چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۸:۵۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۵۰۱۹۷۶
چهره ها در سینما و تلویزیون

مدیر تولید «شهرزاد»:

با ۲۳ ساعت کار در روز هم خسته نمی‌شوم!

اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران,مصطفوی
مدیر تولید سریال شهرزاد گفت: شاید باورتان نشود در شهرزاد تنها ۶ روز از عید را کار نمی‌کردم، یعنی حتی روزهایی که کل تیم سرکار نبودند، من همچنان مشغول بودم. روزهایی بوده که ۲۰ تا ۲۳ ساعت کار کرده‌ام ولی اصلا خسته نمی‌شوم!

به گزارش  میزان به نقل از روابط عمومی سریال شهرزاد، مصطفوی درباره حرفه مدیری تولید گفت: مدیر تولید جانشین تهیه‌کننده است، یعنی کسی که به عنوان امین تهیه‌کننده در یک پروژه حضور دارد و تمام شرایط و امکانات را برای اینکه یک فیلم در آرامش پیش برود، فراهم می‌کند. 

 

وی با اشاره به اینکه در دوره کاری‌اش پروژه‌های سخت زیادی داشته‌؛ بیان کرد: در کارهایی که انجام داده‌ام، از آثاری چون «جدایی نادر از سیمین»، «گناهکاران»، «فروشنده»، «گینس»، سریال‌هایی که با‌ آقای فخیم‌زاده کار کرد‌ه‌ام تا سریال‌های مناسبتی و سریال «شهرزاد». ولی چون من با کارم زندگی می‌کنم و از آن لذت می‌برم، واقعا هیچ‌کاری برایم سخت نبوده است.

 

مدیر تولید «فروشنده» ادامه داد: تنها چیزی که یک کار را برای من سخت می‌‌کند، حاشیه‌ّ‌هایی است که باعث سخت پیش رفتن آن می‌شود وگرنه لفظ خود کار هیچ‌وقت من را اذیت نمی‌کند. شاید باورتان نشود در شهرزاد تنها ۶ روز از عید را کار نمی‌کردم، یعنی حتی روزهایی که کل تیم سرکار نبودند، من همچنان مشغول بودم. روزهایی بوده که ۲۰ تا ۲۳ ساعت کار کرده‌ام ولی اصلا خسته نمی‌شوم!

 

مصطفوی درباره این زمان طولانی و دلایلش برای حضور در این کار عنوان کرد: حس خوبی که از جلو رفتن کارها پیدا می‌‌‌کنم، برایم ارزش زیادی دارد. برای مثال تصور کنید کارها و هماهنگی‌های یک لوکیشن انجام شده و قرار است گروه برای کار بروند، اما دقیقه ۹۰ برنامه‌ها جور نمی‌شود. در این شرایط هماهنگ کردن لحظه آخری خیلی کار لذت بخشی است. 

او افزود: خیلی اتفاق هیجان‌انگیزی است و وقتی هم کار به نتیجه مطلوب می‌رسد، حس خیلی خوبی پیدا می‌کنم، حسی که برای من بارها و بارها این اتفاق افتاده و هربار بعد از انجام کار و رسیدن به نتیجه حال خوبی پیدا کرده‌ام. باید بگویم ما مانند آتش‌نشان‌هایی هستیم که شاید هر روز در ایستگاه، فوتبال بازی کنیم، اما وقتی یک‌بار می‌توانیم آتشی را خاموش کنیم، حال خوبی که بدست می‌آوریم از یک ماه فوتبال بازی کردن هم بیشتر است. 

این مدیر تولید با اشاره به اینکه همزمان چند پروژه نداشته‌ و ترجیح می‌دهد تمرکزش را روی یک پروژه بگذارد، بیان کرد: درمدت زمانی که سر پروژه «شهرزاد» بودم، دست کم ۶ فیلم پیشنهاد شد که از این تعداد برخی از آن‌ها را خیلی دوست داشتم حضور داشته باشم، اما به دلیل تعهد کاری که در شهرزاد داشتم، آن‌ها را قبول نکردم. 

مصطفوی در بخشی از صحبت‌هایش به فضای دوستانه‌ای که در پروژه «شهرزاد» بود، اشاره کرد و گفت: درباره لوکیشین‌ها هم با توجه به اینکه بعضی از محل‌ها از فصل اول بود، همان‌ها را پیگیری و متقاعد کردیم تا دوباره کار را برای فصل دوم ادامه دهیم. لوکیشن‌های جدید را هم پیدا کردیم و از راه‌های مختلف پیگیری‌‌های آن‌ها را انجام دادیم تا گروه بتوانند کار کنند. 

 

او درباره استفاده از ساختمان وزارت امور خارجه به عنوان لوکیشن نیز توضیح داد: آقای دکتر ظریف لطف زیادی داشتند و چند روز بعد از اینکه فروشنده اسکار گرفت، توانستیم هماهنگی ساختمان وزارت امور خارجه را انجام دهیم تا در آرامش کامل فیلمبرداری کنیم. در مجموع با توجه به شرایطی که داریم، کار کردن در این مقطع تاریخی واقعا کار مشکلی است. به هرحال فضایی که مربوط به دهه ۳۰ و ۴۰ باشد نداریم و اگر کمک‌های آقای فیض‌آبادی مدیر شهرک سینمایی غزالی نبود، قطعا به این راحتی نمی‌توانستیم کار کنیم، چون ایشان ساختمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرک غزالی را برای کار در اختیار ما گذاشتند. 

 

مدیر تولید سریال «شهرزاد» با بیان اینکه برای بودن در این شغل در ابتدا باید آرامش داشت، بیان کرد: تمرکز و تخصص هم اهمیت زیادی دارد. متاسفانه برخی این اشتباه را دارند که فکر می‌کنند مدیر تولید کسی است که باید هزینه‌ّها را کم کند. من مخالف این حرف هستم؛ من می‌گویم مدیر تولید کسی است که بتواند آرامش را در گروه ایجاد کند و فضای آرامی را برای اعضا به وجود بیاورد که همه بتوانند کار کنند. تفاوت مدیر تولید حرفه‌ای با مدیر تولید غیرحرفه‌ای در این است که مدیر تولید غیرحرفه‌ای پنج هزار تومان خرج نمی‌کند ولی ۵۰ هزار تومان ضرر می‌دهد، اما مدیرتولید حرفه‌ای پنج هزار تومان را خرج می‌کند که آن ۵۰ هزار تومان را ضرر ندهد. 

او درباره حساب و کتاب‌های مالی پروژه‌ها نیز گفت: گاهی به طنز می‌گویم که مدیر تولید مانند زن خانه‌دار است که تهیه‌کننده هم همسر اوست و مبلغ مشخصی را به او می دهد و می‌گوید این هزینه‌ای است که تا یک ماه آینده داری و باید با برنامه‌ریزی آن را خرج کنی!

این مدیر تولید در پاسخ به این سوال که «مدیرهای تولید با وجود حجم بالای کار معمولا افراد در سایه هستند نظر خودش درباره این شرایط چیست» تاکید کرد: همیشه مدیر تولید قلب تپنده یک پروژه است. معتقدم که در حق مدیران تولید در ایران جفا می‌شود، یعنی برخی از مدیران تولید در ایران حکم مدیر تدارکات را دارند، در صورتیکه مدیر تولید یکی از تصمیم‌گیرنده‌ّ‌های اصلی یک پروژه است. یک مدیر تولید خوب می‌تواند پروژه‌ای را به عرش ببرد و یک مدیر تولید بد هم می‌‌تواند پروژه را به فرش برساند. 

 

او ادامه داد: به جرات می‌گویم که یک مدیر تولید غیرحرفه‌ای می‌تواند پروژه‌ای را به زمین بزند. در این میان برخی از تهیه‌کننده‌ّ‌ها با این نگاه که کار مدیر تولید تنها هماهنگی است، تصور می‌کنند می‌‌توانند کار را خودشان انجام دهند، درصورتیکه مدیر تولید باید یک روانشناس خوب بوده و از حال و اوضاع همه اعضای گروه باخبر باشد تا بتواند فضا را از نظر روحی برای همه آماده کند. مدیر تولید خوب باید بتواند رابطه‌ّ‌های خوبی را ایجاد کند و بداند در لحظه‌ای که بحرانی به وجود آمده، چطور با آرامش آن را مدیریت کند.

 

 

 

 

 

  • 13
  • 6
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش