دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۲۱:۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۶۴۱۷
فیلم و سینمای جهان

نت فیلکس؛ نابودگر هالیوود می شود یا نجات دهنده؟

نت فیلکس,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان
 مردی که عملا یک تنه صنعت فیلم و تلویزیون آمریکا و جهان را دچار تحولاتی عظیم کرده و به هیچ وجه نشانی از متوقف شدن هم از خود بروز نمی دهد، از کمپانی اش می گوید که از پنج سال پیش تا به حال با تغییراتی چشمگیر تبدیل به غول استریمینگ جهان شده است.

به گزارش بانی فیلم به نقل از ورایتی، برای مردی که با لحنی نرم و آرام صحبت می کند، تد ساراندوس کلی خبر پرهیاهو می سازد. فقط تیترهایی که او طی چند هفته اخیر با مجموعه ای از قراردادهای عظیم درست کرده را ببینید. او که مسئول ارشد محتوای تولیدی کمپانی نت فلیکس است، شاندا رایمز را از شبکه ای بی سی دزدید، دیوید لترمن بازنشسته را دوباره وارد عرصه تاک شوهای تلویزیونی کرد، کاری کرد برادران کوئن منزوی سریال تلویزیونی بسازند و «میلار ورلد»، امپراتوری کمیک بوک ها که تا به حال عناوینی مثل «میراث ژوپیتر» و «هاک» را تولید کرده را خریداری کرد.

 

این امکان وجود دارد که نت فلیکس بتواند با سر هم کردن دنیای ابرقهرمانی خودش به رقابت با مارول و دیزنی هم بپردازد. روز نهم آگوست، دو روز بعد از اینکه خبر خرید میلار ورلد منتشر شد، دیزنی هم خبر انفجاری خودش را منتشر کرد و گفت می خواهد یک سرویس استریمینگ به راه بیندازد و در سال ۲۰۱۹ فیلم های برنددار خانوادگی و فیلم های پیکسارش را از دست نت فلیکس بیرون بکشد.

 

طی آخر هفته ای که گذشت، نت فلیکس هم جواب آتشین خودش را داد و اعلام کرد که قدرتمندترین شورانر تلویزیونی را از شبکه ای بی سی متعلق به دیزنی که مدت ها خانه او بوده، جدا کرده و طرف خودش کشیده است. ساراندون که در منطقه هنکاک پارک تنها چند بلوک آن ورتر از شاندا رایمز زندگی می کند، می گوید: «من و شوندا طی سال ها توانسته ایم یکدیگر را بهتر بشناسیم و من همیشه احترام بسیاری برای او قائل بوده ام. من در مورد پروژه های جدیدمان مستقیما از او درخواست راهنمایی کرده ام و حتی خودم شخصا دی وی دی های شان را در خانه او برده ام.»

 

رخدادهای دراماتیک چند روز گذشته حاکی از آن هستند که نت فلیکس در یک رقابت بسیار جدی و رو به رشد با دیزنی قرار دارد. این رقابت، در عین حال نبرد بین نت فلیکس و تمام استودیوها و شبکه های تلویزیونی دیگر را جدی می کند، آن هم در حالیکه هالیوود دارد سعی می کند خودش را با تغییرات عظیم به وجود آمده در عرصه های تکنولوژی و همچنین سلیقه مصرف کننده وفق دهد.

 

ساراندوس می گوید: «به نظرم رابه بین استودیوها و شبکه ها همیشه رابطه ای بوده که هم دوستی و هم دشمنی در خود دارد.» رییس نت فلیکس سعی می کند از اهمیت حرکت دیزنی برای مستقر کردن خودش به عنوان یک رقیب دیگر در عرصه استریمینگ بکاهد و می گوید: «همه تا الان دیگر دارند نسخه خودشان از استریمینگ را پیاده سازی می کنند. آن ها فقط باید تصمیمی برای کمپانی های شان، برندهای شان و سهامداران شان بگیرند که چطور می خواهند آن محتوای مورد نظر را به بهترین نحو ممکن به اشتراک بگذارند.» ساراندوس می گوید مدت خیلی زیادی است که نت فلیکس مشغول آماده سازی خودش برای این واقعیت ناگزیر بوده است. «ما پنج سال پیش شروع به تولید محتوای اوریجینال کردیم و از همان موقع شرط بستیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد.»

 

این روزها، معمولا وقتی که در رسانه ها دود یا آتش دیده می شود، یک انسان انقلابی هم در میان ایستاده و کبریت در دست دارد. این روزها، ساراندوس در مرکز بیشتر خشم، شعف و هیجان صنعت فیلم و تلویزیون قرار دارد؛ کسی که نت فلیکس را که در ابتدا یک کمپانی کرایه دادن دی وی دی ارسال شده از طریق پست بود، به یک استودیوی کاملا بال و پر گرفته تبدیل کرد که حالا دارد دلار به دلار برای به دست آوردن ستاره ها، کارگردان ها، شورانرها و نویسنده های درجه یک هالیوودی با تک تک رقبایش در صنعتی بسیار شلوغ و پر از بازیکن رقابت می کند.

 

در مصاحبه ای با موضوع های گسترده که در یک هتل مرکز شهر منهتن صورت گرفت، ساراندون ۵۳ ساله تخمین می زند که می خواهد سال آینده مبلغ خیره کننده ۷ میلیارد دلار خرج تولید محتوای اوریجینال کند و این در حالی است که طی یک سال گذشته بیش از ۶ میلیارد دلار به این منظور خرج کرده و در سال ۲۰۱۶ هم این رقم ۵ میلیارد دلار بوده است. او می گوید: «البته هنوز هم اکثر محتوای ما محتوایی است که با اخذ اجازه ساخته می شود. هنوز حدود دو سال با زمانی فاصله داریم که ۵۰-۵۰ بشود.»

 

هیچ شرکت رسانه ای در دنیای امروز وجود ندارد که سریع تر از نت فلیکس رشد کند و بیشتر از همه درباره آن صحبت کنند، از آن تحسین کنند، از آن بترسند و در موردش بحث کنند؛ این کمپانی مدل های سنتی تلویزیون را سر و ته کرده و فرهنگ بینج واچینگ (تماشای پشت سر هم محتوای تلویزیونی) را جا انداخته است. هاروی واینستین می گوید: «آن ها کاری کردند تلویزیون جهانی شود و این مفهومی بود که پیش از آن حتی شنیده هم نشده بود. چه کسی قبل از آن ها به فکر خریدن حقوق رسمی جهانی چیزی شده بود؟ بسته به نظر شخصی افراد، نت فلیکس یا دارد هالیوود را نجات می دهد یا دارد کاری می کند صنعتی که از قبل بی ثبات بوده، رو به نابودی کامل برود.»

نت فلیکس حالا در ۱۹۰ کشور دنیا از ایرلند و ژاپن گرفته تا افغانستان بیش از ۱۰۴ میلیون مشترک دارد. نت فلیکس که زمانی برای عناوین سینمایی و تلویزیونی به شدت روی دیگر استودیوها تکیه می زد، حالا در تمام ژانرها محتوای برنددار خاص خودش را تولید می کند که از جمله آن می توان به سریال «نارنجی سیاه جدید است» برنده چند جایزه امی و دیگر سریال های تلویزیونی درجه یک از «تاج» گرفته تا «ارباب هیچ»، سیتکام های محبوب مثل «فولر هاوس»، تاک شوهایی مثل «چلسی» و تلویزیون واقع گرا مثل «بیست مستر نهایی» اشاره کرد.

 

نت فلیکس می خواهد سال ۲۰۱۷ سالی به یادماندنی برای فیلم های استریمینگ باشد و دارد فیلم های سینمایی اورجینیال با بودجه هایی عظیم مثل فیلم «روشن» ۹۰ میلیون دلاری با نقش آفرینی ویل اسمیت را بیرون می دهد. البته نت فلیکس شروعی سخت در زمینه فیلم داشت و پروژه هایی ناامیدکننده مثل «سندی وکسلر» امسال با نقش آفرینی آدام سندلر و «ماشین جنگ» با بازی برد پیت را بیرون داد.

 

این مسئله هم مشخص نیست که تمام رشد نت فلیکس بادوام باشد یا خیر. بعضی از تحلیلگران و افراد آگاه صنعتی نسبت به عادت های خرج کردن این کمپانی بدبین هستند و می گویند سهامش بیش از حد تورمی است (الان به بیش از ۱۷۰ دلار برای هر سهم رسیده و این در حالی است که اوایل ۲۰۱۴ حدود ۵۰ دلار بود). ساراندوس در پاسخ به این ادعا می گوید: «ما پولی که نداریم را خرج نمی کنیم. داریم سودهای مان را خرج می کنیم.» این کمپانی گزارش می دهد که ارزش قرض هایش ۴٫۸ میلیارد دلار است و ۱۵٫۷ میلیارد دلار دیگر هم ارزش تعهدهای محتوای طولانی مدتش با دیگر استودیوهاست. ساراندوس می گوید «ما یکی از پایین ترین درجه های قرض را در تمام این صنعت داریم.»

 

پشت تمام این خرج ها، تصویری از ساراندوس به عنوان مردی مشتاق و با انگیزه وجود دارد که به طور مداوم روی یک تردمیل می دود و سعی دارد از رقبایش سریع تر برود. به عنوان یک مدیر اجرایی جوان که در چند کمپانی کرایه ویدیو کار می کرد، او دست اول دید که وقتی بلاکباسترها به اندازه کافی با سرعت دست به نوآوری نمی زنند، چه اتفاقی می افتد. او می گوید: «بلاکباسترها چهار سال بعد از نت فلیکس صبر کردند تا دی وی دی جا به جا کنند. آن ها نه به یک کمپانی فیلم بلکه به یک کمپانی پخش نوار تبدیل شدند. به همین خاطر است که باید حواس مان به تکنولوژی باشد.»

 

در مکالمه، ساراندوس به تیره ترین ترسش اشاره می کند و می گوید: «هرچقدر که ما موفق تر می شویم، من هم همانقدر در مورد این مسئله مضطرب تر می شوم که شاید شبکه ها نخواهند اجازه پخش محتوای شان را به ما بدهند. به همین دلیل است که محتوای اوریجینال حیاتی است، تا مشترکان حس کنند نمی توانند بدون نت فلیکس زندگی کنند.»

 

یک منطقه که نت فلیکس هنوز نتوانسته آن را فتح کند چین است. در پاسخ به اینکه انتظار می رود کی نت فلیکس بتواند آنجا هم به فعالیت بپردازد، ساراندوس می گوید «به این زودی ها نه» و فعلا هدفش را جای دیگری تعیین کرده است. او می گوید: «آمریکای لاتین برای ما مثل یک سفینه فضایی بوده است. اروپای غربی دارد به خوبی رشد می کند. داریم به تازگی وارد آسیا می شویم. کلی رشد جلوی مان داریم. روی این متمرکز هستیم که چطور کاری کنیم که افرادی که در کره زندگی می کنند هم به اندازه افرادی که در کانزاس زندگی می کنند از ما خوششان بیاید؟» پاسخ این سوال کلید آینده نت فلیکس است.

 

در سمت تلویزیون، نت فلیکس تبدیل به پک من شده و هرچیزی که در دست دارد را می جود. پنج سال پیش، وقتی که ساراندوس داشت به تهیه کنندگان ایده آوردن پروژه های شان به نت فلیکس را می داد، نمی توانست تضمین کند که سریال های تلویزیونی استریمینگ می توانند جوایز امی دریافت کنند. او می گوید: «اگر بهترین کاری که در زندگی تان کرده اید را برای ما انجام بدهید، ممکن است یک وبی ببرید!»

 

«اما وقتی که به عمق قضیه زدیم، متوجه شدیم که از نظر تکنیکی اجازه دریافت نامزدی جوایز امی را داریم. با این حال، اینکه از آنجا به وضعیت فعلی رسیدیم خیلی باحال است» و این حرف را در اشاره به این حقیقت می زند که نت فلیکس امسال ۹۲ نامزدی امی دریافت کرده که در مقایسه با ۵۴ نامزدی پارسال به طور چشمگیری رشد داشته است. این غول استریمینگ جهان توانسته با سریال های تابستانی به شدت محبوبش از جمله «خانه پوشالی»، «کیمی اشمیت شکست ناپذیر» و «چیزهای عجیب» به موفقیت عظیمی برسد.

 

نت فلیکس عملیات تلویزیونی اش را به چند بخش تقسیم کرده و سیندی هالند که معاون ارشد محتوای این کمپانی است، چند قسمت آن را در دست گرفته است. او می گوید: «هر سال، ما گستره و انواع سریال هایی که می سازیم را بیشتر می کنیم.»

 

وقتی بخش سریال های فیلمنامه دار نت فلیکس در سال ۲۰۱۲ به راه افتاد، این کمپانی در حالیکه حقوق رسمی استریمینگ محتوایش را حفظ کرده بود، با دیگر استودیوها شریک شد. حالا، تعداد بیشتر و بیشتری از سریال هایش مثل «چیزهای عجیب» به طور کامل توسط نت فلیکس تامین سرمایه می شوند و به طور کامل متعلق به این کمپانی هستند. برای خوشحال نگه داشتن مشترکان خارجی، این سرویس استریمینگ امسال ۱۷ سریال محلی تولید می کند که از جمله آن ها می توان به «۳ درصد» برای برزیل و «تیره» برای آلمان اشاره کرد. به گفته ساراندوس «این تعداد به ۷۰ تا ۱۰۰ سریال طی دو سال آینده گسترش پیدا خواهد کرد.»

 

با وجود اینکه سریال واقع گرای جدیدش «بیست مستر نهایی» که یک سریال رقابتی تهیه شده توسط سیلوستر استالونه است خیلی با موفقیت مواجه نشده، برای فصل دوم تمدید شده است. و این تازه آغاز کار است. نت فلیکس دارد به سرعت پروژه هایش در این ژانر را گسترش می دهد و یک بخش کاملا جدا برای سریال های تلویزیونی بدون فیلمنامه و واقع گرا شکل داده است که حالا شامل برنامه جدید دیوید لترمن و «کمدین ها که در ماشین قهوه می خرند» ساخته جری ساینفلد هم می شود. چیزی حدود ۵۰ برنامه این چنینی جدید که در حال حاضر در مراحل تهیه و توسعه به سر می برند، از اوایل سال آینده از طریق این سرویس استریمینگ در دسترس خواهند بود. ساراندوس می گوید: «مردم عاشق این نوع برنامه ها هستند و می خواهند آن ها را تماشا کنند. ما باید بیشتر تکیه پذیر باشیم.»

 

وقتی نت فلیکس سریالی را می خرد، این کار را همانجا در اتاق و بدون درخواست فیلمبرداری یک صحنه می کند. شاون لیوای، یکی از تهیه کنندگان «چیزهای عجیب» می گوید: «حذف کردن سیستم پایلوت خارق العاده است. نت فلیکس واقعا نخستین خریداری است که حاضر بود پولش را جایی که باورش است قرار بدهد.»

 

تا به حال، نت فلیکس تا حدی ولع داشته که نمی خواسته سریالی را کنسل کند. با این حال، همینطور که تصمیم های برنامه ریزی بیشتری گرفته می شوند، این کمپانی سریال های سال اولی بیشتری مثل «دختر رییس» و «کولی» با بازی نائومی واتس را کنسل کرده است. ساراندوس می گوید «قضیه این نبود که ما ناگهان می خواستیم سریال های بیشتری را کنسل کنیم. بلکه ایده مان این بود که بپرسیم آیا شما به اندازه کافی ریسک می کنید؟ نکته بد تمدید کردن سریال هایی که تماشا نمی شوند این است که باعث به وجود آمدن هزینه ای برای فرصت های جدید می شود. در عین حال، هوادارانی که سعی دارند چیزی پیدا کنند که حقیقتا آن را دوست دارند هم فرصت های بسیاری را از دست می دهند.»

 

او می گوید ترجیح نت فلیکس این است که به شورانرها اجازه بدهد سریال های شان را ناتمام نگذارند. وقتی مشخص شد که این کمپانی می خواهد سریال «Sense8» برادران واچفسکی را کنسل کند، به آن اجازه داد یک اپیزود نهایی دو ساعته برایش بسازد که در ابتدا این پیشنهاد رد شد. با این حال بعد از موجی از انتقادها در رسانه های اجتماعی نسبت به توقف این سریال، لانا واچفسکی نظرش را عوض کرد. ساراندوس می گوید: «تاثیر هواداران بسیار به ما کمک کرده است. باعث شد اشتیاق او برای به پایان رساندن سریال افزایش پیدا کند.»

 

متود منتشر کردن تمام اپیزودهای یک سریال تلویزیونی در آن واحد ممکن است به طور ناخودآگاه از دوران کودکی خود ساراندوس نشات گرفته باشد. او عاشق برنامه «مری هارتمن، مری هارتمن» بود که یکشنبه شب ها در یک بازه دو و نیم ساعته دوباره روی آنتن می رفت. او می گوید: «این نخستین باری بود که من برنامه ای را بینج واچ می کردم.» و اینطور شد که سال ها بعد، وقتی که نت فلیکس وارد عرصه برنامه های اوریجینال شد، او ایده متحول کننده پخش کردن تمام اپیزودهای یک فصل از یک سریال در آن واحد را مطرح کرد. او می گوید: «ایده کاربردی ای بود. مگه دیگر چطور می توان این کار را کرد؟»

 

 

 

 

 

  • 9
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش