دوشنبه ۰۳ دی ۱۴۰۳
۰۷:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ کد خبر: ۹۶۱۱۰۳۲۷۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

مجید واشقانی: کمدی درست را دوست دارم!

مجید واشقانی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
مجید واشقانی درباره‌ی وضعیت سریال‌های کمدی در تلویزیون گفت: گاهی سطح سلیقه‌ عوامل سریال کمدی پایین است و می‌توان گفت مردم را نمی‌شناسند و کمدی‌های دنیا را نمی‌بینند.

این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا، به مجری شدن برخی بازیگران اشاره کرد و گفت: سابقه اجرای من به حدود ۱۴ و ۱۵ سال پیش برمی‌گردد. به نظرم اگر در هر زمینه‌ای استعداد، توانایی و انگیزه داشته باشید، می‌توانید آن کار را انجام دهید و هیچکس نمی‌تواند بگوید چرا این کار را انجام می‌دهید. در واقع این مساله مهم است که کار را درست انجام دهید. هیچ فردی جای فرد دیگر را تنگ نمی‌کند و نمی‌گیرد؛ بنابراین اگر فردی توانایی انجام کار را دارد، انجام دهد.

 

او ادامه داد: در دو سال اخیر پیشنهادهایی برای اجرای برنامه‌های مختلف داشتم اما هر بار بنا به دلایلی نشد. من با سهیل سلیمانی، تهیه‌کننده برنامه پنجره‌ها، دوستی قدیمی‌تری دارم بنابراین زمانی که به من اجرای برنامه پنجره‌ها را پیشنهاد دادند، گفتم اگر قرار باشد برنامه را اجرا کنم باید شرایطی در برنامه وجود داشته باشد. به همین دلیل درباره شکل و محتوا و ... حرف زدیم و برنامه را شروع کردیم.

 

این مجری تلویزیون درباره انتخاب مهمانان برنامه «پنجره‌ها» اظهار کرد: یکی از شرط‌های اول ما این بود که مهمانان دعوتی ما افرادی باشند که اغلب در برنامه‌های گفت‌وگو محور شرکت نمی‌کنند و آن‌ها را خیلی در قاب تلویزیون نمی‌بینیم؛ یعنی بیننده درباره آن‌ها کم بداند و خودشان هم علاقه‌مند به حضور در برخی برنامه‌ها نیستند. در واقع مهمانان ما باید دارای وزن و احترام صنفی باشند و با حضورشان در برنامه این احترام، تجربه، اطلاعات و آموختن را وارد برنامه ما بکنند تا به خانه مردم منتقل شود. به دلیل اینکه برنامه ما در شبکه آموزش پخش می‌شود بنابراین در نهایت بحث برنامه آموزشی است و باید این مساله را در برنامه خود رعایت کنیم.

 

واشقانی با اشاره به وضعیت سریال‌های کمدی در تلویزیون بیان کرد: من با یک سریال کمدی به اسم «مسیر انحرافی» معرفی شدم. خودم هم به کار کمدی علاقه‌مندم اما کمدی درست را دوست دارم. بعد از اینکه سریال «مسیر انحرافی» را بازی کردم پیشنهادهای دیگری هم داشتم که تا مرز قرارداد پیش رفت اما به دلیل مسائل حاشیه‌ای نشد که سریال‌ها را بازی کنم.

 

سپس «هوش سیاه ۲» را بازی کردم و به کار جدی وارد شدم؛ البته تصمیم خودم هم این بود که سریال‌های جدی بازی کنم به دلیل اینکه ما کمدی موفق در کشور کم داریم و زمانی که سه تا کار کمدی پشت سر هم بازی کنید، برچسب کمدین به شما زده می‌شود و مجبورید در فضای کمدی تن به کارهایی بدهید که متاسفانه در حد و شأن شما نیست. ما کمدین بسیار خوب با شأن بالا، حرفه‌ای و بااستعداد داریم که متاسفانه در کارنامه کاری‌شان کارهای خوبی ندارند. به دلیل اینکه ما کمدی را می‌شناسیم اما به هزاران دلیل نمی‌توانیم فیلمنامه کمدی خوب داشته باشیم.

 

او ادامه داد: ما دو یا سه گروه بیشتر نداریم که کمدی خوب می‌سازند؛ بنابراین باید منتظر باشیم که آن گروه کار کنند تا شاید از ما دعوت کنند که در این سریال بازی کنیم البته این شکل بازیگری نیست. بنابراین ترجیح می‌دهم هر وقت کار کمدی خوب بود در آن بازی کنم.

 

این بازیگر به مشکلات سریال‌های کمدی اشاره کرد و گفت: گاهی سطح سلیقه عوامل سریال کمدی پایین است و می‌توان گفت مردم را نمی‌شناسند و کمدی‌های دنیا را نمی‌بینند. آن‌ها احساس می‌کنند با یکسری کمدی سخیف می‌توانند مردم را بخندانند. همچنین معضل اساسی دیگر این است که در رسانه ملی و تلویزیون نمی‌توانیم با هیچ گروهی شوخی کنیم چون با هر طبقه اجتماعی، قومیت، سن و سال، شخص خاص و صنفی شوخی کنیم، تلویزیون توبیخ خواهد شد که چرا این اتفاق افتاده است. بنابراین این مساله باعث می‌شود که نویسنده ترسو بنویسد و تلویزیون ترجیح می‌دهد که برای چنین سریالی هزینه نکند تا صنفی علیه آن‌ها شکایت نکند.

 

واشقانی ادامه داد: در واقع یکسری موانع جلوی کار را می‌گیرد و نمی‌توانید به سمت کمدی درست بروید. اگر کمدی‌های موفق دنیا را ببینید، متوجه می‌شوید که با شخصیت‌ها، قومیت‌ها، طبقات مختلف اجتماعی و صنف‌های مختلف شوخی می‌شود و همه می‌دانند این فیلم و شوخی است و اصلا قصد بی‌حرمتی و بی‌شأن کردن گروه دیگری را ندارد. اما اگر این نوع سریال‌ها در رسانه ملی پخش شوند، مردم صف می‌کشند و حتی داد و بیداد می‌کنند که چرا این شوخی با قومیت من شد. اما اگر این اتفاق در شبکه جم بیفتد با عشق و علاقه نگاه می‌کنند و می‌خندند و یک نفر هم اعتراض نمی‌کند که چرا برای مثال با لهجه من شوخی شد. متاسفانه این مساله باعث می‌شود که کمدی خوب نداشته باشیم.

 

این مجری تلویزیون به سریال‌های جدی تلویزیون اشاره کرد و گفت: در فاز جدی تنوع نقش‌ها و کارها بیشتر است و بازیگر راحت‌تر می‌تواند انتخاب و کار کند. من سه نقش پلیس در سریال‌های «انقلاب زیبا»، «ماتادور» و «میکاییل» بازی کردم که به نظرم هر سه با هم متفاوت بود. «میکاییل» قصه و کارگردان خوبی مانند سیروس مقدم داشت که کاربلد است و رگ خواب بیننده در ژانری که سریال می‌سازد در دستش است. این سریال در زمان پخش و بازپخش بازتاب خوبی داشت و یکی از نقش‌هایی بود که دوست داشتم.

 

واشقانی در پایان گفت: من دنبال نقش خوب هستم؛ یکی ـ دو سال پیش یک فیلم صد ثانیه‌ای از فرهاد اصلانی دیدم که در صد ثانیه یک بازی درخشان داشت. همچنین فرهاد اصلانی یک تله‌فیلم به اسم «شاخ به شاخ» را بازی کرد که در حد یک کار سینمایی بود. بنابراین یک بازیگر خوب باید دنبال این باشد که نقش خوب را در انواع قالب‌های صدثانیه‌ای، تله فیلم و سینمایی بقاپد. من درگیر مدیوم و ژانر نیستم بلکه دنبال یک نقش خوب هستم که جای کار داشته باشد تا بتوانم کار کنم.

 

 

  • 17
  • 4
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
هیثم بن طارق آل سعید بیوگرافی هیثم بن طارق آل سعید؛ حاکم عمان

تاریخ تولد: ۱۱ اکتبر ۱۹۵۵ 

محل تولد: مسقط، مسقط و عمان

محل زندگی: مسقط

حرفه: سلطان و نخست وزیر کشور عمان

سلطنت: ۱۱ ژانویه ۲۰۲۰

پیشین: قابوس بن سعید

ادامه
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

وبگاه: yasharsoltani.com

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

خویشاوندان : فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا و برادر فاطمه معصومه

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

تحصیلات: فوق لیسانس مدیریت ورزشی

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

همسر: ساناز بیان

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش