یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳
۱۰:۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۴۰۴۶۶۱
فیلم و سینمای جهان

اسپایدرمن به خانه بازمی گردد؛

بررسی فیلم جدید مرد عنکبوتی

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,اسپایدرمن

فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) از مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی از آخر هفته قبل اکران خود را آغاز کرد (فروش جمعه در حدود ۵۱ میلیون دلار بوده است) و طبق پیش‌بینی کارشناسان، قادر است اولین آخر هفته خود را با رقمی نزدیک ۱۲۰ میلیون دلار به پایان برساند.

 

بدون در نظر گرفتن نرخ تورم، باید گفت اسپایدرمن جدید احتمالا دومین فیلم پرفروش مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن در اولین آخر هفته است. در عین حال با توجه به فروش جمعه، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اسپایدرمن به دومین فیلم پرفروش در اولین آخر هفته در میان کل فیلم‌های شرکت سونی تبدیل شود. به هر حال تا فردا و پس از جمع‌‌آوری همه آمار و ارقام می‌توانیم در این زمینه دقیق‌تر اظهارنظر کنیم.

 

اسپایدرمن جدید چطور ساخته شد؟

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,اسپایدرمن

در سال ۲۰۱۵ و پس از هماهنگی شرکت‌های سونی و مارول درباره حقوق شخصیت اسپایدرمن، تام هالند به عنوان بازیگر نقش اسپایدرمن و جان واتس به عنوان کارگردان این اثر انتخاب شدند. واتس، کارگردان ۳۶ ساله آمریکایی پیش از این عهده‌دار کارگردانی فیلم‌هایی چون (Clown (2014 و (Cop Car (2015 بوده است. Clown فیلم ترسناک و کم‌بودجه‌ای بود که فروش چندانی هم نداشت اما فیلم بعدی واتس با نام Cop Car که مانند فیلم قبل با هزینه محدود (۵ میلیون دلار) ساخته شده بود و یک فیلم دلهره‌آور جاده‌ای بود، توانست فروش خوب ۱۴۴ میلیون‌دلاری داشته باشد و واتس را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای کارگردانی فیلم جدید اسپایدرمن معرفی کند.

 

تام هالند نقش اصلی فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه هم یک بازیگر ۲۱ ساله انگلیسی است که کار خود را در سال ۲۰۱۲ و با بازی در فیلم The Impossible آغاز کرد اما ۴ سال بعد و با حضور در فیلم Captain America: Civil War که فیلم پرفروش و موفقی هم بود به شهرت رسید و حال نقش اصلی فیلم اسپایدرمن جدید را به عهده گرفته است. نقش هالند در اسپایدرمن جدید باعث شده از همین حالا او به عنوان بازیگر نقش اسپایدرمن در دو فیلم از فیلم‌های جدید اونجرز هم انتخاب شود.

 

اسپایدرمن دربرابر کرکس

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,اسپایدرمن

قصه فیلم جدید مرد عنکبوتی از نظر روایی به چندین ماه پس از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بر می‌گردد. پیتر پارکر نوجوان با کمک مربی‌اش تونی استارک تلاش می‌کند بین زندگی عادی‌اش به عنوان دانش‌آموز مدرسه راهنمایی در شهر نیویورک و مبارزاتش به عنوان اسپایدرمن و یک ابرقهرمان توازن ایجاد کند. او که در تلاش است هویتش به عنوان اسپایدرمن را به اثبات برساند، فرصتی خاص دارد تا نشان دهد در مبارزه با دشمنان چقدر توانمند است؛ این فرصت به تهدید جدیدی مربوط است که به‌وجود آمده. کرکسی شوم و شیطانی که اسپایدرمن باید با او مبارزه کند.

 

مرد عنکبوتی زیر ذره‌بین نقد

 

اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان,اسپایدرمن

نهایتا بد نیست نگاهی هم بیندازیم به نظرات منتقدان درباره اسپایدرمن.

 

منتقدان در مجموع رویکرد مثبتی به فیلم داشتند به شکلی که در میان ۵۱ نقد درج شده در سایت متاکریتیک، شاهد ۴۵ نقد مثبت و ۶ نقد میانه هستیم و فیلم هیچ نقد منفی‌ای ندارد. نمره متای فیلم ۷۳ است که نشان‌دهنده رضایت نسبی منتقدان از فیلم است.

 

در ادامه تعدادی از نقدهای موافق و مخالف فیلم را بررسی می‌کنیم تا با دید منتقدان به این فیلم بیشتر آشنا شوید.

 

سارا استوارت منتقد نیویورک پست

استوارت کاملا به فیلم علاقه‌مند است و نمره ۱۰۰ را به این فیلم داده. این منتقد اسپایدرمن جدید را فیلمی تازه و واقعا جدید می‌داند که باید آن را به نوعی برادر کوچکتر فیلم موفق «واندر وومن» دانست. به باور استوارت گروه بازیگران فیلم کاملا دقیق انتخاب شده‌اند و این انتخاب دقیق را به ویژه می‌توان در نقش‌های مهم اسپایدرمن و کرکس دید. از نظر استوارت حتی بازیگران نقش‌های فرعی که ممکن است صرفا ۵ دقیقه در فیلم به ایفای نقش پرداخته باشند هم کاملا عالی از عهده کار برآمده‌اند.

 

جو مورگن استرن منتقد وال‌استریت ژورنال

مورگن استرن به فیلم نمره ۸۰ داده و از طرفداران فیلم است. این منتقد هم بر تازه و نو بودن فیلم تاکید ویژه‌ای دارد. مورگن معتقد است اسپایدرمن به عنوان مجموعه‌ فیلمی که در کل به سمت ضعیف‌تر شدن حرکت می‌کرد به شکل غیرقابل پیش‌بینی‌ای از طریق این فیلم اوضاع بهتری پیدا کرده. در واقع این فیلم نوعی نفس تازه بوده که در این مجموعه دمیده شده است. این منتقد حضور هالند در نقش اصلی، فیلم‌نامه درخشان و کارگردانی خوب فیلم را از نقاط قوت اصلی فیلم ارزیابی کرده است.

 

دیوید ارلیچ منتقد ایندی‌وایر

ارلیچ به فیلم نمره ۷۵ داده و در مجموع از فیلم راضی بوده است. او هم مثل باقی منتقدان که فیلم را دوست داشتند معتقد است مارول توانسته راهی پیدا کند که جلوی تکراری و خسته‌کننده بودن فیلم جدید اسپایدرمن را بگیرد. او معتقد است کیفیت فیلم از آنجا ناشی شده که کارگردان توانسته دوسبک فیلم ابرقهرمانی و فیلم نوجوانانه با تم‌های خاص خود را با هم ترکیب کند تا فیلمی بسازد درباره نوجوانی که سعی می‌کند بین این دو دنیا توازن ایجاد کند.

 

اوون گلایبرمن منتقد ورایتی

گلایبرمن به فیلم نمره ۶۰ داده و باید گفت چندان طرفدار فیلم نیست. او به وضوح اشاره می‌کند که فیلم بد نیست اما چندان هم درخشان نیست. این منتقد نکات درخشان فیلم از جمله شرایط خاص ابرقهرمان نوجوانی که می‌خواهد بر قدرت‌هایش مسلط شود را تحسین می‌کند و در مجموع فیلم را نسبت به سایر فیلم‌های مشابه دارای تفاوت می‌داند اما معتقد است فیلم از نقاط قوتش به شکلی معمول و مکانیکی و نه چندان هوشمندانه استفاده کرده است. در واقع باید به همان جملات اول این منتقد بازگردیم تا نظرش را درک کنیم؛ فیلمی که بد نیست اما درخشان هم نیست.

 

جان دیفور منتقد هالیوود ریپورتر

دیفور نمره ۵۰ را برای این فیلم انتخاب کرده. این منتقد معتقد است فیلم به بدی فیلم‌های ابرقهرمانی که اخیرا ساخته می‌شوند نیست اما این فیلم هم قدمی خلاقانه اما اشتباه است. دیفور از برخی از اکشن‌های فیلم هم ایراد گرفته و معتقد است مجموعه نویسنده‌ها و سازنده‌های فیلم نتوانستند از بازیگر اصلی که اتفاقا بد هم نیست به شکل مناسب استفاده کنند.

 

رابی کالین منتقد تلگراف

نهایتا بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به نقد رابی کالین منتقد تلگراف. یکی از منتقدانی که نگاهی منفی به فیلم داشته و به آن نمره ۴۰ داده است. کالین فیلم را بی‌روح و وارفته ارزیابی کرده و آن را اثری می‌داند که به تدریج و با پیشرفت فیلم تخریب می‌شود. او درباره تم کلی فیلم یعنی ایجاد توازن میان دو بخش زندگی ابرقهرمان هم اظهارنظر کرده و معتقد است این تم اصلی آنقدر بد ساخته شده که به نظر می‌رسد، داستان هر بخش را تیم نویسندگانی جدا نوشته‌اند که در نهایت فیلم به این بدی از آب درآمده است.

 

 

digikala.com
  • 14
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش