سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۱۶:۴۴ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۸۲۱۰۷
موسیقی

قیمت بلیت کنسرت‌ ۸۰۰ هزار تومان می‌شود؟

کنسرت,افزایش قیمت بلیت کنسرت
محسن رجب‌پور، مدیرعامل اتحادیه صنفی ناشران موسیقی، تهیه‌کننده و کنسرت‌گذار معتقد است پیشنهاد سالن‌داران در مورد تعیین یک‌چهارم عایدی کل ظرفیتی که روی سایت‌های فروش (بدون احتساب تعداد فروش) باز می‌شود، به‌عنوان اجاره‌بها، قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرآنلاین، «قرار است برگزاری کنسرت در ایران پس از ۲۱ ماه تعطیلی (از اسفند ۱۳۹۸ تا آبان ۱۴۰۰) در پی شیوع کرونا، مجددا از سر گرفته شود.» این خروجی جلسه روز دوشنبه، دهم آبان محمد اله‌یاری‌فومنی (سرپرست دفتر موسیقی) با مدیران یا نمایندگان تالار وزارت کشور، سالن همایش ایرانیان، تالار هتل اسپیناس، سالن همایش‌های برج میلاد، بنیاد رودکی و تالار وحدت، سالن برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران و نماینده ارشاد استان تهران و همچنین تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران بود ولی امیدِ از سرگیری برگزاری کنسرت‌ها در ایران از آذر ۱۴۰۰ همچنان با اما و اگرهایی همراه است و سوالاتی هست که پاسخ مشخصی برای‌شان در دست نیست. از جمله این که با توجه به مجازبودن تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذاران به استفاده از تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن به عنوان یکی از شروط برگزاری کنسرت در دوران شیوع کرونا، اجاره‌بهای درخواستی سالن‌داران چه‌قدر خواهد بود و چگونه محاسبه خواهد شد؟ همچنین افزایش تورم از یک‌سو و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر، چه تاثیری بر کف و سقف قیمت بلیت کنسرت خواهد گذاشت؟

در این میان، رسانه‌ای شدن نامه مدیران سالن‌های رویال هال اسپیناس، میلادِ نمایشگاه، وزارت کشور، همایش ایرانیان و همایش برج میلاد تهران خطاب به محمد اله‌یاری‌فومنی (سرپرست دفتر موسیقی) نمایانگر بخشی از تلاش‌ها و پیشنهادات اهالی موسیقی برای ازسرگیری برگزاری کنسرت است و محسن رجب‌پور، مدیرعامل اتحادیه صنفی ناشران موسیقی، تهیه‌کننده و کنسرت‌گذار اگرچه با آن موافق نیست اما تاکید می‌کند که ابراز مخالفتش تنها در پی رسانه‌ای شدنِ این نامه درون‌سازمانی و به عنوان پاسخی به پرسشِ ماست وگرنه ترجیح می‌دهد همان‌طور که سالیان سال کنسرت‌گذاران، تهیه‌کنندگان و مدیران سالن‌ها، در تعامل با یکدیگر، راهی برای تعیین اجاره‌بهای سالن‌ها یافته‌اند، همچنان در همان مسیر پیش روند.      

پیشنهاد مدیران سالن‌ها برای شیوه تعیین اجاره‌بها، قابل اجرا نیست

مدیران سالن‌های ذکرشده، در بخشی از نامه مذکور در مورد فرمول تعیین اجاره‌بها چنین نوشته‌اند «تصمیمات اخذشده برای تعرفه سالن‌ها با عنایت به محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تابعی از تعداد صندلی‌های عرضه‌شده برای فروش اعلام می‌شود. این تعرفه شامل یک چهارم عایدی کل ظرفیتی است که روی سایت‌های فروش (بدون احتساب تعداد فروش) باز می‌شود.» رجب‌پور در پاسخ به این سوال که آیا این درخواست قابل اجرا است یا خیر، به خبرآنلاین می‌گوید: «چنین چیزی به دلایل متعدد امکان‌پذیر نیست. اگر دقت کرده باشید در آن نامه، همان‌طور که دوستان مدیر سالن نوشته‌اند، کار بر مبنای قیمت بلیت تعیین‌شده پیش خواهد رفت در حالی که هم‌اکنون اساسا مشخص نیست که میزان استقبال مردم چه قدر خواهد بود. فراموش نکنید ما برای اجرای ارکسترها هزینه‌های سنگینی می‌پردازیم و در شرایط کنونی، می‌بایست هزینه‌های سنگین‌تری را برای تبلیغات، به نسبت دورانِ پیش از شیوع کرونا، بپردازیم تا بتوانیم اعتماد و توجه مخاطبان را برای حضور در کنسرت جلب کنیم. در نتیجه اساسا از آن‌چه گفته شده است عددی استحصال می‌شود که با منطق حال حاضر هم‌خوانی ندارد و در حال تعاملیم تا به عددی مورد توافق با این دوستان برسیم.» 

رجب‌پور ادامه داد: «مشکل پیش رو این است که زمانی به شما می‌گویند ما، به‌عنوانِ کننده‌ی بخشی از کار، در مبلغ حاصل از فروش‌تان شریک خواهیم شد و در این صورت، درصد مورد نظر قابل بحث است اما در شرایط فعلی به عنوان مثال می‌شود گفت ظرفیت فلان سالن ۲ هزار نفر است که ۵۰ درصد ظرفیتش می‌شود هزار نفر و مبلغ حاصل از فروش بلیت به این هزار نفر، فرضا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود و وقتی سالن‌دار می‌گوید یک‌چهارم این مبلغ را به‌عنوان اجاره‌بها بپردازید در واقع نمی‌داند که تهیه‌کننده چه میزان از آن ۵۰ درصد را به عنوان بلیت مهمان ارائه داده و چه تعداد از آن به ارگان‌های ذی‌صلاح و ذی‌ربطی که باید بلیت به آن‌ها تعلق بگیرد، داده شده است، او نمی‌داند چه میزان از این ۵۰ درصد فروش نرفته و تهیه‌کننده ناچار شده است آن‌ را در طرقی دیگر صرف کند و  در مجموع با هزینه‌های تهیه‌کنندگان کنسرت ناآشناست و خبر ندارد دستمزد هنرمندان، خوانندگان و نوازندگانی که دو سال است فعالیتی نداشته‌اند، با توجه به میزان تورم چه‌قدر افزایش داشته و هزینه امور اجرایی چه قدر است و ابرهزینه‌ای به نام «تبلیغات» چه میزان سرسام‌آور شده است. این ناآشنایی موجب می‌شود نتوانیم بگوییم براساس این فرمول، می‌شود اجاره‌بهای سالن‌ها را مشخص کرد و براساس آن‌چه گفته‌اند در واقع اجاره‌بها بیش از ۲۵ درصد از عایدی خواهد بود.» 

او در پاسخ به این سوال که با غیرعملیاتی‌خواندن پیشنهاد مدیران سالن‌های وزارت کشور، میلاد نمایشگاه، رویال هال اسپیناس، سالن همایش ایرانیان و مرکز همایش برج میلاد برای تعیین اجاره‌بها، چه پیشنهاد جایگزینی دارد هم گفت: «پیشنهاد ما این است که در گام اول به جای مطرح‌کردن این موضوع در سطح عمومی، به تعاملی با یکدیگر برسیم و این نکته را فراموش نکنیم که مدیران سالن‌ها هم علاقه‌مندند چرخِ چرخه برگزاری کنسرت‌ها در کشورمان هرچه زودتر به حرکت بیفتد و گردش مالی موسیقی از سر گرفته شود. ما در حال گفت‌وگو با این عزیزان هستیم و امیدوارم در روزهای پیش رو، به نتیجه‌ای منطقی برسیم.» 

کف و سقف قیمت بلیت، بین ۱۰۰ تا زیر ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود

رجب‌پور در پایان در پاسخ به این سوال که آیا گمان می‌کند سقف قیمت بلیت کنسرت‌ها بیش از آن‌چه برای کنسرت‌های کیش (۴۵۰ هزار تومان) در نظر گرفته شده است، خواهد بود هم افزود: «نه بیش از آن نخواهد بود اما اگر قرار باشد قیمت بلیت کنسرت‌ها را براساس میزان تورم در ۲۱ ماه گذشته، از زمان شیوع کرونا در اسفند ۱۳۹۸ تا امروز محاسبه کنیم مطمئن باشید این عدد روی ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان برای هر بلیت خواهد ایستاد ولی از آن جایی که ما هم جزئی از این جامعه هستیم و از فشار اقتصادی روی شانه‌های مردم مطلعیم می‌کوشیم متوسط نرخ بلیت‌مان روی ۲۵۰ هزار تومان بماند و کف و سقفش، میان ۱۰۰ تا زیرِ ۴۰۰ هزار تومان باشد.» 

  • 19
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش