دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۵:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ کد خبر: ۹۷۰۸۰۷۳۴۴
رادیو و تلویزیون

توضیح درباره ویدئو ی جنجالی بازیگر لبنانی سریال حوالی پاییز

واکنش تهیه کننده حوالی پاییز,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
سعید پروینی تهیه کننده حوالی پاییز نسبت به برخی حواشی ساخت این سریال توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی از ۶ آبان ماه از شبکه سه سیما پخش شد.داستان «حوالی پاییز» درخصوص عشق جوانی ایرانی به یک دختر عرب است. رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، ترکیب بازیگران این مجموعه را تشکیل می‌دادند. آن ماری سلامه بازیگر زن لبنانی نیز در این مجموعه به ایفای نقش پرداخت.

 

برای اولین بار از نیمه سریال «حوالی پاییز» شاهد پرداختن به فاجعه منا در یک سریال بودیم و این موضوع توانست نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. حتی خانواده شهدای فاجعه منا با انتشار نامه‌ای خطاب به علی عسکری رئیس رسانه ملی از وی و دست‌اندرکاران سریال «حوالی پاییز» تشکر کرده بودند. به بهانه ساخت این سریال با سعید پروینی تهیه کننده حوالی پاییز گفتگو داشتیم که درادامه می‌خوانید؛

 

«حوالی پاييز» اولین تجربه ساخت سریال شماست. از این تجربه برایمان بگویید.

در واقع این اولین سریال نمایشی من بود؛ اما پیش از آن تجربیات مختلفی در تولید تله‌فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی داشتم که از حیث انتخاب عوامل و بازیگران، نگارش یک متن جذاب، مدیریت گروه با یکدیگر مشترک هستند و از آن تجربیات در این کار بهره بردم. الحمدلله در پروژه «حوالی پاييز» با انتخاب عوامل یکدست، در طول کار مشکلی نداشتیم و همه گروه همدل بودند.

 

واکنش تهیه کننده حوالی پاییز,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

 

همکاری با حسین نمازی چگونه شکل گرفت؟

در ابتدا با حمید نعمت‌اله به یک طرح سریال رسیدیم که خانم معصومه بیات زحمت نگارش آن را کشیدند و به طور موازی با حمید نعمت‌اله و هادی مقدم دوست جلسات متعددی برای انتخاب کارگردان داشتیم. به لیستی برای انتخاب کارگردان رسیدیم، اما به دلیل سوژه خاصی که سریال داشت برخی کار را نپذیرفتند. به اتفاق آقای نعمت اله و نمازی که پیشتر فیلم سینمایی «آپاندیس» را ساخته بود به تماشای این فیلم نشستیم. پس از تماشای آپاندیس و صحبت با حمیدنعمت اله ایشان را برای کارگردانی «حوالی پاييز» مناسب دیدم و درنهایت باید بگویم به عنوان تهیه کننده از همکاری با حسین نمازی راضی هستم.

 

واکنش تهیه کننده حوالی پاییز,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

شاهد حضور بازیگران جوان در سریال«حوالی پاييز» بودیم. درباره این موضوع صحبت کنید. برای شما ریسک نداشت؟

حضور بازیگر جوان به خودی خود اتفاق خاصی نیست. اگر منظور شما افراد غیرچهره است، به نظرم اگر بازی درست از آن‌ها گرفته شود و بازیگر به مخاطب معرفی شود، اتفاق ویژه‌ای است و همه کارگردانان این کار را انجام می‌دهند ودر کنار بازیگران چهره یک بازیگر غیرچهره هم استفاده می‌کنند تا چهره جدیدی به حوزه بازیگری معرفی کرده باشند. حسین نمازی فرصت بسیاری صرف انتخاب و تست بازیگران کرد و از حدود ۷۰ بازیگر تئاتر، در نهایت مونا کرمی، جوانه دلشاد، پردیس منوچهری، علیرضا لبییان، کیوان ساکت‌اف و... برای نقش آفرینی در سریال انتخاب شدند.

 

چرا سراغ بازیگر لبنانی رفتید؟ در صورتی که نقد‌هایی به انتخاب بازیگر وارد بود که می‌توانستید از بازیگر خوزستانی هم استفاده کنید. آیا از سابقه این بازیگر خبر داشتید و چه ملاحظاتی در نظر گرفتید که دچار حاشیه نشوید؟

از ابتدای پروژه برای انتخاب بازیگر عرب با این مشخصات، استایل، چهره و لحن صحبت‌کردن و ... از میان بازیگران خوزستانی تست گرفتیم، اما به نتیجه نرسیدیم.اما درباره سابقه خانم (آن ماری سلامه) باید بگویم ما خبر داشتیم چند سریال و فیلم بازی کرده‌اند و طبیعتا هر کس در فرهنگ و دین و مذهبی که هست سبک زندگی خاص خود را دارد. ایشان به سبک زندگی و دین و مذهب خود فعالیت می‌کرد و این چیزی خارج از عرف نیست و ما زمانی که آن‌ها را بررسی کردیم از ایشان استفاده کردیم. از طریق واسطه‌ای که داشتیم بازیگرانی را از کشور‌های لبنان، سوریه و عراق شناسایی می‌کردیم و در سفری که با آقای نمازی داشتیم تست گرفتیم و نهایتا در میان کاندیدا‌های مختلف خانم (آن ماری سلامه) انتخاب شد.

 

برخی از بازیگران در تلویزیون به خاطر اشکال در پرداخت دستمزد در پایان سریال حضور پیدا نمی‌کنند. شما چه شرایطی فراهم کردید تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشید؟

از همان ابتدای شروع پروژه با خانم تیموریان، اوتادی و آقای مهری صحبت‌هایی کردیم و توضیح دادیم که تلویزیون یک سری مختصات مالی دارد. پرداخت‌های ما دیر یا زود می‌شود، اما درنهایت انجام خواهد شد و آن‌ها هم در یک ساختار حرفه‌ای حضور پیدا کردند و خداراشکر به هیچ مشکلی در این خصوص برخورد نکردیم.

 

البته هنگام شروع این پروژه من و حسین نمازی به عنوان دو عامل اصلی کار قرار گذاشتیم تا زمان تسویه سایر عوامل، دستمزدی دریافت نکنیم و تلاشمان این بوده که کمترین فشار به عوامل و بازیگران وارد شود. خداراشکر دستمزد‌ها با کمترین تاخیر ممکن پرداخت شد تا حواشی گریبان‌گیر سریال نشود.

 

از نیمه سریال «حوالی پاييز» شاهد سفر حاجیان بودیم. از ابتدا قرار بود به این موضوع بپردازید؟

بسیاری مدیران خارج از سازمان مخالف پرداختن به این سوژه بودند. به راحتی می‌توانستیم سریال ملودرام عاشقانه‌ای کار کنیم و به کسی هم بر نخورد؛ اما می‌خواستیم حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم و مخاطب را درگیر فاجعه منا کنیم و گوشه‌ای از نگرانی و مشکلات خانواده‌ها را به تصویر بکشیم.

 

این فاجعه جزو اتفاقات تلخ تاریخ معاصر کشور است و جای کار بسیار دارد. از سویی دیدیم هیچ اقدامی برای آن انجام نشده و سازمان و ارگانی آن را پیگیری نمی‌کند و مطالبه گری هم نشده است. احساس می کنم اگر ما هم به سراغ آن نمی‌رفتیم، به راحتی همه چیز به فراموشی سپرده می‌شد. هم اکنون با پرداخت به این موضوع فضای مطالبه گری درباره این ماجرای تلخ ایجاد شده است.

 

این کار سفارشی ساخته شده است؟

دغدغه شخصی داشتم در مورد این موضوع کار کنم. بیش از سه سال از فاجعه منا و مسجدالحرام گذشته، اما مطالبه‌ای از سوی نهاد‌های مرتبط نشده است و این برای خانواده‌های شهدا و بخش زیادی از جامعه اذیت کننده است. البته طبعا ساخت سریال در تلویزیون مطابق یک سفارش تولیدی پیش می‌رود، اما اینکه به ما بگویند صرفا درباره این موضوع سریال بسازید اینگونه نبوده است.

 

در مدت ساخت سریال با مشکلاتی روبه‌رو شدید؟ مخالفت‌ها را چگونه پیش بردید؟

افراد زیادی گفتند که این کار را نسازید. اما باید در این مسیر سختی کشید و لذا کار را شروع کردیم. حتی در مجموعه تلویزیون مخالفت‌هایی را شاهد بودیم و به هر حال وارد موضوع حساسی شده بودیم. باید بگویم دو مدیر تلویزیون بسیار همراه ما بودند و حتی در زمان تولید که با مشکلاتی همراه بودیم، آن را رفع می‌کردند.

 

واکنش تهیه کننده حوالی پاییز,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

 

حادثه منا موضوع حساسی برای قشری از مخاطبان و خانواده شهداست. برای اینکه تصویر واقعی از آن روز‌ها داشته باشید، از خانواده شهدای منا مشاوره گرفتید؟

در مراحل مختلف با خانواده‌های شهدای مسجدالحرام و منا صحبت کنیم. درباره مشکلات، حال و هوای آن‌ها و مواجهه با دستگاه‌های مرتبط با موضوع و ... . کم حاشیه‌ترین محور داستان را در این موضوع پیدا و کار را تولید کردیم. اما با همین کم حاشیه‌ترین حالت نیز با یک سری مشکلات و فشار‌ها از خارج تلویزیون مواجه شدیم.

 

وقتی با خانواده شهدا صحبت کردید، آن‌ها علاقمند به ساخت چنین اثری بودند؟

طبعا موافق بودند. خیلی استرس داشتند و نگران بودند که دستگاه‌های مختلف جلوی کار را بگیرند. در مراحل مختلف سریال از نگارش، پیش تولید، تولید و پخش سریال همراه ما بودند و نظرات خود را اعلام کردند. تنها خواسته آن‌ها این بود که سریال به پخش برسد و تغییری در آن نداشته باشیم.

 

خانم اوتادی در برنامه «هفت»درباره خبرنگاران نظری اعلام کردند و انتقاداتی هم از سوی قشر خبرنگار شاهد بودیم. چطور شد با این وجود بازی در نقش خبرنگار را به او سپردید؟

درباره قشر‌های مختلف اینگونه است. همانطور که همه تهیه‌کنندگان و کارگردانان یکی نیستند؛ در قشر خبرنگار نیز اینگونه است و بنا بر اقتضائات شغلی گاهی شیطنت‌هایی را می‌بینیم. گاهی تیتر‌هایی می‌زنند که باعث دامن زدن به حاشیه می‌شود و خانم اوتادی در آن برنامه به آن عده انتقاد کردند. به هر حال ایشان بازیگر هستند و نقش را پذیرفتند و اتفاقا فکر می‌کنم از این حیث انتخاب ایشان برای بازی در این نقش ظرافت و هوشمندی کارگردان بود و سبب شد تا ایشان هم سختی‌های این نقش را تجربه کنند و در عین حال ایفاگر نقش خبرنگاری باشند که مطالبه‌گر است.

 

از سختی‌های کار با بازیگر غیر هم زبان بگویید.

به هر حال یک بازیگر غیر هم زبان داشتیم و ارتباط برقرار کردن با ایشان مشکل بود. ما یک کارشناس زبان عرب و دو تا مترجم داشتیم، آن‌ها همزمان کمک می‌کردند که کار‌ها به خوبی انجام شود. لهجه عرب سعودی را به خوبی با ایشان تمرین می‌کردند تا به واقعیت نزدیک‌تر شود.

 

مدتی است ویدئو‌هایی از خانم «آن ماری سلامه» با تیتر «رقاصی بازیگر سریال حوالی پاییز» در حال دست به دست شدن در فضای است. نظرتان درباره این ویدئو‌ها و واکنش‌ها چیست؟

انتخاب بازیگران خارجی به دلیل حواشی حجاب آنها، حساس است. ما سعی کردیم خود را از این حواشی دور نگه داریم و بازیگری را انتخاب نکنیم که حواشی غیراخلاقی داشته باشد. در ارتباط با کلیپ منتشر شده با مضمون رقاصه بودن بازیگر سریال «حوالی پاییز»، باید بگویم رقاص کسی است که پول می‌گیرد و در فیلم‌ها و فضا‌های مختلف می‌رقصد؛ اما «آن ماری سلامه» بازیگر مطرح لبنانی است که در شبکه المنار (که شبکه شناخته شده و موجهی است) بازی کرده است. دوستان ما که در لبنان کار فرهنگی انجام می‌دهند، ایشان را به ما معرفی کردند و به جرات میتوانم بگویم خانم «آن ماری سلامه» در میان بازیگرانی که کاندیدای این نقش بودند، زندگی سالم و بی‌حاشیه تری داشت. وی در برنامه تلویزیونی مشابه خندوانه که مسابقه لباهنگ بوده است، شرکت کرده و با توجه به شرایط فرهنگی کشورش رفتار کرده است.

 

اگر کسی از بازیگران دنیای عرب، شناخت داشته باشد، قطعاً می داند که آن ماری سلامه جزو کم حاشیه‌ترین هاست و سریال‌های بسیاری برای فلسطین و ... بازی کرده است. قطعا به خاطر دارید برخی بازیگران ایرانی در بعضی فیلم‌های سینمایی رقصیده اند که اگر به آن‌ها رقاص بگویند، برای این خانم بازیگر هم می توانیم صفت رقاصه را به کار ببریم.

 

  • 31
  • 20
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۱۳
جدیدترین
قدیمی ترین
واقعا که
کار برای بازیگرهای خودمون نیست میرن از این ور اونور بازیگر میارن
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش