شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
۱۲:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۰۹۰۶۸۱۹
چهره ها در سینما و تلویزیون

اشاره مهدی امینی خواه به نبود تعهد به گریم در میان بازیگران زن

مهدی امینی خواه,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت که آیا کارگاه ها توانایی ارتباط با گروه های تولید را برای ورود هنرجویان به بازیگری دارند و اینکه چقدر توان دارند که هنرجویان را در سطح ضعیف، متوسط و عالی وارد بازار هنر کنند.

مهدی امینی خواه بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با میزان درباره فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: به تازگی بازی در سریالی پلیسی به نام "آخرین پرواز" با موضوع شهدای نیروی انتظامی را به کارگردانی علی رامش به پایان رسانده ‌ام.

 

وی با اشاره به ورود این سریال به بخش پس از تولید افزود: فیلمبرداری "آخرین پرواز" به پایان رسیده و مراحل فنی آن در حال انجام است. حسن اسدی، عنایت بخشی و پرویز پور حسینی از بازیگرانی هستند که در این اثر حضور دارند.

 

بازیگر سریال "آبی مثل دریا" درباره حضور خود در عرصه سینما اضافه کرد: علاوه بر سریال "آخرین پرواز"، در فیلم سینمایی"دزد با وجدان" به کارگردانی سیامک خواجه وند و تهیه کنندگی داریوش بابائیان در ژانر کمدی بازی کرده ام که در آن با بازیگرانی همچون فتحعلی اویسی، یوسف تیموری، حدیث فولادوند و سیروس گرجستانی همکاری داشته‌ام.

 

وی افزود: فیلم سینمایی "جزیره مهربونی" به کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه کنندگی فریال بهزاد در ژانر کودک و نوجوان برای جشنواره فجر یا اکران در عید نوروز آماده نمایش است. در پخش رسانه های تصویری نیز فیلم سینمایی "طلوع" به کارگردانی هادی اسماعیل پور، "مرد آبانی" به کارگردانی احتشامی و "خانه شیطان" به کارگردانی علی رهبر را آماده دارم.

 

این بازیگر درباره معیارهای خود در انتخاب نقش ها اظهار کرد: در مرحله اول نقش و فراز و نشیب های آن، پیامدها و چالش هایی که دارد و در مرحله بعد کارگردان ها، بازیگران و گروهی که در اثر حضور دارند برایم مهم است. همچنین به نقش هایاکشن اهمیت می دهم و اگر به من پیشنهاد شود معمولا بازی می کنم.

 

امینی خواه با اشاره به رشته بازیگری و چگونگی ورود افراد به این عرصه توضیح داد: بازیگری رشته ای تخصصی است که در مقاطع مختلف تا دکترا در دانشگاه ها تحصیل می شود. در همه دنیا به ویژه دانشگاه سوربن هم سالی ۱۰ دانشجو فقط از کل جهان پذیرش می کند. با وجود چنین شرایطی اگر صرفا از استعداد استفاده شود درست نیست. ممکن است شش میلیارد از جمعیت هفت میلیاردی کره زمین استعداد داشته باشند اما نمی توان گفت در بازیگری فعالیت کنند چون بخشی از این رشته را علم، تجربه، فن، تکنیک، اصول و یادگیری تشکیل می دهد تا با فراگیری آن به شکل حرفه ای بتوانند در رشته ای که بین المللی است فعالیت کنند. 

 

امینی خواه درباره وضعیت فعلی بازیگری توضیح داد: آموزشگاه ها و دانشگاه های زیادی در شهرهای مختلف از جمله تهران، اراک، تنکابن، بوشهر و سایر شهرها دایر شده است که نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته اند. کسانی که می خواهند در عرصه بازیگری فعالیت کنند باید وارد مراکز علمی شوند تا بتوانند ماندگار شوند. 

 

وی ادامه داد: کسانی که در حال حاضر بازی می کنند یا تحصیلات تخصصی دارند یا در رشته های دیگری تحصیل کرده اند، برخی از طریق آموزشگاه و برخی دیگر نیز از طریق کار تجربی بازیگر شده اند. 

 

این بازیگر با اشاره به کارگاه های آموزش بازیگری در دادن وعده و وعید به علاقمندان بیان کرد: برخی کارگاه های آموزشی با وعده ورود علاقمندان به عرصه بازیگری پول دریافت کرده تا آنها را آموزش دهند اما باید در ابتدا بررسی کرد که آیا کارگاه ها توانایی ارتباط با گروه های تولید را برای ورود هنرجویان به بازیگری دارند و اینکه چقدر توان دارند که هنرجویان را در سطح ضعیف، متوسط و عالی وارد بازار هنر کنند،باید پاسخ داد که در وضعیت فعلی فضای بازیگری حتی برای هنرمندان حرفه ای نیز سخت شده است و امکان تحقق این وعده ممکن است نشدنی باشد. 

 

امینی خواه ادامه داد: برای بهبود این وضعیت باید مدیریت و ساماندهی صورت گیرد تا با وجود علاقمندان زیاد خروجی های بازیگری نیز داشته باشیم.

 

وی درباره میزان دخالت بازیگران در یک نقش یا فیلمنامه اظهار کرد: بازیگری که نقشی را قبول می کند شخصیت پردازیمی کند، این شخصیت پردازی نتیجه برداشت ذهنی و فیلتر حس درونی بازیگر از آن نقش است و با مشورت و تعاملاتی که با کارگردان و گریمور در میان می گذارد به شخصیتی برای بازی در مقابل دوربین می رسد و می تواند در آن نقش موثر عمل کند. 

 

امینی خواه درباره نبود تعهد به گریم در میان بازیگران زن خاطرنشان کرد: این افراد به جذابیت ظاهری بیشتر از نقش و نوع گریم اهمیت می دهند. بنده معتقدم باید هنرمند از لحاظ گریم، لباس و شخصیت پردازی تابع نقش باشد و ملزم بهتعهد برای رسیدن به نقش از طریق گریم و لباس است.

 

 

  • 19
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش