سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳
۰۹:۳۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۴۹۶۲
موسیقی

روایت خشایار اعتمادی از وضعیت آشفته موسیقی پاپ کشور

خشایار اعتمادی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
خواننده موسیقی پاپ گفت که استنباطم این است که متاسفانه خروجی های خوبی در بیان آثاری که منتشر می شوند نمی شنوم. در طول یک ماه هزاران قطعه از خوانندگان فارسی زبان منتشر می شود و اکثریت این آثار محتوا و ساختار موسیقیایی خوبی ندارند.

خشایار اعتمادی، خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با میزان درباره فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: این روزها یک قطعه به نام "یه حرفی تو دلم مونده" را که شعر آن از هادی زینتی است ضبط می کنم، تنظیم آن کار مشترک من و فرید فراز است، آهنگسازی این قطعه را بنده بر عهده دارم و فکر می کنم کمتر از یک ماه دیگر منتشر می شود.

 

وی درباره برنامه کنسرت های خود اظهار کرد: در سال آینده به دنبال برگزاری کنسرت هستم، ۱۰ آلبوم اختصاصی، ۵ آلبوم مشترک و ۲۰ تک قطعه در کارنامه کاری دارم که حدودا ۱۲۰ اثر می شود و در کنسرت خود از مجموعه آثار قطعاتی را اجرا می کنم.

 

این خواننده به محبوبیت آهنگ هایی که در کارنامه دارد اشاره کرد و افزود: هیچ کاری را با پیشنهاد اجرا نکردم و همه کارهایم براساس سلیقه و انتخاب خودم بوده است بنابراین همه آن ها برایم ارزشمند است اما آن ها که با اقبال عمومی روبرو می شود برای من از ارزش بیشتری برخوردار است که در ۱۲۰ اثر تعداد آثار محبوب کم نیست. 

 

اعتمادی درباره وضعیت این روزهای موسیقی توضیح داد: به عنوان کسی که همیشه از حامیان جریان موسیقی پاپبوده ام وقتی این روزها مجموعه آثار در عرصه موسیقی پاپ را گوش می کنم استنباطم این است که متاسفانه خروجی های خوبی در بیان آثاری که منتشر می شوند نمی شنوم. در طول یک ماه هزاران قطعه از خوانندگان فارسی زبان منتشر می شود و اکثریت این آثار محتوا و ساختار موسیقیایی خوبی ندارند.

 

وی ادامه داد: بخشی از وضعیت ضعیف آثار موجود به متقاضی برمی گردد که باید از تولید کننده، اثر خوب بخواهد اما چنین تقاضایی وجود ندارد. اعتقادم این است که باید مخاطب در عرصه موسیقی حرفه ای فکر و عمل کند، از تولید کننده آثار خوب مطالبه کند و در کنار شکل گیری این جریان مثبت، در کارشناسی نسبت به آثاری که عرضه می شود دقت بیشتری حاکم شود و تولید کنندگان نیز خود را موظف به عرضه آثار خوب و احترام به مخاطب بدانند. 

 

وی ادامه داد: دو واژه فرهنگ و هنر همواره در کنار هم می آیند، از طریق هنر باید فرهنگ به مردم جامعه منتقل شود اما به اعتقاد بنده در موسیقی پاپ ما شاد کردن مخاطب در سطح بسیار پایینی حاکم شده است و آثار خوب به جهت تعداد کم آن ها شنیده نمی شوند. 

 

این خواننده درباره لقب آغاز کننده موسیقی پاپ در بعد از انقلاب اسلامی ایران که در مقطعی به وی داده شد بیان کرد: به لقب های پیشنهادی که به من می دهند اهمیتی نمی دهم. در آن مقطع همه زحمت کشیدند و توفیق نصیب من شد تا در شرایط بسیار سخت آن روزگار با تعامل، پشتکار، گفتمان، آثاری را عرضه کنم که قابل دفاع باشد اما در حال حاضر آثاری که عرضه می شود قابل دفاع نیست. در گذشته حتی اگر حوزه های دیگر موسیقی به عرصه پاپ حمله می کردند یک تنه از همه کارها دفاع می کردم اما امروزه  واقعا آثاری که عرضه می شود خوب نیستند و علی رغم میل باطنی ام نمی توانم از آثار موجود دفاع کنم.

 

اعتمادی به ورود تکنولوژی در عرصه موسیقی و سرعت دسترسی مردم به قطعات در فضای مجازی و اینترنتی پرداخت و افزود: با توجه به این که در حال حاضر پخش نداریم و آلبوم هم وجود ندارد این سرعت بالای دسترسی به قطعات روند خوبی است به ویژه که در حال حاضر تنها سایت ها این آهنگ ها را سریع تر در دسترس مردم قرار می دهند اما این روند مسئله دیگری را نیز به دنبال دارد و آن کپی کردن بدون رعایت حق مولف است، وقتی یک قطعه به لحاظ اقتصادی در آمد و سرمایه برای خواننده یا فعال عرصه موسیقی نداشته باشد به تدریج این روند موسیقی را نابود می کند.

 

این خواننده پاپ ادامه داد: در مقطعی در عرصه موسیقی پاپ ۵ نفر از جمله بنده فعال بودیم اما در حال حاضر یک میلیون فعال در عرصه موسیقی حضور دارند، وقتی سرمایه و بهره مالی برای این عده وجود نداشته باشد موسیقی عرصه خوبی را به خود نمی بیند. ما خوشحال بودیم در مقطع گذشته مسیری را ایجاد کردیم که برای شاعران، آهنگساز، نوازنده در کنار وارد کنندگان آلات موسیقی، برگزار کنندگان و دارندگان استودیو که فعالیت می کنند اشتغال زایی به همراه دارد اما اگر چرخه اقتصادی این افراد نچرخد فایده ای ندارد. 

 

وی درباره ورود دستگاه های دیجیتال در عرصه موسیقی اظهار کرد: هر تکنولوژی و پیشرفتی که به ارتقاء موسیقی کمک کند خوب است اما اگر بخواهد باعث تقلبی شدن موسیقی شود مخالفم. کاربرد تکنولووژی در راستای پیشرفت یک صنعت است اما اگر اصل یک ساختار را از بین ببرد قابل دفاع نیست. 

 

این خواننده درباره ورود بازیگران به عرصه خوانندگی و بالعکس بیان کرد: در هر حوزه ای هر فردی که پتانسیل و توانایی کار در آن حوزه را دارد می تواند در آن حضور پیدا کند اما اگر به صرف شهرت طلبی و علاقه به کاری وارد آن عرصه شود بدون این که تخصص آن را نداشته باشد کار درستی نیست چه یک بازیگر خواننده شود یا بالعکس.

 

اعتمادی خاطرنشان کرد: در سینما و تلویزیون پیشنهاد داشتم اما چون آثار را دوست نداشتم همکاری نکردم. تلویزیون خانه من است و با آن پیشرفت کردم، همیشه در رادیو و تلویزیون هستم و در سینما هم اگر پیشنهادی شود مشروط به این که کار را دوست داشته باشم همکاری می کنم.

 

 

  • 17
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش