پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳
۰۹:۲۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۵۰۱۷۶۶
رادیو و تلویزیون

مجری حاشیه‌ساز برنامه برترین‌های لیگ هفدهم: بايد ياد بگيريم كمی شبيه به مردم باشيم

عبدالله روا,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

اجراي عبدا... روا در مراسم برترين‌هاي ليگ برتر حاشيه‌هايي را به همراه داشت. مجري برنامه ويديوچك كه از شبكه ورزش پخش مي‌شود، بارها در طول برنامه با تعريف و تمجيدهاي فراوان از فدراسيون فوتبال، سعي كرد شرايط فدراسيون پنج ستاره را عادي جلوه دهد اما درست دقايقي بعد از مراسم بود كه انتشار كليپ‌هاي روا باعث حمله هواداران منتقد به او شد.

 

از طرف ديگر ماجراي موسسه ثامن‌الحجج، مجريان برنامه‌هاي تلويزيوني را زير ذره‌بين برده و باعث شده نگاه‌ها به آن‌ها چندان مثبت نباشد. انتقادها از انتخاب‌هاي عجيب در مراسم برترين‌ها از سوي كارشناسان، تعريف و تمجيدهاي بي‌مورد و ماجراي موسسه ثامن‌الحجج دلايلي شدند تا براي دقايقي با عبدا... روا همكلام شويم و نظرات او را درباره اين انتقاد بپرسيم. گفت‌وگوي روا را با «قانون» در ادامه پي مي‌گيريم.

 

اجراي شما در مراسم برترين‌ها حاشيه‌ساز شده است. براي مثال فينال جام جهاني را با فينالي كه فدراسيون برگزار كرد مقايسه كرديد و گفتيد كه مراسم اهداي جوايز به بازيكنان پرسپوليس بهتر از فينال جام‌جهاني برگزار شده؛ اين موضوع در فضاي مجازي بازتاب زيادي داشته و گفته مي‌شود روا اغراق كرده است.

 

فينال جام جهاني را همه با يكديگر تماشا كرديم. كشور روسيه با تمامي امكانات، سوابق، سرمايه‌ها و نظارت‌هاي فيفا مراسم خوبي را برگزار نكرد. ما در فينال جام جهاني چند نكته داشتيم كه به اختصار عرض مي‌كنم؛ يكي اينكه ما دو نفر جيمي جامپ داشتيم كه در فينال به ميانه ميدان پريدند و اين موضوع ابعاد و تبعات رسانه‌اي و سياسي براي دولت روسيه داشت اما آن اتفاق را ما در فينال ليگ‌برترمان نداشتيم. يك اتفاق ديگر كه داشتيم و روسيه نداشت اينكه نتوانستند پيش‌بيني درستي از هواشناسي‌شان داشته باشند و بالاي سر ميهمانان ويژه مثل رييس‌جمهور كرواسي يا فرانسه يك چتر نگرفتند. شرايط به گونه‌اي شد كه فقط بالاي سر پوتين يك چتر گرفتند. اين تنها صحبت من نيست صحبتي است كه در كل جهان راجع به آن چالش ايجاد شد.

 

نكته بعدي اينكه اين مراسم با فاصله زماني زيادي انجام شد. زمان بگيريد و ببينيد سكوي اهداي جوايز جام جهاني به فرانسه سريع‌تر آماده شد يا سكوي اهداي جوايز قهرماني پرسپوليس؟ من فقط ديدار فينال ليگ‌برتر را با فينال جام جهاني مقايسه كردم. از نظر من فينال جام جهاني در مقايسه با گذشته خودش افتضاح بود. اين مراسم را با مراسمي كه در جام‌جهاني كره و ژاپن يا آفريقاي جنوبي برگزار شد، مقايسه كنيد. حتي مي‌توانيد با تك‌تك فينال‌هايي كه برگزار شده مقايسه كنيد و ببينيد شرايط به چه شكلي بوده است.

 

جام‌جهاني ۲۰۰۶ آلمان، جام جهاني ۹۸ فرانسه و جام‌جهاني ۲۰۰۲ هرگز چنين مشكلاتي نداشت. اينكه من گفتم ما بهتر از آن‌ها عمل كرديم يك مقدارش به بد عمل كردن روس‌ها بستگي دارد ولي مقدار زيادي هم به منظم‌تر شدن مجموعه سازمان ليگ ما نسبت به گذشته خودش و سعي و تلاش براي نزديك‌تر شدن به استانداردهاي بين‌المللي باز مي‌گردد. ما همان قدر كه در آن فينال خوب بوديم، در جام حذفي مشكلات داشتيم. اين موضوع به مجموعه فدراسيون فوتبال ارتباط دارد كه كم‌كاري كردند ولي مقدار زيادي نيز به شرايط نامناسب و نامساعد بودن وضعيت ورزشگاه خرمشهر ارتباط دارد. من درمورد اين مسائل صحبت كردم و هنوز روي حرفم هستم.

 

يك صحبت ديگر داشتيد كه گفتيد انتقادي‌ترين برنامه فوتبالي را اجرا مي‌كنيد و با وجود اين از سازمان ليگ و فدراسيون كه برنامه‌هاي‌شان منظم شده است تمجيد مي‌كنيد. منظورتان برنامه ويديو چك بود؟

بله

 

اما بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند اين برنامه حاشيه‌هايي داشته، آن‌ها مي‌گويند يك مقدار شوخي‌ها اغراق‌شده است به عنوان مثال شوخي شما با سردار آزمون حاشيه‌هاي فراواني را در پي داشت و حتي مهاجم پيشين تيم‌ملي از برنامه شما شكايت كرد.

 

در هر صورت اين مسائل وجود دارد. ما تجربه اين نوع برنامه‌سازي را در جهان داشتيم اما در كشور ما اولين بار است كه همه اجزايش دور هم جمع مي‌شود. بدون شك ما خطاهايي نيز داشتيم ولي وقتي درباره مسائل صحبت مي‌كنيم، به طور دقيق داريم وظيفه‌مان را انجام مي‌دهيم. يك مقدار به گوش اهالي ورزش و مخاطبان رسانه‌اي اين نوع برنامه‌سازي ناآشناست و به همين دليل حساسيت نسبت به آن زياد است. به طور كلي ورزش ما و به خصوص فوتبال حوزه‌اي است كه همه در آن خودشان را محق مي‌دانند و صاحب نظرند، هيچ اشكالي هم ندارد اما بايد يك مقدار صبورتر باشيم.شايد بسياري از مردم نسبت به اصحاب رسانه و بسياري از مسئولان شناخت بهتري نسبت به ورزشكاران دارند و آن‌ها ما را تحمل مي‌كنند؛

 

بنابراين بايد ياد بگيريم كمي شبيه به مردم باشيم. به خاطر اينكه حواشي ايجاد مي‌شود، نمي‌توانيم از حق مردم بگذريم. ما يك سازمان مردمي هستيم و رسالت‌مان اين است. شايد بعضي وقت‌ها تخطي كنيم ولي رسالت‌مان اين است كه از پول بيت‌المال برنامه‌سازي كنيم و حرف مردم را بزنيم. حرف مردم چيست؟ آقاي سردار آزمونِ نوعي، بازيكن ملي، براي شما از جيب بيت‌المال هزينه و از جيب تك‌تك ايرانيان پول پرداخت شده پس بايد مراقب زندگي شخصي خودت باشي. حرف مردم و حق‌شان چيست؟ آقاي مسئول فدراسيون فوتبال، آقاي مسئول فلان فدراسيون، آقاي مدير فلان باشگاه مردمي و پرطرفدار، شما جايگاهي داريد كه تك‌تك مردم در آن سهم دارند؛ بنابراين بايد پاسخگو باشيد. ويديو چك نيز روي همين مسائل متمركز است.

 

سه بار وينفرد شفر را به روي سن دعوت كرديد، اين كار از نظر تكنيكي براي يك مجري حرفه‌اي اشتباه نيست؟

من با گوشي با تهيه كننده برنامه وكسي كه آنجا از طريق ايشان كارگرداني مي‌كرد و از خود مجموعه فدراسيون فوتبال بود، به اين اتفاق معترض بودم. بزرگان فدراسيون فوتبال كه در رديف اول نشسته بودند،‌گاه درخواست‌هايي داشتند كه ما مجبور به انجام برخي كارها شديم.

 

اما اين اتفاق در كارنامه كاري شما نوشته شده و بايد براي آن دليل محكمي داشته باشيد.

انتقادات همواره وارد است؛ يكي از روزنامه‌ها در مورد اين اتفاق عبارت «خاله‌بازي» را به كار برده بود. من مي‌توانم بگويم به كار بردن اين عبارت اشتباه است و نگاه جنسيتي در آن ديده مي‌شود. به هر ترتيب واقعيت قضيه اين است كه شفر هيچ واكنش منفي نشان نداد. در درجه اول ما از شفر به عنوان نماينده باشگاه استقلال براي دريافت جايزه اميد ابراهيمي دعوت كرديم كه اين به نظرم كار خيلي پسنديده و درستي بود.

 

بار دوم كه مي‌خواستيم جايزه را به جباروف بدهيم، هيچ يك از بچه‌هاي استقلال داوطلب نشدند كه روي سن بيايند و جايزه را بدهند. حتي سيد حسين حسيني كه بارها از او خواهش كرديم به روي سن بيايد، با اشاره دست گفت كه من بالا نمي‌آيم. فيلم را نيز مي‌توانيد تماشا كنيد. او شايد به دليل عدم انتخابش به عنوان برترين دروازه‌بان ليگ دلخور بود؛ به هرحال حسيني ركورددار كلين‌شيت ليگ‌برتر است.

 

اين اتفاقات باعث شد كه من خواهش كردم كسي از باشگاه استقلال داوطلبانه بالا بيايد. دوستاني كه روي سن بودند، دوباره شفر را پيشنهاد كردند و او براي دومين‌بار روي سن آمد. بار سوم زماني اتفاق افتاد كه برانكو روي سن بود و مسئولان ارشد فدراسيون فوتبال كه در صف اول نشسته بودند، درخواست كردند يك عكس يادگاري با حضور شفر و برانكو گرفته شود. به هر حال سرمربي استقلال نيز يكي از گزينه‌هايي بود كه مي‌توانست به عنوان برترين مربي ليگ انتخاب شود. من احساس مي‌كنم شفر كار بسيار بزرگي كرد كه سه بار دعوت ما را قبول كرد. فكر مي‌كنم حضور او در كنار برانكو اتفاق بدي نبود؛ فراموش نكنيد كه اين ماجرا يك حركت رواني هم بود. به هر حال هرچقدر كه ما سعي كنيم فوتبال‌مان را دوقطبي نشان ندهيم، اين دو قطبي‌بودن در ذاتش وجود دارد.

 

اينكه دو مربي در كنار يكديگر قرار بگيرند، شايد مي‌توانست اتفاق جذابي باشد؛ دست كم در عكس‌هاي يادگاري جذابيت‌هايي ديده مي‌شود. به هر حال اين‌طور نبود كه من تصميم بگيرم شفر سه بار روي سن بيايد. هيچ‌گاه يك مجري تصميم‌گيرنده همه اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد، نيست و هماهنگي‌ها انجام مي‌شود و ما اجرا مي‌كنيم. در مجموع دفعه اول تصميم‌گيري با من، دفعه دوم اجباري و دفعه سوم به خواست مسئولان ارشد فدراسيون فوتبال اين اتفاق رخ داد و شفر براي حضور روي سن دعوت شد.

 

انتقاد ديگري كه از مراسم برترين‌ها شد اين بود كه عليرضا فغاني در انتهاي مراسم مورد تقدير قرار گرفت. او از اين موضوع گلايه كرده و گفته زمان تقدير مناسب نبود. اين اتفاق نيز دست شما نبود؟ نمي‌توانستيد سريع‌تر از او تقدير كنيد؟

هميشه مهم‌ترين قسمت‌هاي برنامه در اواخر آن اجرا مي‌شود. صحبت فغاني از اين جهت وجاهت ندارد كه چرا آخر بودند ولي از اين جهت به طور كامل حق دارند كه چرا ديروقت شد. ما بايد برنامه را زودتر شروع مي‌كرديم. جايي كه آقاي فغاني و گروه‌شان تجليل شدند جاي درستي بود ولي زمان شروع برنامه و در نتيجه زمان دريافت هديه‌اش زمان نامناسبي بود. ما اگر هفت يا هشت شب شروع كرده بوديم، اين اتفاق نمي‌افتاد. وگرنه شما ببينيد بهترين و مهم‌ترين جايزه مگر براي مرد سال فوتبال ايران نيست؟ اين جايزه بعد از تقدير فغاني به وحيد اميري داده شد.

 

پيش از او عليرضا به بيرانوند، سيدجلال حسيني، اميد ابراهيمي و جباروف داده شد؛ يعني مهم‌ترين جايزه‌ها در اواخر مراسم اهدا مي‌شود و اين موضوع طبيعي است. به هر حال جايزه فغاني نيز تشخيص داده شد كه جايزه مهمي است؛ براي همين در اواخر مراسم به او اهدا شد. در واقع زمان در كنداكتور درست بود ولي از نظر ساعت در شبانه‌روز اشتباه بود. سازمان ليگ بايد از اول درست برنامه‌ريزي مي‌كرد و جلسه را زودتر شروع مي‌كرد.

 

خودتان به عنوان كارشناس و نه به عنوان مجري مراسم، اعتقاد داريد كه جوايز تقسيم شد يا به حق رسيد؟

من اگر مي‌خواستم راي بدهم، چهار يا پنج جايزه را به افراد ديگري مي‌دادم ؛ هرچند كه فكر مي‌كنم عملكرد بازيكنان در جام جهاني روي انتخاب‌ها تاثيرگذار بود. حق يك سري از باشگاه‌هايي غيراز استقلال و پرسپوليس نيز مي‌توانست بيشتر از اين باشد.

 

ذوب‌آهن نيز گلايه‌هايي داشت و معتقد بود حق تيم نايب‌قهرمان، دست كم يك جايزه بود.

 

بله، با شما موافقم. حق اين تيم بود كه در مراسم برترين‌ها جايگاهي داشته باشد.

 

شايعات مي‌گويند عبدا... روا اين تعريف‌ها را در قالب برنامه مي‌برد و ويديوچك مواضع انتقادي قبلي خود را نخواهد داشت.

 

ابتدا بايد از اتفاقي كه شبكه ورزش براي پوشش مستقيم مراسم رقم زد، تشكر كنم. از دوستانم در سازمان ليگ نيز كمال تشكر را دارم اما ما مواضع انتقادي‌مان هنوز پابرجاست. دوستي‌مان نيز پابرجاست. مطمئن باشيد اگر جايي خوبي يا بدي‌شان را مي‌گوييم، قصدمان وظيفه‌اي است كه بايد در مقابل مردم به بهترين شكل انجام شود.

 

ماجراي دريافت وام‌هاي كلان از موسسه ثامن‌الحجج نيز اين روزها حاشيه‌هاي فراواني را ايجاد كرده است. همين موضوع باعث شده مجري‌هاي تلويزيوني كه برنامه مي‌سازند، زير ذره‌بين باشند. ممكن است روزي اخباري منتشر شود كه عبدا... روا نيز وام‌هاي كلان دريافت كرده است؟

خير، من وام نگرفتم. اين هجمه‌اي كه عليه همكاران من يعني آقاي مديري و عليخاني ايجاد شده، اتفاق عجيب و غريبي نيست. براي منِ نوعي كه در صدا و سيما كار مي‌كنم قابل حدس بود. به هر حال بايد نام يك سري از كساني كه بين مردم آبرو دارند را مطرح و آن‌ها را پيشرو كنند تا دزدي‌هايي كه در مملكت انجام مي‌شود را فراموش كنيم. من احساس مي‌كنم دريافت اين مبالغ، در برابر پول‌هايي كه برخي از مردم ايران به ناحق بردند، ناچيز است. يك صدم اين افراد براي مردم ثمره‌اي نداشتند و من احساس مي‌كنم اين كار يك كار سازماندهي شده است براي اينكه حواس مردم را پرت كنند.

 

شما به فرض صحت اتفاقات، موضوعاتي را مطرح مي‌كنيد و مي‌گوييد مبالغ ناچيز بوده اما بزرگ و كوچك بودن اشتباه كه مهم نيست. اگر حتي يك ريال از بيت‌المال به ناحق در جيب فردي برود، اشتباه است. اين موضوع را قبول داريد؟

غلام پيرواني همواره مي‌گفت كه گر حکم کنند که مست گیرند درشهر هر آنچه هست گیرند، اشكال ندارد شما مي‌خواهيد تيغ را براي مجريان رسانه بكشيد مردم خيلي خيلي استقبال مي‌كنند اما از كساني شروع كنيد كه مبالغ بيشتري گرفتند كه ببينيم چه زماني نوبت احسان عليخاني و مهران مديري مي‌شود.

 

ghanoondaily.ir
  • 19
  • 5
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش