سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
۱۷:۵۰ - ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ کد خبر: ۹۸۰۱۰۱۲۲۴
چهره ها در سینما و تلویزیون

توضیح بهنوش بختیاری درباره حاشیه‌های فضای مجازی

بهنوش بختیاری,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران
بهنوش بختیاری که بیشترین بازی او را در سریال‌های مناسبتی بویژه سریال‌های نوروزی دیده‌ایم، برای پنجمین بار در سریال نوروزی، آن هم در نقش یک کاراکتر جدی در قاب تلویزیون دیده می‌شود.وی درباره ایفای نقش در سریال «برسر دوراهی»که یک ملودرام اجتماعی است، می‌گوید: بازی در این سریال برایم بسیار دشوار بوده است. پیشنهادات طنز زیادی برای هر سکانس داشته‌ام که همه به دیوار خورده‌اند. چرا که این کار طنز نیست و من عادت به بازی شیرین دارم.

بهنوش بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضورش در سریال نوروزی بر سر دوراهی به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا اظهار کرد: علت اینکه بیشتر در کارهای نوروزی حضور دارم این است که عاشق نوروز هستم. وقتی حال و هوای مردم شرین می‌شود حال و هوای من هم خوب می‌شود. این سریال پنجمین کار نوروزی من است. از سریال «دارا و ندار»، «چهار چرخ»، «جایزه بزرگ» مهران مدیری گرفته تا «مسیر انحرافی» و سریال «خوب، بد، زشت» آقای منوچهر هادی که کار جذابی برای من بود. اما این سریال جدی است و ایفای نقشی جدی برایم سخت است چراکه عادت به بازی‌های شیرین دارم.

 

او با بیان اینکه جنس کار بر سر دوراهی مستند و رئال گونه است، گفت: تاکنون کار جدی نکرده بودم اما باید بگویم تجربه خوبی برایم بوده است. همچنین اینکه آقای توفیقی جسارت دارد و ژانرهای مختلف را تجربه می‌کند برایم جالب است.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا این سریال با فضای نوروز هم همخوانی دارد؟ توضیح داد: قصه این سریال و حال و هوای آن متفاوت است، چرا که طنز نیست. چه الزامی دارد که همه سریال‌ها در عید طنز باشد. حال و هوای این طنز تلخ نیست اما طنز هم نبوده است. برخی سکانس‌های مربوط به بهرنگ علوی و حمید گودرزی فضای شیرینی دارد اما در قبال بازی ما این گونه نیست. البته برای من جای بسی خوشحالی است چرا که به دنبال بازی‌ها جدی و کارها اجتماعی بودم.

 

بازیگر محله گل و بلبل درباره قصه سریال بر سر دوراهی اظهار کرد: این سریال جریان مثلث عشقی را مطرح می‌کند که البته کاراکتر من جزو این مثلث نیست اما جزو کاراکترهایی است که حلقه ارتباطی است و باعث می‌شود کاراکترهای محوری بیشتر خودشان را نشان دهند. اما در همین کاراکتر یک شعور، یک واقعیت و صافی خاصی می‌بینم. زنی بسیار منطقی، متعادل و معقول پشت آن است و شخصیت آن در مقابل مخاطب روشن است. کاراکتری که قرار نیست کار عجیب و غریبی بکند.

 

سن ثریا از من بیشتر است

او همچنین درباره کاراکتر ثریا در بر سر دوراهی معتقد است: احساس می‌کنم سن این زن از خودم بیشتر است. گرچه در کاراکتر، همسن خودم توصیف شده است ولی پختگی که در کاراکتر آن می‌بینم نشان می‌دهد این کاراکتر ۵۰ سال سن دارد. البته به نظرم اتفاق جدیدی است اگر بتوانی نقش را درست ایفا کنی.

 

این بازیگر سپس با بیان اینکه حال و هوای سریال بر سر دوراهی او را به یاد قدیم‌ها می‌اندازد، گفت: این سریال برایم یک نوستالژی است. ماجرای عشق و پول هیچگاه قدیمی نمی‌شود. تلاش ما بر این بوده است از دیالوگ‌های تکراری و کوچه بازاری فرار کنیم. این سریال من را به یاد حال و هوای قدیم می‌اندازد. معمولاً در کارهای جدید کمتر از این جنس لوکیشن‌ها استفاده می‌شود. قدیمی بودن این خانه من را به یاد سریال‌های خیلی قدیمی‌تر می‌اندازد. همچنین پوسترهای کار و تبلیغات کار شبیه به فیلم‌های قدیمی است. از روز اول که عنوان این سریال را شنیدم برایم سوال برانگیز بود که چقدر قدیمی است.

 

بختیاری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره همکاری خود با بهرنگ توفیقی و حامد عنقا که به سال‌ها پیش برمی‌گردد، توضیح داد: از زمانی که کارمان را تازه شروع کرده بودیم با آقای توفیقی از ۲۰ سال پیش آشنا بودیم. در یکی از کارها از جمله کار «مزه خوب کودکی» منشی صحنه آقای بهرنگ توفیقی و همچنین در سریال «مسیر انحرافی» به عنوان بازیگر حضور داشتم. آقای عنقا هم نجات دهنده من در بازیگری است. در یکی از کارها با ایشان همکاری داشتم و به عنوان منشی صحنه حضور داشتم. در آن کار بود که پیشنهاد مجموعه «خانه به دوش» به من شد و زمانی که من این پیشنهاد را به ایشان مطرح کردم در نهایت گذشت و با مسئولیتی که داشتند به من گفتند شما برو و من کارت را انجام می‌دهم و آن سریال یکی از قشنگ‌ترین کارهای آن سال‌ها شد.

 

بختیاری سپس گفت: یک مدت شروع بازیگری‌ام با نقش‌های جدی بود اما احساس کردم خیلی به چشم نیامدم، اما شروع کار طنز من از همان سریال «خانه به دوش» بود که باعث و بانی آن آقای عنقا بودند.

 

این بازیگر درباره پوشش خود در قالب سریال‌های تلویزیونی که تفاوت بسیاری با واقعیت و پوشش ظاهری خودش دارد، اظهار کرد: به هر حال ما بنا به قانون تلویزیون این پوشش را داریم و حجاب باید کاملاً رعایت شود و لباس‌هایمان باید کاملاً موجه باشد. در تلویزیون ما نمی‌توانیم طراح خاص داشته باشیم و تفاوت کاراکترها معمولاً مشخص نیست. در واقع تفاوت کاراکترهای پولدار با غیر پولدار معمولاً با یک گردنبند نشان داده می‌شود و نمی‌شود کاری کرد.

 

این بازیگر در بخش پایانی گفت‌وگوی خود درباره حضور در فضای مجازی و حواشی که برایش به دنبال داشته نیز، اظهار کرد: دلم می‌خواهد که دیگر کمتر در فضای مجازی حضور داشته باشم. البته به من می‌گویند تو ساده‌دلانه حرف می‌زنی و مردم برخی حرف‌هایم را متوجه نمی‌شوند. آخرین بار نیز حاشیه‌ای که برای من پیش آمد همین مساله مربوط به گرانی گوشت بود که مورد هجمه قرار گرفتم و خودم ناراحت شدم که چرا نتوانستم منظورم را به درستی به مردم برسانم چرا که تمام حرف من این بود که در درجه اول انرژی مثبت به مردم بدهم. این حواشی باعث شد که به هیچ عنوان دیگر مطلبی از خودم در فضای مجازی منتشر نکنم و حتی از جشنواره جام جم هم انصراف دادم. بنابراین تصمیمات جدیدی در سال جدید دارم و می‌خواهم فکری به حال فضای مجازی بکنم چرا که بیشتر به من ضرر رسانده است تا سود. وقتش است که کمی کناره‌گیری کنم و ترجیح دهم فقط بازی کنم.

 

 

  • 17
  • 2
۵۰%
همه چیز درباره
نظر شما چیست؟
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی:۰
غیر قابل انتشار: ۰
جدیدترین
قدیمی ترین
مشاهده کامنت های بیشتر
بزرگمهر بختگان زندگینامه بزرگمهر بختگان حکیم بزرگ ساسانی

تاریخ تولد: ۱۸ دی ماه د ۵۱۱ سال پیش از میلاد

محل تولد: خروسان

لقب: بزرگمهر

حرفه: حکیم و وزیر

دوران زندگی: دوران ساسانیان، پادشاهی خسرو انوشیروان

ادامه
صبا آذرپیک بیوگرافی صبا آذرپیک روزنامه نگار سیاسی و ماجرای دستگیری وی

تاریخ تولد: ۱۳۶۰

ملیت: ایرانی

نام مستعار: صبا آذرپیک

حرفه: روزنامه نگار و خبرنگار گروه سیاسی روزنامه اعتماد

آغاز فعالیت: سال ۱۳۸۰ تاکنون

ادامه
یاشار سلطانی بیوگرافی روزنامه نگار سیاسی؛ یاشار سلطانی و حواشی وی

ملیت: ایرانی

حرفه: روزنامه نگار فرهنگی - سیاسی، مدیر مسئول وبگاه معماری نیوز

شغل های دولتی: کاندید انتخابات شورای شهر تهران سال ۱۳۹۶

حزب سیاسی: اصلاح طلب

یاشار سلطانیبیوگرافی یاشار سلطانی

ادامه
زندگینامه امام زاده صالح زندگینامه امامزاده صالح تهران و محل دفن ایشان

نام پدر: اما موسی کاظم (ع)

محل دفن: تهران، شهرستان شمیرانات، شهر تجریش

تاریخ تاسیس بارگاه: قرن پنجم هجری قمری

روز بزرگداشت: ۵ ذیقعده

زندگینامه امامزاده صالح

باورها و اعتقادات مذهبی، نقشی پررنگ در شکل گیری فرهنگ و هویت ایرانیان داشته است. احترام به سادات و نوادگان پیامبر اکرم (ص) از جمله این باورهاست. از این رو، در طول تاریخ ایران، امامزادگان همواره به عنوان واسطه های فیض الهی و امامان معصوم (ع) مورد توجه مردم قرار داشته اند. آرامگاه این بزرگواران، به اماکن زیارتی تبدیل شده و مردم برای طلب حاجت، شفا و دفع بلا به آنها توسل می جویند.

ادامه
شاه نعمت الله ولی زندگینامه شاه نعمت الله ولی؛ عارف نامدار و شاعر پرآوازه

تاریخ تولد: ۷۳۰ تا ۷۳۱ هجری قمری

محل تولد: کوهبنان یا حلب سوریه

حرفه: شاعر و عارف ایرانی

دیگر نام ها: شاه نعمت‌الله، شاه نعمت‌الله ولی، رئیس‌السلسله

آثار: رساله‌های شاه نعمت‌الله ولی، شرح لمعات

درگذشت: ۸۳۲ تا ۸۳۴ هجری قمری

ادامه
آپولو سایوز ماموریت آپولو سایوز؛ دست دادن در فضا

ایده همکاری فضایی میان آمریکا و شوروی، در بحبوحه رقابت های فضایی دهه ۱۹۶۰ مطرح شد. در آن دوران، هر دو ابرقدرت در تلاش بودند تا به دستاوردهای فضایی بیشتری دست یابند. آمریکا با برنامه فضایی آپولو، به دنبال فرود انسان بر کره ماه بود و شوروی نیز برنامه فضایی سایوز را برای ارسال فضانورد به مدار زمین دنبال می کرد. با وجود رقابت های موجود، هر دو کشور به این نتیجه رسیدند که برقراری همکاری در برخی از زمینه های فضایی می تواند برایشان مفید باشد. ایمنی فضانوردان، یکی از دغدغه های اصلی به شمار می رفت. در صورت بروز مشکل برای فضاپیمای یکی از کشورها در فضا، امکان نجات فضانوردان توسط کشور دیگر وجود نداشت.

مذاکرات برای انجام ماموریت مشترک آپولو سایوز، از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. این مذاکرات با پیچیدگی های سیاسی و فنی همراه بود. مهندسان هر دو کشور می بایست بر روی سیستم های اتصال فضاپیماها و فرآیندهای اضطراری به توافق می رسیدند. موفقیت ماموریت آپولو سایوز، نیازمند هماهنگی و همکاری نزدیک میان تیم های مهندسی و فضانوردان آمریکا و شوروی بود. فضانوردان هر دو کشور می بایست زبان یکدیگر را فرا می گرفتند و با سیستم های فضاپیمای طرف مقابل آشنا می شدند.

فضاپیماهای آپولو و سایوز

ماموریت آپولو سایوز، از دو فضاپیمای کاملا متفاوت تشکیل شده بود:

ادامه
نیلوفر اردلان بیوگرافی نیلوفر اردلان؛ سرمربی فوتسال و فوتبال بانوان ایران

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

نام کامل: نیلوفر اردلان

تاریخ تولد: ۸ خرداد ۱۳۶۴

محل تولد: تهران 

حرفه: بازیکن سابق فوتبال و فوتسال، سرمربی تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان

سال های فعالیت: ۱۳۸۵ تاکنون

قد: ۱ متر و ۷۲ سانتی متر

ادامه
حمیدرضا آذرنگ بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ؛ بازیگر سینما و تلویزیون ایران

چکیده بیوگرافی حمیدرضا آذرنگ

نام کامل: حمیدرضا آذرنگ

تاریخ تولد: تهران

محل تولد: ۲ خرداد ۱۳۵۱ 

حرفه: بازیگر، نویسنده، کارگردان و صداپیشه

تحصیلات: روان‌شناسی بالینی از دانشگاه آزاد رودهن 

ادامه
محمدعلی جمال زاده بیوگرافی محمدعلی جمال زاده؛ پدر داستان های کوتاه فارسی

تاریخ تولد: ۲۳ دی ۱۲۷۰

محل تولد: اصفهان، ایران

حرفه: نویسنده و مترجم

سال های فعالیت: ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۴

درگذشت: ۲۴ دی ۱۳۷۶

آرامگاه: قبرستان پتی ساکونه ژنو

ادامه
دیالوگ های ماندگار درباره خدا

دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا پنجره ای به دنیای درون انسان می گشایند و راز و نیاز او با خالق هستی را به تصویر می کشند. در این مقاله از سرپوش به بررسی این دیالوگ ها در ادیان مختلف، ادبیات فارسی و سینمای جهان می پردازیم و نمونه هایی از دیالوگ های ماندگار درباره خدا را ارائه می دهیم. دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا همیشه در تاریکی سینما طنین انداز شده اند و ردی عمیق بر جان تماشاگران بر جای گذاشته اند. این دیالوگ ها می توانند دریچه ای به سوی دنیای معنویت و ایمان بگشایند و پرسش های بنیادین بشری درباره هستی و آفریننده آن را به چالش بکشند. دیالوگ های ماندگار و زیبا درباره خدا نمونه دیالوگ درباره خدا به دلیل قدرت شگفت انگیز سینما در به تصویر کشیدن احساسات و مفاهیم عمیق انسانی، از تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند. نمونه هایی از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا در اینجا به چند نمونه از دیالوگ های سینمایی معروف درباره خدا اشاره می کنیم: فیلم رستگاری در شاوشنک (۱۹۹۴): رد: "امید چیز خوبیه، شاید بهترین چیز. و یه چیز مطمئنه، هیچ چیز قوی تر از امید نیست." این دیالوگ به ایمان به خدا و قدرت امید در شرایط سخت زندگی اشاره دارد. فیلم فهرست شیندلر (۱۹۹۳): اسکار شیندلر: "من فقط می خواستم زندگی یک نفر را نجات دهم." این دیالوگ به ارزش ذاتی انسان و اهمیت نجات جان انسان ها از دیدگاه خداوند اشاره دارد. فیلم سکوت بره ها (۱۹۹۱): دکتر هانیبال لکتر: "خداوند در جزئیات است." این دیالوگ به ظرافت و زیبایی خلقت خداوند در دنیای پیرامون ما اشاره دارد. پارادیزو (۱۹۸۸): آلفردو: خسته شدی پدر؟ پدر روحانی: آره. موقع رفتن سرازیریه خدا کمک می کنه اما موقع برگشتن خدا فقط نگاه می کنه. الماس خونین (۲۰۰۶): بعضی وقتا این سوال برام پیش میاد که خدا مارو به خاطر بلاهایی که سر همدیگه میاریم می بخشه؟ ولی بعد به دور و برم نگاه می کنم و به ذهنم می رسه که خدا خیلی وقته اینجارو ترک کرده. نجات سربازان رایان: فرمانده: برید جلو خدا با ماست ... سرباز: اگه خدا با ماست پس کی با اوناست که مارو دارن تیکه و پاره می کنن؟ بوی خوش یک زن (۱۹۹۲): زنها ... تا حالا به زن ها فکر کردی؟ کی خلقشون کرده؟ خدا باید یه نابغه بوده باشه ... زیر نور ماه: خدا خیلی بزرگتر از اونه که بشه با گناه کردن ازش دور شد ... ستایش: حشمت فردوس: پیش خدا هم که باشی، وقتی مادرت زنگ می زنه باید جوابشو بدی. مارمولک: شاید درهای زندان به روی شما بسته باشد، اما درهای رحمت خدا همیشه روی شما باز است و اینقدر به فکر راه دروها نباشید. خدا که فقط متعلق به آدم های خوب نیست. خدا خدای آدم خلافکار هم هست. فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد. او اند لطافت، اند بخشش، بیخیال شدن، اند چشم پوشی و رفاقت است. دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم مارمولک رامبو (۱۹۸۸): موسی گانی: خدا آدمای دیوونه رو دوس داره! رمبو: چرا؟ موسی گانی: چون از اونا زیاد آفریده. سوپر نچرال: واقعا به خدا ایمان داری؟ چون اون میتونه آرامش بخش باشه. دین: ایمان دارم یه خدایی هست ولی مطمئن نیستم که اون هنوز به ما ایمان داره یا نه. کشوری برای پیرمردها نیست: تو زندگیم همیشه منتظر بودم که خدا، از یه جایی وارد زندگیم بشه ولی اون هیچوقت نیومد، البته اگر منم جای اون بودم خودمو قاطی همچین چیزی نمی کردم! دیالوگ های ماندگار درباره خدا؛ دیالوگ فیلم کشوری برای پیرمردها نیست سخن پایانی درباره دیالوگ های ماندگار درباره خدا دیالوگ های ماندگار درباره خدا در هر قالبی که باشند، چه در متون کهن مذهبی، چه در اشعار و سروده ها و چه در فیلم های سینمایی، همواره گنجینه ای ارزشمند از حکمت و معرفت را به مخاطبان خود ارائه می دهند. این دیالوگ ها به ما یادآور می شوند که در جستجوی معنای زندگی و یافتن پاسخ سوالات خود، تنها نیستیم و همواره می توانیم با خالق هستی راز و نیاز کرده و از او یاری و راهنمایی بطلبیم. دیالوگ های ماندگار سینمای جهان درباره خدا گردآوری: بخش هنر و سینمای سرپوش

ویژه سرپوش