یکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳
۱۰:۰۱ - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۲۰۵۵۸۵
رادیو و تلویزیون

چرا «آنام» به جای ۶۵ قسمت ۶۲ قسمتی شد؟

سریال آنام,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

کارگردان سریال «آنام» گفت: متاسفانه به خاطر مشکلاتی که در طول تولید و وقفه در پخش سریال بوجود آمد، روحیه همه عوامل تحت‌تاثیر قرار گرفت و ناخوآگاه این مسائل در جمع‌بندی، روایت و شکل تولید سریال «آنام» تاثیر گذاشت.

 

«جواد افشار» در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ریتم تند سریال «آنام» در شب‌های پایانی پخش گفت: از ابتدا قرار بود تا «آنام» ۶۵ قسمت باشد اما به دو دلیل به ۶۲ قسمت کاهش پیدا کرد.وی با اشاره به‌دلیل این موضوع بیان داشت: ما در انتها، قصه را مقداری فشرده‌تر کردیم چرا که حس کردیم ریتم داستان و جمع‌بندى موضوع‌ها باید سریعتر اتفاق بیفتد.‌دلیل دیگر این بود که به‌خاطر عدم تداخل با ماه رمضان، زمان‌بندی قسمت‌های پایانی، طولانی‌تر از ٤٠ و حتی بیش از ۶۰ دقیقه شد.

 

از طرفی معتقد بودیم که تمامی اتفاق‌ها باید کامل و جامع به تصویر کشیده شود و مخاطب رضایت کاملی از این سریال داشته باشد.کارگردان سریال «کیمیا» با اشاره به اعتراض بعضى از مخاطبان مبنی بر کشدار‌بودن این سریال بیان داشت: مشکل عمده اینجا است که آنقدر وقفه‌های طولانی در تولید و پخش این سریال افتاد که بخشی از مخاطبان معترض‌اند چرا این سریال کشدار شد؟ در جواب این دسته از عزیزان باید بگویم که «آنام» کشدار نشد،‌ مشکل عمده ما در پخش بود.

 

تا نوروز پخش هر شبه ما روی روال بود و بعد از نوروز تا همین الان ۵ شب به‌دلیل پخش مستقیم فوتبال و اختتامیه جشنواره سین سیما، «آنام» پخش نشد و به مخاطبان سریال که بسیار هم گسترده و پیگیر بودند بى توجهى شد.وی با اشاره به ریتم تندی که این سریال بعد از نوروز پیش گرفت، نیز افزود: بعد از نوروز موضوع‌ها و روابط جدیدی به سریال اضافه شد.از طرفی هم شاید کند‌بودن ریتم قبل از نوروز، به‌خاطر وجود فاز گذشته سریال است که به‌خودی خود ریتم آرام ترى را می‌طلبید.اما در زمان حال و قصه‌های روز طبیعتا سرعت کار بیشتر شد و حس کردیم موضوع‌ها باید سریعتر جلو رود.کارگردان سریال «مادرانه» ادامه داد: این هم طبیعی است که هر چه به پایان نزدیک می‌شویم باید زودتر به جمع‌بندی برسیم.

 

چراکه در مرحله کاشت و پهن کردن داستان شاید بتوان زمان بیشتری لحاظ کرد اما در بخش گره‌گشایی قصه کار باید سرعت بیشتری بگیرد تا حوصله مخاطب سر نرود.افشار در پاسخ به این سوال که ماحصل این سریال به آنچه می‌خواستید نزدیک بوده است یا نه، گفت: نه واقعیت این است که هیچ‌کدام‌مان (نویسنده، تهیه‌کننده و ...) از آنچه باید می‌شد و نشد راضی نیستیم. همه ما معتقدیم ظرفیت، انرژی و انگیزه‌ای که در ابتدای کار وجود داشت می‌توانست اثری بسیار فراتر و بهتر از آنچه که بود را تقدیم مخاطبان کند، اما متاسفانه به‌خاطر مشکلاتی که در طول تولید و وقفه در پخش به‌وجود آمد روحیه همه عوامل تحت‌تاثیر قرار گرفت و ناخوآگاه این مسائل در جمع‌بندی، روایت و شکل تولید سریال آنام تاثیر گذاشت.اما در نهایت از نتیجه کار به‌خاطر رضایت مخاطبان رضایت نسبى دارم، اما معتقدم می‌توانست بهتر از اینها هم باشد.

 

این کارگردان ضمن بیان اینکه «آنام» ظرفیت خوبی را از لحاظ جذب مخاطب داشت، افزود: از همان ابتدا این ظرفیت در قصه سریال وجود داشت. من نیز با تجربه‌ای که در این سال‌ها در سریال‌سازی کسب کردم می‌توانم تشخیص دهم که آیا سریالی مورد استقبال قرار می‌گیرد یا نه و «آنام» جزو آندسته از کارهایی بود که از همان روزهای اول می‌دانستم کار خوبی می‌شود.کارگردان سریال «آنام» با ابراز اینکه آخرین سریالش به مثابه «ته تغاری» و دوست داشتنی‌تر از سایر کارهایش است، گفت: همه کارهایم را به یک اندازه دوست دارم و برایشان اولویت‌بندی نمی‌کنم اما هر چه کارها زیادتر می‌شود «ته تغاری» برای آدم عزیزتر می‌شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شما در کارنامه کاریتان تجربه ساخت سریال در قسمت‌های بالا را هم داشتید.اصولا تولید سریال طولانی شما را به‌وجد می‌آورد یا خسته‌تان می‌کند؟، نیز عنوان داشت: واقعیتش این است که کار بسیار بسیار سختی است و افرادی که دستی بر آتش دارند حرف من را بهتر متوجه می‌شوند که تولید یک سریال ٢٦ قسمتی چه انرژی از کارگردان می‌گیرد. حال فکر کنید زمانیکه قرار باشد سریالی با تعداد قسمت‌های بسیار بالاتر کار شود، چقدر فرسایشی و خسته‌کننده خواهد شد، اما از آنجایی که همیشه کارم را دوست دارم و به آن عشق می‌ورزم، صبوری می‌کنم و با سعه‌صدر این فرسایش را مدیریت می‌کنم.

 

به‌هر حال همه ما ایرانی هستیم و می‌دانیم در کاری که تولید آن به چند ماه می‌رسد، تا چه میزان حواشی به‌وجود می‌آید. خدا را شاکرم که حوصله و توانش را به ما داده است و ما هم می‌توانیم کار کنیم. در جایی که به کارم علاقه دارم، به وجد می‌آیم، اما خب به‌شدت از لحاظ فکری و جسمی تحلیل می‌رویم و عمرمان را سپری می‌کنیم. از آن طرف هم وقتی استقبال مخاطب را می‌بینیم همه این خستگی‌ها از تنمان بیرون می‌رود.جواد افشار راجع به اینکه بازیگر نقش اول شما فردی است که کمتر در تلویزیون حاضر شده و فعالیت‌های سینمایی محدودی هم دارد.

 

انتخاب گلچهره سجادیه بر چه اساسی صورت گرفت؟، نیز توضیح داد: خانم سجادیه از بازیگران مورد علاقه من است و چندین بار هم خواستیم با هم کار کنیم منتهی بنا به‌دلایلی همکاری‌مان میسر نشد. بعد از اینکه جزئیات قصه و فیلمنامه را خواند نظرش جلب شد و دعوت ما را پذیرفت. به‌هر حال خانم سجادیه از بازیگران بسیار توانا و صاحبه سبک ما است که برای این نقش انتخاب درستی بود و ما از این انتخاب راضی هستیم. مهر مادری،‌ تعلیق خوب، زیرکی و ... همه در دو کاراکتری که بازی می‌کند (مارال و ماهگل) به‌خوبی دیده می‌شود. در هر صورت اجرای دو نقش آن‌هم به‌صورت همزمان سخت است حال چه برسد به اینکه باید بُعد احساسی قوی هم داشته باشد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال پایانی با این مضمون که سریال «آنام» با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ساخته شده است، در خلال قصه تعدادی پیام و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی دیده می‌شود.این پیام‌ها بنا به سفارش وزارت بهداشت بود یا در قصه وجود داشت؟، گفت: بخش‌هایی از این پیام‌ها سفارشی بود و تعدادی دیگر ممکن بود در قصه وجود نداشته باشد و دریافت‌های خودمان نسبت به موضوع مربوطه باشد و بعد از در میان گذاشتن با امیر عباس پیام آنها را اجرا می‌کردیم.

 

اما بخش‌های زیادی از آنها ناشی از توجه فیلمنامه‌نویس بوده و جزو سفارش‌های ما هست. موضوع‌های مهمی در خصوص مسائل علمی پزشکی که در رابطه با زایمان و باروری است جزو موضوع‌های مهم سفارش‌‌دهنده ما بوده است. مطرح شدن بیماری لوپوس و آشنایی مردم با آنها نیز از همین جمله است که درباره خطرهای این بیماری حین زایمان به مردم آگاهی دادیم. البته ممکن است تعدادی از مطرح کردن این بیماری ناراحت شوند،‌ اما وظیفه ما این است که مخاطب را با این بیماری آشنا و پیشگیرى‌ها و راه‌هاى مقابله و درمان به‌موقع را متذکر شویم.

 

 

armandaily.ir
  • 20
  • 5
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش