دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۵:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۳۰۱۵۰۵
رادیو و تلویزیون

مارال فرجاد: نگذارید مردم برای دیدن واقعیت به ماهواره پناه ببرند

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
مارال فرجاد که اولین حضورش در کار مناسبتی در سریال رمضانی «رهایم نکن» است درباره تلویزیون و فضای آن می‌گوید: تلویزیون فضای سفت و سختی دارد برای همین است که بازی‌های ما در آنجا مصنوعی است.

این بازیگر در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره ایفای نقش در مجموعه «رهایم نکن» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور که به تازگی با مرگ این شخصیت به پایان رسیده است، گفت: من به دعوت خانم لیلا رنگرزان، دستیار کارگردان به این کار دعوت شدم و به طور کلی دوست داشتم که در کار آقای عسگرپور بازی کنم و زمانی که متوجه شدم آقای تارخ نقش مقابل من را ایفا می‌کند، بیشتر خوشحال شدم. بچه که بودم همیشه به ایشان و کارهایشان علاقه داشتم.

 

او درباره‌ کاراکتر خود گفت: نقش من نسبت به نقش‌هایی که پیش از این بازی کرده بودم، جالب بود و بالا و پایین داشت. اما نکته‌ای را در این کاراکتر در نظر گرفتیم و آن اینکه معمولا دخترانی که این تیپ را دارند، عشوه و لوندی بیش از حدی دارند اما ما کمی این ویژگی را از این کاراکتر گرفتیم؛ چرا که معتقد بودیم این کاراکتر می‌تواند یک دختر معمولی باشد اما به دلیل شرایط زندگی مجاب به اینگونه رفتارها شده است. از همان ابتدا عشوه این کاراکتر را زیاد کردیم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که آن را کم کنیم.

 

این بازیگر با اشاره به حضورش در عرصه بازیگری و اینکه از چه زمانی تصمیم به بازی در تلویزیون را گرفت، توضیح داد: از سال ۷۸ بازیگری را به شکل حرفه‌ای شروع کردم. در آن سال با سریال «حجربن‌عدی» آقای تاج‌بخش فنائیان در نقش سلما کارم را در تلویزیون شروع کردم. در تئاتر نیز با «باغ شبنم‌ها»ی آقای هادی مرزبان کارم را ادامه دادم. از سال ۷۸ تا ۹۱ نیز هر پیشنهادی می‌شد چه فیلم، چه سریال و چه تئاتر می‌رفتم. در آن سال‌ها دو، سه سریال طنز نیز به من پیشنهاد شد اما پدرم به من و خواهرم پیشنهاد داد که کارمان را با طنز شروع نکنیم چرا که هنوز شناخته نشده‌ایم و امکان دارد فقط با برچسب بازیگر طنز ما را بشناسند.

 

او ادامه داد: از سال ۹۱ رویه کاری‌ام عوض شد و ترجیح دادم کم کار باشم تا آن نقشی را که دوست دارم بازی کنم و بیشتر تئاتر کار کردم. در سال ۹۲ و ۹۳ تئاتر رونق گرفت. به دلیل حضور سالن‌های خصوصی که ایجاد شد.

 

پیشنهادهایی که می‌شد نقش‌هایی بود که دوست نداشتم اما اکنون در تئاتر شرایط برایم بوجود آمده است که هم می‌توانم بازیگری را بهتر تجربه کنم و هم یاد بگیرم. تئاتر به خاطر فضایی که دارد بسیار نرمال‌تر است. متأسفانه فضای تلویزیون بسیار سفت و سخت است به همین دلیل بازی‌های ما در تلویزیون مصنوعی می‌شود و من نیز ترجیحم این است که تئاتر یا سینما کار کنم. در تلویزیون نیز اگر اتفاق خوبی بیفتد مثل همین نقشم در سریال «رهایم نکن» ۱۰۰ درصد آن را قبول می‌کنم. دوست ندارم به هر بهایی در تلویزیون و سریال‌ها حضور داشته باشم و ترجیح می‌دهم اگر قرار است کار متوسطی در تلویزیون داشته باشم آن را در تئاتر انجام دهم.

 

فرجاد با بیان اینکه سریال «رهایم نکن» اولین کار مناسبتی او در تلویزیون است، یادآور شد: در سال ۸۲ در سریالی به نام «روح مهربانی» به کارگردانی راما قویدل ایفای نقش کردم که قرار بود برای ماه رمضان پخش شود اما این اتفاق نیفتاد.

 

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چقدر ترجیح می‌دهد در سریال‌های مناسبتی تلویزیون حضور داشته باشد در حالی که برخی از آن امتناع می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کمتر کسی تلویزیون می‌بیند و اغلب به تماشای برنامه‌های شبکه‌های مبتذلی چون جم تمایل دارند، تقصیری هم ندارند چرا که آن فضایی که باید، در تلویزیون نیست، مردم هم به این شبکه‌ها پناه می‌برند؛ آثاری که در آن فقط خیانت، دروغ و پستی را نشان می‌دهند و این بر روی فرهنگ ما تأثیر دارد. مردم ما شب‌های عید و ماه رمضان بیش از سایر ایام سال سریال نگاه می‌کنند. اگر بازیگر سعی کند کارگردان و فیلمنامه‌نویس درست انتخاب کند، اصلا بد نیست و خیلی هم اتفاق خوبی است.

 

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

مارال فرجاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا با بیان اینکه تلویزیون انگار در دهه ۶۰ مانده است، مطرح کرد: کمی باید فضای تلویزیون را بازتر گذاشت تا مردم به خاطر دیدن رنگ و واقعیت به شبکه‌های دیگر پناه نبرند؛ به عنوان مثال شب عید اتفاق خوبی در تلویزیون افتاد، خیلی‌ها مانده بودند ماهواره نگاه کنند یا تلویزیون. به دلیل اینکه تلویزیون ما برنامه‌های شادی گذاشته بود. خواننده‌های خوبی به برنامه‌ها دعوت شده بودند که برای مردم جذابیت داشتند.

 

زمانی که می‌توانیم مخاطب خودمان را داشته باشیم چرا باعث می‌شویم آن‌ها را از خودمان دور کنیم. چرا بازیگران ما نباید پرکار باشند و حالشان خوب باشد. برای چه باید بازیگران ترکیه‌ای و مد روز آن‌ها سرلوحه جوانان ما شوند. همه این‌ها به این دلیل است که یکسری چارچوب سخت در تلویزیون می‌گذاریم و باعث می‌شویم که مخاطب از ما دور شود.

 

این بازیگر در پایان گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه همه سریال‌های تلویزیون شبیه به هم شده‌اند، با اشاره به ضعف فیلم‌نامه‌ها، گفت: به هر حال ما باید ببینیم تلویزیون تا چه حد به ما اجازه کار می‌دهد. وقتی تلویزیون روی فیلمنامه‌ها دست می‌گذارد، متن‌ها تکراری می‌شوند. زندگی ما آدم‌ها هر کدام با همدیگر متفاوت است و هر روز برای ما یک اتفاق جدید می‌افتد. آیا تلویزیون اجازه می‌دهد فیلم‌های متعددی ساخته شود؟ هر زمانی که فیلمنامه‌ها از فیلتر تلویزیون رد می‌شود، تقریبا همه فیلمنامه‌ها شبیه به هم می‌شود و این ارتباطی به فیلمنامه‌نویس و بازیگر و کارگردان ندارد.

 

مارال فرجاد در پایان ایفای نقش در سریال محمد مهدی عسگرپور را جذاب دانست و گفت: همکاری با آقای عسگرپور نکته جذابی برای من بود.

 

سریال رهایم نکن این شب‌ها ساعت ۲۰:۴۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

مارال فرجاد,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

 

در مجموعه «رهایم نکن» امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد ... به ایفای نقش می پردازند.

 

 

  • 16
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش