دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۲۰:۴۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۴۸۷۰
چهره ها در سینما و تلویزیون

امیر حسین صدیق:

رفتم سر خالتور چون فرح‌بخش معقول دستمزد می‌دهد/ خودم هم نفهمیدم که چرا دیگر در کتاب باز نیستم!

امیر حسین صدیق,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
به بهانه فیلم سینمایی «خالتور» و «بیست و یک روز بعد» با امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون گفتگویی داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش برنا؛ امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون که کارهایی از جمله «بیست و یک روز بعد» ، «بیداری»، «میم مثل مادر»و... را در کارنامه کار خود دارد این روزها با بازی اش فیلم «خالتور» را روی پرده می‌بینیم.

 

آقای فرحبخش تماس گرفت و منم رفتم

از آنجایی که چندی پیش با بازی این بازیگر «بیست و یک روز بعد» را دیدیم تغییر ۱۸۰ درجه ای و حضور در «خالتور» باعث تعجبمان شد، همین شد که از امیرحسین صدیق پرسیدیم چرا حاضر شده در چنین فیلمی بازی کند که وی به خبرنگار «برنا» گفت: من اولین فیلم سینمایی‌ام را در سال ۶۷ با حسین فرحبخش کار کردم. اما حضورم در «خالتور» به این صورت بود که  ما مشغول فیلمبرداری کاری در اصفهان بودیم که آقای فرح بخش تماس گرفت و گفت یک نقش در فیلم سینمایی «خالتور» داریم که وقتت را زیاد نمی‌گیرد.من  فیلمنامه را نخواندم اما در رابطه با نقش پرس و جو و کمی گپ وگفت کردیم، از طرفی آرش معیریان را دورا دور می‌شناختم و از این رو بازی در «خالتور» را قبول کردم.

 

قرار نبود نام فیلم «خالتور» باشد

این بازیگر لابه لای صحبت هایش خوش حسابی فرح‌بخش را هم مزید بر علت دانست و ادامه داد: حسین فرحبخش بر خلاف تهیه‌کننده‌های امروزی هم خوش حساب است ، هم دستمزد معقولی را به آدم پیشنهاد می‌دهند. ضمن اینکه کمدی ژانری است که من خیلی آن را دوست دارم. این را هم بگویم که آن زمان که من در فیلم بازی کردم قرار نبود نامش خالتور باشد و فکر می‌کنم رفقای خوب نام داشت اما بعدها به «خالتور» تغییر نام داد.

 

از مردم کامنت های مثبت گرفتم

از امیرحسین صدیق صراحتاً پرسیدیم که آیا صرفاً به خاطر  دستمزد معقول و رفاقت شما با حسین فرحبخش بازی در این فیلم را پذیرفته‌اید که او در پاسخ گفت: همه این‌ها وجود دارد، اما من به خودم هم نقد می‌کنم. در فضایی مجازی و به صورت حضوری ، همچنین در میان دوستان فرهیخته و همکارانم نقدهایی در این زمینه شده است اما اخیرا  کامنت‌های خوبی از مردم عادی گرفته‌ام.

 

نقدهایی خوبی از همکاران و قشر روشنفکر نگرفتم

صدیق افزود: به نظر من سینما اول از هر چیزی باید مخاطب داشته باشد و بعد پیامی که می‌خواهد را در قالب فیلم‌های مورد توجه مخاطب بسازد. منظورم این نیست که پیام فیلم «خالتور» چیست بلکه منظورم این است که در جذب مخاطب موفق بوده است. البته فیلم‌های پر فروش امسال از جمله «نهنگ عنبر»،«گشت ۲» و فیلم های کمدی دیگر فروش خوبی داشته‌اند اما به هرحال نمیتوانم کتمان کنم که نقدهایی خوبی از همکاران و قشر روشنفکر نگرفتم.

 

سینما بیزنس و تجارت است

بازیگر فیلم سینمایی «مربای شیرین» معتقد است که سینما نباید منحصر به یک ژانر و حرف خاص شود و ادامه داد: باید برای همه سلیقه‌ها فیلم ساخته شود به هر حال این نوع فیلم ها را مردم دوست دارند و سینما نیز یک نوع شو بیزینس و تجارت است و این طور نیست که باید صرفا برای هنر فیلم بسازیم. من با این نگاه مخالف نیستم و فکر می کنم انقدر کارگردانان خوب و فیلمنامه های متنوع داریم که سیلقه همه  اقشار جامعه را  پوشش می‌دهد تا همه بتوانند فیلم مورد علاقه خود را ببینند.

 

خودم هم نفهمیدم که چرا دیگر در «کتاب باز» نیستم!

صدیق در بخش دیگری از گفتگو با اشاره به جدایی اش از برنامه «کتاب باز» و عدم حضورش در سری جدید این برنامه گفت: من تابستان مشغول بازی در سریال «گیله وا» بودم اما قرار بود با تهیه کننده «کتاب باز» خیلی کارهای دیگر را برای سری دوم این برنامه انجام دهیم.مثلا انتظار بالای مخاطب در خصوص این برنامه را  جبران کنیم اما این امکان به وجود نیامد و همکاری ما ادامه نیافت  که دلیل آن را خودم هم نفهمیدم. اما تنها دلیلی که میتوانم بیاورم این است که شاید بعضی‌ها می‌خواهند از بحث کتاب هم پول در بیاورند. البته سروش صحت هم قبل از اینکه به برنامه برود  با من تماس گرفت و گفت اجازه دارم به برنامه «کتاب باز» بروم من هم گفتم اجازه ما دست شماست. برنامه مال من نیست و ما فقط این کار را می‌کنیم که به کتاب و کتاب خوانی کمکی کرده باشیم.

 

سروش صحت برای رفتن به کتاب باز از من اجازه گرفت

این بازیگر ادامه داد: امیدوارم  برنامه «کتاب باز» دیده شدنی باشد. تلاش ما این بود علاوه بر روشنفکران، مردم عادی که  جمعیت کثیر کشورمان را تشکیل می‌دهند به هر شکلی شده با مقوله کتاب آشتی دهیم. تلامشان هم در سری اول این بود و فکر می کنم آن زمان که آقای کرمی مدیر شبکه بود این امر تا حدی محقق شد. اما مهم نیست من در کتاب باز باشم یا نه. مهم این است که برنامه‌ای ساخته شود تا مردم با کتاب آشتی کنند. من دو سه قسمت از برنامه را که دیدم اما این اتفاق در «کتاب باز» جدید نمی‌افتد ولی امیدوارم به سمتی برود که مردم برنامه را نگاه کنند و کتاب بخوانند.

 

مجری سابق «کتاب باز» توضیح داد: خیلی حیف است که تلویزون کاری می کند یک برنامه شناخته شده در میان مردم دیگر پخش نشود یا کلا تغییر کند، من البته انگیز‌ های کیفی و مالی را در بحث‌های این برنامه دخیل می‌دانم. 

 

 

 

 

 

  • 9
  • 3
۵۰%
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش