یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳
۱۳:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۱۲۰۳۲۵۱
رادیو و تلویزیون

شرکت‌کننده‌های ۲ قسمت اول برنامه استعدادیابی شبکه ۳، چه عیاری داشتند؟

برنامه عصر جدید,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

زمستان سال پیش زمانی که مسابقه« عصر جدید » برای بار اول پخش شد، استعدادهای خیلی از شرکت کنندگان برای مخاطبان یا حتی داوران، تازگی و جذابیت متعددی داشت به همین علت مسیر صعود برای آنان هموارتر بود، اما امسال سری دوم در وضعیت متفاوتی پخش می شود. مردم سال قبل از هر رشته ای استعدادهایی دیده اند و ناخواسته استعدادهای سری دوم را با سری قبل مقایسه می کنند. توقع داوران هم نسبت به قبل بالاتر رفته است و شرکت کننده ها برای نمایش توانایی خود، راه سختی در پیش دارند. البته از طرفی هم تجربه سال پیش سبب شده آنها از این تجربیات استفاده کنند و آماده تر پا به صحنه« عصر جدید » بگذارند. در دو قسمت ابتدایی سری دوم« عصر جدید » چه گذشت و استعدادها چگونه ظاهر شدند؟

جذاب ترین اجراها

چنانچه بخواهیم در مورد دو قسمت ابتدایی بازی حرف بزنیم ، میتوان از اجرای چهار شرکت کننده در قسمت دوم، بعنوان جذاب ترین اجراها تا به اینجا یاد کرد. منصور نادری شرکت کننده ای بود که با دوچرخه و تک چرخه حرکات نمایش جالبی انجام می داد. اجرای او در سبک خودش متفاوت و تماشایی بود و موفق شد نظر مثبت داوران جز آریا عظیمی نژاد را جلب کند، ولی احتمالا به علت اینکه « عصر جدید » در پارسال ، استعدادی چون محمد زارع را بخود دیده بود و نادری با زارع مقایسه می شد، در پایان با سه چراغ سفید به وسیله داوران انتخاب نشد و به مرحله آرای مردمی رفت. اجرای او مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و عده ای از تماشاگران به استدلال عظیمی نژاد مبتنی بر قدیمی شدن این رشته اعتراض کرده اند.

کاربری نوشته است:« باید انتخاب می شد زیرا هم کارش عالی بود، هم اینکه همه رو از ته دل خندوند، حتی بیش از یک استندآپ کمدی.» گروه« به نگار» که حرفه شان سفالگری بود، با تراشیدن گِل، تابلوی نقش برجسته زیبایی خلق کردند. دغدغه محیط زیستی و فکری که پشت اثر هنری آنان بود، این اجرا را جذاب تر کرد.« به نگار» با رأی مثبت داوران به مرحله دوم صعود کردند. تعدادی از کاربران ضمن قیاس اجرای« به نگار» و منصور نادری، گروه را برتر دانستند و عده ای هم نادری را تحسین کرده اند.

کاربری در تعریف و تمجید این گروه نوشته:« کارشون فوق العاده و مفهوم کارشون عالی بود.» یکی دیگر از جذاب ترین اجراها، اجرای گروه« مجاز» بود. اعضای این گروه که ترکیبی از دو گروه متفاوت در سری قبل« عصر جدید » بودند، با خلاقیتی که در اجرای خود داشتند توانستند صرفا با حرکات بدنشان نمایش جذابی اجرا کنند. احتمالا اگر گروه« مجاز» سال قبل این اجرا را به روی صحنه می آوردند، شانس زیادی برای صعود به مراحل بالای مسابقه داشتند. کاربری در واکنش به این اجرا نوشته:« چقدر با موزیک هماهنگ بودند و خلاقانه بود کارشون. در عین کمدی بودن پیامشو رسوند.» یکی دیگر از اجراهایی که تماشاگران داخل استودیو را هم حسابی به هیجان آورد، اجرای گروه تکواندوکار« تکاوران البرز» بود.

این گروه با استفاده از حرکات رزمی نمایش گروهی جالبی داشتند و موقع اجرا با تسلط زیادی تکه های چوبی و سنگینی را شکستند که جزء جالب ترین بخش اجرای آن ها بود. برخی از مخاطبان تلویزیون که تحت تأثیر هیجان بالای اجرای آنها قرار گرفته بودند، پیش بینی کردند این گروه به مراحل بالایی صعود می کنند. کاربری نوشته:« اجراشون فوق العاده بود، همه قدرت بدنی و هماهنگی فوق العاده ای داشتند.»

صعودکنندگان به مرحله دوم

علاوه بر سه گروه« تکاوران البرز»،« مجاز» و« به نگار» که برندگان قسمت دوم مسابقه هستند، در قسمت اول، گروه« خانواده سبز» و« جوانمردان ایران زمین» موفق شدند به مرحله دوم راه پیدا کنند.« خانواده سبز» با استفاده از حرکات ورزشی حرکات جالبی از خود به نمایش گذاشتند و در مقایسه با خود اجرای خوبی داشتند، اما این گروه هم بی اراده با استعدادهای مختلفی که پارسال در رشته حرکات ورزشی اجرا داشتند، مقایسه می شدند و در نگاه مخاطبان به اندازه کافی جذاب نبودند. کاربری در عکس العمل منفی به این اجرای منتخب داوران نوشته:« متفاوت نبود، این حرکات رو خیلی ها می تونن با ورزش انجام بدن.» گروه« جوانمردان ایران زمین» را میتوان یکی از اصیل ترین و ایرانی ترین اجراها به حساب آورد. این گروه ورزش زورخانه ای را روی صحنه« عصر جدید » انجام دادند و جزو برندگان قسمت اول بودند. یکی از کاربران در تحسین آنان نوشته است:« نشون دادید ورزش زورخانه ای هم می تونه این قدر جذابیت داشته باشه. ممنون.» بعضی از کاربران هم اجرای آنها را در حیطه تبحر و نه استعداد دانسته و از صعود آنها تعجب کرده اند.

حذف از رقابت با چراغ های قرمز

از بین سه شرکت کننده ای که در همان مرحله قضاوت داوران، از دور رقابت حذف شدند، استعداد دو شرکت کننده مربوط به حوزه خوانندگی و یکی از آن ها مربوط به استندآپ کمدی بود. مهدی محمودی و اسامه مرادی دو خواننده ای بودند که نه تنها در مقایسه با استعدادهای خوانندگی« عصر جدید » بلکه در قیاس با خودشان هم در این حوزه حرف زیادی برای گفتن نداشتند و موفق نشدند نظر مثبت داوران را جلب کنند. واکنش ها درباره اجرای آنان در فضای مجازی هم آنقدر مثبت نبوده است. نیما سهرابی هم سومین شرکت کننده ای است که در مرحله نخست حذف شد. طنز و شوخی های بامزه متن استندآپی که او اجرا کرد بسیار کم بود و فی الواقع این شرکت کننده نتوانست از تماشاچیان و داوران خنده بگیرد. عده ای از مخاطبان اجرای او را کاملاً تحت تأثیر امیرحسین قیاسی کمدین« خندوانه» دانسته بودند، کاربری در انتقاد به اجرای او نوشته:« باید بیشتر روی متن کار میکرد ، اصلاً خوب نبود.»

در انتظار کسب آرای مردم

درمیان ۱۴ شرکت کننده ای که در دو قسمت گذشته دیدیم، پنج اجرا به مرحله آرای مردمی راه پیدا کرده اند و در بین آنها ، یکی از شانس ها برای کسب آرای مردمی، اجرای مربوط به مهران مختاریان است. این بچه که مبتلا به اوتیسم (Autism) بود، با هوش فوق العاده ای که داشت می توانست از روش محاسبه ذهنی، روز دقیق مربوط به تاریخی را که به او گفته می شد، بگوید. انتخاب نشدن او به وسیله داوران مسئله ای بود که انتقاد مخاطبان را برانگیخت، به همین علت میتوان شانس او را برای بازگشت به مسابقه بالا دانست.

حسنا میرهادی در رشته فوتبال نمایشی و مرضیه هوشمند در رشته سوخته نگاری هم در مرحله آرای مردمی هستند. پس از اجرای« دختران نینجا» کار شرکت کنندگان خانم مسابقه حسابی سخت شده و انگار آن ها با نمایش توانایی هایی در حد و اندازه آن گروه میتوانند توجهات را جلب کنند.

اجرای مرضیه هوشمند هم جزء اجراهایی بود که در نوع خود جذاب و هنرمندانه بود، ولیکن اجرای خوب فاطمه عبادی در برنامه سال قبل ، توقع ها را بالا برده است. مجتبی جهان نورد استعداد حوزه خوانندگی و محمدرضا فکری هم استعداد حوزه استندآپ کمدی هستند. جهان نورد اجرای خوبی داشت و مخاطبان را تحت تاثیر آهنگی که به زبان ترکی خواند قرار داد، فکری نیز با استندآپ بامزه خود جزو معدود کمدین های موفق مسابقه بود ولی رقبایی مثل گروه« مجاز»،« به نگار» و« تکاوران البرز» سبب شدند آن ها وارد مرحله آرای مردمی، شوند. این دو شرکت کننده در مرحله آرای مردمی، رقیب قدری مثل منصور نادری هستند که جمع زیادی از مخاطبان با انتخاب نشدن وی توسط داوران شدیداً مخالف بوده اند.

khorasannews.com
  • 12
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش