دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۰۹:۲۱ - ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۶۰۴۶۴۶
چهره ها در سینما و تلویزیون

همه می‌خواهند طنازی کنم!

امیرنوری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
امیر نوری از کودکی و در حالی که فقط ۹ سال داشت، کارش را در عرصه بازیگری شروع کرد، اما با بازی در سریال‌های «یادداشت‌های کودکی» و بعد از آن در «بدون شرح» در میان مخاطبان چهره شد.

ویژگی بارز نوری در بازی‌هایش، طنازی اوست که نقشش را برای مخاطب شیرین و دلپسند می‌کند. نوری این روزها مجموعه تلویزیونی «سفر در خانه» را روی آنتن دارد که هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم پخش می‌شود. او در این مجموعه نقش بهزاد، فرزند سوم یک خانواده را بازی می‌کند.

 

او بازی در سریال‌هایی همچون از یاد رفته، محله گل و بلبل، معراجی‌ها، موج و صخره، بیدارباش، خانه‌ای روی تپه و... را در کارنامه دارد. 

 

به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

 

شما در هر اثری که بازی می‌کنید، حتی اگر نقش‌تان جدی هم باشد، باز رگه‌های طنز را می‌توان در نقش‌آفرینی‌تان رصد کرد. این اتفاق در سریال سفر در خانه هم افتاده است. این علاقه‌مندی خودتان است یا کارگردانان از شما می‌خواهند نقش‌تان را این‌گونه بازی کنید؟

اصولا چیزی را بازی می‌کنم که از من می‌خواهند. این طور نیست که همیشه نقش طنز بازی کرده باشم. مثلا نقشم در سریال «از یاد رفته» فریدون حسن‌پور جدی بود، حتی ایشان از من خواسته بود که طنازی نکنم و دوست نداشت که در دیالوگ‌هایم لحن طنز داشته باشم.

 

با این‌حال همه کارها شبیه هم نیستند. به‌عنوان نمونه، آقای ده‌نمکی از من می‌خواست که نقشم را با طنازی، شیرین و بانمک بازی کنم. در سریال تلویزیونی سفر در خانه هم خواستند که نقشم را شیرین و طنز بازی کنم و روز اول چنین موردی به من تاکید شد.

 

در سریال سفر در خانه نقش بهزاد، فرزند سوم خانواده را بازی می‌کنید که خیلی هم بذله‌گو است. چه مقدار از این طنازی‌ها بداهه خودتان بود؟

موقعیت‌ها و دیالوگ‌های طنز از ابتدا در فیلمنامه بود و من هنگام اجرا سعی کردم آن را به‌درستی بازی کنم. از ابتدا قرار بر این بود که بازیگران در موقعیت‌های طنز قرار بگیرند و بهزاد هم بخش شوخی و تکیه‌کلام‌های بامزه را به عهده داشته باشد.

 

پس طنز کلامی بهزاد به خواسته کارگردان بود؟

بله، کاملا به خواسته نویسنده و کارگردان سریال سفر در خانه بود.

 

شخصا طنز کلامی را بیشتر دوست دارید یا طنز موقعیت را؟

طنز موقعیت معیارهایی دارد و اگر ریزه‌کاری‌هایش را درست اجرا نکنیم، مسلما به کار لطمه می‌خورد. در طنز موقعیت، متن، بازیگر، نوع دکوپاژ و فیلمبرداری خیلی تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال، وقتی در یکی از سکانس‌های سریال در یخچال را باز می‌کنم یک لحظه چهره‌ام خوشحال می‌شود.

 

طبیعی است اگر ریزه‌کاری در بازی‌ام نباشد یا زاویه فیلمبرداری درست انتخاب نشده نباشد، مسلما بیننده را به خنده نمی‌اندازد. یا وقتی که تصویربرداریلانگ شات انجام می‌شود باید بازی‌ام درشت‌تر باشد تا طنز صحنه خوب دربیاید. آقای پورشیرازی و خانم مقانلو هم سعی کردند در دیالوگ‌ها یا واکنش‌هایشان در صحنه‌های مختلف به طنز موقعیت سریال کمک کنند.

 

شما تا به امروز نقش‌های طنز زیادی بازی کرده‌اید، نگران به تکرار افتادن نیستید؟

(با خنده) خانم به تکرار افتاده‌ام! دیگر کار از نگرانی گذشته است.

 

برای برطرف شدن این تکرار، راهکاری ندارید؟

راستش این مشکلی است که قابل حل نیست.کارگردانان نقش‌های طنز پیشنهاد می‌کنند و می‌خواهند طنازی کنم و من هم تکرار می‌شوم. البته به نظرم تکرار چیز بدی نیست. زندگی هم تکرار است!

 

وقتی تکرار بدون نوآوری باشد، طبیعی است که خسته‌کننده و ملال‌آور می‌شود.

ببینید در تکرار نشدن یک نقش طنز، فیلمنامه و پارتنر هم اهمیت دارد. نمی‌شود با من قرارداد ببندند و بخواهند که نقشم را طنز بازی کنم، اما برای این‌که به تکرار نیفتم این کار را انجام ندهم. البته گاهی هم پیش می‌آید نقشم جدی باشد. به عنوان نمونه با سریال جدید فریدون حسن‌پور به نام «مرد» قرارداد بسته‌ام که نقشم جدی است و شوخی هم ندارد.

 

در فیلم سینمایی «ناردون» هم نقشم جدی بود یا در سریال «موج و صخره». همان‌طور که گفتم همه چیز زندگی تکرار است. به‌عنوان مثال شما هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، صبحانه می‌خورید. پس چون تکرار است باید بگویید که ما غذا نمی‌خوریم؟!

 

ولی ما می‌توانیم هر روز یک نوع صبحانه نخوریم.

درست است، اما نان در صبحانه تکرار می‌شود.

 

اما در نان هم تنوع وجود دارد؟

حق با شماست. من هم منکر تکرار نیستم، اما سعی می‌کنم در هر یک از نقش‌های طنزم تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، ولی من چه نقش دزد را بازی کنم، چه قاچاق فروش را در مجموع امیر نوری هستم.

 

نقش بهزاد چه ویژگی‌هایی داشت که قبول کردید ایفایش کنید؟

زمانی که آقای مسعودی فیلمنامه را می‌نوشت از قبل با هم صحبت‌هایی کرده بودیم. قصه را خیلی دوست داشتم، زیرا از همه سریال‌های خوب طنز مثل بزنگاه، خوش رکاب، بدون شرح، کوچه اقاقیا و... یک چیزی داشت. البته مردم باید قضاوت کنند که ما در کارمان چقدر موفق بوده‌ایم.

 

شخصا علاقه‌مند هستید نقش طنز بازی کنید یا جدی؟

جدی بازی کردن راحت‌تر و اجرای نقش هم ساده‌تر است. طنز سختی‌های خودش را دارد و نیازمند مهارت خاصی است. مثلا من ممکن است یک جوک تعریف کنم اما کسی نخندد، ولی یک نفر دیگر همان جوک را بگوید و همه بخندند. به همین دلیل نقش طنز هم سخت است و هم نیازمند رعایت ریزه‌کاری‌هایی. همه چیز باید درست سر جایش قرار بگیرد تا مخاطب را بخنداند.

 

اشاره کردید قرار است در سریال مرد به کارگردانی حسن پور بازی کنید. در این مجموعه چه نقشی را دارید؟

نقش سرایدار یک مدرسه شبانه‌روزی را بازی می‌کنم. بیشتر از این هم نمی‌توانم درباره نقشم توضیح بدهم.

 

 

 

jamejamonline.ir
  • 14
  • 3
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش