دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۲۰:۱۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۲۸۲۲
رادیو و تلویزیون

محمد سلوکی و «۲۱:۴۸» با موضوع زلزله

محمد سلوکی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
محمد سلوکی که اجرای برنامه «۲۱:۴۸» را با موضوع بحران و زلزله در تلویزیون بر عهده دارد، اظهار کرد: باید کاری کنیم تا فرصت ها در مواقع بحران تبدیل به تهدید نشود. در این میان این رسانه است که نقش مهمی در آموزش مردم در مقابله با بحران دارد که اگر کوتاهی کند این فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این مجری تلویزیون با اشاره به حضورش در برنامه ۲۱:۴۸ بیان کرد: ماجرای ۲۱:۴۸ وقتی برای من اتفاق افتاد که من خودم به موضوع کرمانشاه فکر می‌کردم و دقیقا همزمان با تب و تاب فعالیت هنرمندان، ورزشکاران و سایر افراد در فضای مجازی بود که سعی داشتند خودشان را به حادثه‌دیدگان این زلزله نزدیک کنند که حقیقتا خیلی حس خوبی به این موضوع نداشتم.

 

وی با اشاره به اینکه شاید با این ذهنیت بشود کار جدی تری برای زلزله زدگان انجام داد و حرف ها و انتقادها را بیان کرد، گفت: این برنامه را هفته گذشته با پیشنهاد شبکه دو و با هدف صحبت با مردم درخصوص موضوعات جدی تر در مواقع بحران آغاز کردیم. مفهوم پیش بینی شده برنامه هم یک نگاه بی طرفانه برای بررسی موضوعات درست و غلط درباره کمک رسانی به زلزله زدگان بود که با ذهنیت من برای عدم پیش داوری دیگران همسو قرار گرفت و نگاه منطقی و همسو کردن جامعه برای مقابله با بحران جزو سرفصل های اصلی ۲۱:۴۸ بود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم به موضوع منطقی نگاه و در همین راستا تصمیم‌گیری کنیم، گفت: این نکته مهم جزو سرفصل‌های اصلی این برنامه قرار گرفت و از نظر من باید حرف درست را در رسانه گفت تا مخاطب هم در جهت درست قرار گیرد و این نباید به سبب کسب شهرت باشد.

 

سلوکی با بیان اینکه برنامه براساس یک نگاه آموزشی پیش رفت و با هدف ارتقای دانش مخاطبان نیز جریان گرفت، گفت: شاید اولین اشکال بزرگ در این حادثه میزان پایین سواد و یا دانش عمومی نسبت به موضوعی مثل زلزله یا در واقع بحران بود که ما سعی کردیم در همین زمینه به مخاطبان اطلاعات بدهیم.

 

وی افزود: در این برنامه برای ارائه اطلاعات به مردم سعی کردیم از کسانی که اطلاعات داشتند، یا زلزله را تجربه کرده بودند و یا اینکه در این زمینه متخصص بودند استفاده کنیم تا به مردم بگوییم افراد بدون تخصص در مواقع بحران چه آسیبی می‌توانند وارد کنند.

 

نمی‌خواستیم کمک‌های مردم زیر سوال برود

مجری برنامه ۲۱:۴۸ با بیان اینکه مهم ترین نگرانی که وجود داشت مربوط به کمک های بزرگی بود که از سوی مردم انجام شده بود، اظهار کرد: نگرانی ما به منظور ایجاد نشدن شائبه‌ای درخصوص کمک‌های مردم بود و نمی خواستیم روشی را پیش بگیریم که کمک های مردم زیر سوال برود، تنها هدفمان تاکید بر وجود نظم در همه کمک‌های ارسالی برای زلزله زدگان بود.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از محورهای این برنامه هشدار برای تبدیل نشدن فرصت ها به تهدید بود، گفت: به عنوان مثال حجم عظیم کمک ها و محبت های مردم به دلیل بی نظمی در ترافیک جا ماند و این نشان از سطح پایین دانش عمومی در مواجهه با بحران است.

 

سلوکی درباره‌ی حضور مادری که اولین کودک زلزله را متولد کرده بود گفت که این اتفاق برایش واقعا حس و حال عجیبی را ایجاد کرد و ادامه داد: فکر کردن به اولین کسی که بعد از زلزله به دنیا آمده است و نگرانی از آینده این کودک و شرایط سخت زندگی برای او و خانواده‌اش در ذهن من سوالات بسیاری را ایجاد کرد.

 

مجری برنامه ۲۱:۴۸ با اشاره به اینکه در این برنامه هدف دیدن اتفاقات از نگاه های مختلف بود گفت: در این برنامه تا جایی که توانستیم نگاه ها به زلزله را از زوایای مختلف گرفتیم، اما احساس می کنم این اتفاق باید ادامه دار باشد.

 

وی به صحبت های معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه که به عنوان مهمان در این برنامه حضور یافته بود اشاره کرد و گفت: خشم آقای یاوری از بی نظمی ایجاد شده توسط موضوعاتی بیرون از هلال احمر بود، چراکه امدادگران هلال احمر برای حوادثی به این وسعت همواره آمادگی کامل دارند اما موضوعاتی باعث بی نظمی می شود و این فرصت ها به خودی خود تبدیل به بحرانی بزرگ تر می‌شوند.

 

محمد سلوکی,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

به گفته مجری برنامه ۲۱:۴۸ روحیه ای در جمعیت هلال احمر وجود دارد که امکان شبکه سازی اجتماعی را به وجود می آورد و اگر که فراگیر شود ما می توانیم موفق شویم.

 

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی، مهم ترین سرمایه در جهان است. جمعیت هلال احمر با داشتن فضای تخصصی کمک کردن و نیز وجود سواد و تخصص بهترین انگیزه برای حضور من در این برنامه بود و تلنگری در ذهن من با این عنوان که «جامعه لطفا این موضوع را ادامه بده و همینجا تمومش نکن» ایجاد شد، اما همواره غصه از اینکه نظام واحد مدیریتی همچنان در کشور ما و در مواقع بحران وجود ندارد وجود دارد و نگران کننده است.

 

این مجری در پایان با تاکید بر ضرورت آموزش همگانی مردم و ضرورت جدی گرفتن این موضوع مطرح کرد: ما باید رسانه را به جایی برسانیم تا در کنار هلال احمر و دیگر نهادهای امدادرسان مردم را برای مقابله با بحران آموزش دهد.

 

ویژه برنامه ۲۱:۴۸، با اجرای محمد سلوکی، تهیه کنندگی هادی خدادی و کارگردانی ایمان احمدی با هدف فرهنگ سازی قبل، حین و بعد از زلزله به سفارش جمعیت هلال احمر از گروه اجتماعی شبکه دو هر شب به  بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری پخش می شود.

 

 

 

 

  • 13
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش