گذاشته! می‌توان گفت این تصمیم یکی از احمقانه‌ترین تصمیم‌های تاریخ سینما برای القای حس اکشن است.

۹- ترس‌دات‌کام (Feardotcom)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۲

کارگردان: ویلیام مالون

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۳.۴ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۳ از ۱۰۰

استفاده از تکنولوژی برای ایجاد وحشت به تازگی تبدیل به زیر ژانری محبوب در فیلم‌های وحشت شده است. در سال ۲۰۰۲ که اینترنت روز به روز پیشرفت می‌کرد، بهترین زمان برای استفاده از غریبه بودن این تکنولوژی برای ایجاد وحشت بوده است. ولی «ترس‌دات‌کام» هرچیزی که می‌توانسته با استفاده از این ایده اشتباه انجام بدهد را اشتباه انجام داده است. داستان در مورد دو کارگاه است که در حال تحقیق بر روی چند قت هستند. تنها چیزی که در میان مقتولین مشترک است، چک کردن وبسایت ترس‌دات‌کام بوده که پس از سر زدن به آن وبسایت، طی ۴۸ ساعت کشته شده‌اند. خسته‌کننده بودن داستان، بی‌سلیقه‌گی بصری و نقش‌آفرینی‌های ضعیف، این فیلم را همانطور که لیاقتش را دارد در لیست بدترین فیلم‌ ترسناک‌های تاریخ قرار داده است.

۸- تسخیر مولی هارتلی (The Haunting of Molly Hartley)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۸

کارگردان: میکی لیدل

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۳.۹ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۲ از ۱۰۰

هیلی بنت، بازیگر جوانی که از سال ۲۰۰۰ شروع به نقش‌آفرینی در هالیوود کرده بود و در مسیری رو به محبوبیت و موفقیت بود، با یک تصمیم اشتباه برای نقش‌آفرینی در فیلم افتضاح «تسخیر مولی هارتلی» آینده خود در این عرصه نابود کرد؛ و این خود یک نشانه از میزان بد بودن این فیلم است. داستان در مورد خانواده‌ی یک دختر جوان است که با شیطان قراردادی می‌بندند. مثلث‌های عشقی، تصویربرداری که بیشتر به سریال ترکی‌های کم بودجه شبیه است تا فیلم سینمایی و بازیگران نقش نوجوان‌ که حداقل بالای سی سال سن دارند، باعث شده که ترسناک بودن این فیلم در حد یک تبلیغ تلویزیونی مسواک باشد.

۷- تنها در تاریکی (Alone in the Dark)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۵

کارگردان: اووه بول

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۲.۴ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۱ از ۱۰۰

این فیلم شاهکاری دیگر از اووه بول است. با اینکه بودجه‌ی آن نزدیک به بیست میلیون دلار تخمین زده شده، کیفیت آن در حد یک برنامه‌ی تلویزیونی به‌نظر می‌رسد و نکته جالب اینجاست که به قدری به این فیلم انتقاد شد که اووه بول منتقدان فیلمش را به یک مسابقه‌ی بوکس فرا خواند؛ که این مسابقه‌ی بوکس بین کارگردان و منتقد برگزار هم شد! این اثر به قدری ضعیف بوده که تمام اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی پس از خود را برای همیشه بدنام کرد. چند کارگاه‌ مسائل ماوراءالطبیعه، باید با کمک یکدیگر جلوی شیطانی که قصد بیدار شدن و گرفتن زمین را دارد بگیرند. صحنه‌های اکشن خسته کننده، شخصیت‌ پردازی‌های سطحی و جلوه ویژه‌هایی که حتی برای زمان خود هم تاریخ مصرفشان گذشته بوده، این اثر را تبدیل به یکی از بدترین فیلم ترسناک‌های تاریخ کرده است.

۶- زیر تاریکی (Beneath the Darkness)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۱۱

کارگردان: مارتین گیگی

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۴ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

این فیلم که از میزان دم دستی بودن نام آن می‌توان محتوای خود فیلم را حدس زد، یک فیلم دلهره‌آور در مورد یک قتل است. تراویس وقتی می‌بیند که بهترین دوستش توسط الی کشته می‌شود، تمام تلاش خود را می‌کند تا ثابت کند که قاتل او بوده است؛ ولی پلیس هیچ توجهی به او نمی‌کند و الی به راحتی فرار می‌کند. این فیلم به قدری یک شکست است که برای دسته‌بندی آن در ژانرها، نامش را در زیر مجموعه کمدی ترسناک قرار داده‌اند که خود باعث شرمساری فیلم‌های کمدی ترسناک است.

۵- بازگشت به خانه (Homecoming)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۹

کارگردان: مورگان جی. فریمن

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۵ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

زنی حسود بعد از دیدن بازگشت عشق قبلی خود به شهر با یک زن جدید تصمیم به انتقام می‌گیرد. این ایده‌ی افتضاح برای داستان، یک نمونه برداری از فیلم «جذابیت مرگبار» است؛ با این تفاوت که هرچیزی که شاید باعث جذابیت آن فیلم می‌شده را حذف کرده است. داستان انتقام عاشقانه، آن هم به این شکل که پایه و اساس آن فقط حسادت است، یکی از بدترین پیرنگ‌های داستانی در طول تاریخ بوده است و منتقد‌ها بخاطر استفاده لحظه به لحظه فیلم‌ساز از هر کلیشه‌ای که به ذهنش خطور می‌کرده، همه جور ناسزایی را نثار این فیلم کردند و آن را در لیست بدترین فیلم ترسناک‌های تاریخ قرار دادند.

۴- اتاق ناامیدی‌ها (The Disappointments Room)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۱۶

کارگردان: دی. جی. کاروسو

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۳.۸ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

اولین سؤال مهم این است که چه کسی اسم این فیلم را انتخاب کرده و دومین سؤال اینکه چه کسی آن را تائید نهایی کرده است. کیت بکینسیل که فیلم‌های نسبتا موفقی را در کارنامه خود دارد، انگار در طول فیلم می‌خواهد سکانس‌های خود را زودتر تمام کند تا بتواند از شدت کسالت بخوابد. داستان در مورد یک زوج بروکلینی است که یک اتاق مرموز را در خانه‌ی جدید خود کشف می‌کنند (و با توجه به اسم فیلم، احتمالا خود فیلم را در آن اتاق پیدا می‌کنند!). تمام افرادی که روی این فیلم کار کرده‌اند، از هرگونه اشاره به وجود داشتن این فیلم طفره می‌روند؛ انگار که این فیلم هیچ‌وقت وجود نداشته است.

۳- کلبه‌ی تب‌دار (Cabin Fever)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۱۶

کارگردان: تراویس زاریونی

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۳.۶ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

فیلم «کلبه‌ی تب‌دار» ساخته‌ی الی راث یک فیلم نیمه موفق بود که در زمان ساخت خود تقریبا دیده شد. پس عاقلانه‌ترین تصمیم استودیوی فیلمسازی این بوده که این فیلم متوسط را بازسازی کنند و تمام طنز و خلاقیتی که همان مقدار توجه کمی که داشته را جذب کرده بود حذف کنند! فیلم «کلبه‌ی تب‌دار» نه تنها یکی از بدترین فیلم ترسناک‌های تاریخ است، بلکه می‌تواند لقب یکی از بدترین اقتباس‌های سینمایی را نیز به نام خود بکند. الی راث سینمای منزجرکننده خود را با کمدی زیرپوستی تلفیق می‌کند و طرفدارهای معدود خود را نیز دارد، ولی این فیلم با حذف کردن کمدی، فقط یک فیلم منزجرکننده‌ی افسرده کننده به وجود آورده که فقط مخاطب خود را به اشتباه‌ترین روش آزار می‌دهد.

۲- یک تماس از دست رفته (One Missed Call)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۲۰۰۸

کارگردان: اریک والت

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۴ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

زمانی که هالیوود اقتباسی از فیلم ترسناک ژاپنی «حلقه» ساخت، هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که این اثر بتواند به این اندازه موفق باشد. موفقیت «حلقه» باعث شد که هالیوود، شروع به اقتباس آثار سینمای وحشت ژاپنی بکند. شاید یکی از بدترین گزینه‌ها برای اقتباس «یک تماس از دست رفته» بود که در مورد تلفن و دستگاه‌های ضبط صدای تسخیر شده بود. با اینکه این فیلم در خود ژاپن نیز اثر موفقی نبوده، ولی به دلایلی توسط هالیوود دوباره اقتباس شد و نتیجه نهایی، خیلی بدتر از حتی پایین‌ترین سطح انتظارات مخاطب‌های ژانر وحشت بود. فیلمی خسته کننده که به تنهایی مبحث بازسازی فیلم ترسناک ژاپنی زمان را به کلی محو کرد.

۱- آرواره‌ها: انتقام (Jaws 4: The Revenge)

فیلم ترسناک,بدترین فیلم‌ ترسناک‌‌های تاریخ

سال انتشار: ۱۹۸۷

کارگردان: جوزف سارجنت

نمره کاربران IMDb به فیلم: ۳ از ۱۰

نمره منتقدان راتن تومیتوز: ۰ از ۱۰۰

فیلم «آرواره‌ها» ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ، بدون شک یکی از بهترین آثار وحشت تاریخ سینما است. فیلمی که به قدری ماهرانه ساخته شده بود که باعث محبوبیت فیلم‌های ترسناک درباره‌ی حمله‌ی وحشیانه‌ی حیوانات شد. ولی بعد از یک موفقیت، استودیو‌ها تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد از همان یک موفقیت پول دربیاورند و ساخت نسخه‌های بعدی یک داستان یک روند عادی در هالیوود است. خوشبختانه قسمت چهارم از مجموعه فیلم‌های «آرواره‌ها» به قدری افتضاح بود که یک‌بار برای همیشه به زندگی این کوسه‌ی قاتل مشهور پایان داد. امروزه این فیلم بیشتر به شکل یک کمدی تماشا می‌شود. جلوه‌های ویژه کامپیوتری افتضاح با حضور بازیگر مشهور مایکل کین (که بخاطر فیلمبرداری این فیلم نتوانست در جشنواره اسکار آن سال حضور داشته باشد) و داستانی افتضاح که مایه‌ی ننگ اولین فیلم «آرواره‌ها» بود و بدون شک منتقدان به محض اینکه دیدند کوسه‌ی فیلم مانند یک شیر غرش می‌کند، آن را در بالاترین نقطه‌ی لیست بدترین فیلم ترسناک‌های تاریخ قرار دادند.

  • 11
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش