دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۱۸:۰۳ - ۰۸ دي ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۰۰۲۱۷۰
چهره ها در سینما و تلویزیون

علیرضا جعفری:

امیدوارم تلویزیون نخبه‌های خود را بازگرداند

علیرضا جعفری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
علیرضا جعفری می‌گوید سریال "سایه‌بان" در کنار ضعف‌هایی که دارد، بسیار قوی کار شده و شعور سینمایی پشت آن نهفته است.

هنرآنلاین، علیرضا جعفری این روزها در نقش بابک در سریال"سایه بان" کاری از برادران محمودی دیده می‌شود.

 

او درباره کاراکتر بابک در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: بابک کاراکتری است که نمونه آن را در کشور زیاد می‌بینیم. جوانی که از سربازی بازگشته، وضع مالی خوبی ندارد و نیازهای به حقی دارد که برآورده نمی‌شوند. ضمن اینکه جوان حاضر جوابی است و برای رسیدن به آنچه می‌خواهد تلاش می‌کند. بابک به هیچ عنوان شخصیت منفی نیست و همین امر نیز برای من جذابیت داشت.

 

 وی درباره دلایل حضورش در این اثر تلویزیونی بیان کرد: سریال "چرخ و فلک" آخرین کاری بود که در تلویزیون داشتم و منتظر پیشنهاد یک کار خوب بودم. زمانی که این سریال پیشنهاد شد از آنجایی که برادران محمودی از سینما می‌آیند، می‌دانستم که قطعا کار با کیفیتی تولید خواهند کرد. "سایه بان" در کنار ضعف‌هایی که دارد اما بسیار قوی کار شده است و شعور سینمایی پشت آن نهفته است، ضمن این که بازیگرانی که در کار حضور داشتند و اعتماد به جوان‌های تئاتری عواملی بودند که دست به دست هم دادند تا من این اثر را انتخاب کنم.

 

بازیگر "متهم گریخت" در ادامه و در پاسخ به این سوال که چقدر برای ایفای نقش بابک از مابه ازای بیرونی بهره گرفته است، گفت: خیلی به دنبال ما به ازای بیرونی نبودم. سعی کردم کار اضافه نکنم، چرا که خود متن و هدایت کارگردان به اندازه کافی درست بود و باعث شد که من بتوانم نقش بابک را بازی کنم.

 

جعفری افزود: ما ۲۰ قسمت از فیلمنامه را کامل در اختیار داشتیم و قلم خوب سعید دولتخانی به عنوان نویسنده و حضور برادران محمودی همانطور که گفتم بسیار حرفه‌ای بود. در تمام دنیا سریال بی ایراد وجود ندارد ولی این سریال به نسبت کارهای دیگر با کیفیت‌تر است و به شعور مخاطب احترام می‌گذارد و کار استانداردی است.

 

 این بازیگر جوان در پاسخ به این سوال که "سایه بان" تا چه اندازه می‌تواند جوابگوی نیاز مخاطب جوان باشد، اظهار کرد: قطعا یک کار نمی‌تواند خوراک فرهنگی قشری از جامعه را تامین کند، مدیران تلویزیون در چند سال اخیر در حد فاجعه کار کردند و ما تمام کارگردان‌های خوب و درجه یک تلویزیونمان را یکی یکی از دست دادیم. به طور مثال حسن فتحی که سال‌ها در تلویزیون کار کرده بود و آثار شاخصی در این عرصه تولید کرد، چرا امروز باید به شبکه نمایش خانگی برود و در آنجا اثری مانند "شهرزاد" تولید کند که بسیار درخشان است. ضمن اینکه کشور فقط به تهران ختم نمی‌شود و ما هنوز خیلی فاصله داریم تا اینکه بتوانیم قشر جوان جامعه را که به راحتی می‌توانند به محصولات با کیفیت دسترسی داشته باشند را پای تلویزیون بکشانیم. این که جوان ما با سریال‌های داخلی ارتباط برقرار نمی‌کند بیشتر به دلیل ضعف مدیریتی است که وجود دارد؛ مثلا اگر "شهرزاد" در تلویزیون ساخته می‌شد همه از آن سود می‌بردند و مخاطب امروز به جای دیدن آثار تلویزیونی جذب شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌شد.

 

وی ادامه داد: مگر سریال "شهرزاد" چه اشکالی داشت که اجازه ساخت آن را در تلویزیون نداریم؟ به نظر من سیاست‌های غلط باعث شده تا این اتفاق رخ دهد. من به عنوان یک بیننده حرفه‌ای این را می‌گویم که ما پتانسیل لازم را به لحاظ فنی و کیفی داریم و می‌توانیم مخاطب از دست رفته تلویزیون را بار دیگر جمع کنیم و خوشحالم که "سایه بان" تا حدودی در جذب مخاطب موفق عمل کرده است و توانسته قشری را پای تلویزیون بکشاند. امیدوارم کارهایی مثل این سریال یا حتی بهتر و با کیفیت‌تر از این ساخته شود و تلویزیون برای ساخت سریال‌های فصلی و مناسبتی نیز به لحاظ مالی، فکری و اعتباری بتواند نخبه‌های خود را برگرداند. چرا که واقعا حیف است این افراد در رسانه ملی حضور نداشته باشند. به عنوان یک بیننده حرفه‌ای امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

 

 

 

 

 

 

  • 15
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش