یکشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۳
۱۳:۰۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۳۰۸۲۷۸
رادیو و تلویزیون

شمشیر زن «عصر جدید»: نمی‌دانم پشت صحنه چه بود که من حذف شدم

گروه ضامن آهو,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
 بیش از ۳۰ سال است که در دنیای جذاب و دیدنی هنرهای رزمی فعالیت دارد. هر چند که ابتدا در رشته‌های تکواندو و کاراته کار می‌کرد اما علاقه اش به دنیای رزمی فراتر از این بود و وارد دنیای مبارزه آزاد در رشته ووشو شد.

البته هنرنمایی خاصی در حرکات نمایشی شمشیر دارد تا جایی که توانست در برنامه پرمخاطب "عصر جدید" همه نگاه‌ها را به خود خیره کند و با چشمان بسته حرکات نمایشی نفس گیری را به اجرا بگذارد که حتی احسان علیخانی و داوران برنامه را هم به تعجب وا داشت به طوری که در طول اجرای حرکات چشم‌ها دیگر پلک نمی‌زد و نفس‌ها حبس شده بود.

حالا دیگر محمد جواد باقری را با حرکات شمشیربازی با چشمان بسته می‌شناسند.هر چند که هنوز مدیران ورزشی استان نمی‌دانند فردی با چنین هنرنمایی در مشهد زندگی می‌کند.

بی توجهی به ورزش رزمی

باقری در ابتدا به سابقه ورزشی خود اشاره می‌کند و می‌گوید: از سال ۶۳ ورزش را با تکواندو شروع کردم سپس مدتی در کاراته فعالیت داشتم و از سال ۸۳ وارد دنیای ووشو شدم. چرا که به نظرم ووشو ورزش رزمی کاملی است.البته حدود ۲۰ سال است که با شمشیر و سلاح‌های رزمی هم کار می‌کنم.

وی با اشاره به اقبال کم جوانان به ورزش‌های رزمی می‌افزاید: متاسفانه جوان‌های امروزی کمتر از رشته‌های رزمی استقبال می‌کنند، اگر هم ورود می‌کنند،مدت زیادی دوام نمی‌آورند و از دنیای رزمی خداحافظی می‌کنند. ورزش‌های رزمی سختی‌های خاص خودشان را دارند البته جوان‌های امروزی دنبال رشته‌هایی می‌روند که بیشتر دیده شوند، اشکال این هم بر می‌گردد به بی توجهی و اهمیت ندادن مسئولان به ورزش‌های رزمی که الان به نظرم از نظر دیده نشدن جزو رشته‌های فقیر محسوب می‌شود.

معضل تعدد سبک ها

وی معتقد است ووشوی استان وضعیت آن چنان خوبی ندارد و با بیان این که بخش تالو بهتر از سانداست، می‌گوید: خراسان رضوی در بخش تالو وضعیت بهتری دارد اما در بخش ساندا خیلی ضعیف است و در کشور جایگاه خوبی ندارد.چرا که در این حوزه متولی قوی و اهل فن نداریم که ورزشکاران خوب را پرورش دهد. نیازمند این است که از مربیان این حوزه بیشتر حمایت کنند تا باعث انگیزه آن‌ها شود و ورزشکارانی مطرح پرورش دهند.

وی تعدد سبک‌ها در بین رشته‌های رزمی را هم یک ایراد می‌داند و می‌گوید: متاسفانه هم اینک تعدد سبک‌ها در بین رشته‌های رزمی خیلی زیاد است که اصلا خوشایند نیست.امروزه باشگاه‌های رزمی در شهر فراوان هستند اما هنرجو ندارند. باید در این زمینه کمی بیشتر توجه و نظارت شود تا سبک‌هایی که رسمی و اصولی‌تر هستند مورد توجه قرار گیرند.

درآمد مربیان

باقری درباره معضل درآمد زایی مربیان می‌گوید: متاسفانه در رشته‌های رزمی، فروش احکام و کمربند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و برخی مربیان از این طریق درآمد زایی می‌کنند و هنرجویان از نظر فنی رشد نمی‌کنند.از طرفی همین هنرجویان در آینده مربی می‌شوند که هیچ صلاحیتی ندارند و آن‌ها هم به بحث درآمدزایی از طریق فروش احکام و کمربند توجه دارند.البته امروزه این موضوع کمتر شده ولی به نظارت بیشتری نیاز است.

پشت پرده حذف از "عصر جدید"

باقری در ادامه سخنان خود به حضورش در "برنامه عصر" جدید اشاره می‌کند و می‌گوید:با پیشنهاد یکی از دوستان فیلمی از اجرای حرکات با شمشیر را برای این برنامه فرستادم که پس از بررسی‌های کارشناسان برنامه مورد تایید قرار گرفتیم و به تهران اعزام شدیم.

وی ادامه می‌دهد: حدود سه ماه تمرین مداوم داشتیم.در مرحله اول تایید شدیم و در مرحله دوم اجرای ما ۱۸۰ درجه تغییر داشت که مورد پسند همه داوران هم قرار گرفته بودیم اما متاسفانه در این مرحله رقیب ما یک نوجوان خواننده بود و هر دوی ما از سوی داوران انتخاب شده بودیم اما در مرحله انتخاب مردم، متاسفانه حذف شدم که نمی‌دانم چه سیاستی پشت پرده بود.

وی تصریح می‌کند:ما به فصل دوم انتقاد هم داشتیم. یکی این که رقابت ما با افرادی بود که از جنس اجرای کار ما نبودند.همچنین وقتی ما با رای داوران انتخاب می‌شدیم باز هم دوباره باید با رای مردم هم انتخاب شویم که این روش بی احترامی به رای داوران بود.من با رای داوران انتخاب شدم اما با رای مردم نه.

وی خاطر نشان می‌کند:حتی نمی‌دانیم که رای گیری از مردم انجام می‌شود یا نه و ملاک آن چیست. البته به نظرم مدیران شبکه سه سیما در روش‌های رای گیری هم مقصر بودند، همه کارها به علیخانی بر نمی‌گردد.

وی اظهار می‌کند: اما با این وجود از عملکرد آن‌ها راضی هستیم چرا که با این برنامه دیده شدیم حتی به ما در اجراها هم خیلی کمک کردند.

باقری درپاسخ به این سوال که در تمرین‌ها آیا خطا یا مشکلی هم به وجود آمده است؟ می‌افزاید:در این زمینه خیلی تمرین داشتیم و خدا را شکر تاکنون آسیب دیدگی جدی نداشتیم.تبحر خاصی می‌خواهد.البته سرعت عمل خیلی مهم است یعنی جوری باید عمل شود که پس از ضربه، سریع شمشیر بر گردانده تا آسیبی وارد نشود.

وی در پایان سخنان خود می‌گوید:متاسفانه پس از حضور در این برنامه از مسئولان استانی کسی به سراغم نیامد حتی احوال ما را هم نپرسیدند. البته چند روز قبل دیداری با مدیر کل ورزش و جوانان داشتم و صحبت‌هایی برای حمایت از من شده است؛ اما به ناملایمات عادت کرده ایم.

khorasannews.com
  • 18
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش