دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۶:۱۲ - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۰۳۰۰
چهره ها در سینما و تلویزیون

مهران رسام: بازیگر ۵۰ میلیونی سابق، ۵۰۰ میلیون می‌خواهد

تهیه‌کننده تلویزیون,مهم‌ترین آثار مهران رسام در حرفه مدیر تولید
تهیه‌کننده تلویزیون می‌گوید دستمزد‌ها طوری بالا رفته که برای ساخت کار کم برآوردِ کوتاه، به بازیگر‌هایی برخوردیم که ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون می‌خواهند.

به گزارش تسنیم، تهیه‌کنندگانی که نمی‌توانند مثل گذشته از چهره‌هایی که در تلویزیون معروف شدند، استفاده کنند و بازیگرانی که بی‌محابا و بدون منطق و صرفاً به خاطر حضور عده‌ای اسپانسر و سرمایه‌گذارِ ناآگاه، دستمزدهایشان هر روز بالاتر می‌رود. حتی تهیه‌کننده‌های قدیمی مثل مهران رسام هم با آن روابط قدیمی و کاری خودشان از برخی چهره‌ها برای سریال‌های کوتاه و نمایشی حتی برای شبکه سلامت استفاده می‌کنند.

تهیه‌کننده‌ای که او را با «روز حسرت» و «گمگشته» و «مرز خوشبختی» می‌شناسیم اما او کار حرفه‌ای‌اش را از سریال «سیب خنده» رضا عطاران آغاز کرد. با اینکه مهران رسام را بیشتر به عنوان تهیه‌کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. او علاوه بر تهیه‌کننده به‌عنوان مدیر تولید، بازیگر و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

مهم‌ترین آثار مهران رسام در حرفه مدیر تولید، سریال «سیب خنده» و سریال «خانه سبز» است. در حرفه بازیگر به سریال آئینه (فصل اول) و سریال آئینه (فصل دوم) برمی‌گردد و در حرفه مجری طرح، سریال «قطار ابدی». او چندی پیش سریال «منم دوستت دارم» را برای شبکه سلامت روی آنتن داشت و «وجدان درد» مجید پرکار که از عید نوروز تاکنون پخش می‌شود. کار کوتاهی که بازیگران شاخصی در آن ایفای نقش می‌کنند مثل بهنوش بختیاری، مهدی سلوکی، سامان گوران، بهراد خرازی و وحید اسمی‌خانی؛ البته رامین راستاد، مهدی امینی‌خواه و وحید شیخ‌زاده نیز به عنوان بازیگر میهمان در آن ایفای نقش می‌کنند.

او چند وقتی است سریال‌های ۹۰ قسمتی کوتاه برای شبکه سلامت تولید می‌کند. از سریال ۵ دقیقه‌ای «منم دوستت‌دارم» و البته پیش از آن «سوریخ» به «وجدان درد» ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای رسیده است. رسام در جریان این گپ و گفت تأکید دارد: رویکرد ما مسائل خانواده، راه‌حل‌ها و مهارت‌آموزی‌هایی است که بسیاری برای زندگی بهتر، به دنبال آن سبک و روش‌ها می‌روند. این سریال همان نکاتی را مطرح می‌کند که افراد می‌توانند در زندگی شخصی‌شان به دنبالش بگردند.

این روزها «وجدان درد» را روی آنتن دارید؛ کاری که نوروزی بود رمضانی شد؟

بله. هم ضبط می‌کنیم و هم پخش؛ اهدافی که در عید نوروز داشتیم را در ماه رمضان و البته با تغییراتی دنبال می‌کنیم. فرم را عوض کردیم و به طور کل می‌خواستیم تلنگری بزنیم به وجدان آدم‌ها و بگوییم مواظب باشید. برای ماه رمضان به‌طور ویژه به یکسری از مسائل معنوی هم فکر کرده‌ایم و سعی کرده‌ایم این المان‌ها و پارامترها را بالاتر ببریم.

مهدی سلوکی در فصل رمضانی «وجدان درد» حضور ندارد؛ علت چیست؟

گروهی از بازیگران میهمان اضافه شدند و البته چند نفری هم به عنوان بازیگر اصلی که یکی از آن‌ها شهرام عبدلی است. مهدی سلوکی دچار دیسک کمر شد و آقای عبدلی جای ایشان آمدند. یکسری بازیگر خانم مثل رابعه اسکویی، شهاب عباسی، ساناز سماواتی و کیانوش گرامی هم برای هر قسمت اضافه شدند.

چرا سریال خط داستانی مشخص ندارد و تصمیم گرفتید اپیزودی کار کنید؟

شبکه سلامت سفارش اپیزودی داد چون می‌خواهند تکرار بروند بتوانند لا به لای برنامه‌هایشان بروند. هر قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و به صورت موضوعی، با اتفاقات برخورد می‌کند.

برای این سریال چند دقیقه‌ای از بازیگران چهره استفاده کردید؛ دلیل آن چه بود؟

برای کار قبلی (منم دوستت دارم) خیلی موفق بود که ۵ دقیقه پخش می‌شد. امیرحسین صدیق، نگار عابدی و مسعود فروتن به ایفای نقش می‌پرداختند و بسیار مورد توجه قرار گرفت. ما اسم این کار را نمایش‌های کوتاه تلویزیونی گذاشته‌ایم؛ چون الان از حوصله‌ها خارج است که کارهای طولانی ببینند. با توجه به اینکه امروز فضای مجازی کمتر اجازه می‌دهد سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مثل گذشته حضور پررنگی داشته باشند.

نباید ترسید و خودسانسوری کرد

در این میان موضوع عادت ماهیانه خانم‌ها بیشترین ماجرایی بود که ۳۰ میلیون بار دیده شد. جالب است که در کنار هجمه‌هایی ما را تشویق کردند که تابوشکنی کردیم و وارد مسائلی شدیم که باید می‌شدیم. خیلی مسائل را در عالم پزشکی و مسائل دیگر باید گفت و نباید ترسید؛ سال‌هاست تلویزیون می‌خواهد این کار را بکند و آدم‌ها خودشان، خودشان را سانسور کردند و این دفعه خواستیم خودسانسوری نکنیم و هم از داخل و خارج از کشور مورد استقبال واقع شد.

بازیگران مطرح این کارها را سخت می‌پذیرند

جای تعجب دارد رسانه‌های معاند هم به این ماجرا صحّه گذاشتند و نوشتند این کار خوبی بوده که تلویزیون ایران انجام داده است. به طور کل بازیگران مطرح، خیلی سخت چنین کارهایی را می‌پذیرند و شاید ما یک مقداری از آن اعتبار چند ساله‌مان استفاده کردیم.

دستمزدهای بالا اجازه نداد

بازیگران مطرحی که اشاره کردید جواب سر بالا می‌دهند؟

برخی به خاطر ارقام دستمزدشان نتوانستیم بیاوریم و نشستیم متقاعدشان کردیم با رقمی که ما داریم بیایند. بهنوش بختیاری هم طرفدار دارد و هم فالوور و هم شناخته شده است. خوشبختانه از این کار و فیلمنامه و اهدافش خوشش آمد و بسیاری از بازیگران دیگر که الان حضور دارند چه در نقش‌های اصلی و چه میهمان، ابراز رضایت کردند و خوشبختانه به فصل رمضانی رسیده‌ایم و حجم بیشتری از بازیگران را جذب کردیم.

تصویربرداری کار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و در کدام لوکیشن حضور دارید؟

ضبط همین‌طور ادامه دارد و احتمالاً تا پایان ماه رمضان تصویربرداری خواهیم داشت. این روزها در لوکیشن اصلی که دکور زده‌ایم یعنی فرهنگسرای انقلاب، کار پیش می‌رود. بخش دیگری لوکیشن‌های خارجی داریم که در زمان حال می‌گذرد. آن زمان دادگاه در همان لوکیشن دکور زده فرهنگسرای انقلاب اتفاق می‌افتد.

این دستمزدهای نامتعارف و بالایی که شما اشاره کردید در جذبِ بازیگر با آن برخورد کردید به فضای افسارگسیخته و مدیریت نشده نمایش‌خانگی برمی‌گردد یا مقصر بخش‌های دیگرند؟

دو مسئله پیش آمد برگردیم به گذشته. وقتی خود تلویزیون لازم شد تله‌فیلم درست کنند چون حجم زیادی این تولیدات را داشتند و آدم‌های غیرحرفه‌ای وارد شدند و رقم‌ها را شکستند. ماجرا در رسانه‌های خانگی به سمت همین دستمزدهای بالا رفت. کسانی که اسپانسر می‌شوند، ده‌ها برابر سود می‌کنند. مسئله اقتصادی است و به نوعی بیزنس محسوب می‌شود؛ و رقم‌ها را بالا برده‌اند. بازیگری که قبلاً ۵۰ میلیون می‌گرفته امروز ۵۰۰ میلیون می‌خواهد و شخصی که ۵ میلیون می‌گرفته ۵۰ میلیون درخواست می‌کند.

ارقام نجومی می‌دهند و کار را سخت کردند

به همان نسبت دستمزدها را بالا بردند؛ چون همین بازیگران کارهایی که در رسانه خانگی کار می‌شود ارقام نجومی می‌دهند و کار را سخت کردند. آن‌هایی که در تلویزیون سریال می‌سازند و می‌بینیم دیگر مثلِ گذشته، به آن شکل بازیگران در تلویزیون حضور ندارند و حضورشان کمتر شده و تلویزیون از نظر بودجه و برآورد، این توانایی را ندارد که بتواند به این دست بازیگران پرداخت کند.

بازیگرانی که دستمزدهای نامتعارف می‌خواستند!

در میانِ این بازیگرانی که به سراغ‌شان رفتید پیشنهادهای غیرمتعارف دادند و یا بازیگری در سریال‌تان بازی کرد که دستمزد غیرمتعارف بگیرد؟

برآوردمان در حد پایین است و فقط به خاطر مدیر محترم شبکه‌مان که خیلی خواستند و به این نوع کارها احترام می‌گذارند توانستیم با ترفند و مدل برنامه‌سازی هم بازیگر داشته باشیم و آن‌چنانی خرج نکنیم. زیاد بودند با کسانی صحبت کردیم که پیشنهادهای نامتعارف می‌دادند.

بازیگرهایی بودند که ۳۰ میلیون و ۲۰ میلیون می‌گرفتند و الان ۲۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون می‌خواستند. تمایل داشتیم اما به خاطر این پیشنهادات نامتعارف نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. فرض کنید سراغ بازیگری مثل صدیق و خانم نگار عابدی رفتیم به خاطر رفاقت‌های گذشته آمدند و کار کردند. برخی از بازیگران هم که خیلی دوست داشتیم در خدمت‌شان باشیم اما دستمزد غیرمتعارف می‌خواستند که نشد.

مردم حوصله‌شان کم شده!

چرا از سریال به این سمت آمدید و کارهای کوتاه چند دقیقه‌ای می‌سازید؟

زمانی دو شبکه بود و این حجم رسانه‌ها و گوشی تلفن همراه نبود و هفته‌ای یک بار مردم دوست داشتند سریال ببینند. اما امروز با این حجم برنامه و سریال و رسانه حوصله مخاطب کم شده و باید حرف‌های به‌روز و خوب و جذاب را در کارهای کوتاه مطرح کنیم. چون زمان زیادی از مردم نمی‌گیرد استقبال هم در نتیجه بیشتر می‌شود. مردم دوست دارند این پیام‌ها را از یک سریال و برنامه تلویزیونی بگیرند. امید به خدا برنامه‌های بهتری ساخته شود و مردم را راضی کند. معمولاً برای مخاطب و رضایت خاطر مردم کار می‌کنیم.

زمانی که سریال «گمگشته» را می‌ساختم بازیگری نمی‌آمد مناسبتی کار کند

شما تجربه حضور در کنداکتور ماه رمضان داشتید و اولین کار «گمگشته» بود و کارهای بعدی به «روز حسرت» و «آخرین گناه» هم رسید…

واقعاً کار «گمگشته» را سال ۱۳۸۰ کار کردیم و یا «روز حسرت» و «آخرین گناه» که به نوعی کار ماورایی محسوب می‌شوند جزو کارهای موفق رمضانی‌اند. یادم می‌آید آن موقع که سریال «گمگشته» را کار می‌کردیم بازیگری نمی‌آمد و سریال مناسبتی کار نمی‌کرد.

آشنایی قبلی با آتیلا پسیانی داشتم که باعث شد او این نقش را بپذیرد و چقدر هم این سریال و نقش «سید» در تاریخ کارهای ماه رمضانی ماندگار شد. آن سال این سریال ۹۰ درصد بیننده داشت و هنوز هم این سریال تکرار می‌شود بیننده دارد.

یک چیزی شروع شد و کامل‌ترین آن در سریال‌هایی مثل «روز حسرت» و «آخرین گناه» تکرار شد.

سال ۱۳۶۴ یک ناظر مالی داشتیم روزی ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کردیم

چرا سریال‌های جدید نمی‌توانند مثل گذشته مخاطب‌پسند باشند؟

شرایط جامعه است و یکی هم شرایط مالی کار. الان به شدت کار کردن سخت است وعدم تخصیص بودجه کافی به صداوسیما هم باعث شده مدیران به در و دیوار بزنند تا بتوانند هزینه‌ها را پرداخت کنند. گاهاً با تأخیر ۶ ماه یا یک‌ساله دستمزدهایشان را می‌گیرند؛ یک مقداری قضیه مالی به سمت اسپانسر، پول آوردن و یک مقداری شرایط اقتصادی جامعه است.

همه‌چیز دست به دست هم داده، باعث افت شده و تک و توک سریال‌های خوب را روی آنتن ببینیم. همه به هم بستگی دارد، وقتی پول ندارید و برآورد ۲۰ میلیون تومان داری باید آدم‌های ۲۰ میلیون تومانی بیاوری و مخارج و هزینه‌ها سرسام‌آور شده است. سال ۱۳۶۴ مجموعه‌ای برای دهه فجر تحت عنوان «زمستان سرد» برای شبکه دو ساخته شد و یک ناظر مالی داشتیم روزی ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کردیم و امروز حداقل روی چند میلیون هزینه معمولی داریم.

سریالی هم در دست اقدام داشتید، به فیلمبرداری نمی‌رسد؟

متنِ سریال شیرینی را داریم که توسط گروه نویسندگان، نگارش آن به پایان رسیده است. سریال ۳۰ قسمتی‌ای که به عنوان اولین اسم، «و اما عشق» را برای آن انتخاب کرده‌ایم. ما همیشه روی متن کار می‌کنیم و متن‌ها که خوب درآمد وارد تولید می‌شویم. باید ببینیم مسیرِ کار چطور پیش می‌رود تا سرانجام این کار هم مشخص شود.

  • 17
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش