چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳
۱۰:۳۴ - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۲۰۷۱۰۷
فیلم و سینمای جهان

بهترین فیلم های گانگستری و مافیایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

سینما نسخه ای خاص و کلیشه ای از گانگسترها در معرض نمایش قرار داده است. خانه های بزرگ، ماشین های غول پیکر، لباس های گران قیمت، زیورآلات پر زرق و برق. اما اگر چه ممکن است برخی گانگسترها در دنیای واقعی نیز از این رویه های از پیش تعیین شده پیروی کنند اما واقعیت ماجرا بسیار پیچیده تر است. در این میان فیلم های بسیار کمی سعی کرده یا توانسته اند تعریف متفاوت و البته واقعی تری از گانگسترها و دنیای خلافکاران سازماندهی شده ارائه دهند. اگر بخواهیم فهرستی ده گانه از چنین فیلم هایی ارائه دهیم بدون شک بسیاری از فیلم های گانگستری مارتین اسکورسیزی در آن قرار می گرفتند اما برای این که تنوع را رعایت کنیم سعی کرده ایم در ادامه این مطلب فیلم هایی از نقاط مختلف جهان را گرد هم آورده که دیدگاهی چند بعدی به دنیای جرم و جنایت زیرزمینی داشته و واقعی ترین تصویرسازی از گانگسترها در دنیای واقعی را ارائه می دهند.

 

۶- رفقای خوب (۱۹۹۰)

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

فهرستی در مورد بهترین فیلم های گانگستری و مافیایی بدون دستکم یک فیلم از مارتین اسکورسیزی ناقص خواهد بود. از میان فیلم های متعددی که این نابغه در مورد جنایتکاران مدرن ساخته، فیلم «رفقای خوب» (Goodfellas) حماسی ترین و بهترین آن هاست. این فیلم داستان کامل و پرجزییات ترقی و افول مردی به نام هنری هیل (رَی لیوتا) را روایت می کند که از جوانی وارد مافیای ایتالیایی شده و خیلی زود به یکی از گانگسترهای اصلی این خانواده تبدیل می شود. در طی دوران فعالیت های جنایتکارانه اش، او با مردی به نام جیمی کانوی (رابرت دنیرو) و تامی دویتو (جو پشی) آشنا شده و رابطه ای بسیار دوستانه بین آن ها شکل می گیرد. زندگی لوکس و پر از هیجان این سه از طریق مشارکت در فعالیت ها و کسب و کارهایی که خانواده مافیایی شان آن ها را ممنوع اعلام کرده، امپراطوری که شکل داده اند را نابود می سازد.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

«رفقای خوب» یک شاهکار است و شکی در آن نیست. اسکورسیزی فیلمی شجاعانه و با سبک خاص ساخته اما رئالیسم و واقع نگری را در ساخت آن فراموش نکرده است. این فیلم بر اساس یک کتاب غیرداستانی با عنوان «مرد باهوش: زندگی در یک خانواده مافیایی» (Wiseguy: Life in a Mafia Family) نوشته نیکلاس پیلگی ساخته شده که در نوشتن فیلمنامه نیز مشارکت داشته است. همه چیز این فیلم، از لباس ها گرفته تا فیلم برداری، طراحی صحنه و دکور، موسیقی متن و حرکات دوربین کاملاً بی نقص است. کارگردان توازن و تعادل مناسب بین سبک بصری فوق العاده و واقعیت گرایی متهورانه را یافته به نحوی که حتی در سکانس های کم اهمیت و بدون تنش نیز می توان رئالیسم موجود در ماجرا را درک و باور کرد.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

صحبت در مورد این فیلم بیفایده است زیرا همه چیز در مورد آن گفته شده و همه نظر شخصی شان در مورد آن را داده اند. «رفقای خوب» بخشی از شکوه سینمای هالیوود شده است و هیچ کسی اولین باری که این فیلم را دیده فراموش نمی کند. «رفقای خوب» یکی از معدود فیلم های گانگستری است که اگر چه بسیار مورد نقل قرار گفته و پر از شکوه و زرق و برق است اما همچنان در به تصویر کشیدن جنایات سازمان یافته، معتبر و واقع گرا انگاشته شده و نمی توان چیزی کلیشه ای با مبالغه آمیز در آن یافت.

 

۷- فروشنده (۱۹۹۶)

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

کارهای اخیر نیکلاس وینیدنگ رفن با آن رنگ های نئونی، فیلم برداری اکسپرسیونیستی، سبک کارگردانی بسیار ساختارمند و سناریوهای رازآلود را فراموش کنید و اولین اثر او که اولین فیلم گانگستری پرهیجانش نیز بود را دریابید. در فیلم «فروشنده» (pusher) مردی به نام فرانک (کیم بودینا) و مرد مورد اطمینانش تونی (مدس میکلسن) دو خرده فروش مواد مخدر هستند که در کپنهاگن فعالیت دارند. بعد از اینکه در طی یک معامله پلیس از راه می رسد، فرانک تمامی شواهد از جمله محموله بزرگی از مواد مخدر که توسط یک فروشنده بزرگ مواد مخدر به نام میلو (زلاتکو بوریچ) به او داده شده را نابود می کند و بعد از دستگیری، به دلیل نداشتن مدرک کافی آزاد می شود.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

او که از قبل نیز به میلو بدهکار بوده اکنون باید قبل از اینکه عکس العملی خشونت آمیز از طرف آدمکش میلو با نام رادووان (سلاوکو لابوویچ) رخ دهد بدهی کامل خود را تسویه نماید. برای این که فیلم به یک کیفیت شبه مستند دست یابد از دوربین های دستی برای فیلم برداری سکانس ها استفاده شده و تصویر سازی پرزرق و برق و لوکس مرسوم از گانگسترها با یک نمای شفاف و واقعی از کسب و کار خرید و فروش مواد مخدر جایگزین شده است. شخصیت اصلی داستان باید در دنیای زیرزمینی جرم و جنایت برای بدست آوردن خرج زندگی و البته زنده ماندن تلاش کند؛ فضایی بسیار خطرناک و پر از خشونت که شخصیت های اصلی آن دقیقاً مانند جنایتکاران و قاچاقچیان مواد مخدر در دنیای واقعی هستند. اگر از فیلم «فروشنده» خوشتان آمد به یاد داشته باشید که دو دنباله آن را نیز تماشا کنید تا تصویری کامل از این سه گانه باارزش و معتبر داشته باشید.

 

۸- گومورا (۲۰۰۸)

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

فیلم «گومورا» (Gomorrah) در هم بافته ای از ۵ داستان متفاوت است که دنیای زیرزمینی جنایتکاران شهر ناپل و مخوف ترین سازمان مافیایی آن، کامورا (Camorra)، را به تصویر می کشد. پاسکواله یک خیاط ماهر است که به صورت غیرقانونی در یک کارگاه خیاطی استخدام می شود. در طرف مقابل، صاحب کارگاه به یکی از رباخواران مافیای کامورا بدهکار است. در ادامه پاسکواله یک شغل پردرآمد دیگر در یک کارخانه دوزندگی که توسط مهاجران چینی اداره می شود پیدا می کند و در ادامه باید با نارضایتی صاحب کارش کنار بیاید. توتو یک نوجوان است که محصولات کسب و کار مادرش را به فروشگاه ها تحویل می دهد. در جریان انجام یکی از سفارش ها، او یک اسلحه و کیسه ای پر از مواد مخدر که اعضای مافیا گم کرده اند را پیدا کرده و به آن ها پس می دهد اما در ازای این کار می خواهد که او را در میان خود بپذیرند.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

دون کایرو به صورت هفتگی درآمدهای تشکیلات مافیایی را بین خانواده های اعضای مافیا تقسیم می کند اما در یک ماجرای دشمنی درونی گرفتار شده و برای زنده ماندن باید لطفی در حق یکی دیگر از اعضای مافیا انجام دهد. روبرتو همراه با رییسش فرانکو که ارتباطاتی با مافیای کامورا دارد در کسب و کار مدیریت فاضلاب کار می کند و با استفاده از روش های غیرقانونی می خواهد پول بیشتری بدست آورد. روبرتو با سبک کار غیرقانونی و خطرات و هزینه بالای آن از لحاظ آلودگی و سلامت آشنا می شود. مارک و کایرو که او را با لقب «پیسلینو» صدا می زنند دو پسر جوان هستند که با افسانه تونی مونتانا بزرگ شده اند. آن ها تصمیم می گیرند که فانتزی های خود را به واقعیت تبدیل کنند و خودشان به تنهایی وارد کارهای مافیایی و خلافکارانه شوند. آن ها سرپرستی توسط دار و دسته مافیای محلی را رد کرده و با عواقب این کار نیز روبرو می شوند.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

فیلم «گومورا» تصویری واقعی و خشن از جامعه ناپل ارائه می دهد که به دلیل حضور گروه های سازمان یافته جنایی در فساد و ویرانی غوطه ور شده است. هیچ سبک شاعرانه و افسانه پردازانه ای در رفتار گانگسترهای فیلم دیده نمی شود و بالاتر از این، داستان مارکو و کایرو واقعیت خشونت و جنایات این دارودسته ها را روشن می سازد. شخصیت داستانی و اغراق آمیز تونی مونتانا در این محیط شیطانی که زندگی در آن را انتخاب کرده اند جایی ندارد. استفاده از نابازیگران و دوربین های دستی و بن مایه اصلی داستان که بر اساس کتابی نوشته روبرتو ساویانو نوشته شده باعث گردیده که این فیلم احساس یک فیلم مستند را داشته باشد. علاوه بر این، فضای و محیطی که در فیلم به نمایش در می آید واقعیت زندگی در ایتالیا است. کسب و کار فاضلاب فیلم در واقعیت نیز رخ می دهد و در دوران قدرت مافیای کامورا، دشمنی داخلی و خارجی بسیار رایج بود. همچنین در این دوره تعداد بیشتری از نوجوانان در جستجوی فانتزی های خود به مافیا می پیوستند.

 

۹- یک پیامبر (۲۰۰۹)

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

در فیلم «یک پیامبر» (A Prophet)، مالک الجبنا (تاهار رحیم) یک مرد فرانسوی با ریشه الجزایری است که باید ۶ سال را در زندان بگذراند. او بی سواد و تنهاست، در داخل زندان دوستی و در خارج از ان خانواده ای ندارد. در ادامه او توسط یک گروه مافیایی در زندان به رهبری سزار لوچیانی (نایلز ارستروپ) مجبور می شود برای زنده ماندن یک زندانی دیگر را به قتل برساند. بعد از این قتل وی بیش از پیش در کسب و کار مافیایی درون زندان مشارکت می کند اگر چه هیچگاه عضوی از این دارودسته به شمار نمی آید. همچنین او می تواند با اجازه لوچیانی ۱۲ ساعت از زندان خارج شده و کارهایی را برای او انجام دهد. او اعتماد به نفسش را تقویت کرده و رفته رفته کسب و کار خودش را راه می اندازد و سعی می کند از دارودسته مافیایی درون زندان مستقل شود. نکته جالب در مورد فیلم «یک پیامبر» این است که اکثر سکانس ها در درون زندان فیلم برداری می شوند.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

بدین ترتیب می توانیم سازماندهی شدگی مافیا در درون زندان را بهتر درک کرد که قصد دارد تمام قدرت پشت میله ها برای کسب و کارهای غیرقانونی را در دست بگیرد. در این میان خرید و فروش مواد مخدر اصلی ترین و سودآورترین کسب و کار درون زندان است که با کمک نگهبانان فاسد انجام می گیرد. هیچ تصویری زرق و برق دار و مسحور کننده از مافیا و زندگی در زندان ارائه نمی شود و قتلی که مالک باید انجام دهد بن مایه اصلی داستان را در ادامه شکل می دهد. صبر مالک برای فرا رسیدن بهترین فرصت و انجام قتل بسیار خشن و خونین است و به صادقانه ترین و بیرحمانه ترین شکل ممکن به تصویر کشیده می شود. به طور کلی، ژاک اودیار، کارگردان فیلم، یک داستان جنایی حماسی و در عین حال واقع گرایانه را ترسیم می کند که یکی از بهترین فیلم های گانگستری یک دهه اخیر به شمار می آید.

 

۱۰- سوبورا (۲۰۱۵)

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

فیلم سوبورا (Suburra) به کارگردانی استفانو سولیما- کارگردان فیلم «سیکاریو: روز سرباز» (Sicario: Day of the Soldado)- و بر اساس رمانی به همین نام نوشته کارلو بونینی و جیانکارلو دی کاتالدو، واقعیت سازمان های جنایتکار در شهر رم و روابط بین دنیای زیرزمینی و دولت را نشان می دهد. این فیلم داستان شخصیت های متعددی را روایت می کند: فیلیپو مالگاردی یک وزیر است که در حال تلاش برای تصویب یک لایحه بسیار مهم در پارلمان کشور است. در زندگی شخصی و علیرغم داشتن خانواده او به شدت مواد مخدر مصرف کرده و با روسپی ها ملاقات دارد. سباستیانو در زمینه تدارک مهمانی های خصوصی فعالیت داشته و متعهد است که بدهی پدر درگذشته اش که خودکشی کرده را به یک خانواده مافیایی زیرزمینی بپردازد.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

همچنین در فیلم شاهد رابطه کاری غیرقانونی بین یک جنایتکار به نام آورلیانو آدامی با لقب «شماره هشت» و رهبر یک گروه مافیایی به نام سامورایی هستیم که سابقاً یک تروریست نئوفاشیست بوده است. رم پایتخت ایتالیا، مرکز سیاسی این شبه جزیره و همچنین پایتخت مذهبی کلیسای کاتولیک با حضور شهر واتیکان است. به همین دلایل، وقتی که در مورد جرائم سازمان یافته در شهر رم صحبت می کنیم نمی توانیم ارتباطات آن با قدرت های سیاسی و مذهبی را نادیده بگیریم. «سوبورا» به شکلی بی نقص این ارتباطات را به تصویر کشیده و می گوید که در شهر رم هیچ کسی قدیس نیست. سولیما بهترین گزینه برای کارگردانی این فیلم بوده زیرا یک فضای سیاه و خطرناک را بازسازی کرده و برای این کار از باران و سکانس های شبانه نهایت استفاده را می برد.

 

بهترین فیلم های گانگستری سینمایی,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,اخبار سینمای جهان

 

یک سازمان مافیایی غیرقانونی به نام مافیا کاپیتاله الهام بخش نوشتن کتاب و ساخت این فیلم بوده که بخشی از بودجه عمومی این شهر را به سرقت می برد و صرف فعالیت های جنایتکارانه خود می کرد. همچنین شخصیت سامورائی بر اساس یک شخصیت واقعی به نام ماسیمو کارمیناتی ساخته شده که از اعضای سابق سازمان تروریستی نئو فاشسیست NAR و بزرگ ترین جنایتکار شهر رم در ۳۰ سال گذشته ساخته شده که اکنون به دلیل مشارکتش در فعالیت های مافیا کاپیتاله در زندان به سر می برد.

 

  • 10
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش