چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۱۱:۵۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۵۰۸۴
فیلم و سینمای جهان

۱۰ شخصیت شرور سینمای جهان چه کسانی هستند؟ 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,شرورترین شخصیت های سینما
بنیاد فیلم آمریکا شرورترین شخصیت های سینما را معرفی کرده و کاراکتر هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز در فیلم «سکوت بره ها» شرورترین آنهاست. ۹ شخصیت بعدی کدام ها هستند؟

به گزارش دیباچه، بنیاد فیلم آمریکا لیستی از کاراکترهای شرور تاریخ سینما را منتشر کرده که شرورترین ها، ۱۰ شخصیت اول این لیست هستند؛ دراین میان هانی بال لکتر آدم خوار فیلم «سکوت بره ها» در رتبه نخست قرار دارد و مخوف ترین آنهاست و  نورمن بیتس در فیلم «روانی» ساخته آلفرد هیچکاک و درات ویدر در فیلم «جنگ ستارگان» به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ اما دیگر شخصیت های شرور کدام ها هستند و در کدام آثار حضور دارند؟

 

۱-هانیبال لکتر

 

فیلم «هانیبال»

 

در فیلم «سکوت بره ها»

 

محصول ۱۹۹۱

 

هانیبال لکتر شخصیتی داستانی در سری رمان‌های دلهره‌آور توماس هریس است. شخصیت وی تا کنون در چندین فیلم بازنمایی شده که از جملهٔ آنها می‌توان به فیلم شکارچی انسان، سکوت بره‌ها، هانیبال و تعدادی فیلم دیگر اشاره کرد. از جمله بازیگرانی که در نقش دکتر لکتر ایفای نقش کرده‌آند، می‌توان به آنتونی هاپکینز، برایان کاکس، مدس مایکلسن و گاسپارد اولیل اشاره کرد.

 

دکتر لکتر اولین بار در سال ۱۹۸۱ رمان اژدهای سرخ به عنوان یک روانپزشک جنایی و همین‌طور یک قاتل سریالی آدم‌خوار معرفی شد. وی روانپزشکی است که از طریق قدرت روانکاوی و شناخت شخصیت افراد می‌تواند دیگران را تحت تأثیر قرار داده و آنها را به انجام کارهای خطرناک وادار نماید.

 

دکتر لکتر یک آدمخوار است که بارها دیگران را وادار به کارهایی همچون بلعیدن زبان خود یا کندن پوست صورت خود کرده است.

 

۲-نورمن بیتس

 

فیلم «روانی»

 

ساخته هیچکاک

 

محصول ۱۹۶۰

 

نورمن بِیتس شخصیت منفی فیلم «روانی» ساخته آلفرد هیچکاک و رمان روانی، اثر رابرت بلاچ است. نورمن بیتس جزو برترین شروران تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود در لیست " بنیاد فیلم آمریکا، که لیستی از پنجاه تا از برترین قهرمان‌ها و پنجاه تا از برترین شرورهای تاریخ سینما به انتخاب منتقدان سینماست، در رتبه ۲ قرار دارد.

ویژگی خاص این فرد، نوعی بیماری دوشخصیتی است که پس از مرگ مادرش در او به وجود آمده و او را به دو شخصیت کاملاً متفاوت تبدیل کرده است.

 

افکار عجیب و خطرناک این فرد، او را در کنار دکتر هانیبال لکتر در فیلم سکوت بره‌ها و جوکر در شوالیه تاریکی از ماندگارترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ سینما کرده است؛ که بازی شاهکار آنتونی پرکینز نیز در آن کم نقش ندارد. در پایان فیلم روانی، بیماری وی به نوعی دیگر تبدیل شده و یکی از شخصیت‌هایش به طور کامل از بین می‌رود. فیلم روانی هم‌اکنون هجدهمین فیلم برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا شناخته شده است.

 

۳-دارت ویدر

 

فیلم «جنگ ستارگان»

 

ساخته جرج لوکاس

 

محصول ۱۹۷۷

 

دارت ویدر، شخصیتی داستانی در مجموعه تخیلی جنگ ستارگان جورج لوکاس است. او از مشهورترین شخصیت‌های پلید در تاریخ سینما است و طبق نظرسنجی انستیتو فیلم آمریکا، ویدر در جایگاه سوم پلیدترین شخصیت‌های سینمایی تمام زمان‌ها قرار گرفته است.

 

ویدر در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان، فرمانده شیطان‌صفتی است که قوانین امپراتوری کهکشان را با جدیت در کهکشان به اجرا در می‌آورد و مرید امپراتور پالپاتین، لرد خبیث سیت است و از جنبه تاریک نیرو بهره می‌برد تا بیرحمانه اعضای جدای و اتحادیه شورشیان را تعقیب و نابود کند.

 

در اپیزود چهارم که فیلم با حمله ی ناوگان امپراتوری به سفینه ی حامل پرنسس لیا اورگانا آغاز میشود، ویدر به صورت مردی قدرتمند و خشن طاهر میشود که با وجود آن ماسک و زره سیاه، اقتدار وی دو چندان شده است. در پایان اپیزود چهار نیز ویدر تنها بازمانده نبرد یاوین و انفجار ستاره مرگ است.

 

وقایع قسمت پنجم، با نام امپراتوری ضربه می زند، سه سال بعد پایان اپیزود چهارم،امیدی تازه روی میدهد. در این قسمت از سه گانه اصلی، محل پایگاه شورشیان در منظومه ی هات، افشا شده و دارت ویدر قصد دارد تا به این شورش یک بار برای همیشه پایان دهد. اما با اشتباه آدمیرال کندال آزل شورشیان از حضور نیروهای امپراتوری آگاه شده و ژنراتور سپر های خود را فعال می کنند.

 

در پایان این اپیزود ژنرال شورشی،هان سولو، به دست یک شکارچی جایزه بگیر اسیر شده و در کربن منجمد میشود. لوک اسکایواکر نیز در پایان یک دوئل با ویدر در می یابد که ویدر پدرش است.

 

در قسمت پایانی از سه گانه اصلی، جنگ داخلی کهکشانی ادامه می یابد. اتحادیه شورشیان در صدد آن است تا امپراتور پالپاتین را که در حال نظارت بر ساخت دومین ستاره مرگ است،همراه با پایگاه فضایی اش نابود کند.

 

اما پالپاتین، با آگاهی از نقشه ی شورشیان به آن ها اجازه میدهد تا نقشه های ستاره مرگ را بدست بیاورند ودر واقع قصد دارد آنها را در تله بیندازد. در پایان فیلم بعد از این که پایگاه سپر محافظتی ستاره مرگ توسط ژنرال سولو و پرنسس لیا نابود شد، لوک نیز ویدر را در طی دوئلی نزد امپراتور شکست میدهد.

 

پالپاتین از لوک میخواهد تا پدرش را کشته و جای وی را در نزدش بگیرد. با ممانعت لوک از انجام این کار پالپاتین خشمگین شده و لوک را با استفاده از صاعقه نیرو تا حد مرگ شکنجه میکند.

 

در پایان ویدر با دیدن زجر کشیدن پسرش متحول شده و به وجه روشن نیرو باز میگردد و امپراتور را به درون رآکتور ستاره مرگ پرتاب میکند اما به دلیل صدمه دیدن از قدرت صاعقه ی امپراتور پس از چند دقیقه میمیرد.

 

در اپیزود هفتم، ماسک در هم شکسته ویدر مشاهده میشود در حالی که در اختیار نوه اش، بن سولو قرار دارد.

 

در سه‌گانه جدید، چگونگی درخشش و قهرمان‌شدن او با نام پیشینش: «آناکین اسکای‌واکر»، و در نهایت سقوط او به نمایش گذاشته می‌شود.

 

۴-ماگارت همیلتون

 

فیلم «جادوگر شهر اوز»

 

ساخته ال.فرانک باوم

 

محصول ۱۹۳۹

 

جادوگر شهر اوز شخصیتی ساختگی و شخصیت منفی اصلی مجموعه داستان «جادوگر شهر از» نوشته ال. فرانک باوم است.

 

این شخصیت همچنین در بقیه کتاب‌های این سری نیز وجود دارد؛ با این که در داستان اول می‌میرد. در داستان، دو ساحره خوب (جادوگرهای جنوب و شما) و دو ساحره بد (جادوگرهای غرب و شرق) وجود دارند.

 

شخصیت اصلی داستان دروتی، پس ازین که مدتی به عنوان برده برای او کار می‌کند، با ریختن یک سطل آب بر روی او وی را می‌کشد. جادوگر غرب از آب همواره وحشت داشته و آب دشمن وی محسوب می‌شود.

 

معروف‌ترین حضور این شخصیت در سینما در نسخه اقتباس‌شده سال ۱۹۳۹ با بازی مارگارت همیلتون است. در لیست ۱۰۰ سال... ۱۰۰ قهرمان و شرور به انتخاب بفا، وی در رتبه چهارم برترین شروران تاریخ سینما قرار گرفت.

 

۵-پرستار راچد

 

فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» یا «دیوانه از قفس پرید»

 

ساخته میلوش فورمن

 

محصول ۱۹۷۵

 

پرستار راچد که با نام «پرستار بزرگ» نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت و آنتاگونیست در رمان «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» اثر سال کن کیسی است.

 

او یک انسان سرد، مستبد و بی‌احساس و نمونه‌ای کلیشه‌ای از یک پرستار زن مستبد، سلطه گر و قوی است. او تبدیل به یک استعاره محبوب عامه برای بیان تأثیر مخرب قدرت و اقتدار در بوروکراسی شده است. مانند آنچه در آن بیمارستان روانپزشکی در آن رمان بر قرار است.

 

«دیوانه از قفس پرید» فیلمی آمریکایی به کارگردانی میلوش فورمن و بازی جک نیکلسون است که درسال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده‌است.

 

۶-آقای پوتر

 

فیلم «زندگی شگفت انگیز است»

 

ساخته فرانک کاپرا

 

محصول سال ۱۹۴۶ آمریکا

 

«زندگی شگفت انگیزی است» یک فانتزی زیبای استادانه از فرانک کاپرا که به عنوان یکی از برترین فیلمهای تاریخ سینما از آن یاد می شود.

 

این فیلم با تصاویری از عرش اعلاء آغاز می شود و ستارگان آسمان را نشان می دهد که درمی یابند مردی در آستانه ی خودکشی است، بنابراین تصمیم می گیرند فرشته ی نجاتی را برای منصرف کردن او از خودکشی به زمین بفرستند. مردی که می خواهد خودکشی کند جرج بیلی نام دارد (با بازی جیمز استوارت).

 

آدم بد داستان مرد ثروتنمد شهر، آقای پاتر (با بازی لایونل باریمور) است که تلاش می کند مانع اهداف انسان دوستانه بیلی بشود. و بالاخره در شب کریسمس او موفق می شود سرمایه ۸۰۰۰ دلاری بیلی را که برای واریز کردن به بانک به دستیارش (با بازی توماس میچل) داده از او بدزدد تا بیلی را به زانو درآورد.

 

۷-الکس فارست

 

فیلم «جذابیت مرگبار»

 

ساخته آدریان لین

 

محصول ۱۹۸۷

 

فیلمی ۱۱۹ دقیقه‌ای به گونهٔ تریلر روانشناسانه به کارگردانی آدریان لین با بازی مایکل داگلاس، گلن کلوز و آن آرچر است که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. داستان فیلم درمورد روابط رو به خاموشی مردی متاهل با زنی است که پایان دادن به آن را نمی‌پذیرد. آن زن الکس فارست است.

 

۸-فیلیس دیتریشون

 

فیلم «غرامت مضاعف»

 

ساخته بیلی وایلدر

 

محصول ۱۹۴۴

 

فیلیس دیتریچستون فروشنده بیمه عمر والتر نف فرد مک‌موری را اغفال می کند تا او را در کشتن شوهرش یاری دهد و مرگ او را یک حادثه جلوه دهند تا فیلیس بتواند از طریق ماده غرامت مضاعف، بیمه عمر شوهرش را طلب کند اما رئیس و دوست صمیمی نف و تحلیلگر بیمه بارتون کییس ادوارد جی.رابینسون به این ماجرا شک می کند.

 

«غرامت مضاعف» فیلمی سینمایی به کارگردانی بیلی وایلدر است که در ۱۹۴۴ ساخته شد. فرد مک‌مورای، باربارا استانویک و ادوارد جی.رابینسون از بازیگران آن هستند.

 

این فیلم توسط بیلی وایلدر و ریموند چندلر از رمان غرامت مضاعف (۱۹۳۵) اثر جیمز ام.کین اقتباس شده بود.

 

این فیلم جز شاخص‌ترین نمونه‌های «فیلم نوآر» به شمار می‌رود و داستان آن بر اساس جنایتی واقعی بنا شده است که در ۱۹۲۷ اتفاق افتاده بود.

 

۹-رگان مک نیل

 

فیلم «جن گیر»

 

ساخته میلیام فریدکین

 

محصول ۱۹۷۳

 

ریگن مک‌نیل شخصیتی ساختگی، و شخصیت منفی اصلی رمان «جن‌گیر»، نوشته ویلیام پتر بلاتی، و فیلم «جن‌گیر»، ساخته ویلیام فردکین است. رگان مک نیل در اولین ادامهٔ این فیلم، «جن ‌گیر» مرتد نیز حضور پیدا می‌کند.

 

این شخصیت به عنوان یکی از برترین شروران تاریخ سینما جهان شناخته‌شده است و در لیستشرورترین ها به انتخاب بفا، در رتبه ۹ قرار دارد.

 

این شخصیت را می‌توان در کنار نورمن بیتس، جک تورنس، و هانیبال لکتر از بزرگ‌ترین شخصیت‌های منفی یک فیلم ترسناک دانست. این شخصیت توسط لیندا بلیر به تصویر درآمد.

 

۱۰-ملکه شیطانی

 

فیلم «سفید برفی و هفت کوتوله»

 

ساخته دیوید هند

 

محصول ۱۹۳۷

 

سفیدبرفی و هفت کوتول انیمیشن آمریکایی است که در سال ۱۹۳۷ به کارگردانی دیوید هند و بر اساس افسانه متل آلمانی سفیدبرفی اثر برادران گریم ساخته شده است. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، برترین فیلم جهان در سبک پویانمایی (انیمیشن) است. ملکه شیطانی شخصیت منفی این انیمیشن است.

 

 

 

  • 18
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش