دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۰۹:۴۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۵۰۶۴۷۶
موسیقی

همه حاشیه‌های محسن چاووشی

محسن چاووشی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی

محسن چاوشی  طی این سال ها، آن قدر کارهای خوب و شنیدنی از خود منتشر کرده است که دیگر همه او را یکی از قطب های قدرتمند موسیقی کشورمان می دانند. شاید خیلی ها دلیل موفقیت محسن را صدای متفاوتش بدانند اما این تمام ماجرا نیست!  او به سبک خودش آهنگ می سازد و می خواند. به خاطر شرایط کاری پدرش که کارمند شرکت نفت بود، در خرمشهر متولد می شود و فرزند آخر یک خانواده هفت نفره است. جنگ ایران و عراق او را به کرمانشاه، مشهد و تهران می کشاند. شهرهایی که انگار برای او خاطره ساز بوده اند.

 

او در مرور همین خاطرات به تازگی ویدئوی کوتاهی از محل زندگی خود در مشهد در محله ای مخصوص جنگ زده ها که به شهرک عرب ها معروف است، منتشر کرد. زندگی حرفه ای محسن چاوشی از روزی که یک خواننده زیر زمینی بود تا امروز که یکی از خواننده های محبوب سبک پاپ و راک است، دستخوش حاشیه های زیادی بوده است.

 

حاشیه هایی که یکی از آن ها در همین روزها دارد اتفاق می افتد، تهدید محسن چاوشی درباره مجوز آلبومش و انتشار قطعاتی از آن در حالی که هنوز مجوز وزارت ارشاد ندارد. او از صفحه اینستاگرام خود به عنوان یک تریبون رسمی و اختصاصی استفاده می کند، به طوری که اگر هر کدام از حاشیه های او را پیگیری کنید به این صفحه می رسید. انگار  این صفحه جای گفت و گوهای او با مطبوعات را گرفته است. حال با توجه به احوالات او در دوران موسیقایی اش، تمام حاشیه هایی را که یک سر آن به «محسن چاوشی» می رسد، بررسی کردیم.

 

روزهای زیرزمینی چاوشی

علاقه محسن چاوشی به موسیقی، شاید به دوره نوجوانی اش برگردد. اما دوره سربازی مقطعی از زندگی اوست که  موسیقی را برای او جدی تر کرد. او در این دوره جزو یگان موسیقی بود و ساکسیفون آلتو می زد. ماجرا از همان جا شروع شد و آشنایی با چند فعال موسیقی، چاوشی را به استودیوهای خانگی کشاند. در همان سال ها بود که آهنگ کفترچاهی را خواند و بعد از مدتی چند کار از اشعار مریم حیدرزاده و حمید مصدق را در قالب آلبومی تهیه کرد و برای دریافت مجوز به وزارت ارشاد برد. این آلبوم ردشد اما سی دی آن پخش شد. آن روزها چاوشی مطرح نبود و برخی صدای او را با یک خواننده دیگر اشتباه می گرفتند. او در استودیو های زیادی کار کرد و استودیوهای زیادی در خانه برای خود ساخت. با این همه، محسن چاوشی همچنان یک خواننده زیرزمینی محسوب می شد و اولین آلبوم موسیقی اش به نام «نفرین» را در سال ۱۳۸۲ به همین صورت منتشر کرد.

 

تولد«سنتوری» و مطرح شدن چاوشی

سال ۸۶ محسن چاوشی آهنگ سازی و خوانندگی فیلم سینمایی

« سنتوری» داریوش مهرجویی را به سرانجام رساند. این فیلم در نهایت مجوز نگرفت و همین موضوع، باعث شد نام او بیشتر از پیش بر سر زبان ها بیفتد و شهرت او همگانی شود. او درباره نحوه فعالیتش در این فیلم گفت: «به کمک مادرم یک پتو را با میخ جلوی پنجره زدیم و دیوارها را هم با پتو پوشاندیم تا صدا نپیچد. مادرم از اتاق بیرون رفت و با یک پتو از بیرون، در اتاق را پوشاند. خودم هم از این طرف در، یک پتو آویزان کردم تا بتوانم در نهایت فضایی را در اختیار داشته باشم که در آن بشود وکال گرفت. بعد از همه این ماجراها، پتو را کشیدم روی سرم و در همان شرایط خواندم و همه وکال را ضبط کردم. از زیر پتو که بیرون آمدم، «علی سنتوری» به دنیا آمده بود. همان نسخه هم نهایی و پخش شد». جالب است بدانید قطعه «کلاغ روسیاه» سروده امیر ارجینی  که سال ۸۴ تولید شد، بعدها در همین آلبوم «سنتوری» قرار گرفت.

 

شروع یک فعالیت مجاز با «یه شاخه نیلوفر»

حدود یک سال از محسن چاوشی خبری نبود تا این که اواخر سال ۸۷ یک اتفاق ویژه برای چاوشی و هوادارانش افتاد. او با آلبوم مجاز «یه شاخه نیلوفر» که تنظیم صدا و کیفیتی بهتر از کارهای زیرزمینی اش داشت، به بازار موسیقی برگشت و دنیای موسیقی را زیر و رو کرد. این آلبوم در سال ۸۷ به عنوان بهترین آلبوم سال شناخته شد . از این آلبوم ۱۲ قطعه ای، آهنگ «کجاست بگو» به عنوان بهترین قطعه آهنگ سال شناخته شد.  ترانه بهترین قطعه سال را حسین صفا که تا امروز همکاری اش را با چاوشی ادامه داده، سروده است. او در سال ۸۸ آلبوم «ژاکت» را منتشر کرد که قطعه «سلام آقا» آن در ایام محرم آن قدر به چشم آمد که محمود کریمی مداح در ویدئویی از چاوشی به خاطر این آهنگ تشکر کرد. چاوشی در آستانه رونمایی از همین آلبوم، قول برگزاری کنسرت را داد که عملی نشد.

 

 واکنش به کارگردان آژانس شیشه ای

سال۹۲ ابراهیم حاتمی کیا در نشست خبری فیلم سینمایی«چ» از محسن چاوشی گفت. او سوال خبرنگارها درباره این که چرا با توجه به اظهارات قبلی، چاوشی تیتراژ این فیلم را نخوانده است، مدعی شد: «فیلم بسته شده بود و پس از آن، آقای چاوشی فیلم را دیدند. ایشان خیلی با چ ارتباط برقرار کرد و آن را دوست داشت و در نهایت هم قرار شد یک کار آزاد در این‌باره انجام دهد نه برای تیتراژ». این صحبت ها واکنش های منفی محسن چاوشی را در پی داشت و او با لحنی اعتراض آمیز در صفحه شخصی خودش نوشت: «به دلیل طرح ادعاهایی سراسر وارونه و کذب درباره نحوه همکاری بنده با پروژه «چ» در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره، بهتر است همچنان سنتوری اولین و آخرین تجربه سینمایی‌ام باشد». البته نام او به عنوان خواننده در «لامپ ۱۰۰» سعید آقاخانی هم به چشم می خورد.

 

«نه» بلند به کارگردان سنتوری

در زمستان سال ۹۳ پروژه ساخت «سنتوری۲» کلید خورد. داریوش مهرجویی کارگردان «سنتوری» همزمان با پیش تولید این فیلم، به سراغ محسن چاوشی رفت اما چاوشی پیشنهاد او را با درخواست دستمزدی بالا و با پست «سنتوری نه، شهرزاد نه» رد کرد. این رد کردن به مذاق کارگردان نارنجی پوش خوش نیامد و به فیلم نت گفت: «خیلی از چاوشی رنجیدم چون او را من آوردم و برایش مجوز گرفتم. ما تولید «سنتوری» را پنج ماه عقب انداختیم تا برایش مجوز بگیریم اما او به جای قدردانی گفت برای قسمت دوم ۵۰۰ میلیون بدهید! حالا یک خواننده جدید را رو می کنم تا روی چاوشی کم شود؛ یک موزیسین توانا». مهرجویی «فریمن» را به عنوان خواننده این اثر سینمایی معرفی کرد اما نتوانست روی چاوشی را کم کند چون فیلم «سنتوری ۲» ساخته نشد.

 

برچسبی که باعث اجرای زنده شد

محسن چاوشی، محبوب اما عزلت نشین است به طوری که تعداد گفت و گوهای او نسبت به هم صنفی هایش انگشت شمار است و  به همین دلیل، ویدئوی حضور او در کنسرت مهدی یراحی مانند بمب در فضای مجازی سر و صدا کرد. چاوشی با گذشت ۱۵ سال از فعالیت موسیقایی اش هنوز کنسرتی برگزار نکرده است و همین موضوع باعث شد تا مجری یک شبکه ماهواره ای «نظریه کپی، دستگاهی و ماشینی بودن» صدای چاوشی را که نظریه جدیدی هم نیست، مطرح کند. این نظریه واکنش منفی هواداران دو آتشه چاوشی را در پی داشت. البته چاوشی در این باره هم بیکار نماند و باز به سراغ تریبون همیشگی اش رفت. او این بار با اشتراک ویدئویی از اجرای زنده آهنگ «متاسفم» که در سال ۸۵ ساخته شده بود، به صورت عملی واکنشش را از تریبون شخصی اش نشان داد.

 

چالش های سرزمینِ حاشیه خیز تلویزیون برای چاوشی

تلویزیون هم برای محسن چاوشی «حاشیه خیز» بوده است. یکی ازحاشیه های این سرزمین به برنامه «سه ستاره» برمی گردد، به زمانی که احسان علیخانی و آرش ظلی پور درباره اجرای زنده خواننده ها صحبت می کردند. احسان علیخانی گفت خواننده ای واقعی است که زنده بخواند. آرش ظلی پور هم در ادامه گفت:« باز از فردا یک عده راه می افتند و از خواندن خود فیلم می گیرند، ما خواننده‌های زیادی داریم اما کسی که زنده می‌خواند، خواننده واقعی است». همین باعث شد تا برخی این طعنه مشکوک را به محسن چاوشی نسبت دهند. واکنش چاوشی این بار این بیت شعر« مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز/ ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست» بود. البته علیخانی بعد از این ماجرا، عذرخواهی کرد و گفت به هیچ عنوان منظورش چاوشی نبوده است. چاوشی چندی پیشتر  به دنبال قرار گرفتن ریمیکس آهنگ های «قطار» و« عروس من» در نظر سنجی برنامه تلویزیونی « هفت ترانه» شبکه شما و پخش آهنگ «قطار» به عنوان تیتراژ برنامه ساعت۲۵ از شبکه ۵ سیما، بیانیه ای صادر کرد و گفت برای پخش هیچ یک از قطعات آلبوم هایم از من اجازه گرفته نشده است.

 

یک اختلاف خواننده محور

رابطه محسن چاوشی با هم صنفی هایش گاه در تنش بوده است. ماجرای این حاشیه به حضور سینا سرلک در برنامه مهران مدیری برمی گردد. سینا سرلک که با هم خوانی با محسن چاوشی  در قطعه«کجایی» سریال شهرزاد مطرح شد جای خالی چاوشی را در برنامه های تلویزیونی تایید و به نوعی اختلافش را با چاوشی تکذیب کرد. این در حالی است که در قسمت نهم فصل دوم سریال «شهرزاد» قطعه‌ای با نام «تنها امید زندگی»با صدای سرلک پخش شد که این قطعه و همین‌طور ماجرای حذف نام چاوشی از روی جلد سریال باعث ایجاد حاشیه شد. پس از آن در قسمت یازدهم سریال و در حالی‌که قرار بود یک اثر دو صدایی با شعری از باباطاهر از چاوشی و سرلک منتشر شود، صدای سرلک به طور کلی از شهرزاد حذف و قطعه «کاش ندیده بودمت» چاوشی به صورت تک‌صدایی منتشر شد.

 

شدت گرفتن شایعه مهاجرت به خاطر یک کامنت

همزمانی حاشیه سازی های چاوشی برای مجوز آلبوم ابراهیم و انتشار آن با نظر او در زیر پست یکی از دوستانش که خبر از افزایش جست و جوی کلید واژه مهاجرت در ایران می داد، باعث شد برخی فکر کنند او در فکر مهاجرت است. چاوشی در این کامنت نوشته بود: «وقتی خونه ات کوچیک شد عوضش کن وقتی محله ات خسته ات کرد عوضش کن وقتی شهر و کشورت خفه ات کرد، عوضش کن». همین کامنت به سرعت در شبکه های اجتماعی پیچید و حاشیه مهاجرت آقای خاص را بر سر زبان ها انداخت.

 

سال ۹۷ در آتش حاشیه های چاوشی

در سال جدید؛ خوزستان دست مایه اعتراض های چاوشی شد. هوشمندی او باعث شد تا در روزهای بی تفاوتی مسئولان به خوزستان، چاوشی این قطعه را در سالروز آزادی خرمشهر منتشر کندو بعد نوبت به «ابراهیم» برسد. آلبومی به تهیه کنندگی هادی حسینی( همان تهیه کننده آلبوم امیر بی گزند) که ۹ ماه در انتظار مجوز وزارت ارشاد است. ماجرا از روزی شروع شد که محسن چاوشی در صفحه اش نوشت:  اگر آلبوم «ابراهیم» تا ۲۰ مرداد مجوز نگیرد، آن را منتشر می کنم.

 

این تهدید چاوشی با واکنش صریح و تند ابوالفضل صادقی نژاد مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت ارشاد همراه بود و این که باید ممیزی ها در پنج قطعه اعمال شود. علی ترابی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم در واکنش به تهدید چاوشی به «موسیقی ما» گفت: به نظرم آقای چاوشی شاید اطلاع نداشته باشند که هیچ‌گونه تلاشی از سوی شرکت ارائه‌دهنده ترانه‌ها برای اصلاح، جایگزینی یا حتی تقاضای مکتوب بازنگری در آرای صادره ارائه نشده و توقف پیشرفت کار، تنها به همین دلیل است. با این حال محسن چاوشی ضمن بی توجهی به این حرف ها، تهدیدش را عملی و دیروز بخشی از «ابراهیم» را به شکل تیزر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

 

اکرم انتصاری

 

khorasannews.com
  • 19
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
جدیدترین
قدیمی ترین
آقای محسن چاووشی صدای بینظیری دارند ما طرفداران ایشون هستیم ان شاالله موفق باشن
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش