سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۸:۲۸ - ۱۶ دي ۱۴۰۱ کد خبر: ۱۴۰۱۱۰۱۴۸۷
چهره ها در سینما و تلویزیون

تازه‌ترین توضیحات درباره پیگیری پرونده هنرمندان بازداشتی

رضا دادویی,مسؤول کمیته پیگیری هنرمندان بازداشت‌شده در ایران
مسؤول کمیته پیگیری هنرمندان بازداشت‌شده در خانه تئاتر و عضو کارگروه مشترک خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی درباره اقدامات صورت‌گرفته توضیحاتی ارایه کرد.

رضا دادویی که طی چند ماه اخیر به عنوان مسئول کمیته پیگیری هنرمندان بازداشت‌شده در خانه تئاتر فعالیت داشته است در گفتگو با ایسنا، در آغاز با ارائه توضیحاتی درباره شکل‌گیری کمیته پیگیری در خانه تئاتر و نیز همکاری به عنوان عضو کارگروه مشترک هنرمندان که متشکل از نماینده‌های خانه‌های تئاتر و سینما و موسیقی است، گفت: اعتراضات و اتفاقات اخیر کشور به احضار و دستگیری تعدادی از همکاران ما و فعالان صنوف مختلف هنری منجر شد. در پی این ماجرا، با نظر و حمایت هیأت مدیره خانه تئاتر، به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و صنفی تصمیم گرفته شد، کارگروهی با عضویت افراد دغدغه‌مند با نام کارگروه حمایت و پیگیری حقوقی و قضایی برای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شده‌ها و حمایت از خانواده‌های ایشان تشکیل بدهیم که ضمن ارتباط با خانواده‌های این افراد در جریان مسائل و مشکلات ایشان قرار گرفته و حتی‌المقدور بتوانیم کاری برای ایشان انجام بدهیم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما ادامه داد: در وهله‌ی اول یکی از مهم‌ترین مسائل ما صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی اطلاعاتی بود که به ما منتقل و ارائه می‌شد. چون گاه افرادی از روی نگرانی و دل‌سوزی برای پیگیری وضعیت دوستان و آشنایان خود، اطلاعات ناقص و ناکافی ارائه می‌دادند که انتشار آن‌ها ممکن بود موجب نگرانی شده و ایجاد سوتفاهم کند. به همین دلیل، به عنوان یک ضرورت ناچار بودیم و جزو اولویت‌های ما بود که حتماً با خانواده‌های این افراد صحبت کنیم و پس از اطلاع از صحت و سُقم خبر، با آن‌ها همراه شده و به ایشان در رسیدگی به وضعیت‌شان کمک کنیم.

بنابراین کارگروه از یک سو به طور مداوم و مستمر با خانواده‌ها در تماس بود و از سوی دیگر سعی می‌کرد با همراهی دوستان حقوق‌دان و وکلایی که با احساس وظیفه‌ی انسان‌دوستی و مسئولیت اجتماعی و بدون چشم‌داشت در کنارمان بودند، از طریق ایشان نحوه پیگیری و روال قانونی را به خانواده‌ها توضیح داده و هم از طریق گفتگو و ملاقات حضوری پیگیر پرونده بچه‌ها بشویم.  

او همچنین گفت: اگرچه کارگروه هیچ ادعایی در این باره ندارد اما می‌توان اذعان کرد که تلاش‌ها در مجموع نتیجه‌بخش بود و از فهرستی که وجود داشته و به طور مداوم به روز رسانی می‌شود، تعداد زیادی آزاد شده‌اند. در ابتدای کار، خانه تئاتر یک لیست مجزا تهیه کرده بود که با تشکیل کارگروه مشترک با لیست اسامی خانه‌های سینما و موسیقی تجمیع شد. در طول بیش از سه ماه گذشته این لیست مشترک بارها تغییر پیدا کرد و اسامی زیادی از آن کاسته یا اسامی دیگری مجدداً به آن اضافه شدند.

این هنرمند سینما و تئاتر ادامه داد: در عین سختی کار و ناراحتی‌ها و نگرانی‌ها، یکی از نکات مهم این کار اجتماعی، همبستگی و همگرایی بسیار خوبی بود که بین خانه‌های تئاتر، سینما و موسیقی ایجاد و کمیته‌ای مشترک شکل گرفت و همراهی هر سه خانه در بخش‌های مختلف چه در مراجعه به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و چه جلسات متعدد با مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف قضایی، به آزادی تعداد زیادی از افراد منجر شد. این پیگیری و و همراهی فارغ از این بود که چه کسی به کدام رشته هنری تعلق و در آن فعالیت دارد. زیرا در میان بازداشت‌شدگان از دانشجویان و فعالان هنری نیز بودند که اگرچه رسماً عضویت صنف خاصی را نداشتند اما به عنوان یک همکار، پرونده و کار آن‌ها نیز پیگیری و تلاش گردید هیچ نامی از لیست حذف نشود.

دادویی با ارائه توضیحاتی درباره روند پیگیری پرونده هنرمندان بازداشتی اضافه کرد: شرط پیگیری این بود که در وهله‌ی نخست، به طرق مختلف به ما اطلاع‌رسانی شود و یا خودمان در مورد فردی به قطعیت برسیم و دیگر این که بتوانیم یکی از اعضای خانواده را پیدا کرده و با موافقت ایشان، پیگیر وضعیت او بشویم. زیرا موارد معدودی نیز وجود داشت که خانواده‌ها به دلایل مختلف تمایلی به حمایت و پیگیری صنوف نداشتند. ضمن این که با معرفی وکلا و حقوق‌دانان، جلسات متعددی نیز با خانواده‌ها برای رفع نگرانی و ارائه خدمات حقوقی به ایشان برگزار شد.

رضا دادویی یکی از مشکلات پیگیری این پرونده‌ها را تعدد نهادهای احضار و بازداشت‌ کننده و تنوع اتهام‌ها عنوان کرد و افزود: وقتی افراد یا خانواده‌هایی با کارگروه تماس می‌گیرند و از دستگیری فردی خبر می‌دهند، از نظر ایشان یک فرد بازداشت شده ولی وقتی کمیته پیگیری می‌کوشد مسأله را از منظر قانونی و حقوقی پیگیری کند، با انواع و اقسام پرونده‌ها و اتهام‌های مختلف رو به روست که طبیعتاً برای هر فرد متفاوت از دیگری است و کارگروه باید به جمع‌بندی برسد که برای هر کدام چه کاری از دستش بر می‌آید و اساساً از چه راه و روال قانونی کشور می‌تواند به پرونده ورود پیدا کرده و به حل مشکلات کمک کند.

این‌ها بخش‌هایی از سختی و پیچیدگی کار بود و در کنار کم و زیاد شدن لیست بر اساس اطلاعات به دست آمده و جمع‌بندی آنها کاری شبانه‌روزی و بسیار سخت را می‌طلبید. از طرف دیگر ارتباط با خانواده‌ها و ابراز هم‌دردی و آرام کردن ایشان و کاستن از نگرانی‌های‌شان بخش دیگری از دشواری فعالیت‌های کمیته پیگیری بوده است.

این مدرس سینما و تئاتر درباره دلایل احضار و بازداشت چهره‌ها و فعالان هنری توضیح داد: همکاران ما به دلایل مختلف و گوناگونی احضار و بازداشت شدند. بعضی در فضای دانشگاهی، برخی در اعتراضات خیابانی و تعداد زیادی هم به دلیل فعالیت در فضای مجازی.

دادویی با اشاره به این که تأمین وثیقه برای آزادی هنرمندان بازداشت شده نیز یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگروه پیگیری بوده است، توضیح داد که به دلیل اهمیت موضوع، در جلسه‌ای با دادستان کل کشور و برخی معاونین قوه قضاییه با ایشان مطرح گردید و از ایشان خواسته شد که حتی‌المقدور اخذ وثیقه منتفی و یا میزان آن حداقلی باشد. زیرا میزان وثیقه‌های تعیین شده در مواردی بسیار سنگین بوده و به نظر می‌رسید که با اتهام وارده تناسب چندانی نداشته و بالطبع از توان خانواده‌ی فرد خارج بود و برای تأمین آن دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدند. به طوری که در چندین مورد، افراد و خانواده‌ها امکان تأمین وثیقه را نداشتند و شرایط‌شان چنان دشوار بود که می‌بایست برای تأمین وثیقه چاره‌ای اندیشید.

او ضمن تشکر ویژه از همراهی دلسوزانه‌ و تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی مهدی کوهیان و علیرضا حسینی در کارگروه مشترک، از تلاش‌های در خور تقدیر، صبوری، منش و متانت خانم‌ رویا تیموریان و تلاش‌های زایدالوصف، مهربانانه و مستمر خانم ستاره اسکندری که در تمام این روزها در کنار کارگروه بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند و حضورشان موجب قوت قلب افراد و خانواده‌های ایشان بود قدردانی نموده و از زحمات همکاران خود در کارگروه خانه تئاتر شامل شهرام احمدزاده، سعید ذهنی، بابک احمدی، مونا گلپایگانی، آرام محضری و هوشمند هنرکار که در مقاطعی همراهی و تلاشی کرده بودند تقدیر کرد.

دادویی همچنین از تلاش‌های آقایان ایرج راد، مقصود نعیمی ذاکر از هیأت مدیره خانه تئاتر، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و محمدمهدی عسگرپور از خانه سینما برای حمایت و پشتیبانی از کارگروه مشترک و پیگیری بی‌وقفه‌ و برگزاری جلسات متعدد تشکر نمود.

وی همچنین با ابراز قدردانی از هنرمندانی که در این مدت به طرق مختلف در کنار کارگروه پیگیری بودند افزود: با توجه به برگزاری جلسات مختلف و طولانی کارگروه، جلسات دیدار و ملاقات با مقامات و مسئولین قضایی و یا حضور و همراهی در جلسات دادگاه‌ها که گاهی با خوشحالی و امیدواری همراه می‌شد و گاهی هم با دلشوره و نگرانی، دوستان هنرمند و عزیزانی چون شهاب حسینی، رامبد جوان، رضا کیانیان، همایون اسعدیان، علی دهکردی، مهتاب نصیرپور، مستانه مهاجر و... همدلانه و با احساس مسئولیت اجتماعی در بسیاری از جلسات و دیدار و ملاقات با مدیران و مسئولین کشور حضور داشتند. حتی برخی مواقع که تأمین وثیقه برای فرد یا خانواده‌ای مقدور نبود، برخی از همین دوستان کارگروه و یا هنرمندانی چون رامبد جوان و... که شاید تمایلی به ذکر نام‌شان نداشته باشند مبالغ وثیقه را تهیه و تأمین کردند.

علاوه بر این‌ها هنرمندانی چون امیر جعفری، نوید محمدزاده، اصغر دشتی، پانته‌آ پناهی‌ها، اصغر همت، فریبا کوثری و بسیاری دیگر همدلانه ابراز لطف و همراهی داشتند.

عضو کارگروه مشترک پیگیری هنرمندان بازداشت شده اظهار داشت: افرادی که در بازداشت به سر می‌برند، همین که متوجه می‌شوند کارشان توسط دوستان همکارشان پیگیری می‌شود، خوشحال می‌شوند و این خوشحالی برای ما خیلی ارزشمند است. این‌که آن‌ها بدانند صنف و همکاران‌شان جویای وضعیت و احوال آن‌ها هستند. ضمن این که در نظر داشته باشیم هر یک از کسانی که در بازداشت هستند، شرایط خاص خود را دارند. برخی شناخته‌شده‌تر هستند و بعضی جوان‌تر و گمنام‌تر. اما برای کارگروه هیچ فرقی نمی‌کرد که فرد بازداشت شده به کدام یک از این دو گروه تعلق داشته باشد. هرچند شاید وقتی بچه‌های گمنام‌تر درگیر می‌شدند، اغلب به دلیل آن که این افراد از نظر سنی جوان‌تر هستند اتفاقاً پیگیری و حمایت بیش‌تری صورت گیرد.

دادویی با اشاره به این که در تمام این مدت هیچ تمایلی به طرح این موضوعات و مصاحبه و گفتگو وجود نداشته است، پذیرش این گفتگو را نیز صرفاً به جهت ارائه گزارش و به نمایندگی از اعضای هیأت مدیره انجام داده است. او در این باره تأکید کرد: یکی از مواردی که برای کمیته پیگیری و حمایت قانونی خانه تئاتر و نیز کارگروه مشترک مطرح و جزو اولویت‌ها بوده است، تلاش و تعامل برای حل مسئله بازداشت همکاران و هنرمندان به دور از رسانه‌ای کردن و نمایشی ساختن فعالیت‌ها بوده است.

زیرا کارگروه معتقد است که هر یک روزی که این افراد کم‌تر در بازداشت باشند، آثار و عواقب کم‌تری برای جامعه، خود و خانواده‌های‌شان به همراه خواهد داشت.

  • 17
  • 2
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش