چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳
۱۹:۳۳ - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۲۰۲۵۵۵
رادیو و تلویزیون

راهکار تلویزیون؛ هدف جلب رضایت طلبکاران است!

اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون,تلویزیون
تلویزیون گاهی با رخدادها و تصمیماتی که در آن اتفاق می افتد، موجبات یک جنجال خبری می شود و یا حرف و حدیث هایی را راه می اندازد که خیلی ها را نگران می کند.

به گزارش بانی فیلم،در این روزها نیز اگر به تولیدکنندگان این رسانه سری بزنید، در جریان آخرین تصمیم اتخاذ شده، از این دست موارد قرار می گیرید، تصمیمی که صحبت های زیادی پیرامون آن مطرح شده و همچنان ادامه دارد. موضوع به تصویب پرداخت سهام به جای پول و اقساط عقب افتاده به تهیه کنندگان برمی گردد. پدیده ای که پای سهام و بازار بورس را نیز به دنیای فرهنگ و هنر باز کرده است. این اتفاق موجب شد تا اهالی تولید ضمن ابهام از آینده شان، بعضاً مجموعه هایی که در دست دارند را متوقف کنند و تا ثبات اوضاع دست نگه دارند.

 

مسئله مهمی که در صورت ادامه یافتن آن قطعاً باعث رکود در تولیدات خواهد شد. از سوی دیگر برخی ها بر این عقیده اند که روشن بودن زمان و نحوه پرداخت حقوق و طلبی که دارند، بهتر از سردرگمی بر این است که تا روشن شدن کامل ماجرا دست نگه دارند.

 

این موضوع بهانه ای شد تا ما هم در بانی فیلم به سراغ تهیه کنندگان برویم. در این گزارش نیز افرادی چون امیر پوررحمانی، مهران مهام، الهام غفوری، عباس اکبری، کاوه افضلی و… در خصوص این تصمیم صحبت هایی را ارائه داده اند که در ادامه آن را می خوانید:

 

مهران مهام:عوامل با دریافت سهام مخالف‏اند!

مهران مهام تهیه کننده سریال هایی چون «خانه بدوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین»، «دردسرهای عظیم»، «بزنگاه» و… که این روزها در حال تولید سریال «پنچری» است، در خصوص صحبت هایی که پیرامون اعطای مهام به جای پول به تهیه کنندگان مطرح شده، به بانی فیلم گفت: اگر عوامل دیگر موافقت کنند می توان آن را پذیرفت، چرا که ما امانتدار سازمان هستیم برای عوامل و بخشی از آن برای خودمان است. به عقیده من حداقل ۹۰ درصد عوامل این موضوع را نمی پذیرند، چرا که افراد گروه باید حقوقی را که می گیرند را به عنوان مثال به صاحبخانه شان بدهند و یا خرید کنند، آیا اشخاصی که با آنها مواجه هستند، این شیوه را می پذیرند؟ چنین چیزی نمی شود و واقعاً ممکن نیست. وی اضافه کرد: قطعاً در کار سریال که ما باید یک گروه را دور هم جمع کنیم، چنین چیزی مشکل آفرین می شود، چرا که من به عنوان تهیه کننده، وقتی به بازیگری می گویم قرارداد ببندد، با شنیدن این خبر بیش از نیمی از مبالغ قرارداد را از من طلب می کند و من هم از این سو و وقتی قرار شود، سهام به جای پول داشته باشم نمی توانم وعده بدهم.

 

تهیه کننده «بزنگاه» تصریح کرد: این اتفاق موجب می شود تا همه با دست و دل لرزان به سراغ تولیدات بروند و از سوی دیگر عواملی که قرار است به یک کار بپیوندند نیز، قطعاً دیگر اطمینانی برای دریافت حقشان ندارند، به همین دلیل این وضعیت آینده خوبی را چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ تولیدات برای رسانه ایجاد نخواهد کرد.

 

الهام غفوری:جای نگرانی نیست،مشکلات سازمان گذرا است!

الهام غفوری تهیه کننده «پایتخت»، «علی البدل» و… در خصوص پرداخت سهام به جای اقساط پروژه ها به بانی فیلم گفت: تمام افرادی که این روزها با تلویزیون همکاری دارند، می دانند اوضاع مالی سازمان چندان مناسب نیست و قطعاً وضعیت فعلی گذرا است و باید این همکاری میان تهیه کنندگان و مجموعه تلویزیون صورت پذیرد تا تولیدات سیما دچار افت کمی نشوند- با این وصف باید بگویم پرداخت سهام اگر چه گزینه ایده آلی برای سازندگان در حین تولید نیست و هزینه های تولید نیازمند نقدینگی می باشد. اما باید گفت در شرایط فعلی، پرداخت سهام نیز می تواند گره گشا باشد.

 

عباس اکبری:آینده معلوم، بهتر از اخبار نامشخص است!

عباس اکبری تهیه کننده فیلم ها و مجموعه هایی چون «در چشم باد»، «عقاب صحرا»، «خانه دیگری» و… در خصوص پرداخت سهام به جای دستمزد و اقساط عقب افتاده به تهیه کنندگان، به بانی فیلم گفت: من به همراه گروهی که داشتیم، بدهکار بودیم و برای دریافت آن به دنبال همین سهام ها رفتیم و آن را گرفتم. بالاخره وقتی آینده ای که برای دریافت طلبت منتظرش هستی معلوم باشد، بهتر از سردرگمی است. این طرح هم دائمی نیست و مربوط به طلب هایی است که از چند سال گذشته، باقی مانده است. وی ادامه داد: امیدوارم این روال ادامه دار نباشد، چون درست نیست و به نظرم ادامه دار نمی شود، چرا که در حال حاضر طبق اخباری که من دارم، حدود هفتاد یا هشتاد پروژه راه افتاده و تقریباً اکثر آنها باید پول هایشان را با کمی عقب و جلو بگیرند تا ادامه پیدا کنند. به طور کلی خوب بود که همه ما به پولمان برسیم، اما باز هم بهتر از این است که ندانی بعداً سر طلبت چه می آید. الان مشخص است که مثلاً ۲۴ بهمن پول نقد می شود، بنابراین همه کسانی که با تهیه کننده کار کرده اند، می دانند چند روز بعد از این تاریخ پولشان پرداخت می شود. به همین جهت این اوضاع بهتر از این است که ندانی کی پولت را می گیری.

 

علی لدنی:خیلی ها نگران ماجرای سهام هستند!

در بخش دیگری از این گزارش علی لدنی، تهیه کننده «تبریز در مه» در گفت و گو با بانی فیلم در خصوص پرداخت سهام به تهیه کنندگان بیان کرد: خیلی ها نگران این قضیه هستند، ولی هنوز کار من به این مرحله نرسیده، اما در کل این رفتار درست نبود، چرا که یکدفعه گفتند این شیوه پرداخت است و بعد هم بی هیچ توضیحی شروع به این کار کردند. وی افزود: من واقعاً نمی دانم چه بگویم، چون همه ما مانده ایم و متعجب هستیم، در این بین نه مجالی برای پولش داریم و نه گفت و گو، در واقع اینگونه گفته شده که اگر می خواهید بخواهید وگرنه که هیچ، همچنین تا جایی که من می دانم برای پرداخت همین سهام ها نیز اصرار چندانی نداشته اند. اغلب تهیه کنندگان هم از این موضوع راضی نبوده اند، از طرفی من گاهی با خود می گویم که شاید دولت واقعاً راهی برای تأمین این بدهی پیدا نکرده است و این پیشنهاد سازمان برای رفع مشکلات موجود بوده! البته چنین ماجرایی در بیرون از سازمان هم وجود دارد، مثل کارهایی که به پیمان کار اینگونه دستمزدش را پرداخت می کنند، اما در آنجا نحوه پرداخت و برآوردشان دقیق تر است، ولی اینجا اینگونه نیست و در کارهای فرهنگی برنامه ریزی برای اینگونه اقدامات پیش بینی نشده است، وگرنه اگر خسارت تهیه کنندگان و عواملی که کار را ساخته اند پیش بینی شود، شاید بتوان آن را پذیرفت. وگرنه خسارتی که حاصل از دیرکرد رسید هزینه لازم به عوامل می رسد را چه کسی جبران می کند، اما در کارهای پیمان کاری همانطور که گفتم، سازمان برنامه و بودجه نظارت می کند.

 

زالی خاطرنشان کرد: من بعید می دانم این اقدام ادامه دار شود و تلویزیون چون بدهکاری زیادی داشت، در مقطعی تصمیم به این حرکت گرفته است و فکر نمی کنم که این ماجرا به یک مکانیسم دائمی تبدیل شود، اما اگر ادامه دار شود واقعاً رخداد خطرناکی اتفاق می افتد، چون تهیه کننده دیگر اطمینان ندارد و کمتر سمت تولیدات می رود.

 

ایرج محمدی:فعلاً نمی‏توانم چیزی بگویم!

ایرج محمدی، تهیه کننده سریال «زعفرانی» نیز در گفت و گویی که با بانی فیلم داشت، عنوان کرد: من تازه در جریان این خبر قرار گرفته ام و باید مدتی بگذرد تا بعد از آگاهی از جزئیات آن بتوانم در موردش اظهارنظر کنم.

هاشم رضایت، تهیه کننده «دورهمی» نیز از این اتفاق اظهار بی اطلاعی کرد و گفت باید بیشتر در جریان ماجرا قرار بگیرد تا بتواند در مورد آن اظهارنظر کند.

 

احمد زالی:پرداخت سهام برای همیشه اجرایی نیست!

احمد زالی تهیه کننده مجموعه «روزهای بهتر» در خصوص پرداخت سهام به جای پول به تهیه کنندگان به بانی فیلم گفت: به نظرم این اتفاق چندان شدنی نیست، چرا که تهیه کننده ای که به گروه و عوامل بدهکار است، باید هر چه سریعتر این بدهی را پرداخت کند و اینگونه کسب رضایت این افراد سخت و یا غیرممکن می شود. از سوی دیگر سالها است که در تلویزیون افراد خاصی به عنوان تهیه کننده پروژه ها حضور دارند و زمانی که این طرح اجرایی شود، تهیه کنندگانی که از لحاظ مالی ضعیف تر هستند، دیگر نمی توانند پروژه ای تولید کنند و اینگونه قطعاً میزان تولیدات نیز کاهش پیداد می کند و آنگاه تنها افرادی که دارای سرمایه اند، پا در این حوزه می گذارند و جریان نادرستی راه می افتد.

 

زالی یادآور شد: به نظرم اجرای این طرح نه تنها در حوزه تولیدات اثر منفی می گذارد، بلکه موجب می شود تا دیگر هیچ گروهی حاضر به همکاری با یان سامانه نشوند.

 

مجید مولایی:سهام که جایگزین پول نمی‏شود!

مجید مولایی، تهیه کننده در سریال «نابرده رنج» در خصوص اقدام سازمان مبنی بر پرداخت سهام به تهیه کنندگان به جای پول به بانی فیلم گفت: من اطلاع چندانی از این موضوع ندارم اما اگر تهیه کننده طلبی دارد، بخشی از آن برای عوامل است و نمی شود که به جای پول به آنها سهام بدهد. از سوی دیگر بحث قرارداد و پرداخت متون بازیگران و دیگر عوامل مطرح می شود، موضوعی که با توسعه این اقدام موجب کاهش اعتماد و ایجاد نگرانی برای آنها می شود. به همین جهت به نظرم این ماجرا چندان جدی نیست و شاید تنها برای کسانی که طلب دارند اجرا شود، وگرنه ادامه این اتفاق و تحقق آن به شکل دائم واقعاً غیرمنطقی است.

 

کاوه افضلی تهیه کننده «عملیات پایتخت» در بخش دیگری از این گزارش درباره دریافت سهام به جای پول، در گفت و گو با بانی فیلم عنوان کرد: من اصلاً نمی دانم چرا می خواهند این کار را کنند، خود من هم درگیر شده ام و به تازگی که کدمعمالاتی گرفته ام تا آن را دریافت کنم، چرا که بالاخره از هیچ بهتر است. اما من واقعاً نمی دانم ماجرا چیست؟ چرا که افرادی که این سهام را می خرند می توانند همان پول را به ما بدهند. تا زندگیمان را بچرخانیم، شاید در این بین منفعت به کسی که این اتفاق نمی افتد. آخر اصلاً تلویزیون چه ربطی به پول دارد! او اضافه کرد: در این مسیر خیلی ها دیگر وارد تولید نمی شوند و آن وقت اینگونه می شود که یک شبه ناچیز مثل من و تو، با ۶۰، ۷۰ کارمند اینگونه تولیدات وارد و آن وقت سازمان ما به این عظمت هم در ارائه دستمزدها اینگونه رفتار می کند. این روال واقعاً غیرمعقول است و کار را برای ما سخت می کند. امیدوارم که هر چه سریع تر اوضاع بهبود پیدا کند تا این تشویش ایجاد شده بین تولیدکنندگان رفع شود.

 

محمدعلی اسلامی:تهیه کننده بایدپول به عوامل بدهد!

محمدعلی اسلامی، تهیه کننده «یک تکه زمین» در قسمت دیگری از این گزارش بیان کرد: من چون جزئیات این خبر را نمی دانم، نمی توانم از آن چیزی بگویم و باید دید سهام چیست و… اما تهیه کننده که مالک نیست، بلکه باید پول را به دست عوامل برساند و باید بیشتر در جریان جزئیات این طرح قرار بگیرم تا بتوانم از آن بگویم.

 

امیر پوررحمانی:مشکلات مالی سیما از راه های دیگر قابل پیگیری است

در بخش دیگری از این گزارش امیر پوررحمانی تهیه کننده «راه و بیراه»، «آسمان همیشه ابری نیست» و… در گفت و گو با بانی فیلم، درباره پرداخت سهام به جای پول به تهیه کنندگان بیان کرد: به هر شکل این خبر موج ناامیدی ایجاد می کند و اگر این اتفاق ادامه یابد به کسانی که می خواهند بازنشسته شوند هم سهام می دهند و بعد از به عنوان مثال نانوایی مگر سهام قبول می کند! همین است که می گوییم این اتفاق خوب و قابل قبولی نیست. اما اگر هدف تنها پرداخت بخشی از بدهی ها باشد تصمیم بدی نیست.

 

وی ادامه داد: ما اگر مشکلات مالی در سازمان داریم، می شود از راههای دیگر آن را برطرف کرد، می شود مقداری صرفه جویی هایی را انجام داد که اوضاع بهبود یابد. به عنوان نمونه وقتی من نوعی در تلویزیون مشکل دارم، باید مدتی هر برنامه و کاری را انجام ندهم و یا سریال های کم خرج قوی بسازم. تلویزیون از دولت تغذیه می شود و اگر قرار باشد که دولت اینگونه با این رسانه رفتار کند، قطعاً به مشکلات بیشتری برمی خوریم و دیگر به مردم نمی توانیم بگوییم که ماهواره نگاه نکنند، چون وقتی خوراک نباشد، دیگر انتظاراتی از این لحاظ باقی نمی ماند. این روزها کسانی که می خواهند برنامه بسازند نیز دو دل هستند و این خود موجب کاهش سطح تولیدات می شود.

او در خصوص دیگر تاثیراتی که پرداخت سهام روی تولیدات و آثار می گذارد، بیان کرد: در هر حال روی آثار تولیدی قطعاً اثر می گذارد، چون بازیگر از سویی بابت نگرانی که از دریافت پولش دارد، آن را زودتر می خواهد و از سوی دیگر می مانیم چه کنیم. در هر صورت به نظرم خود تلویزیون هم این اوضاع را نمی خواهد، اما دولت باید به آن بپردازد وگرنه واقعاً جالب نیست که ما بخواهیم یکسری هزینه های اضافه که لازم نیست را در خیلی از موارد صرف کنیم، آن وقت در جایی که باید هزینه شود، این اتفاق نمی افتد. این خبر در سازمان سر و صدای بسیاری ایجاد کرده و همه تهیه کننده ها بهت زده به یکدیگر نگاه می کنند و از آینده ناامید هستند! با این وضعیتی که من می بینم خیلی نمی شود به آینده امیدوار بود، چرا که خیلی ها کنار کشیده اند و ما دعا می کنیم که این روند گذرا و موقت باشد.

تهیه کننده «آسمان همیشه ابری نیست» با اشاره به مجموعه ای که در دست ساخت داشت، یادآور شد: خود من الان سریال دارم و مردد هستم و می گویم نکند که بازیگر دعوت، آن وقت دستمزد آنها باقی بماند. به همین جهت است که می گویم این خبر که فعلاً به شکل جدی در حال پیش روی است، موجی از ناامیدی را بین تولیدکنندگان ایجاد کرده است. امیدوارم که این بحث سهام که مدتی است در عرصه های مختلفی مثل آموزش و پرورش هم مطرح شده، ختم به خیر شود و امید را مجدداً بازگرداند.

 

 

 

 

  • 19
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش