جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳
۰۹:۳۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۱۴۴۶
رادیو و تلویزیون

شاهکارهای تلویزیون؛ از فاجعه سپیده رشنو تا هویت‌دادن به هالک جعلی

اعترافات اجباری سیپده رشنو,اعتراف اجباری
خدا به مدیران رسانه ی ملی و برنامه سازان تلویزیون خیر دهد که با ساخت هر برنامه ای سوژه و موضوعی برای نوشتن یادداشت تقدیم جامعه ی حقوقی می کنند.

مشخص نیست برخی برنامه سازان صداوسیما چه پدرکشتگی با قانون و قواعدحقوقی دارند که با تولید هر برنامه ای بخشی از قواعد حقوقی کشور را نادیده گرفته، به گونه ای قواعد مسلم حقوقی را نقض می کنند که دانش آموختگان حقوق به شک و تردید افتاده، مبادا مقررات و قواعدی که در دانشکده ی حقوق خوانده اند یک شبه تغییر کرده، از دانش روز عقب افتاده اند!! شاید هم تولید چنین برنامه هایی، حساب شده و با فکر قبلی جهت جذب مخاطب است که در این وانفسای کمبود سوژه ومخاطب ،فکر معقول و بهانه ای موجه است!

حتما تولید کنندگان چنین برنامه هایی با خودشان فکر کرده به این نتیجه رسیده اند که چطور سجاد غریبی می تواند با عنوان جعلی هالک ایرانی بدون کمترین شایستگی در ورزش به تیتر یک خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها تبدیل شده ، تصاویرش در فضای مجازی به سرعت نور وایرال می شود پس چرا ما از چنین ترفندی در جذب مخاطب استفاده نکنیم؟ بر فرض که با تولید چنین برنامه هایی بخشی از حقوق شهروندی نادیده گرفته شده،رفتار مجرمانه ای هم رخ دهد،مهم جذب مخاطب است و تولید برنامه که برای‌ حصول این مهم،هدف وسیله را توجیه می کند!

برخی برنامه های رسانه ی ملی سبب این تصور شده که گویی،کشور دارای دو نهاد قانونگذاری است،یکی همان پارلمان و مجلس و دیگری هم صدا و سیما!

به راستی در رسانه ی ملی چه خبر است که پس از تولید مجموعه ی فاجعه بار آقای قاضی و پخش گزارش پرونده ی سپیده رشنو حالا نوبت به تیتر شدن سجاد غریبی رسیده تا با اقدام نسنجیده ی برنامه سازان ورزشی شبکه سه و انتشار این خبر که به محض ورود سجاد غریبی به فرودگاه وی را بازداشت می‌کنند ، مقدمات دیده شدن بیش از پیش این هالک مجعول و مبارز بی عُرضه را فراهم آورند.

بنا به کدام مستند قانونی و توجیه رسانه ای، چنین خبری را منتشر می کنید؟هیچ فکر کرده اید با پخش چنین گزارشی به مسابقات غیر رسمی و شخص مورد نظر هویت رسمی می‌دهید؟!

یک نفر به این خیال خام که تنها فاکتور ورود به رینگ و میدان مبارزه افزایش وزن است و هیچ فاکتوری جز تورم چربی ها و کُلفتی بازوها (ولو با فتوشاپ ) برای مبارزه نیاز نیست ، خودش را در قالب ورزشکاری جسور و مبارزی همه فن حریف دیده،با عنوان مجعول هالک با هر هدف و منظوری ولو دیده شدن، در یک سری مسابقات غیر رسمی شرکت کرده،هوک اول به دوم نرسیده ناک اوت می شود !!کدام رفتار وی منطبق بر رفتار مجرمانه است که مستحق بازداشت و انتشار خبر آن در رسانه ی ملی است.

تا به امروز هر آنچه از سجاد غریبی منتشر شده،موید این موضوع است که در رفتار و کردار وی هیچ نشانه ای از مرام و مسلک ورزشکاران دیده نشده ،در هیچ یک از مبارزاتش خبری از شجاعت و شهامت یک مبارز واقعی نیست که یقینا چنین رفتاری نکوهیده و ناپسند است اما بی عُرضگی و حتی برخی بداخلاقی های وی جرم نیست.

کاش خبرنگار محترم برنامه ی ورزشی شبکه سه پیش از اظهار نظر راجع به عملکرد سجاد غریبی نگاهی به ماده ۲ قانون مجازات اسلامی می کرد یا راجع به تعریف جرم و رفتار مجرمانه ی منجر به بازداشت، اندکی در فضای مجازی جستجو می کرد تا مرتکب چنین اشتباه فاحشی نشده،مرزهای قانون و قواعد حقوقی را جابه‌جا نمی کرد.

ختم کلام اینکه، مدیران محترم رسانه لطف کرده ،برای یکبار هم که شده برای تولید چنین برنامه‌ هایی با کارشناسان ذیربط مشورت کنید البته نه آن تیم کارشناسی که مدعی هستید محتوای سریال آقای قاضی را پشتیبانی می کند بلکه کافی است با یک دانشجوی ترم ۲ رشته ی حقوق که دروسی مانند مقدمه ی علم حقوق و جزای عمومی ۱ را پاس کرده مشورت کنید تا به شما بگوید، سجاد غریبی مرتکب جرم نشده بلکه این شما هستید که با انتشار چنین خبری مرتکب خطا شده ، با پول بیت المال گزارشی تهیه کرده اید که خروجی اش تبلیغ سجاد غریبی و دیده شدن وی است.

محمدهادی جعفرپور- وکیل دادگستری

  • 20
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش