دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۷:۵۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۷۰۲۶۵۸
چهره ها در سینما و تلویزیون

مظلومی:

۸ ماه است که از جم جدا شده‌ام / به ایران برمی‌گردم، حتی اگر اجازه کار نداشته باشم

مهدی مظلومی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
مهدی مظلومی می‌گوید حدود هشت ماه است به دلیل اختلاف سلیقه با مدیریت جدید شبکه جم از این شبکه جدا شده است.

به گزارش خبرآنلاین، از اواخر تابستان سال ۹۴ بود که زمزمه‌هایی مبنی بر مهاجرت عده‌ای از بازیگران و کارگردانان ایرانی به ترکیه و فعالیت‌شان برای شبکه جم شنیده شد.

 

پاییز همان سال بود که با قوت گرفتن این اخبار نام افرادی که به این شبکه پیوسته بودند رفته رفته منتشر شد. البته که نام چندان شناخته‌شده‌ای در بین بازیگرانی که به جم رفته بودند به چشم نمی‌خورد و بیشتر بازیگرانی در این لیست قرار گرفته بودند یا کسانی بودند که چند سالی بود در ایران به فراموشی سپرده شده بودند، یا آن‌هایی که چندان شناخته شده نبودند و نقش آن‌چنان به‌یادماندنی را در هیچ فیلم و سریالی بازی نکرده بودند.

 

چند ماهی که از این اتفاقات و حواشی‌اش گذشت و تب و تاب مهاجرت، کشف حجاب بازیگران زن و حضور بقیه بازیگران در سریال‌ها فروکش کرد، تمایل مخاطبان ایرانی به پی‌گیری آثار ایرانی‌هایی که به آن طرف مهاجرت کرده بودند نیز کم‌کم، کم‌رنگ شد. در واقع چون خروجی حاصل از فعالیت این افراد آن چیزی نبود که حتی مخاطب پرو پا قرص سریال‌های ترکیه‌ای هم انتظارش را داشت، پروژه پیوستن و فعالیت ایرانی‌ها به جم به پروژه‌ای شکست خورده تبدیل شد که خیلی‌‌ها از مدت‌ها قبل آن را حدس زده بودند.

 

در این میان چند بازیگر نیز در مصاحبه‌هایی از ترک وطن و فعالیت در شبکه‌های بیگانه ابراز پشیمانی کردند و برخی نیز اعلام کردند دوست دارند به ایران برگردند و یکی دو نفر نیز بعد از کش و قوس‌های فراوان به ایران بازگشتند و برخی نیز به دلایل مختلف این امکان را پیدا نکردند.

 

اما تازه‌ترین خبرها حکایت از جدایی یکی دیگر از کسانی دارد که به این شبکه رفته بود. کارگردانی که آخرین ساخته‌اش در ایران بعد از مهاجرت او به ترکیه و بدون ذکر نامش در سینماها اکران شد؛ مهدی مطلومی.

 

مهدی مظلومی کارگردان سینما و تلویزیون تاکنون آخرین فردی است که با شبکه جم قطع همکاری کرده است. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین از دلایل جدایی‌اش از این شبکه، ابراز تمایل‌اش برای بازگشت به ایران و ادامه فعالیت‌هایش گفته است.

 

به دلیل تغییر مدیریت از جم جدا شدم

مهدی مظلومی مدتی است از شبکه جم جدا شده است، پیش از او نیز چند هنرمند دیگر که از ایران مهاجرت کرده و به این شبکه پیوسته بودند نیز از جم جدا شدند. او درباره علت جدایی‌اش از این شبکه به خبرآنلاین می‌گوید: «بعد از اتمام مجموعه طنز «شهر قشنگ»، كارهایی پیشنهاد می‌شد كه ارتباط خوبی با آن‌ها نمی‌گرفتم، با توجه به این شرایط اصرار من به ساخت سری دوم «شهر قشنگ» بود. اما مشكلاتی كه در فضای شبكه وجود داشت امكان شروع سری دوم شهرقشنگ را تقریبا نشدنی كرد. مخصوصاً مواضع مدیر جدید دفتر آنتالیا. به همین دلیل من با توجه به تغییر شرایط همان ‌موقع از گروه جم خارج شدم.»

 

شدت گرفتن اختلاف‌نظرها

مظلومی به مدت زمان جدایی‌اش از این شبکه اشاره می‌کند و می‌افزاید که تقریبا ۸ ماه است از شبکه جم جدا شده است.

 

جدایی چهره‌هایی که به شبکه جم پیوسته بودند دلایل مختلفی داشت، به نظر می‌رسد نارضایتی از این شبکه و نحوه عملکرد آن باعث جدایی بسیاری از این افراد از این شبکه شد. مظلومی در این باره توضیح می‌دهد: «مشكل من بیشتر مواضع مدیریت جدید دفتر آنتالیا بود كه شرایط كار را سخت می‌كرد و بعد از ترور مدیر جم این مواضع بدتر شد. به‌طوری‌كه اختلاف سلیقه و نظر، كاملاً شدیدتر شد و با توجه به این‌كه مدتی بود از گروه جم جدا شده بودم، تصمیم به ادامه فعالیت خارج از جم گرفتم. الان هم مدتی است كه بعد از ثبت یك شركت خصوصی در تركیه به‌طور مستقل استارت فعالیت‌های تصویری را زدم و به عنوان اولین كار سریال «شهرقشنگ٢» را جهت پخش از طریق اپلیكیشن شروع كردیم.»

 

بازیگری به خاطر من به جم نیامد

پس از پیوستن مظلومی به شبکه جم عده دیگری از بازیگران نیز به این شبکه رفتند و فعالیت‌شان را در آنجا شروع کردند، به نظر می‌رسد حضور مظلومی در این شبکه پلی برای مهاجرت عده دیگری از بازیگران و هنرمندان بود، اما بعد از مدتی چند تن از بازیگران از پیوستن به این شبکه ابراز پشیمانی کردند و حالا نیز این کارگردان با جم قطع همکاری کرده است.

 

مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا پروژه پیوستن هنرمندان ایرانی را با در این شرایط شکست خورده می داند یا خیر؟ می‌گوید: «هیچ بازیگری به‌خاطر من به جم نپیوست. تنها یك مورد آقای سیرتی بودند كه با توجه به این‌كه سال‌ها قبل در تئاتر «باغ البالو» آقای ركن‌الدین خسروی با هم كار كرده بودیم و ایشان از بیكاری‌شان گفتند، من برای كمك كردن به ایشان، پیشنهاد حضور به صورت پروژه‌ای به مدت ۳ ماه در «شهر قشنگ» را دادم كه ایشان هم فوری پذیرفتند و آمدند. اما متأسفانه كیفیت كارشان نظر من را تأمین نمی‌كرد كه تصمیم به حذف و تسویه گرفتیم. اما از علت مهاجرت سایر بازیگران خیلی اطلاع ندارم، چون دلایل مختلف بود. بعضی قصد پناهندگی داشتند، بعضی قصد مهاجرت و بعضی قصد كار موقت و... اما در نهایت با توجه به شرایطی كه پیش آمد در واقع حضور بازیگران ایرانی موفقیت خاصی به‌ دنبال نداشت.»

 

رکود به دلیل اختلاف نظرها

عملکرد شبکه جم نسبت به قبل حتی در جذب مخاطب ایرانی هم دچار رکود شدید شده، افت جدی کیفی آثار تولیدی این شبکه نیز دلیلی دیگر برای ترک کسانی بود که به این شبکه رفته بودند. کارگردان فیلم «سه بیگانه» در این‌باره یادآور می‌شود: «این ركود به‌خاطر جدایی من نیست در واقع به‌خاطر همان اختلاف نظر و سلیقه بود كه من مطمئن بودم نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و باعث شد تصمیم به جدایی بگیرم و هم‌چنان معتقدم با همان دیدگاه و سابقه سیر نزولی را ادامه خواهد داد. من نیز معتقدم این عملكرد نسبت به گذشته بسیار افت كرده و به‌نظرم افت بیشتری هم خواهد كرد.»

 

او درباره دلایل این افت و رکود می‌گوید: «شايد يكي از دلايلش آشنا نبودن مديريت جديد شبكه‌های جم با مقوله مديا(رسانه) مخصوصاً توليد است.»

 

من به قصد رفتن به جم از ایران نرفتم

خیلی از افرادی که به هر دلیلی از کشور مهاجرت کردند، بعد از مدتی سودای بازگشت به وطن به سراغشان می‌آید، این اتفاق درباره افرادی که به جم رفتند نیز صدق می‌کند و برخی از آن‌ها در مصاحبه‌هایشان از مهاجرت و فعالیت در خارج ایران ابراز پشیمانی کردند و کار در این شبکه را به مثابه سرابی دانستند که هیچ سودی برایشان نداشته است. مظلومی اما نظرش را درباره ادامه فعالیت در خارج از کشور و بازگشت به ایران در صورت فراهم شدن شرایط این‌طور بیان می‌کند: «من به قصد كار كردن از كشور خارج شدم نه صرفاً به قصد كار در جم، به همین دلیل اكنون كه جم برای من تمام شده به برنامه‌ریزی‌ای كه كرده بودم به‌طور مستقل ادامه می‌دهم. بحث برگشتن یا برنگشتن هم مطرح نیست، چون من مملكت خودم را دوست دارم و سعی كردم در خارج از كشور هم كارهایی بكنم كه باعث شادی مخاطبان ایرانی باشد. در ادامه هم در همین راستا فعالیت خواهم كرد و قطعاً دوباره به وطن برمی‌گردم حتی اگر اجازه كار و فعالیت در حوزه تلویزیون و سینما را نداشته باشم.»

 

فعالیت مستقل من ربطی به جم ندارد

او هم‌چنین در پاسخ به این سوال که اگر به ۲ سال پیش -زمانی که به شبکه جم پیوستید- برگردد باز هم این راه را انتخاب می‌کند یا خیر، می‌گوید: «چون قصد تجربه کار در خارج از كشور را داشتم شاید كمی سنجیده‌تر و با برنامه‌ریزی بهتری و حتی شكل دیگری عمل می‌كردم.»

 

این کارگردان در ادامه اضافه می‌کند: «فعالیت مستقل من هیچ ربطی به شبكه جم ندارد و مسیر دیگری را طی می‌كند. كار من ساخت و تولید كارهای نمایشی است و در همین راستا اقدام به ساخت سریال اینترنتی كردم كه به‌زودی از طریق اپلیكیشن پخش خواهد شد.»

 

گاهی اوقات تصوراتی که راجع به فعالیت در خارج از کشور در ذهن وجود دارد، با آن‌چه در واقعیت است متفاوت می‌شود، و شرایط همان‌گونه که انتظار می‌رود فراهم نیست، مظلومی درباره این‌که شرایط کار در شبکه بعد از گذشت این ۲ سال همان‌گونه است که تصورش را از ابتدا داشته، می‌گوید: «خیر به هر حال تجربهٔ جدیدی برای مدیران بود و تجربه لازم را نداشتند طبیعی بود كه با تصورات من فاصله داشته باشد.»

 

تمام تلاشم را می‌کنم تا به فعالیتم ادامه دهم

علاوه بر مسئولان و مدیران، هنرمندان هم نگاه مثبتی به فعالیت شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور ندارند. سطح کیفی برنامه‌ها و سریال‌های شبکه‌ها دلیل اصلی این مخالفت است، ضمن این‌که بسیاری نیز عملکرد این شبکه‌ها را منفی ارزیابی می‌کنند. همین مسئله در درازمدت ممکن است سبب بی‌انگیزگی کسانی که آن طرف آب را برای ادامه فعالیت انتخاب کردند شود، مظلومی در توضیح این موضوع بیان می‌کند: «با توجه به شرایط كار كردن در خارج از كشور و فاصله‌ای كه باعث شده بین سیاست‌گذاران و حتی مردم شكافی به وجود بیاید، این مسئله را تشدید کرده است، اما من همیشه سعی كردم با غلبه بر مشكلات حس حركت را در خودم زنده نگه دارم و به همین دلیل، انگیزه و ذوق و شوق قطعاً از بین رفتنی نیست. تمام تلاشم را می‌كنم كه بتوانم به فعالیتم ادامه بدهم، نكته مهم این است كه محدود به جای خاصی نشود.»

 

او در پایان نیز یادآور می‌شود: «ضمن این‌كه واقعیت این است كه بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های اجرایی فضای سینما و تلویزیون ایران باعث حس ناامنی و بی‌ثباتی می‌شود كه طبیعتا افرادی مثل من را به جست‌وجوی فضای مناسب‌تری سوق می‌دهد، هرچند ممكن است فضا و شرایط جدید نسبت به داخل كشور بهتر نباشد. ای‌كاش هر چه زودتر این ثبات و شرایط امن كاری در داخل كشور شكل بگیرد كه همه دوستان و همكاران در شرایط خوب به فعالیت بپردازند.»

 

 

 

 

 

  • 13
  • 6
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش