چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۲:۳۷ - ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۵۴۸۵
رادیو و تلویزیون

واکنش رسانه ملی به ممنوع‌التصویر ی پیمان یوسفی و بقیه!

پیمان یوسفی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
شایعه ممنوع‌التصویری باعث شد تا صداوسیما برای اولین‌بار موضعش درباره محوشدگان از آنتن را اعلام کند.

همزمان با بازي پرسپوليس و الاهلي شايعه مهمي رسانه‌اي شد. اينكه پیمان یوسفی به دليل حرف‌هايش در برنامه فوتبال ايراني و قبل از بازي ايران و سوريه، ممنوع‌التصوير شده است.

 

او در اين برنامه گفته بود جاي خانم‌هاي ايراني در استاديوم خالي است. آن مسابقه به دليل حضور بانوان كم‌حجاب سوري و مشكلات قانوني كه بر سر حضور بانوان ايراني ايجاد شد، حسابي حساسيت ساخت.

 

خيلي‌ها به حرف‌هاي پیمان یوسفی استناد كردند و اين شائبه ايجاد شد كه حتي در رسانه ملي هم فضا عوض شده است. اصولگرايان و مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، فشار بسياري را در آن چند روز تحمل كردند. حتي ا...‌كرم و همفكرانش كوچكترين واكنشي به اين اعتراضات مردمي نداشتند و سكوت پيشه كردند.

 

نمايندگان زيادي در مجلس درباره بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صحبت کردند و تصاوير دختران سوري كم حجاب در استاديوم آزادي مسير را به سمتي برد تا بحث حل مشكال ورود بانوان به ورزشگاه‌ها جدي‌تر شود و اين خواسته اولويت بيشتري پيدا كند و گروهي بخواهند هر طور هست زودتر مشكلات ورود بانوان برطرف شود.

 

امير حاج‌رضايي كارشناس سرشناس فوتبال هم در برنامه‌اي زنده در شبكه خبر، حرف‌هاي مهمي درباره مسئله بانوان و حق قانوني‌شان براي آمدن به ورزشگاه‌ها زد. حرف‌هايي كه بي‌سانسور پخش شدند تا اقلا رسانه ملي نشان دهد خيلي منتقد حضور بانوان نيست و اگر مشكلي با اين مسئله وجود دارد، در لايه‌هاي ديگري بايد پيگيري و برطرف شود.

 

تب اين اتفاق كه خوابيد اما شايعه شد پیمان یوسفی به عنوان نماد سخن گفتن درباره مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، ممنوع‌التصوير شده است. شايعه‌اي كه ابتدا در فضاي مجازي و بعد در روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها مطرح شد.

 

يوسفي روز بازي پرسپوليس و الاهلي هم مجري برنامه ورزشي نبود. جاي او هم عادل بازي پرسپوليس را گزارش كرد تا شايعه ممنوع‌التصويري اين مجري- گزارشگر به بهانه آن چند كلمه، قوت بگيرد.

 

البته در اين هفته‌هاي اخير غير از ماجراي زنان، بخش ورزش سيما چالش مسعود شجاعي را هم داشته است. مدت‌‌هاست و پس از آن بازي كذايي، انگار فوتبال ايران چنين چهره‌اي را ندارد. حتي مهدي مهدوي‌كيا و محمد مايلي‌كهن هم كه از او حمايت كرده بودند، ديگر در تلويزيون ديده نشدند و خيلي خبري از آنها شنيده نمي‌شود.

 

در مورد مسعود شجاعي البته به نظر مي‌رسيد فشاري از بالا دليلش بوده چون حتي عادل فردوسي‌پور و برنامه ۹۰ كه خيلي اين خط قرمزها را رعايت نمي‌كنند هم انگار تيم ملي چنين كاپيتاني نداشته است، ديگر او را نديد مي‌گيرند.

 

در مورد مايلي‌كهن هم مشخص شد كه اين مربي بازنشسته، قرار بوده با برنامه «حالا خورشيد» درباره بازي ايران و كره حرف بزند اما به مسئولان اين برنامه اعلام شد نمي‌توانند فعلاً او را روی خط برنامه داشته باشند. ضمن اینکه مهدوي‌كيا هم كه خارج از ايران است، در ليست ممنوع‌التصويرها معرفي مي‌شد اما همه اينها به نظر نمي‌رسيد از سوي خود رسانه ملي در فهرست ستاره‌دارها قرار گرفته باشند.

 

اين شايعات اما به شدت خبرساز شده بود تا جايي كه در مورد پیمان یوسفی، توفان توئيتري به پا شد. گزارشگري كه اتفاقاً به‌خاطر بعضي گزارش‌ها و واژه‌هاي دشواري كه در اكثر مواقع استفاده مي‌كند، با انتقادات زيادي روبه‌رو مي‌شود، اين‌بار تبديل شد به مطالبه‌اي عمومي. اينكه حق گزارش داشته باشد.  

 

اما آيا او ممنوع‌التصوير شده است؟ حسين آقازماني مسئول ورزش سيماست. با او تماس گرفتيم اما گفت در اين باره فقط روابط عمومي سازمان مي‌تواند اظهارنظر كند. روابط عمومي كه مسئوليتش به محمدحسين رنجبران سپرده شده است.

 

البته خود پیمان یوسفی خبر ممنوع‌التصويري‌‌اش را خيلي ضمني تكذيب كرده بود و رسانه‌هاي ديگر هم اين خبر را كه او ممنوع‌التصوير نيست، منتشر كرده بودند. رنجبران اما اين مورد را خيلي راحت تكذيب كرد و گفت: «اين خبر به حدي بي‌اساس بود كه ارزش پاسخگويي نداشت. ان‌شا‌ءا... اين دوست‌مان هم به زودي گزارش خواهند داشت.»

 

واكنش مهم رسانه ملي به ماجراي ممنوع‌التصويري

 

در ادامه اين گفت‌وگو اما محمدحسين رنجبران توضیحی داد كه اين خبر شايد خودش مهمترين واكنش رسانه ملي به ماجراي ممنوع‌التصويري‌ها در همه اين سال‌ها باشد. همين چند هفته قبل بود كه مهران مديري از ماجراي ممنوع‌التصويري‌‌اش بعد از «ساعت خوش» گفته بود.

 

او از اين صحبت كرده بود كه به خاطر آن شهرت حتي حق نداشته وارد راديو و تلويزيون و حتي سالن تئاتر شود و آن اتفاق شرايط بدي را براي زندگي‌‌اش رقم زده بوده. اين بحث ممنوع‌التصويري‌ها تقريباً هميشه وجود داشته و خيلي از مجري‌ها يا بازيگران اين محدوديت را تجربه كرده‌اند ولي هيچ‌وقت اين ممنوعيت‌شان را جايي تأييد نكرده و رسانه ملي درباره‌‌اش موضعي نگرفته بود.

 

حتي درباره خود محمدحسين رنجبران، يكي دو سال قبل و در ماجراي برجام مشكلي ايجاد شد كه يك ماهي روي آنتن نبود و گفتند ممنوع‌التصوير شده است. او اما حالا روايت مهمي درباره ممنوع‌التصويري‌ها دارد.

 

سخنگوي رسانه ملي درباره اين ممنوع از آنتن‌ها مي‌گويد: «در رسانه‌ملي هيچ ممنوع‌التصويري كه خود رسانه ملي او را ممنوع‌التصوير كرده باشد نداريم.براساس قوانین کشور تمام ممنوع‌التصويري‌ها تصميم مراجع قانوني، امنيتي و قضايي هستند وهمه ملزم به رعایت آن هستند.»

 

آریا صالحی

 

 

khabaronline.ir
  • 14
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش