جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۱۵:۵۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۸۰۴۷۳۳
موسیقی

گزارشی از نشست رسانه‌ای؛

پاسخ عوامل «افسانه چشم‌هایت» به نقدها؛از ایران مال تا شعراینترنتی

همایون شجریان و علیرضا قربانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,موسیقی
نشست رسانه‌ای عوامل اجرایی آلبوم «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، نشست رسانه ای عوامل اجرایی البوم «افسانه چشم هایت» به اهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی همایون شجریان و علیرضا قربانی امروز سه شنبه بیست و یکم آبان ماه قبل از برگزاری مراسم رونمایی رسمی آلبوم، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

رامین حیدری فاروقی کارگردان مستندها و تیزرهای آلبوم در ابتدای این نشست خبری گفت: ما خیلی خوشحالیم و دلیل این خوشحالی هم فقط موسیقی است و اینکه شرایطی ایجاد شده تا بتوانیم در این مجموعه، نتیجه زحماتی که برای این کار کشیده شده را پیش  روی شما اصحاب رسانه قرار دهیم. من از این همکاری بسیار کیف کردم و از هنرمندان محترم می خواهم درباره این کیفیت سخن بگویند.

علیرضا قربانی هم در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که بعد از گذشت پنج سال می‌توانیم شاهد برگزاری مراسم رونمایی آلبومی باشم که نتیجه زحمت گروهی از هنرمندان از جمله مهیار علیزاده و همایون شجریان است.

پنج سال زمانی طولانی برای تولید یک آلبوم است

مهیار علیزاده آهنگساز اثر نیز در این مراسم توضیح داد: پنج سال زمان زیادی برای تولید یک اثر موسیقایی است و همان طور که اعلام خبرش در پنج سال پیش برای ما شیرین بود اما همان قدر هم کار ما را سخت کرد. من بسیار دوست داشتم که این کار هرچه زودتر منتشر شود تا ببینم مخاطبان چه حس و حالی بعد از شنیدن آن پیدا می‌کنند. به هر حال این شرایط طولانی زمان، علاقه ما را کم نکرد که هر چه زودتر شاهد رونمایی اثر باشیم.

علیزاده همچنین درباره نحوه همکاری خود با علیرضا قربانی و همایون شجریان برای تولید این آلبوم گفت: طبیعتاً وقتی یک آهنگساز یک فرد جاه‌طلب باشد، به طور حتم دوست دارد که بهترین‌ها را همراه خود داشته باشد. به همین دلیل من بعد از اینکه در ابتدا با علیرضا قربانی صحبت کردم با همایون عزیز هم موضوع را در میان گذاشتم و پس از آن شرایطی فراهم شد که در خدمت دوستان باشیم.

اشتباه عمیقی صورت نگرفته است

این آهنگساز درباره حاشیه‌ به‌وجود آمده برای انتخاب اشعار آلبوم که موجب طرح انتقاداتی شد هم بیان کرد: پروسه انتخاب شعر برای این آلبوم بسیار برای من کار سختی بود و سعی کردم با توجه به اثر ماندگار نیما یوشیج، شرایطی را فراهم کنم که هم به کلیت داستان لطمه نخورد و هم هماهنگی با صدای هر دو خواننده داشته باشد. در مورد آن شعر هم باید بگویم این شعر را در اینترنت جستجو کردم و دیدم همه آن‌ها با اسم استاد ابتهاج است. البته من هر بار به آلمان سفر می‌کنم همواره تلاش می‌کنم تا با ایشان ملاقاتی داشته باشم. حتی وقتی هم با ایشان ملاقات داشتم به استاد نگفتم که تصمیم به استفاده از شعر را دارم. کما اینکه اگر می‌گفتم امروز این جنجال‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

وی تأکید کرد: به هر حال من فکر نمی‌کنم اشتباه عمیقی در این حوزه صورت گرفته باشد. اما با توجه به اینکه بعد از بروز حاشیه‌ها دیدم ماجرا این چنین شده، مراتب عذرخواهی‌ام را اعلام کرد.

«ایران مال» چرا انتخاب شد؟

رامین حیدری فاروقی هم درباره انتخاب مجموعه «ایران مال» برای انتخاب لوکیشن جهت ساخت تیزرهای تبلیغاتی آلبوم «افسانه چشم‌هایت» گفت: ما به همین سادگی دنبال کتابخانه‌ای بودیم که بتوان در آن فیلمبرداری و عکاسی کرد و اصلا هم بنا نبود که در این مکان کنسرت یا برنامه دیگری اجرا شود. آنچه انجام شد فقط تلاش برای انتخاب مکانی بود که کتابخانه و پله‌ای با چشم‌انداز خوب در آن جا باشد، فقط همین.

همایون شجریان هم در این نشست بیان کرد: برای شخص من هم حضور علیرضا قربانی در این کار جذاب بود و هم شعرهایی که مهیار علیزاده برای آهنگسازی انتخاب کرده بود. بعد از اینکه مهیار علیزاده آهنگسازی را انجام داد با من صحبت کرد و من نیز به او پیشنهاداتی دادم که اگر یک پرده پایین‌تر این کار نوشته می‌شد آلبوم برای من جذاب‌تر بود. بعد از این نکات کوچک که نظر شخصی من است، ما تلاش کردیم که مجموعه‌ای شکل بگیرد و امروز بسیار خوشحالم که در این آلبوم حضور داشته‌ام.

در ادامه قربانی هم درباره انگیزه‌های خود برای پذیرش حضور در آلبوم «افسانه چشم‌هایت» گفت: هیچ اجباری برای حضور من و همایون در کنار هم نبود، مگر احساس همدلی و صمیمتی که با هم داشتیم. در عین حال برای من بسیار ارزشمند بود که حضور او برای من نشانه‌ای از حضور استاد شجریان بود که این نیز برای من ارزشمند بود.

وی افزود: برای من این احساس حایز اهمیت بود، چرا که فکر می‌کردم در این زمان، همدلی و صمیمیت میان هنرمندان لازم است. این روحیه که سرنوشت ارتیست‌ها برای یکدیگر مهم است نکته بسیار قابل اهمیتی است که در حوزه نگاه فرهنگی می‌توانیم به آن توجه کنیم. این‌ها انگیزه‌هایی بود که می‌خواستم به سرانجام برسد و بدون تعارف باید بگویم که این انتخاب برای من سخت بود. شاید بهترین گزینه در این فضا با افتخار همایون شجریان بود و امیدوارم آن اهدافی که مد نظر من و همایون بود به نتیجه رسیده باشد.

علیزاده: فکر نمی‌کردیم همایون همکاری را قبول کند

مهیار علیزاده نیز در ادامه این توضیحات گفت: وقتی با علیرضا قربانی صحبت کردیم و او پیشنهاد داد تا با همایون شجریان همکاری کنیم، در صادقانه‌ترین شکل ممکن فکر نمی‌کردم او قبول کند. من هم بسیار خوشحال‌تر شدم و شروع به ساخت و طراحی سریع‌تر اثر کردم و از همه آن‌ها ممنونم که ما را تحمل کردند.

علیرضا قربانی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا بعد از گذشت چند سال، کماکان حاضر به حضور در این آلبوم هستید؟ گفت: من فکر می‌کنم با ایجاد تغییراتی در ساختار و فرم این آلبوم، قطعاً دوباره حضور در این اثر را می‌پذیرفتم. البته ما همان زمان نیز می‌خواستیم تغییراتی را ایجاد کنیم اما واقعاً فرصتی پیش نیامد. ما حتی در طول ضبط، اغراق نیست بگویم که عاشقانه در کنار هم به تولید اثر مشغول بودیم. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا آن فضای دوستانه حفظ شود.

همایون شجریان هم در بخش دیگری از این نشست درباره حضور کمرنگ خود در رسانه‌ها توضیح داد: هیچ دلیل خاصی ندارد. تنها دلیلش این است که شاید فکر کردم بهتر است کسانی صحبت کنند که بیشتر می‌توانند در رسانه‌ها باشند. من به اهالی رسانه احترام می‌گذارم اما بدانید نبودم فقط به دلیل گوشه‌گیری خودم بوده و دلیل دیگری ندارد. مطمئن باشید اگر شما نیایید، من به سراغ شما می‌آیم.

علیرضا قربانی درباره فضای ارکسترال اثر نیز گفت: انتخاب فضای ارکسترال کار به نگاه و نگرش آهنگسازی مهیار علیزاده برمی‌گردد. کما اینکه ما در آلبوم «حریق خزان» بازتاب خوبی را از مخاطبان دریافت کردیم که فکر می‌کنم برای ما تجربه خوبی بود. در این آلبوم هم تلاش کردیم که نگاه جدیدی در کار داشته باشیم. شرایطی که پیش از این در آلبوم «حریق خزان» تجربه شد و من بسیار این تجربه دوست داشتم.

یک پرده پایین‌تر می‌خواندیم، شاهد هجمه نبودیم

همایون شجریان در ادامه این نشست در پاسخ به برخی واکنش‌های منفی نسبت به ملودی ثابت قطعات این آلبوم، اظهار کرد: اگر این آلبوم در یک پرده پایین‌تر تولید می‌شد، با این هجمه مواجه نمی‌شد. این آلبوم فضای مینوری دارد و می‌توان گفت دربرگیرنده فضای یک دستی است که ممکن است به برخی مخاطبان بعد از شنیدن، پاسخ مناسب ندهد.  ولی با این حال همه این شرایط مربوط به سلیقه آهنگساز است که باید به آن توجه کرد.

علیرضا قربانی هم گفت: سابقه موسیقایی ارکسترال در کشور ما چندان طولانی نیست و اگر امروز شما بسیاری از اپراهای دنیا را ببینید، متوجه برخی سلایق می شود که ما هنوز به شنیدن آن‌ها عادت نکرده‌ایم. من معتقدم گوش ما به فواصل موسیقایی کلاسیک عادت نکرده و شاید برخی از انتقاداتی که در این حوزه مطرح می‌شود به همین دلیل باشد. پس از شما می‌خواهم ماجرا را به عنوان ایراد نبینید، بلکه آن را به گوش شنیداری مخاطب تعمیم دهید که هنوز به آن عادت نکرده است.

مهیار علیزاده هم در این بخش توضیح داد: قبل از اینکه همایون شجریان و علیرضا قربانی این پروژه را بخوانند، آثار بسیار زیادی داشته‌اند و خیل عظیم طرفدرانشان نوع خاصی از موسیقی را از آن‌ها شنیده بودند. به هر حال باید بگویم که من هیچ‌گاه قطعه‌ای را همین جوری نمی‌سازم و همواره برای خودم طراحی دارم. شاید اختلاف نظرها و این انتقادات به دلیل نگاه به گذشته باشد. طبیعتا اگر می‌خواستم آهنگ‌هایی را با فراز و فرود بیشتر بسازم، قطعاً نوع دیگری کار را تولید می‌کردم.

استقبال همایون شجریان از کنسرت «افسانه چشم‌هایت»

همایون شجریان درباره احتمال برگزاری کنسرت مشترک این آلبوم هم گفت: قطعا ادامه همکاری برای من جذاب است و شما مطمئن باشید اگر شرایطی فراهم شود و علیرضا قربانی موافق همکاری باشد قطعا من از آن استقبال خواهم کرد.

وی در پاسخ به سئوال مهر، درباره پروسه طولانی تولید و پخش آلبوم نیز توضیح داد: به اعتقاد من در برخی موارد اتفاق افتاده که پروسه تولید همواره با زمان طولانی مواجه می‌شود اما چیزی که مهم است این است که درباره حاشیه‌های مطرح شده پیرامون ورود و خروج برخی از ناشران در این پروژه موردی نداشته‌ایم.

علیرضا قربانی نیز در ادامه صحبت‌های شجریان گفت: از ابتدای شروع تولید این آلبوم هم قرار بود این اثر به تهیه‌کنندگی من و همایون شجریان در اختیار مخاطبان قرار گیرد. بنابراین ما این اختیار را داشتیم که هر زمان مایلیم اثر را منتشر کنیم و اگر هم می‌بینید کار تا امروز به طول انجامید، حاصل برخی از تداخل‌های کاری من و همایون بود که زمان مناسب را در اختیار ما نمی‌گذاشت. ضمن اینکه ما دوست داشتیم این آلبوم حتما در فصل پاییز منتشر شود.

شجریان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره متن انتقادی‌ای که طی از وی در صفحات مجازی منتشر شد، بیان کرد: خود شما شاید بهتر از هرکسی بنده را بشناسید، بنده آدم تکلیف روشنی هستم که دوست ندارم وارد حواشی شوم. فقط در این مورد، اتفاقاتی افتاد که باعث ایجاد موضوعاتی از طرف برخی‌ها شد که شاید خبرنگار هم نبودند. شما مطمئن باشید بنده عاشق نقد هستم و حاضرم هر کاریکاتوری هم از من دوست داشتید بکشید.

وی افزود: از این موضوع هم اصلا ناراحت نمی‌شوم. اما متاسفانه برخی از اوقات برخی از افراد بنا به انگیزه شخصی دست به تخریب هنرمندان می‌زنند که هواداران را پریشان می‌کند. شما مطمئن باشید برای من هودارانم بسیار مهم هستند و دوست ندارم کسی آن‌ها را ناراحت کند. اینکه من در متن اعتراضی‌ام از کلید واژه «قلم‌کشان» استفاده کردم، به این دلیل است که قلم برای همه ما حرمت دارد. اما قبول کنید برای برخی‌ها شرایط به گونه‌ای است که اندک حرمت را هم نگه نمی‌دارند و با ابزار قلم همه را تخریب می‌کنند.

شجریان: تنها خواننده‌ای هستم که حتی یک کار سفارشی نکرده‌ام

شجریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: من فکر می‌کنم تنها خواننده‌ای هستم که حتی یک کار سفارشی هم نکردم. اما این نشانه رفتن من فقط به این دلیل بود که این حرف های مطرح شده بسیار کذب بود و من را وادار کرد که نه با عصبانیت بلکه با واکنشی به این افرادبگویم که به من نگویند چه کاری بکنم یا نکنم.

قربانی درباره متن منتشر شده از وی پس از انتشار متن همایون شجریان هم گفت: من بعد از انتشار متن همایون فقط به جهت دلجویی از برخی دوستان متنی را منتشر کردم. کما اینکه در همان زمان نیز هجمه زیادی انجام شد که ما اصلا انتظارش را نداشتم. به هر حال در آن زمان پیرامون حضورمان در ایران مال حرف‌های زیادی زدند که درست نبود و آقای فاروقی توضحیاتی را ارائه دادند . به هر حال من می‌خواستم تاکید کنم که به عنوان یار و رفیق در کنار همایون شجریان هستم و دوست ندارم حقی از او اجحاف شود.

آیین رونمایی رسمی از آلبوم «افسانه چشم‌هایت» پس از این نشست رسانه‌ای و با حضور جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش، کیخسرو پور ناظری، نوید محمد زاده. بیژن کامکار، تهمورس پور ناظری، محسن حسینی، علی سرابی، بهنوش طباطبایی، محمد علی بهمنی، لیندا کیانی، محمد لقمانیان و رضا کیانیان از هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

اجرای چند برنامه موسیقی به صورت زنده به رهبری مهیار علیزاده و حضور تعدادی از نوازندگان شاخص کشور بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌داد.

  • 18
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش