سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۲:۱۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ کد خبر: ۹۹۰۳۰۰۲۴۲
رادیو و تلویزیون

آخرین وضعیت فصل سوم «نون.خ» و سریال جدید «بوقلمون» محمدحسین لطیفی

فصل سوم سریال نون خ,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون
سعید آقاخانی گفت: شوخی‌های مجازی را در «نون.خ» تکرار نمی‌کنیم.

سعید آقاخانی با اشاره به حساسیت‌های پرداخت داستان در فصل دوم سریال «نون.خ» تأکید کرد تلاش داشته‌اند در زمینه طنزپردازی جلوتر از فضای مجازی حرکت کرده و شوخی‌های آن فضا را تکرار نکنند.

سعید آقاخانی کارگردان سریال «نون.خ» همزمان با روزهای نگارش فصل سوم این مجموعه تلویزیونی در گفتگو با مهر درباره ملاحظات و حساسیت‌هایی که برای طراحی شوخی‌ها در متن این سریال داشته و دارد گفت: تمام تلاش ما این بود که کمدی یا شوخی‌هایی که در داستان و در دیالوگ کاراکترها مطرح می‌شود، همان چیزی نباشد که در فضای مجازی دیده‌ایم. نمی‌خواستیم همان شوخی‌هایی که در ارتباطات مردم در کوچه و خیابان رایج است را تبدیل به طنز سریال‌مان کنیم.

وی اضافه کرد: ما از شوخی‌های معمول پرهیز می‌کردیم و حتی تلاش‌مان این بود که از فضای مجازی در طرح شوخی و طنز تازه، جلوتر باشیم. فضای مجازی به نوبه خود شوخی‌های درجه یکی دارد و بامزه است، پس لزومی نداشت ما در سریال‌مان همان‌ها را تکرار کنیم و فکر می‌کنم در سریال «نون.خ» در این زمینه تا حدی موفق هم شدیم.

آقاخانی درباره انتخاب بخش زلزله و وارد کردن آن به قصه به جای شوخی‌های معمول سیاسی و اجتماعی و ریسک تلخ شدن سریال نیز اظهار کرد: حواسمان بود چطور از کنار زلزله رد شویم تا هم قسمت غمبارش را نشان ندهیم و مردم اذیت نشوند و هم این قضیه را نمایش دهیم.

مهدی فرجی تهیه‌کننده «نون.خ» چندی پیش در نشست تجلیل از عوامل این مجموعه درباره محتوای فصل جدید گفته بود: فصل سوم نون.خ در حال نگارش است در فصل یک با تخمه در فصل دوم با انار آشنا شدیم و در فصل سوم راه سختی در پیش گرفته شده که توجه به معدن و گیاهان دارویی از جمله این‌هاست.

آقاخانی درباره سهم این مضامین مطرح‌شده در طراحی داستان فصل جدید اما ترجیح داد توضیح بیشتری ندهد و در پاسخ به خبرنگار مهر با اشاره به اینکه «هنوز محورها قطعی و مشخص نیست» با کنایه و طنز گفت: حتی ممکن است در حوزه کتابخوانی باشد (خندید)!

سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی اولین‌بار در نوروز ۹۸ روی آنتن رفت و اقبال مخاطبان نسبت به آن باعث شد که سازندگان در تدارک دومین فصل بربیاند.

بر همین اساس فصل دوم این سریال که تولید آن از ابتدا برای رمضان ۹۹ پیش‌بینی شده بود، در پاییز سال گذشته کلید خورد. این فصل با محوریت بیشتر روی بازیگران بومی تولید شد و بیشتر قسمت‌های آن در فضای مناطق کردنشین غرب کشور به تصویربرداری رسید.

این فصل که قرار بود در ۲۶ قسمت ضبط و تولید شود در پایان سال با بدشانسی شیوع کرونا همزمان شد و همین باعث شد تصویربرداری سریال از مرحله‌ای به بعد متوقف شود. نقطه‌ای که سریال را تقریباً با پایانی یک باره در هنگام پخش هم مواجه کرد.

فصل دوم «نون.خ» به دلیل همزمانی با اعمال قرنطینه پیش از موعد مقرر و در ۱۴ قسمت تولید و روانه آنتن شد و همین باعث شد از کنداکتور رمضانی سیما بازبماند. با این حال همین ۱۴ قسمت هم از ابتدای پخش استقبال و توجه مخاطبان را در پی داشت و موقعیت‌های طنازانه آن توانست مردم عام و خاص را درگیر خود کند. به ویژه که داستان این فصل نسبت به فصل قبل با طراحی ویژه‌تر جزییات و خرده‌داستان‌ها نوشته شده و به تولید رسیده بود و نقاط ضعیف فصل قبل هم در آن برطرف شده بود. تمرکز روی بازیگران بومی و دغدغه‌ها و معضلات بومی مثل زلزله و همچنین زیبایی‌های بصری طبیعت مناطق کردنشین هم تلاشی بود که ماحصل کار را تبدیل به بسته‌ای ویژه برای مخاطبان کرد.

پایان فصل دوم اما تا حدود زیادی غیرمنتظره بود و ردپای کات «کرونا» بر آن مشهود! همین وضعیت هم سبب شد عوامل وعده دهند در اولین فرصت باقی داستان را در قالب فصل سوم مقابل دوربین ببرند.

فصل سوم «نون.خ» این روزها در حال نگارش است و به گفته مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال عوامل درصدد هستند آن را تابستان امسال کلید بزنند و تا پیش از پایان سال روانه آنتن کنند.

سریال جدید «محمدحسین لطیفی» در مرحله نگارش/ «پله پله» به «بوقلمون» تغییر نام داد

فصل سوم سریال نون خ,اخبار صدا وسیما,خبرهای صدا وسیما,رادیو و تلویزیون

نگارش سریال «پله پله» که به تازگی به «بوقلمون» تغییر نام داده است این روزها در مرحله طرح قرار دارد.

محمد حسین لطیفی کارگردانی و حسن وارسته و امیرعباس پیام نویسندگی این سریال سی قسمتی را برای شبکه دو به عهده دارند.

این سریال از مضمون طنز برخوردار است و با پایان مرحله نگارش وارد پیش تولید و انتخاب بازیگران خواهد شد.

لطیفی تا به حال سریال های صاحبدلان، سر دلبران، پادری، تنهایی لیلا، وفا، فرار بزرگ و ... را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

نعمت چگینی تهیه کنندگی «بوقلمون» را برای تلویزیون به عهده دارد.

  • 14
  • 4
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش