یکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳
۱۹:۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۰۶۷۴
رادیو و تلویزیون

تهیه‌کننده «خندوانه» درباره کاهش ۱۵ میلیونی آرای «خنداننده شو»: مردم به اندازه قبل تلویزیون نمی‌بینند

برنامه خندوانه,کاهش بینندگان خندوانه
سیدعلی احمدی، تهیه کننده خندوانه گفت: سامانه آمار در اختیار خودمان است و سعی ‌می‌کنیم امانت‌داری کنیم و اگر قرار بود آمار غیرواقعی اعلام شود این اتفاق نمی‌افتاد و کسی هم دسترسی به آمار نداشت که بخواهد واقعیت را بداند ولی چون ما وفاداریم به آنچه مردم رای می‌دهند، سعی کردیم آمار واقعی را بدهیم.

به گزارش فرهیختگان، کسی که در این روزها سراغ ساخت برنامه‌های کمدی می‌رود باید بداند مقتضای تولید این برنامه‌ها درحال‌حاضر چه چیزهایی است. مطمئنا رقبای زیادی در این عرصه ظهور کرده‌اند و فضای مجازی و پلتفرم‌ها بستر مناسبی برای تولید و انتشار فراهم کرده‌اند. سراغ سیدعلی احمدی، تهیه‌کننده خندوانه رفتیم. او سال‌هاست در کنار رامبد جوان، تهیه‌کنندگی این برنامه را به‌عهده دارد. با او درمورد حاشیه‌های این دوره «خنداننده‌شو» و اقتضائات ساخت این برنامه در فضای جدید رقابتی امروز گفت‌وگو کردیم.

با یک نگاه به برنامه خنداننده‌شو و مسیری که پیموده است، متوجه می‌شویم که حجم حمایت‌ها و تبلیغات برای خنداننده‌شو۱ و حتی ۲، بیشتر از برنامه این دوره بود؟

منظورتان از حمایت‌ها چه چیزی است؟

به نظر می‌رسد که خنداننده‌شو۳ در یک گمنامی طی مسیر می‌کند، این درحالی است که در دوره‌های قبل حجم تبلیغات بیشتر بود، چه از طرف مربی‌ها و داوران و چه از طرف خود صداوسیما. مثلا الان اگر به قبل برگردید، می‌بینید که همه استندآپ‌ها در فضای مجازی است یا اینکه هر اتفاق کوچکی که در برنامه می‌افتاد، رسانه‌ای می‌شود. برای این دوره از خنداننده‌شو، شرایط چه تغییری کرده که خیلی سخت خبرساز یا در فضای اجتماعی بحث‌برانگیز می‌شود؟

ساختار فضای مجازی و مجموعه‌های خبری و تعاملات‌شان با تلویزیون و برنامه خندوانه به‌طورکلی تغییر کرده‌است و فضایی که دوره‌های قبل در آن خندوانه می‌ساختیم با فضای امروز قابل‌قیاس نیست و این یک واقعیت است و این را نمی‌توانیم کتمان کنیم.

همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که احساس کنیم خنداننده‌شو دیده نمی‌شود؟

بله. شاید کمی از این جهت باشد.

خودتان تمایز این فصل از برنامه خنداننده‌شو را با فصل‌های قبل در چه چیز می‌دانید؟

تمایزی برایش قائل نیستم جز آنکه این بچه‌ها زمان بیشتری را برای این کار گذاشتند و به‌دلیل شرایط کرونا کار به تعویق افتاد و زمان برد تا به اجرا برسند، در کل تمایز عجیبی نداریم جز همان شیوه اداره کار. اگر به شیوه اداره کار توجه داشته باشید متفاوت با فصل‌های گذشته است. در فصل‌های قبل داوران مربی بودند و الان داور هستند.

این روزها اخباری درخصوص نظرسنجی‌ها مطرح می‌شود. به نظرتان چقدر این جنس مقایسه کردن آمار با دوره اول درست و واقعی است؟

درمورد آمار باید بگویم که سامانه آمار در اختیار خودمان است و سعی ‌می‌کنیم امانت‌داری کنیم و اگر قرار بود آمار غیرواقعی اعلام شود این اتفاق نمی‌افتاد و کسی هم دسترسی به آمار نداشت که بخواهد واقعیت را بداند ولی چون ما وفاداریم به آنچه مردم رای می‌دهند، سعی کردیم آمار واقعی را بدهیم. اما به هرحال اینکه تعداد آمار پایین آمده است، تحلیل‌های خود را دارد. این تحلیل زمان زیادی می‌خواهد؛ اما سعی می‌کنم تیتروار به آن بپردازم.

نکته اول این است که این یک واقعیت است که مردم به اندازه قبل تلویزیون نمی‌بینند. این تلویزیون ندیدن دلایل زیادی دارد و فقط این نیست که سیاست‌های تلویزیون باعث آن شده باشد، البته آن هم موثر است. نوع برنامه‌ها و سیاست‌های تلویزیون هم موثر است، اما به هرحال تلویزیون رسانه‌ای است که دارد بخشی از سهم خود را به فضای مجازی می‌دهد و همان‌طور که در گذشته تلویزیون عضو آخر هر خانواده بود، الان عضو دوم هر فرد یا مکمل هر فرد موبایل اوست.  نکته بعدی این است که ساعت پخش ما هم می‌تواند موثر باشد و باید قبول کنیم که به هرحال الان رقبای بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارند. الان شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی برای خودش برنامه دارد، سریال دارد. آن زمانی که ما برای خنداننده‌شو۱ و ۲ کار می‌کردیم، چه در فضای تلویزیون چه فضای شبکه‌های اجتماعی، یکه‌تاز بودیم. همه اینها دلایل پایین آمدن رای است. ما همچنان با قدرت ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم به رای مردم وفادار باشیم و با صداقت آن را اعلام کنیم. ولی در هرحال تلاش می‌کنیم برنامه جان بگیرد و مردم دوست داشته باشند.

اگر سرنوشت استندآپ‌کمدین‌ها را که در دوره قبل حضور داشتند، بررسی کنیم، متوجه می‌شویم خندوانه به نوعی تسهیلگر شده است و آنها را از مسیر گمنامی به سمت شهرت برده‌. این موضوع را تا چه میزان می‌پذیرید و اینکه این بستر چقدر توانسته به این افراد کمک بکند؟

قابل انکار نیست که خندوانه بسیار در این بستر به آنها کمک کرده است و رسانه ملی می‌توانست از این ظرفیت استفاده بهتری بکند، چون ما باید پیوست فرهنگی داشته ‌باشیم و از این سرمایه‌ها مراقبت کنیم و برای آینده آنها فکر کنیم و ایده داشته باشیم و این اتفاق اگر بیفتد خیلی می‌تواند پیش‌برنده باشد.

در دوره‌های گذشته برای حضور در فضای مجازی به شرکت‌کننده‌ها نکاتی گفته می‌شد، آیا در این دوره هم این اتفاق افتاده است؟

به‌طور معمول هرکسی با تلویزیون کار می‌کند، می‌داند که باید به یک‌سری قواعد پایبند باشد و این یک امر بدیهی است، که این موارد به همه شرکت‌کنندگان گفته می‌شود.

  • 16
  • 1
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
جدیدترین
قدیمی ترین
ازبس ...نشون میده مردم دیگه تلویزیون نمیبینند
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش