چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۰:۵۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۳۰۶۵۴۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

با سام نوری، بازیگر سینما و تلویزیون

کارکردن با مدیری دلچسب است

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,سام نوری
سام نوری از یک خانواده هنری وارد عرصه بازیگری شده و کارش را به صورت جدی از تلویزیون شروع کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین، بازیگری که با ایفای نقش مشیری (مرد خاکستری) ظاهرا کلاهبردار سریال دیوار‌به‌دیوار به چهره محبوبی برای مخاطبان تبدیل شد. البته او بیشتر با حضور در کارهای مهران مدیری برای خودش نامی دست و پا کرده بود.

 

نوری در سریال‌های مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ و در حاشیه با مهران مدیری همکاری داشته است. او در رشته‌های مهندسی الکترونیک و مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است و در مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» نقش سرپرستاری را بازی می‌کرد که فقط به فکر مسابقه و خودنمایی در میان همکارانش بود. بازی فیگوراتیو نوری جزو خصائص کاری‌اش محسوب می‌شوند.

 

با سام نوری درباره فعالیت بازیگری‌اش و بازی در سریال دیوار به دیوار و نهنگ عنبر گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

 

همکاری پیوسته‌ای با مهران مدیری داشته‌اید. کار با مهران مدیری برای شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای هر بازیگری شروع کارش و همکاری با کارگردان صاحب‌نام و درجه یک بسیار مهم است. به واسطه دوستی که با علیرضا عصار داشتم با مهران مدیری آشنا شدم تا این که به پیشنهاد ایشان در «مرد دو هزار چهره» برای نخستین بار جلوی دوربین رفتم که تجربه فوق‌العاده خوب و ارزنده‌ای بود. نحوه کار مهران مدیری به گونه‌ای است که بازیگر در فضای مفرح و جذابی حضور پیدا می‌کند و معمولا در سر صحنه کارهای او همیشه به من خوش می‌گذرد.

 

مدیری در کارش صبر و حوصله فراوانی دارد و بخوبی توانایی‌های بازیگر را رصد می‌کند و از او بازی دلخواهش را با راهنمایی درست می‌گیرد؛ به همین دلیل است که خیلی از بازیگران بازی‌های خوبشان را در کارهای مدیری ارائه می‌کنند و در سایر کارهای کارگردان‌ها چندان درخشان نیستند.

 

راستش حضورم در کارهای مدیری برایم تجربه خوشایندی بوده است، بخصوص نقش سرپرستار بیمارستان «در حاشیه ۲» که کاراکتر خاص و جذابی داشت؛ متاسفانه جنس برنامه ترکیبی دورهمی به‌گونه‌ای است که مدیری نمی‌توانست از همه بازیگران کارهای قبلی‌اش استفاده کند و بنابراین در آیتم‌های جدید نمایشی دورهمی فقط سه بازیگر حضور دارند و محور اصلی برنامه موضوعات مطروحه توسط مدیری و پرسش و پاسخ‌هایش با مهمانان است. برنامه‌ای که جذابیت زیادی برای مخاطبان دارد و بتدریج مخاطبان برنامه بخصوص در بخش دوم آن افزایش پیدا کرده است.

 

دوست دارید همچنان نقش‌های کمدی بازی کنید؟

در حال حاضر ترجیح می‌دهم کمی از نقش‌های کمدی فاصله بگیرم و نقش‌های جدی و رئال‌تری مثل مشیری بازی کنم. دوست دارم نقش آدم‌های چندوجهی را بازی کنم که منطبق بر حقیقت‌های زندگی مردم ایران در درام داستان فیلم نوشته شده‌اند.

 

این روزها نهنگ عنبر ۲ روی پرده است. با سامان مقدم قبلا در فیلم نهنگ عنبر همکاری موفقی داشتید...

بله، مردم همیشه از کمدی‌های خوش ساخت و جذاب استقبال می‌کنند و نهنگ عنبر هم ضمن داشتن یک داستان خوب از بازی‌های خوب رضا عطاران و مهناز افشار بهره می‌برد. برای من نقش دندانپزشک دون ژوان فیلم هم خیلی جذابیت داشت. شخصیتی که بیشتر وجوهات خاکستری داشت. من سامان مقدم را قبل از بازی در فیلم نهنگ عنبر می‌شناختم و نوع نگرشش را به بازیگری دوست داشتم و به نظرم فیلم‌هایی که ساخته، آثار متفاوتی هستند و کارگردان درجه یکی است و فیلم‌هایش با سلائق هنری من همخوانی دارد.

 

به نگاه متفاوت سامان مقدم اشاره کردید. این نگاه متفاوت در چه زمینه‌هایی قابل تعریف است؟

تفاوتی نمی‌کند که مقدم کمدی بسازد یا فیلم درام و جدی. نوع تفکرش نسبت به جامعه مناسب، درست و در این زمینه دیدگاه‌های مشترکی داریم.

 

در نهنگ عنبر در قالب یک شخصیت خاکستری بازی کردید و نقش مشیری چنین خصلتی دارد. آیا به ایفای این نوع نقش‌ها علاقه بیشتری دارید؟

به نظرم در آثار مقدم شخصیت بد نداریم. این شخصیت‌ها در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و مرتکب لغزش و خطایی می‌شوند. در نهنگ عنبر نقش دکتر به هیچ وجه خاکستری نبود. آدمی بود که سرش به زندگی خودش گرم بود و برحسب اتفاق با رویا برخورد می‌کند و به هم علاقه‌مند می‌شوند. بنابراین نمی‌شود قضاوت کرد که او رویا را از چنگ ارژنگ (رضا عطاران) درآورده باشد، زیرا اصلا ارژنگ علاقه‌اش را به رویا علنی نکرده بود و فقط در درونش این علاقه وجود داشت.

 

اما در آخر فیلم برای ندادن طلاق، مدارک رویا را نزد خودش نگه می‌دارد؟

این قضاوت براساس نسخه اکران شده انجام می‌شود و در نسخه اصلی فیلم دیالوگ‌هایی وجود داشت که قضیه را روشن می‌کرد که در اینجا هم مرد مقصر نیست. در همان سکانس مراجعه ارژنگ برای گرفتن مدارک رویا، مرد به او می‌گوید تو از همه چیز اطلاع نداری و ارژنگ سریع واکنش عصبی نشان می‌دهد.

 

اهمیت شناسنامه نقش

سعی می‌کنم در بازیگری به تمام ویژگی‌هایی که می‌تواند به بازی بازیگر کمک کند توجه داشته باشم و بازی بدن هم جزو همین ویژگی‌هاست. الان در دیوار به دیوار نقش دشواری را بازی می‌کنم و چون متن خوبی برای کار نوشته شده بازیگران می‌توانند نقششان را درست ارائه کنند. مقدم با در نظر گرفتن متن نوشته و توجه به جنس بازی بازیگران اثر موفقی را ساخته است و مخاطبان هم با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

 

من در ایفای نقش به شناسنامه شخصیت نگاه می‌کنم که چه خاستگاهی دارد و چه کرده و قرار است چه بکند. همیشه باید بازی بدن با بازی کلامی بازیگر هماهنگی داشته باشد. در مجموعه در حاشیه من نقش پرستاری را بازی می‌کردم که دوست داشت جلب توجه کند و در ضمن باید کمتر حرف می‌زد و بیشتر در صحنه با ژست گرفتن حضور داشته باشد و بازی‌اش از طریق صورتش ارائه شود. برای من ایفای نقش این آدم کم‌حرف دشوار بود.

 

احمد محمد اسماعیلی

 

 

  • 11
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش