شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳
۱۶:۰۷ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۱۱۱۱۸۴
رادیو و تلویزیون

«تمام رخ»، «سرجوخه» و «مارماهی» قلاب‌های یک زنجیر/ سریالی که از دل یک خانواده بیرون آمد

سریال تمام رخ,ابوافضل صفری
ابوالفضل صفری تهیه کننده سریال «تمام رخ» از فرآیند تولید این مجموعه تلویزیونی گفت و درباره سریال «مارماهی» جزییاتی را عنوان کرد.

ابوالفضل صفری تهیه کننده در گفت و گو با  صبا، درباره فرآیند سریال «تمام رخ» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی خودش که شب گذشته به پخش خود در شبکه سه سیما پایان داد، عنوان کرد: تولید  «تمام رخ» همزمان با سریال  «سرجوخه» آغاز شد و عملا این دو مجموعه تلویزیونی یک زنجیره محتوایی بودند و زمان و انقضای محتوایی داشتند و باید به مقطع مناسبی از زمان پخش می رسیدند. چند ماهی از تولید این دو مجموعه که گذشت سریال  «عاشورا» کلید خورد که برداشتی از فیلم سینمایی  «موقعیت مهدی» بود و این ها همه در کنار هم بسیار کار را سنگین می کرد که خدا لطف داشت و توانستیم از این چالش خارج شویم.  «تمام رخ» و  «سرجوخه» با سریال های مرسوم فاصله داشتند و هر دو سریال در خارج کشور تصویربرداری شدند و کار سنگینی بود، موضوع کرونا و بی پولی و مصائب تولید که فقط به ما باز نمی گردد و اکثر همکارانم نیز درگیرش بودند و هستند نیز از چالش های ما بود.

این تهیه کننده تصریح کرد: پیش تولید کار سال ۱۳۹۹ انجام شد و در سال ۱۴۰۰ عمده کار جلوی دوربین رفت که متاسفانه درگیر سانحه تصادف شدم و بخشی از کار که منتهی شده بود به تصادفم در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

صفری درباره بازخورد مخاطبان گفت: بازخورد مخاطبان برای خود ما غافلگیری داشت زیرا که  «تمام رخ» از لحاظ ساختاری با سایر آثار تولیدی استودیو ارغنون و موسسه ما متفاوت بود و فکر می کردیم با اقبال کمتری رو به رو باشد اما واقعیت این است که آمارهای جست و گریخته مراکز اخبارسنجی و نظرسنجی سازمان صداوسیما نشان دهنده استقبال مخاطبان بود و فکر می کنم به جهت نوع روایت، جنس و بداعت قصه استقبال بیشتری صورت گرفت. این پروژه هم تجربه جدیدی بود و هم اهمیت قصه و التفات توجه به سلیقه مخاطب برای خودمان درس و آموزش داشت.

سریال تمام رخ,ابوافضل صفری

تهیه کننده «سرجوخه» ضمن اشاره به اینکه جنس روایت و قصه کار ویژگی  «تمام رخ» است، اظهار کرد: همه سریال های امنیتی وجاسوسی  پلات معمایی جاسوسی کلی دارند و در  «تمام رخ» مساله را از دل خانواده شروع کردیم یعنی کاملا از جنس زندگی کاملا معمولی همه ماها.

او درباره شباهت های «سرجوخه» و «تمام رخ» عنوان کرد: در «سرجوخه» جنس روایت متفاوت بود و از محل آسیب های اجتماعی به عارضه امنیتی رسیدیم اما در  «تمام رخ» کاملا مساله خانوادگی است و جایگاه خانواده و اینکه یک خانواده مساله دار چگونه می تواند به عارضه، مساله یا حتی بحران های بزرگ در ابعاد ملی منجر شود، پرداختیم و برخلاف مجموعه های دیگر که اهداف خاصی را مورد بررسی قرار می داد، این سریال از جنس مردم بود.

سریال تمام رخ,ابوافضل صفری

صفری درباره خرده گیری به هنرمندان درباره کار نکردن در شرایط روز جامعه گفت: کار درستی نیست که هنرمند کار نکند و درگیر فعالیت اقتصادی نشود. ۹۰ درصد هنرمندان تنها راه درآمدزایی شان همین هنر است و این انصاف نیست و همه باید زندگی کنند و آرامش و رفاه داشته باشند. به بنده هم چند فیلمنامه از سوی صداوسیما و جاهای دیگر پیشنهاد شده است و درحال بررسی و مذاکره هستیم.

او در پایان درباره سریال جدید خود با اشاره به اینکه «مارماهی» نیز زنجیره محتوایی کارهاست، عنوان کرد: در آنجا با قصه ای پیچیده تر و سنگین تر و از لحاظ تولیدی متمایز سروکار داریم و عملا متعالی ترین قصه ای ست که در این چندسال نوشته شده، همان  «مارماهی» است که به دلیل سنگینی تولید به سراغش نرفتیم. مسایل آن به تبع قصه بزرگ شده است و در آن نبرد چند سرویس اطلاعاتی مورد پرداخت است و معادلاتش نیز تغییر کرده است. موضوع آن نیز تولید عارضه ها و بحران هایی از دل مسایل ساده است و بحث قاچاقچیان عطیقه و تروریسم مورد بررسی قرار می گیرد و حال اینکه چگونه این قصه ها به «مارماهی» می رسند را زمانی که این مجموعه در پلتفرم یا صداوسیما ساخته شد، خواهید دید.

رحیم نوروزی، آرش آصفی، معصومه بافنده، احسان امانی، ویدا جوان، نگین صدق گویا، مهدی سلوکی، بهزاد خداویسی، کاظم هژیرآزاد،رحمان باقریان، علیرام نورایی، شیدا یوسفی، مهوش صبرکن و وحید نفر در سریال «تمام رخ» به ایفای نقش پرداختند.

  • 19
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش